Ve Španělsku dokončují novou vysokorychlostní trať k portugalským hranicím. Zatím jako jednokolejku

Měření svršku na nové vysokorychlostní trati v Extremaduře. Foto: ADIFMěření svršku na nové vysokorychlostní trati v Extremaduře. Foto: ADIF

Nová trať má zlepšit spojení jednoho z nejchudších regionů s hlavním městem.

Španělský správce železniční infrastruktury Adif začal v těchto dnech s testováním nové vysokorychlostní trati, která má přinést zkrácení jízdních dob u vlaků z Madridu do Extremadury a dál do Portugalska.

Jde o takzvané dynamické monitorování, které má díky speciálnímu měřicímu vozu pomoci odhalit možné defekty na trati. Jde o součást testů, které musí Adif provést před schválením provozu.

Měření probíhá na nové 164 kilometrů dlouhé trati mezi městy Plasencia a Badajoz. Trať je postavena na maximálně 200 kilometrů za hodinu. Později se počítá se zvýšením rychlosti na 300 km/h. Pro pravidelný provoz se má otevřít letos.

Nová trať má přinést rychlejší spojení hlavního města s jednou z hospodářsky nejméně rozvinutých oblastí Španělska. Místní politici si ale stěžují, že trať bude dokončena pozdě a ještě jen jako polotovar s velkým zpožděním. Je z části jednokolejná, maximum 200 km/h také není v porovnání s jinými tratěmi ve Španělsku vysoká rychlost. Doba jízdy z Madridu do Badajozu se má ale zkrátit o téměř hodinu.

Adif počítá s tím, že úsek bude postupně dvoukolejný a na vyšší rychlost. Na úseku z Plasencia do Talayuely se současně potýká s extrémním nárůstem cen surovin a jejich nedostatkem.

Tagy Adif Extremadura VRT vysokorychlostní železnice ve Španělsku
69 komentářů