Ve hře o vlaky Bratislava – Komárno je pět dopravců
Pět zájemců se přihlásilo do soutěže na zajištění osobní vlakové dopravy v rámci závazku veřejné služby na vytížené regionální trati
Pět zájemců se přihlásilo do soutěže na zajištění osobní vlakové dopravy v rámci závazku veřejné služby na vytížené regionální trati
Tak přeji RJ ať to znovu vyhraje
Přeji dobrý den, já pravidelně jezdím zmíněným spojem do svého zaměstnání v Bratislavě a múžu říct že to co tu předvádí RegioJet opravdu nemá obdoby-stačí aby zapršelo, nebo byla mlha a už mají vlaky zpoždění a některé spoje vypadnou úpně, kapacita vozů je tak žalostná, že se na nástupištích před Bratislavou další cestující do vlaku už nevejdou, zmíněný poschoďový vlak jezdí na této trati jen jeden a vnitřek vagonů to je kapitola sama pro sebe, na některým vozech je zřejmé,že mají těsně před vyřazením a na ta tuto trať je poslal RegioJet na dožití, zanedbaný interiér, otrhané čalounění sedadel a… Číst vice »
Nelzi
Jdi se projet s ZSSK a uvidíš
A přesně tohle bude asi příčinou nejvyššího nárůstu cestujících na jedné trati od roku 1989 přinejmenším.
S ohledem na politickou poptávku je jasným vítězem ZSSK a návrat do osmdesátých let.
To je tiež možné, bohužiaľ. Víťaz vyhlásený koncom roka 2019, potom sa niektorá zúčastnená firma odvolá, parlamentné voľby budú koncom februára/února 2020, a potom nech to rieši nová vláda/minister.
Keď sa otvorí R7, vrátia sa ľudia do áut a autobusov, keď SAD bude na to pripravený.
Dvojkolajka tam nikdy nebude. Aby sa tam ešte 810 nevrátila…
Zveřejnilo někde MDSR jaké požadavky na vozidla bude mít? RJ si sice pořídil patráky, ale stačí požadavek na nízkopodlažní nástup (550 mm) a náhle jsou mu k ničemu a výhodu mají staré Bmto (a odvozeniny), kterých je plno nejen v ČR, ale i v jiných státech.
LE – Arriva +/- 0,1%, RJ 5%pod nimi, ZSSK minimálně o 25% dražší a můj osobní odhad na toho pátého je KDS – brejlovce s povolením na Slovensko má nějaké osobáky taky a budou pro RJ poměrně ostrá konkurence ….
Pokud se nepletu, dnes byl teprve termín pro žádosti o kvalifikaci, nikoliv podání finálních nabídek.
hmm.. KDS. Zajímavý tip! 🙂
Možná se pletu, ale to si fakt nemyslím. Ale taky se zeptám 🙂
Mimochodem – kterou KDS jste měl na mysli ?!? 🙂 Jsou už totiž dvě.
No, určitě tu kladenskou …
Myslím, že určitě ne. To už spíš ta olomoucká kladenská :-))
Ještě na jednu jsi zapomněl. Zdalipak Ti něco říká jméno Michal Tomáš Skala Mykl?
Ještě se zeptám na správných místech, zda se něco děje kolem modernizace ŽST. Bratislava hlavná stanica, Slovensku to nedělá moc dobré jméno a je to škoda.
Za to v Česku se rekonstruuje významná stanice Pačejov!
ČD tam logicky nebude. Nepůjde proti ZSSK, ale věřil bych spolupráci, že by poskytla patrové vagóny, co vytáhla z hrobu a opravila.
ZSSK tam zase nemá čo nasadiť, takže ČD by v pohode mohli… akurát tam tiež úplne nemajú čo nasadiť, ak nestiahnu syslografy z S7 PID a k tomu nejaké mašiny.
Dle mého názoru si nepolezou „na hřiště“.
Jsem ale přesvědčen o vzájemné spolupráci – patra + brejlovec.
Ale reálně si myslím, že se bude snažit GySEV, protože celou tu část kolem Bratislavy, ten trojúhelník SK – A – HU ma dost slušně podchycený.
