Ve Šluknovském výběžku začne tříměsíční výluka, trať Rumburk – Velký Šenov zrychlí

Vlaky Českých drah a Arrivy v Rumburku. Foto: Facebookový profil RumburkuVlaky Českých drah a Arrivy v Rumburku. Foto: Facebookový profil Rumburku

Po dlouhé době u železniční stavební zakázky cena v soutěži klesla proti odhadovanému rozpočtu.

Správa železnic začne v dubnu s velkou opravou trati z Rumburku do Velkého Šenova. Zakázku na rekonstrukci získalo sdružení firem Strabag Rail a Chládek a Tintěra Pardubice za 308 milionů korun.

Vyplývá to z údajů v registru smluv. Po dlouhé době jde o větší stavební zakázku Správy železnic, kde cena v soutěži oproti rozpočtovým odhadům klesla: původní odhady počítaly s 321 miliony korun. Opravy si vyžádají nepřetržitou výluku na více než tři měsíce. Podle písemné zprávy zadavatele do soutěže dorazily nakonec tři nabídky. Zájem měla ještě Skanska a sdružení firem Viamont Servis a Porr.

Správa železnic slibuje ve Šluknovském výběžku výraznější zrychlení na trati, stejně tak i lepší bezpečnost. Oprava se týká zhruba šestnáctikilometrového úseku. Má přinést odstranění propadů rychlosti, zkrácení jízdní doby vlaků a prodloužení životnosti železniční infrastruktury.

Železniční svršek bude kompletně vyměněn, na trati budou bezstykové koleje na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků budou použity ocelové pražce „Y“. „Projekt počítá také s opravou sedmi mostů a 16 propustků, opraví se celkem 20 železničních přejezdů a v zastávce Šluknov zastávka se upraví nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu,“ řekl při vypsání zakázky ředitel Oblastního ředitelství Správy železnic v Ústí nad Labem Martin Kašpar.

Oprava má přinést zvýšení rychlosti až na 90 km/h. Dosud se v úseku Rumburk – Šluknov jezdí maximální rychlostí 60 km/h, ze Šluknova do Velkého Šenova 50 km/h. V tomto úseku dojde ke zvýšení rychlosti až na 80 km/h. Ke změně rychlosti ale dojde až po změně řízení dopravy z režimu D3 na D1. Mezi Rumburkem a Velkým Šenovem se připravují další investiční akce – například instalace přejezdových zabezpečovacích zařízení nebo peronizace ve stanici Šluknov.

Nepřetržitá výluka na trati začne 18. dubna a je plánována do konce července. Místo vlaků budou jezdit autobusy.

Tagy Chládek a Tintěra Pardubice Správa železnic Strabag Rail Top trať 083 Rumburk - Dolní Poustevna
26 komentářů