Ve hře o elektrické jednotky pro ČD byly i CAF a Alstom, ukazuje dokument o soutěži
Nový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhy
Zahraniční výrobci neprošli sítem hodnocení kvůli nesplnění podmínek. Skončila však doba, kdy byla Škoda jediným uchazečem.
Dobré ráno,jak to čtu tak tady je hodně strojvůdců a pak servisních techniků.Klidne mě kamenujte,ale proč by nemohla Plzeňská Škoda dodávat vlaky i doma.Pokud někdo z vás ví o něčem co je špatné podej trestní oznámení a ne tady jen zánět a chválit.Samozrejme pokud je někdo příznivce jiného modelu proč ne,ale proč hanět domácí společnost?
Kdyby jednotky dodal někdo jiný než Škoda, zbytečně by se drobil park vozidel. Z hlediska údržby je jistě lepší, když řad lokomotiv (vozů atd.) je co nejméně. Navíc jsou depa na RegioPantery už zařízená.
Takže tradiční šaškárna s předem vybraným dodavatelem. Akorát jsme to divadýlko sehráli trochu jinak, protože tu starou komedii už nám nebaštily ani malé děti.
Lituju fíry a všechny, co se s tím budou muset další dlouhá léta rozčilovat.
Dík za soucit :-). Ale je úplně zbytečný. Jezdím na panterech linku R 19 co tam byly nasazeny a věř že to není rozčilování. Naopak, je to parádní svezení.
heh? to je interpanter alias opici draha?
Někteří budou omílat pořád kolovrátek,jak je to poruchové,jak je to podplacené a ví to,protože to jedna paní povídala.Že si je objednalo 5 různých zákazníku už v počtu asi 150 souprav je ale nezpochybnitelné.APro firy je to velmi pohodlné vozidlo.
Ve 362?
Stadler sa nezapojil? Som zvedavy, ci sa Skodovke podari prerazit aj v zahranici.
Slovensko, Lotyšsko, Estonsko snad nejsou zahraničí? A to mluvíme jen o Panterech, v případě tramvají je to ještě lepší.
A elefanty taky jezdí ..např Slovensko ,Ukrajina , Litva.
Ano objednali mizivé množství a dál už nic. Proč asi…
Mizíve ..prosím zjistěte si: ukrajina Brala dvě sestivozove jednotky na ms světa ve fotbalu.litva 13 jednotek a Slovensko 19 kusů ..
Protože v Litvě mají 154 km elektrifikovaných tratí.
Ja som myslel najnovsich RegioParterov , aky budu mat uspech v zahranici. Slovensko nie je prilis vzdialene zahranicie, mame minimalnu recovu barieru, v ZOS TT sa budu montovat u oligarchu. Skoda ze sa nebude pokracovat vo vyrobe City Elefantov SK oznacenie 671(971), pretoze poschodova suprava sa mi zda efektivnejsia na prepravu osob. City Elefantom dost skripu brzdy, skoro ako stare vagony z byvalej NDR.
Tak právě ty nejnovější prodávají i do zahraničí, kromě Slovenka, je prodali i do Lotyšska a Estonska. A tam skutečně „minimální jazyková bariéra“ a „účast místních oligarchů“ nehrozí.
Elefanty nesplňují TSI normy, tedy je vyrábět již nelze. Ale povídá se, že ŠT chystá jejich náhradu (budou potřeba pro Prahu a Střední Čechy), která využije některé části vyvinuté pro NIM soupravy DB.
Tak treba pockat na nove poschodove pushpully, ktore zacali len nedavno jazdit pre NIM, vyzeraju celkom pekne. Netusil som, ze supravy 671(971) nevyhovuju normam TSI. My sme radi, ze mame aspon tieto supravy pre ZSSK.
Nesplňují, je to konstrukce z poloviny 90. let. První dodané oslaví na přelomu roku 20 let v provozu.
Fascinuje mne čím takova firma jako alstom nesplní kvalifikaci…že by ještě v CR nedodala jediný vlak? Nebo neumí alespoň někdo ze zaměstnanců český?
A že firma jako CAF udělá chybu v nabidce…taky zajímavé…asi nějaké vypecene podmínky. Jako třeba zaokrohlovat na desetikoruny…
Tady něco o přístupu CAFu v jiné tuzemské soutěži.
https://zdopravy.cz/o-dvanact-cestujicich-vice-o-20-milionu-drazsi-ostrava-ukazala-proc-vyradila-konkurenci-skody-17259/
Kuloárni informace říkaly dokonce něco o tom, že to celé bylo napsané jak z automatického překladače…
jo, takže si najaly překladatelku, co ví o vlacích max.to, že jím jezdila z vysoké domů k rodičům…
viděl jsem jak dopadl překlad o turbínách od kamarádky, co nevěděla, co je turbína.
To by mohlo být ono….
Pendolina jsou od Alstomu, to je docela zajímavá reference.
Mám otázku pro lidi co s pantery dělají. Jak je to nyní se spolehlivostí? Co se „vychytalo“ a co dříve nejvíce odcházelo? Předem děkuji.
Mě by spíše zajímalo, jestli i ty zahraniční výrobky od Siemense trpí problémy jako Ty od Škodovky. Takové to nejdou jedny dveře, schůdek, vypadne trakce, jede na 2/3, občas do barerek, přehřátí kontejnerů a další. Ty problémy že mašina jezdí, ale není 100% fit.
Myslím, že někdo z ČD prohlásil, že Railjety jsou nejspolehlivější vozidla v jejich parku. Prostě jezdí a nekecají. 🙂 Na Vectrony jsem také zásadní stížnosti neslyšel.