Podle mě má, pokud by vyhrála, to co tam má teď RegioJet by mu bylo k ničemu a mohl by jim to co je jeho v klidu pronajmout a co není jeho by pronajal vlastník. Ono to polepit folií fo správných barev zase moc náročný není
A České dráhy mají licenci k provozování drážní dopravy na Slovensku? Myslím že ne. Ale to by teoreticky nebyl problém, jen by o ni požádali, byť by to (zřejmě i z důvodu účetnictví) byla nějaká dceřiná společnost (podobně jako např. ČD Cargo Austria, ČD Cargo Poland)
České Dráhy Slovakia 😀
To už môžu rovno pomenovať Slovenské dráhy (inak normálnejšie meno ako „Železničná spoločnosť Slovensko“)
No nebylo by lepší kdyby se to jmenovalo ČSD? 😀
Normálnější jméno to není, protože „Dráhy“ se primárně o dráhy (dráhu) nestarají.
Národní/ý dopravce
Licence platí v celé EU.
Ti se ti nakonec možná regiojetu moc nevyplati..
..To
Co se nevyplatí? Můžete při psaní myslet na čtenáře? Skutečně necteme vaše myšlenky.
Prečo? Ak prehrá (úprimne, o tom silno pochybujem), tak môže flotilu prenajať alebo použiť niekde v CZ (dvojpodlažné vozne možno aj medzinárodnej preprave, keď pripustíme uzdu fantázie)
Flotilu má Regiojet pronajatou a nájem normálně ukončí, nebo poskytne dál novému zájemci.
Podle textu tam je jistý vítěz?Jiní dopravci nejsou jmenování.
Jde o text ČTK, MD nezveřejnilo jména uchazečů, RegioJet to sám potvrdil. Lze očekávat, že tam je i ZSSK, další jména zkouším získat, velmi mě zajímá, zda například i ČD.
díky, doplnili jsme.
Tipnul bych Arrivu, Leo a GySev. Mohl by jezdit dal do Maďarska.
Záujem má ZSSK, Regiojet, Arriva, LeoExpress a jedna nešpecifikovaná spoločnosť, takže možno ČD 😀
30T: Otázka kolik z těch vyjmenovaných dopravců má vhodné vlaky k dispozici, když na pořízení a případné üpravy bude necelý rok. A k úctě k ostatním dopravcům například LE přepraví vlaky okolo 1,5 milionu cestujících ročně. A na rychlíky R8 neměla bankovní záruky.
A že by šla Arriva nějak významně proti Regiojetu si nemyslím, spíše Arriva vyhraje druhou soutěženou oblast na Slovensku, kterou dnes jezdí ZSSK.
tak ty Desira a Talenty si může pronajmout nový dopravce pokud RJ skončí, ne? Patra by mu možná odprodal 🙂
V Olomouci bude asi za rok taky soutěž
AAA: Ona by stačila trocha reality. ZSSK chybí strojvůdci a že by přišli všichni od Regiojetu k ZSSK je nepravděpodobné, stejně jako chybějící technika, která se navíc musí soutěžit.
Konkurenci by spíše mohl být například Gysev. Arriva ma teoreticky neomezený přístup k technice DB.
Ale Regiojet má dvě výhody. Znalost a zaměstnance na trati a část jednotek vlaků postupně odepisuje již nyní, takže by mohl mít nižší náklady.
ČD se náhodou nehlásí?
Pochybuji, že by ČD šlo proti ZSSK.
Zssk by to pak mohlo jezdit jako subdodavku. Spis bych to bral jakože by se spojili nějak, aby měli větší šanci.
Čekáme na odpověď.
4 miliony cestujicich za rok na jednokolejce bez elektrifikace…. kde jinde by meli nasi bratia investovat do modernizace (mysleno elektrifikace a zdvoukolejneni exponovanych useku) nez tam…
Už se připravuje studie proveditelnosti. Výstavba 2025.
U té výstavby jste trochu prohodil čísla. Reálná je v roce 2205.
Možná to stihnou i před 2052 🙂
Postačí ta druhá kolej na zvýšení kapacity tratě…
Tak když už druhá kolej, určitě by nebyl problém i elektrifikace…
Když elektrifikace, tak už rovnou hyperloop 😀
Zvažuje se vše, cca 8 variant
Druhá kolej zde znamená nový spodek, svršek, komplet překopat stanice – zhlaví, prodloužení kolejí (nákladní doprava Metrans Dunajská Streda), perony, zabzař.. Nejsem fanoušek bezbřehé elektrifikace, ale zrovna tady, vzhledem k intenzivní osobní i nákladní dopravě, by to opodstatnění mělo.
Výzvou je taky kapacita tratě z Ba Nové město na hlavní nádraží..