Dopravci Infrastruktura Železnice

Ve Šluknovském výběžku začne tříměsíční výluka, trať Rumburk – Velký Šenov zrychlí

Vlaky Českých drah a Arrivy v Rumburku. Foto: Facebookový profil Rumburku
Vlaky Českých drah a Arrivy v Rumburku. Foto: Facebookový profil Rumburku
Po dlouhé době u železniční stavební zakázky cena v soutěži klesla proti odhadovanému rozpočtu.

Správa železnic začne v dubnu s velkou opravou trati z Rumburku do Velkého Šenova. Zakázku na rekonstrukci získalo sdružení firem Strabag Rail a Chládek a Tintěra Pardubice za 308 milionů korun.

Vyplývá to z údajů v registru smluv. Po dlouhé době jde o větší stavební zakázku Správy železnic, kde cena v soutěži oproti rozpočtovým odhadům klesla: původní odhady počítaly s 321 miliony korun. Opravy si vyžádají nepřetržitou výluku na více než tři měsíce. Podle písemné zprávy zadavatele do soutěže dorazily nakonec tři nabídky. Zájem měla ještě Skanska a sdružení firem Viamont Servis a Porr.

Správa železnic slibuje ve Šluknovském výběžku výraznější zrychlení na trati, stejně tak i lepší bezpečnost. Oprava se týká zhruba šestnáctikilometrového úseku. Má přinést odstranění propadů rychlosti, zkrácení jízdní doby vlaků a prodloužení životnosti železniční infrastruktury.

Železniční svršek bude kompletně vyměněn, na trati budou bezstykové koleje na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků budou použity ocelové pražce „Y“. „Projekt počítá také s opravou sedmi mostů a 16 propustků, opraví se celkem 20 železničních přejezdů a v zastávce Šluknov zastávka se upraví nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu,“ řekl při vypsání zakázky ředitel Oblastního ředitelství Správy železnic v Ústí nad Labem Martin Kašpar.

Oprava má přinést zvýšení rychlosti až na 90 km/h. Dosud se v úseku Rumburk – Šluknov jezdí maximální rychlostí 60 km/h, ze Šluknova do Velkého Šenova 50 km/h. V tomto úseku dojde ke zvýšení rychlosti až na 80 km/h. Ke změně rychlosti ale dojde až po změně řízení dopravy z režimu D3 na D1. Mezi Rumburkem a Velkým Šenovem se připravují další investiční akce – například instalace přejezdových zabezpečovacích zařízení nebo peronizace ve stanici Šluknov.

Nepřetržitá výluka na trati začne 18. dubna a je plánována do konce července. Místo vlaků budou jezdit autobusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Co zadávka Šluknov – údolí? Podle mě má velký turistický potenciál, myslíte že by nešlo by zastavovat aspoň o víkendech?

jan

Vypadá slušně. Cena výkon.

glosátor

Ještě by to asi chtělo zřídit při tom i novou zastávku v Dolních Křečanech.

I'am Groot

Ta zastávka je na trati Rumburk Velký Šenov? Řekl bych, že nikoliv.

Kubrt

Glosátor nepochybně mínil právě novou zastávku na šluknovské trati.

T478.5

To je fakt, něco jako Dolní Křečany obec by se tam hodilo 🙂

plp

Moc si nedovedu představit kde by měla být abych ji použil raději než zastávku autobusové linky 409.

Tom

U mlékárny…

Adam K.

Jen tak dál. Jen mi tam chybí informace, kdy se počítá s tím převedením do D1 – tohle je typický příklad tratě s úrovní provozu, kde nemá D3 co dělat (celodenní a celotýdenní dvouhodinový takt, ve špičkách zahuštěný na hodinový).

Gejza

Přiznám se, že jsem chvilku váhal, kterého z těch dvou Velkých Šenovů u Rumburku se to týká.

Twix

Tak pokud je myšlen Großschönau, kam z Rumburka nevede přímá trať a není ve správě SŽ, zase tak dvojznačné to nebylo – zvlášť když je v článku zmíněn Šluknov jakožto mezilehlá stanice.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

A to nelze udělat rovnou 120 km/h?

Apollo17

To by stejně nepomohlo, protože by se tam musela trať i vozidla vybavit zabezpečovačem ETCS. Jinak bez toho můžou max 100 km/h.

Jaaa

Jo, za dalších 100 let tam žádný ETCS nebo nějaká obdoba nikdy nebude… Typické přízemní uvažování SŽ.

Leinad

Uničovka, SmRad,… se dělají na rychlost přes 100, s tím že se později doplní zabezpečovačka.

pohledem realisty

Tak jim nejdřív přestěhujte hanáckou placku do Šluknovského výběžku, třeba vás pak někdo vyslyší – ale bez toho jen plácáte nesmysly.

Jiří Kocurek

Smíchov – Radotín není jednokolejka v pohraničí.

Alibaba

Vzhledem ke směrovému vedení a množství peněz je to ekonomicky nereálné.

Jan pesina

Na 120 km v.h.bys musel pretrasovat trať je to samej oblouk😍

VRTka

Dobrá zpráva jak se snaží dobrá správa!

vhdh

Jak rychle lze změnit dopravní režim z D3 na D1? Stihne se to třeba během jedné pětiletky?

Leinad

Škrtnutím pera se zajistí „jeden vlak na trati“

realistický odhad

Šluknov býval vždycky obsazen výpravčím, takže asi hlavním problémem bude zejména vysunutí předvěstí na delší zábrzdnou vzdálenost, kterou pro tu vyšší NTR bude třeba dodržet.

V.N.

Tak to je otázka. Na řadě lokálek už ty předvěsti jsou postaveny na delší zábrzdnou vzdálenost – tam , kde byl výhled zvýšení TR. Jak je to konkrétně u Šluknova nevím.

T478.5

Šluknov ano, ale Velký Šenov ne. A křižuje se tam.

Miroslav Zikmund

Šluknov je řízen dálkově, Velký Šenov má samovraty.
Nejlepším řešením je dálkovina až k „dolnímu poustevníkovi“.