Vánoce na kolejích: dražší vlaky i o stovky procent proti jiným dnům, posily navíc
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Českou železnici čeká nejvytíženější období roku. Dopravci se vysoké poptávce snaží přizpůsobit: nejen nasazením posil, ale také vyššími cenami. Největší
Tak Arriva nemá co zdražovat, tím motoráčkem by takovou štreku po zdražení snad už nikdo necestoval 😀 Stejně by mě zajímalo jak je ta cesta pohodlná Praha – Nitra, X hodin v obyčejném motoráku, původně rozhodně pro regionální spoje (to už ta černá tramvaj je lepší)
Zvýšené ceny s úplně stejným ceníkem už tady byly loni o Vánocích nebo třeba letos 5.5., takže se nejedná o žádnou novinku.
Tak oprava – loni o Vánocích byly zrušené včasné jízdenky, akční se prodávaly za běžnou cenu. Zdražení akčních pro vybrané dny se objevilo až letos.
Tak ošklivé České dráhy slibují tisíce míst k sezení navíc. Kolik míst navíc nabídne Leošek a kolik Radimek?
Tak kdo jiný než ten, komu se dává každý rok mnoho miliard a kdo tvrdil, že jen u nich by mělo být označení Národní dopravce, měl ty místa nabídnout?
A to jsou místa, za které cestující neplatí, takže jde o nějakou charitu?
Myslíte, že někdo umře, když těch pár vagónků navíc u ČD nepojede ?
Jak asi myslíte, že Leo nafoukne svoje soupravy?
A u Regiojetu vám přijdou krátký vlaky, který jezdí na Ostravu?
Jancurocosi, vy jste… Kazdy rok je to stejne, furt se na CD nadava , ale trikrat do roka jsou vsem tem, co je psn bozsky nepobere, dobry. O tom byl muj prispevek.
Pavlučosi: Každý rok je to OPRAVDU STEJNÉ. Takže ,kdo potřebuje nutně jet v pátek 23.12, místo si mohl sehnat.
Pokud toho není schopen, může využít alternativu, byť třeba s přestupem a časově delší, nebo bez místa na sezení. Nevidím jediný důvod děkovat ČD (a zároveň hanit jakoukoliv jinou firmu) za přidání vagonu. Nebo vy děkujete třeba Arrivě, že jezdí před vánocema na Teplice – Praha několik týdnů s větším množstvím spojů?
jančurobijci:
On je letos 23. prosince pátek? A já jsem se bláhově domníval, že třiadvacátého je až v sobotu …
Dokázal byste rozvést kolik z těch celkových miliard tvoří zisk oproti ministerstvy vypočtenými náklady a měl alespoň základní ponětí o tom, kolik jich je a kolik to tak může stát mít vagóny jen pro pár dnů v roce? Opravdu myslíte, že těch pár dnů v roce u vozů které nikdo neobjednává ani v ty dny, s trochou zvednutým jízdným, se zaplatí? Já bych řekl, že ne, že je to jen daň z nemístenkových vlaků a snahou odváže lidi i v době a i ty, kteří by se na vlak nebo veřejnou dopravu vykašlou, když se do vlaku několikrát do roka… Číst vice »
Důchodce: Ano, všichni víme, že se jedná o 22.12. Jinak ten „odvoz“ je hlavně od Čt odpo až do sobotního poledne. Tak jsme se nasmáli a co tam máte dál? Elb: Ani já ovšem netvrdím, že JE TO ŠPATNĚ, že ČD nasazují další vagónky. Ale dělají to hlavně kvůli vybrání více peněz od zákazníků, stejně jako by to dělala většina firem. Jak to bude potom „rozklíčovaný“ není u tohoto podniku zrovna moc důležitý…. Nevidím každopádně důvod na posmívání se jiným firmám, obzvlášť u Leo ex. kde je jaždýmu jasn, že nejspíš nebuidou mít kde brát. Kdyby ten pan na P… Číst vice »
Doufám, že zruší čd na pátek a sobotu přepravu na režijky.
Jančurobijec. A můžete mi prosím říct, kde jste vzal to, že ČD každý rok dostávají miliardy? Jaká je to prosím přesně suma? A mimochodem, za každé přidání vozu musí ČD zaplatit SŽDC za využití dopravní cesty.
Vlak navíc? A kam byste ho nacpal? Na kolejích je vyčerpaná kapacita trati.
Tak podle části dne a cestovní doby, pokud si případně několikrát postojí..
Otmar. Jestli myslíte ten vlak pro fanoušky, tak může jít o vlak jedoucí v mimořádné trase (tzv. Ad hoc). K mimořádné trase patří třeba nabídková (katalogová) trasa.
Slovo „pokut“ mě fakt dostalo 🙂
Viva la Regiojet, aneb Akční jízdenky již nebudou co bývaly, a to nejen Praha Ostrava. Liberalizace cesta vpřed. Jinak zapomněli zmínit rezervaci v eshopu zdarma, ta doufám zůstává…
Díky RegioJetu se například nesáhlo na ceny Praha – Brno.
Js: diky regiojetu a dalsim se tu “dynamicke” jizdne objevili. Do te doby to nikoho nenapadlo a za stejne penize jsem mohl jet v lete, v zime kdykoli… a jeste jsem si mohl koupit listek pet minut pred odjezdem.
RegioJet není rozhodně ten, kdo dynamické jízdné na české železnici zavedl.
Spíš dřív nebylo v takovém měřítku, kdy to dynamické jízdné se mi líbí a ušetřené kilo a to hlavně pro studenty a před vánoci, silvestrem myslím dokáže ovlivnit volbu cesty a tak celkovou kapacitu. Vzhledem k tomu, kolik je dneska takových poctivců, tak stejně nečekám, že jich v pátek i tak pojede víc než ve čtvrtek, ještě když jim k tomu někdo dá další důvod. Ale i tak, docela se divím, že není ohlášen mimořádný rychlík z Elefantu a o kolik se bude posilovat, že by to i tak při „odbéčkování“ některých dalších rychlíků mohlo být méně, než loni? Kdy… Číst vice »
I ta Praha-Brno už nějakou dobu skáče víc než obvykle (začíná se níž), jinak máte pravdu, že se zatím nezvedala horní hranice 219 Kč, resp. 179 Kč s IN25. Jinak je ale dynamické jízdné vynález „pro dobro zákazníka“ ve stylu slev v supermarketu, který nám přinesl konkurenční boj a snaha o co nejnižší číslo „již od“, který by se tu bez Radima a Leoše neobjevil.
Zase nemám rád tyhle úspory, které si přeplatím vzápětí na daních.
@Jen tak: Nikdo vám nebrání ignorovat „dynamické“ slevy a jezdit za „statické“ kilometrické jízdné – v zimě, v létě, o Vánocích, vždy za stejnou cenu. Tedy tak, jak to bylo před nástupem Jančury a spol.
Babilon: přesně tak… tak jezdíme my ostatní z destinací, kde žádné relační slevy nejsou.
Jinak panu Honzovi pro zajímavost posílám odkaz na jízdné z roku 2005: http://www.predpisycd.wz.cz/data/TR10.pdf
Z obsahu: Zákaznické jízdné Praha-Ostrava: 260 Kč, KMB 250 Kč (obojí narvané a olezlé IC bez místenky), SC Pendolino 500 Kč 💀