- Voda •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Zprávy
Válečné mostní provizorium přes Labe končí. Dělníci začínají stavět nový most
Starý most typu Bailey (v pozadí) a dočasná lávka pro pěší. Autor: ŘVC
Stavbaři dnes začínají rozebírat mostní provizorium typu Bailey z 2. světové války, které po desetiletí spojovalo břehy Labe mezi Valy
Kdo ten most postavil? Němci?
Ten Bailey Bridge mohou rovnou poslat do nejbližšího vojenského muzea :-).
Podle fotky jsem nejdříve myslel, že jde o podobný most u Kunětic. Na něj nás jednou navigace zavedla jako že je to nejlepší cesta z Prahy do Chocně. S ním se také bude něco dělat, například aby se autobus nemusel točit před ním? Splavnění Labe v těch místech tedy už nepředpokládám, to je ještě nad Pardubicemi.
Přijde mi poněkud úsměvné bavit se o provizoriu, bylo−li užíváno více než 70 let.
To provizorium bylo delší než věčné časy se Sovětským Svazem 🙂
Tisíciletá Říše : 1933 – 1945
Věčné časy: 1948 – 1989
Dočasný pobyt: 1968 – 1990
Evropská unie (Maastrichtská smlouva) : 1992 – ?
ukázkový příklad toho že by si měli sždc, řsd a řvc aktualizovat svý kalkulačky aby neměli za pár měsíců syndrom spadlý brady při otevírání obálek. a most je pěkný .. obloukový mosty jsou vůbec nejhezčí , nemusí se stavět zbytečný pilíře v řece která má pak lepší průtok při povodních.
Ta cena mi nepřijde až tak hrozná, pořádný most tam byl potřeba už dávno (kanál, nekanál). Nedávno osazená lávka přes Moravu u Mikulčic (jen pěší a cyklisti) je za 100 mil. Kč. Já mám spíš syndrom spadlé brady z železničního přejezdu za 10 mil. Kč. Kolik stojí obyčejné přemostění železnice v případě, že kolem tratě je dost místa a není problém s pozemky? Myslím typicky silnici III. třídy včetně náspů, pokud není možné využít příhodné konfigurace terénu, jedno vozidlo max. 50 tun.