Varšava nevyužije opci na další soupravy metra od Škody, dodávky skončí na 37 vlacích
Nové metro Varsovia od Škody. Zdroj: Facebook.com - Metro Warszawskie
Ještě letos dodá Škoda Transportation do Varšavy i zbytek z celkového počtu 37 souprav, dodávány jsou v intenzivním tempu tří až čtyř za měsíc.
Je to škoda.
Oceňuji hlavně tu průchodivost. To by mohlo bejt i v Praze…
Umowa zawierała też opcję na dostawy ośmiu dodatkowych składów. Jak pisaliśmy, Škoda – wyjaśniając to sytuacją rynkową i gospodarczą – chciała za nie dodatkowych środków. Termin na wykorzystanie opcji był wielokrotnie wydłużany i ostatecznie minął 30 czerwca. – Po dokonaniu analiz podjęta została decyzja o rezygnacji z zakupu opcji – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-nie-kupi-dodatkowych-pociagow-kody-79098.html
Na lince M2 někdy jezdilo i něco jiného než Siemens Inspiro nebo právě tady zmíněná Škoda Varsovia? Já měl za to, že vozy 81-71 apod. se vypravují a tudíž i nahrazují pouze na M1.
Také jsem měl za to, že ruské vozy byly pouze na M1.
Na M2 jezdi vsechny tri typy, jak ruske, tak nove siemens inspiro a skoda…
Jak já bych si do Prahy přál otevřené vagóny… Nerozumím tomu, proč to nejde. Slyšel jsem něco o bezpečnosti a/nebo servisu, ale jinde to jde a u nás ne.
Pokud je tím myšleno průchozí, tak u nových souprav pro C a D už by měly být.
To není o tom, že by to nešlo (jde to všude po světě), ale o složitějším rozpojování a s tím souvisejícím vybavení dílen.
No, ale jako duvod si pamatuji neco jineho, ale to je jedno. Nove vozy maji byt pruchozi a to jak na D, tak na C…
Mají svá pro a proti. Někdy jsem za ně rád. Pokud do soupravy naleze fetka, parta přehnaně hlučných nebo bezďák, lze jím „utéct“ přesunem do sousedního vagónu. Za to v Berlíně jsem si hlučného hudebního nevkusu z bluetooth reproduktoru přes 2/3 délky průchozí soupravy užil více než dost. Tím neříkám, že bychom měli být zpátečničtí, to vůbec, jen to z pohledu cestujícího není úplně černobílé. 🙂
Na druhou stranu, před fetkou lze v průchozím vlaku projít na druhý konec soupravy, v uzavřeném voze je s ní člověk zavřený minimálně do následující stanice.
Výhodu to má i v případě, kdy přestupujete do soupravy na jednom jejím konci a ze soupravy potřebujete přestoupit na opačném konci, přičemž jsou krátké časy na přestup (buď plánované, nebo vlivem zpoždění). Můžete k přesunu užít průchod soupravou, a ne v každé stanici chodit venkem pokud možno co nejdál, co stihnete do zavření dveří. Případný hluk by mohly odstínit vnitřní průchozí široké dveře, což je ovšem zase bariéra při evakuaci.
No s tim hlukem to asi neni tak uplne kvuli pruchozim, staci se projet metrem v Mnichove a jsou tizsi nez v Praze…
Průchozí soupravy jsou dnes už víceméně alespoň v Evropě normou. Nové soupravy už tak téměř jistě průchozí budou. Na počátku století, ze kdy jsou pražské nejnovější soupravy Siemens na céčku, se to tak ještě moc nedělalo.
Na nepruchozi vozy byl pozadavek z DPP a Prahy… pry kvuli pozaru… ale samozrejme je to nesmysl, presto se objednali nepruchozi…
Ty kulaté čudlíky na palubní desce strojvůdce trochu připomínají 80 léta.
Stejná nebo podobná tlačítka používají i jiní, větší výrobci, takže buďte v klidu…
Asi jsem zhýčkaný ze silničních vozidel, kde se dizajn a tvar ovládacích prvků a tlačítek pousnul za 30 let, trochu někam jinam.
Ale na opravu velmi praktické, pokud se pokazí jedno tlačítko a je to pak práce na pár minut. V autě jezdíte sám, na soupravách se řidiči střídají a ne každý se k tomu chová jak by měl…. Např u tramvají 15T nejsou samostatná tlačítka, která lze vyměnit. I když se najdou řidiči, kteří jsou líní se nadzvednout, aby dosáhli na tlačítka, že radši používají šroubovák či cokoliv jiného, čím mačkají tlačítka.
Jenze tady jde o funkcnost, odolnost a jednoduchost, kdezto v autech jde o design a kdyz se to poroucha, zaplatite majlant v servisu…
Taky jde o pohodlnost.
Ať strojvedoucí střidající během směny různé mašiny, radši tlačítko zmáčkne mechanicky při čumění na trať, než aby musel hledat něco na klávesnici či dokonce číst dotykáč za jízdy.
Tak je otázka jestli ve Schadewerke nepřetaktizovali. To že je někde klauzule že si MŮŽOU zvýšit cenu podle inflace neznamená že ji zvýšit MUSÍ. A výroba v rámci rozběhnuté linky prostě musí být levnější než u prvních kusů. Pak je otázka jestli nejít třeba i na menší zisk než se „plánovalo“ a počítat raději s ND a údržbou…
U škodů samozřejmě řeknou že by bývali „prodělali“ kdyby cenu nezvedli, co by taky řekli jiného že. Ale do jaké míry je to pravda… to ví přesně jen hrstka lidí.
Jim to asi fakt nevadí, mají objednávek dost dopředu, takže asi opravdu nepotřebují zakázku, na které nevydělají
A nebo Varšava nikdy reálně o opčních soupravách neuvažovala a použila je jen jako návnadu na dodvatele. Takových možností můžeme vyspekulovat X a nemá to valnou cenu, hlavní je, aby se ty vlaky osvědčily a Škoda získala nějakou další zakázku, která už by byla jistě ekonomicky zajímavější, než tato „prvovýroba“.
No, to tezko rici, oficialne od nich skoda chtela vic penez a oni se rozhodli, ze tech 8 navic neobjednaji…
Jak je na tom jejich spolehlivost?
V ostrém provozu jsou první soupravy kolem půl roku, hodnotit spolehlivost po tak krátkém čase je naprosto bezpředmětné.
Varšava není Plzeň 😉 Pěkně se Škodou vyběhli.
Neuplatnit opci je prostě právo zákazníka. A zakázka na 37 pevně objednanejch + 8 opce je celkem normální a rozumná, žádná divočina typu až 200 (když v tendru vyhraje jediný správný dodavatel) ale napevno 0 (když tendr nedopadne dle představ)…