Vázaná, Flexi základní nebo výhodná. České dráhy přejmenují jízdenky
Pokladna Českých drah. Foto: České dráhy
České dráhy se chystají v příštím roce představit nové typy jízdenek, které mají umožnit levnější cestování než za základní kilometrický
neztratily se některé příspěvky??
Neztratily. Jen se dnes změnil vzhled diskuze.
Dobrý den, a kde je zmínka o tom, že budou traťové jízdenky do 150 km i pro ostatní obyčejné jízdné?
Kdybych byl manažérem čd, tak bych dal super flexi a tá by v realným čase hodnotila obsazenost konkurence a tím by měnila ceny, např ostrava-praha.
„Kdybych byl manažérem čd“
No, to snad by bylo nakonec lepší i to, že by se Eman Šíp vrátil do funkce „generála“, a ne jen do dozorčí rady nějaké „dcery“ …
To rozhodně ne. Pan Šíp není ředitelský typ má problémy s rozhodováním, Je to spíš vizionář.
Abyste on-line znal obsazenost, musí být vlak povinně místenkový.
Neví někdo, proč všichni poskytovatelé různých služeb (od dopravy, přes telekomunikační operátory až po distributory energií) trpí mánií neustále přejmenovávat nabídku svých produktů?
Argument, že „je to tak přehlednější“, je naprostá blbost. Obvykle totiž chybí, nebo je obtížně dohledatelný „významový slovník“ těchto marketingových pojmů. Má to pak jeden nezanedbatelný následek: Fronty u pokladen a informačních okének dopravce.
Jsou to takzvané „marketingové tahy“ – asi jako když obchodní řetězce ve svých supermarketech přibližně každého čtvrt roku totálně přeházejí zboží mezi regály vzájemně tak, aby zákazníci při hledání toho, co potřebují, byli naváděni k nákupu toho, co nepotřebují, protože si přitom spíše všimnou dalších (nezřídka i jen zdánlivých) „slev“ …
Není to jen marketingový tah. Ostatně to plyne i z textu článku.
Tyto firmy zaměstnávají desítky zbytečných lidí. A občas tito lidé musí naoko vykázat činnost, třeba něco přejmenovat…
Nějak podobně jsem to chtěl napsat taky: musí něco ,,dělat,, jinak by je vyhodili
Proč fronty u info okének? Dneska platí různé ceny na různé vlaky pro různé lidi v různou denní dobu. Doba, kdy vlak z Pardubic do Prahy stál vždycky 16 Kčs, nebo 32 Kčs rychlíkem, jsou už pryč. Takže nějakou konkrétní cenu člověk těžko v informacích dostane. Cestující 65- si to najde na internetu a 65+ ty rozdíly při slevě 75% ani nepozná.
Jednoduché. Aby zakamfluvali každoroční prosincové zdražení. Potřebují od toho odvrátit pozornost.
Odkaz nefunguje.
Pokud vím, tak u naprosté většiny smluv nese riziko tržeb dopravce, tedy ČD, takže je správně že si určují tarif.
Zkuste to trochu popsat. Zejména ve vztahu k platbám za prokazatelnou ztrátu.
Docela by mne zajímala reakce jednotlivých objednatelů dopravy na neustálé změny v tarifech. A následně, zda-li při svých slevových akcí (viz. akční a superakční jízdné) došlo k významnému růstu počtu cestujících, nebo to byla varianta, jak uškodit konkurenční nedotované autobusové dopravě s tím, že ztrátu stejně zacvaká objednatel.
Co je to za otázky?! Je snad jasné, že cílem akčního jízdného je přilákat cestující do vlaku na úkor ostatních dopravců. A že většina cestujících raději pojede za 119Kč místo 219Kč je také pochopitelné.
Mimochodem objednatel by neměl mít zájem, aby si železniční a autobusová doprava konkurovali, spíše naopak. Pokud jsem si vědom, tak k tomu i většina objednatelů (zejména v rámci IDS) směřuje.
…pardon, „konkurovaly“…
Jenže drahám různé IDS systémy moc nevoní, třeba zrovna v Ústeckém kraji.
Je tedy zajímavé že v StČ kraji jsou v PID bez problémů a zahrnuje to i rychlíky.
Bez problémů? Vždyť odmítat prodej jízdenek PID u pokladen se jim dařilo celých 25 let.
U ODIS je to podobné. Musíš se jí doslova doprosit a ještě při tom dělají, že to neumějí nebo že to zrovna nyní nejde apod., abys ztratil trpělivost. Setkal jsem se s tím už vícekrát….
já bych spíše řekl, že Ústeckému kraji (a jeho IDS) moc nevoní dráhy …
Dráhy IDS DÚK opravdu trochu ignorují, nevím jak jinde, ale kraji se nedivím. Přijde na to, jak moc kraje musí dráhy do různých IDS nutit. Protože ty znají jen ten svůj TR 10 a zbytek je spíš nutné zlo z dílen krajů.