Tak Vectrony má několik dopravců v republice a hlavně servis si řídí leasingová společnost ell.
Dle mého názoru Škodovka tyto „mouchy“ u svých elektrických jednotek docela vychytala. Navíc Pantery jsou opravdu povedené vlaky, které významně zvýšily komfort cestování nejenom na české železnici.
Podle nasazení v Brně a v Budějovicích to nevypadá na mouchy, ale spíš pořádný masařky.
Masařky po bohatém hodokvasu…
a tim jako jezdite nebo jste o tom cetl v casopise zeleznicar? prvni pantery jsou rozvrzane tramvaje se zatuchlym vzduchem. interpantery maji nesmyslne usporadany salon taktez se vzduchem k nedychani. spolehlivost pomerne mizerna, takze nahrady becky.
Zajímavé že co jedu do Břeclavi,vždy interpanter
To se spraví. Já taky pořád jezdím v Praze 15T…Brr…
V létě jsem jel během 14 dnů celkem 5x (Jízdenka na léto) rychlíkem „Svitava“. V řazení vždy uveden Interpanter, v reálu jel jedinkrát, jinak sbírka z toho, co maloměřické kopřivy daly.
Trpí, např. FV-Dosto pro SBB. Rodíl je však v tom, že dokud se mouchy nevychytají, tak je dopravce nepřevezme a nenasadí do provozu a za takto zpožděnou dodávku pak žádá kompenzace.
Jen pro pořádek, FV-Dosto je Bombardier, když on se ptal na Siemens. Jinak ano, FV-Dosto jsou průšvih, možná jeden z důvodů proč byl nakonec Bombardier na prodej.
I takový vectron není dokonalý sa občas si postaví hlavu.
Určité problémy má asi každý stroj, ale počty prodaných a provozních! kusů napoví víc. Kolik jezdí Vectronů, Traxxů, Talentů, Desir a jiných..? A kolik jezdí Messerschmittů, Panterů či Aušusů? Kolik jich leží?
A proč se ČD chtějí zbavit všech Messerschmittů?
Nevím jak na tom jsou Regio, já jezdím na inter- panterech, ale tam je situace oproti jejich startu podstatně lepší. A to opravdu podstatně. Stejně jako dříve se občas objeví závada na dveřích, nebo záchodech. To jde většinou na vrub cestujících. Myslím tím ucpaný záchod po vhození kupříkladu utěrky na ruce. Dveře stačí restartovat a jsou opět v provozu. Vážnější závada se mi již delší dobu nevyskytla. Již si ani nepamatuji kdy naposledy jsem byl nucený jet s něčím vyřazeným.
To možná ano, ale dost často jezdíte na 362 místo pantera.
Jen když má panter plánovanou opravu nebo údržbu.
Super zpráva, by mohli páni redaktoři pozjišťovat u více lidí z provozu. Panterů bude víc a víc, jeden by mohl vědět jak stroje nakoupené za peníze daňových poplatníku reálně v provozu fungují, ne?
Potvrzuji slova Ludvy,že Pantery jsou spolehlivé.Jezdím s regiopanterama pod Krušnými horami a již od dodání jezdí všechny,žáden neleží a dohromady těch 7 souprav ujelo už 10 milionů kilometrů.Drobné problémy(hlavně schůdek u dveři je nejčastější) se vyskytují.Ale to bude u všech vozidel.Ale brát za nespolehlivost pravidelnou údrzbu,nebo násilné poškozeni je mimo mísu.Na mnoha místech jsou turnusovany ve 100 procentech a zálohu jim dělají ty náhradní soupravy s lokomotivou.
Díky za info.
Děkuji všem z oboru za odpovědi. Jsem rád že pantery jsou už dostatečně spolehlivé stroje…
Přidávám se ke kolegům. S Regii řady 640 a občas 650 jezdím už tři roky a skutečně není pravda, že by permanentně jezdily s vypnutými TM, nefunkční klimou a podobně. Občasné závady se samozřejmě vyskytnou, ale to se nevyhýbá ani strojům slovutných německých výrobců. Spoustu případných problémů vyřeší reset daného zařízení nebo celé jednotky. Ten dělám ve volných chvílích také preventivně (přece jen je to velký počítač na kolech) a 99% směn je zcela bezproblémových.
Poslední dobou jsou problémy hlavně po vrácení z parsu po EVy. Jednotka jede do parsu zdravá s ojetymi koly. Vrátí se s novými, ale i s novými zavadami, které jsem do té doby neviděl.
Je dobré že zvítězil náš český výrobce. Národní dopravce by měl podporovat náš průmysl.
To už dělal dost, teď by mohl víc myslet na pohodlí cestujících, spolehlivost strojů a efektivní nakupování.
tak a ted sup na nakup do coopu.
Tak jestli k tomu CAF přistoupil jak v Ostravě…
Tak najvyssi cas aby Skoda preukazala svoje kvality aj mimo SK/CZ a spustila ofenzivu na zapadne trhy! Taku kvalitu, rychlost dodania a cenu si nikto nenecha ujst. 🙂
Škodovka se rychle dostává do fáze kdy nebude moct přijímat další zakázky, protože prostě nebudou stíhat s výrobou. Nestíhání výroby = Pozdní dodání jednotek = průšvih pro Škodu.
Mají ve výstavbě haly a kooperaci se slovenskou Žoskou..takže kapacity není problém ..spíš lidí jestli bude dost
Pod novým vlastníkem začali stavět další halu v Plzni – konečně má fabriku někdo kdo se o ní umí starat… Snad se jim bude dařit. 🙂
Tak uvidíme, co všechno zvládne nakoupit