Zrovna v případě Ústeckého kraje bych to viděl úplně opačně: ČD tam v něčem fakticky podobném integraci (s dopravním svazem v SRN) fungovaly daleko dřív, než Ústecký kraj s vůbec nějakou „krajskou“ integrací začal.
Jenže ÚK objednává dopravu, ne SRN a pro ÚK je důležitý jejich IDS. I proto bude u nových smluv nejspíše požadovat přednostní, nebo výhradní odbavení pomocí DÚK.
Když už tak přednostní, výhradní je blbost, jelikož by to zcela vyučovalo In karty, či jiné slevy dle dopravce, navíc už vidím, jak by byl cestující nadšen, který by jel dál jak na území kraje, když by mu dopravce řekl, bohužel si budete muset koupit dvě jízdenky, my zde můžeme prodávat jen krajské jízdenky.
Nevím třeba jak je to v případě Ústeckého kraje, ale v Pardubickém a Královéhradeckém je IREDO dosti nefér, jelikož jede dle zón, takže vlakem se dá dostat do situace, že za 2 různě dlouhé cesty a to je rozdíl cca 15 km zaplatím jednu cenu.
Jak jsme to už tady psal, tak by to mělo být jak v autobusech. Pokud je nástupní i výstupní stanice na území stejného IDS, tak vydat přednostně jízdenku dle tohoto tarifu. U jízdenek za území IDS samozřejmě pak už dle svého tarifu.
Problém IDS DÚK je především v tom, že aby měli něco extra, tak na rozdíl nepoužívají karty s MAP strukturou. Rozhodně to není o tom, že by zlý dopravce něco nechtěl.
zatím v DÚK nepoužívají karty vůbec.
Možná je to dobře, díky tomu je tarif ještě přestupní. Jak zavedou karty, tak už bude nepřestupný (viz ODIS, IREDO, IDOL) a výhodný přestup bude možný jen s tou kartou.
IDSOK nemá žádné karty a díky tomu je plně přestupní. IDSJMK sice také, ale tam to nejde koupit ve vlaku, jen označovací jízdenku u pokladny jen pokud je otevřena (stejně i PID).
Jinde je to úplně obdobné, viz můj příspěvek trochu výše….
Neradi prodávají tyto tarify, protože jsou někdy dokonce levnější než IN25 a bojí se tím, že by jim lidé ten modrý nesmysl za 990Kč pomalu přestali kupovat…..
Se stávajícím stavem nemají dráhy a asi ani kraj problém. Problémem je pravděpodobně případný přechod IDS DUK na čipové karty.
Největším problémem každého IDS je pro dráhy podílování tržeb a případná ztráta tržeb proti tarifu TR10.
Dráhy s tím problém nemají, když na moha relacích svým cestujícím prodávají drahé obyčejné jízdenky, místo jízdenek DÚK.
Je tam integrace? Pokud ano,má vyžadovat integrovaný tarif.
Pokud si neřekne, bylo by z obchodního hlediska špatně, nabízet něco, co poškodí zaměstnavatele.V tomto případě je správně odbavit dle TR 10.
Ne, u pokladny např. v Pardubicích dostanete automaticky výhodnější jízdé dle IDS IREDO, aniž by cestující musel žádat.
Ale na základě IREDO karty. To je trochu rozdíl. Ne??
na nepřestupní jízdenky není karta potřeba
Ano, u ODIS je to s tou přestupností úplně stejné jak v IREDO. Ale jak neradí dávají jízdné na ODISku, tak ještě více neradi bez ní. Ale výmluvami, proč to nejde, jen srší.
Vše je v lidech, čili i v pokladních a jejich ochotě.
Kdysi když jsem ještě neznal moc IDSOK, tam mne výpravčí automaticky nabídl tarif IDSOK ze Žulové do Vidnavy (dnes už tam vlak nejezdí) a přitom jsem tehdy ani nevěděl, že tam IDSOK platí – ve vlacích to totiž původně platilo jen na omezeném počtu tratí v Jeseníkách. Příjemně mne tento přístup překvapil, protože to bylo asi o 5 Kč levnější než IN25, kterou jsem tehdy ještě vlastnil. Bohužel od té doby se setkávám spíše s opačným přístupem….
Mělo by to být jak v zaintegrovaných autobusech. Platí v nich automaticky tarif IDS bez výmluvy a svůj tarif mohou použít jen tehdy, cestuje-li občan za hranice kraje (IDS). To by šlo ošetřit softwarem, pokud by nástupní i výstupní stanice byla na území stejného IDS, aby to dalo za tarif IDS. A teprve až pak nabídnout tarif ČD, pokud by cestující chtěl jet rychlíkem nebo nezaintegrovaným vlakem a na jízdence by to bylo vyloženě napsáno. Tarifní podmínky by si měl závazně určit ten, kdo tu dopravu platí a ne ten, který bere velké dotace a nic za to nedá. Ale… Číst vice »
No, jestli jste si všimnul, tak on se svět neustále vyvíjí..