Valašské Meziříčí musí hledat znovu dopravce na MHD, soutěž zrušila radnice kvůli vysoké ceně
MHD ve Valašském Meziříčí. Foto: FB Valašské Meziříčí
Jeden dopravce nesplnil zadávací podmínky, druhý byl příliš drahý.
Jeden dopravce nesplnil zadávací podmínky, druhý byl příliš drahý.
Oni to před zveřejněním nečetli?
„Podpůrným důvodem zrušení byla skutečnost, že zadávací podmínky mohly být považovány za vnitřně rozporné, když na jednu stranu přímo v textu zadávací dokumentace uváděly odhad potřebného počtu vozidel v rozsahu 9–10, zároveň však požadovaly, aby si dopravce učinil pro podání nabídky vlastní představu o potřebném počtu vozidel na základě jím zpracovaných oběhů vozidel,“ dodal Mikuš.
Na organizaci takových veřejných zakázek si města většinou sjednávají profesionály, třeba právní kanceláře apod. Pokud tak postupovalo i Val. Meziříčí, pak popsané zavádějící informace v samotném zadání zakázky jsou dost vážnou chybou a ten organizátor zakázky by měl městu vrátit celou odměnu, jestli takhle zakázku zmařil.
Při prvním čtení jsem si nevšiml, že je v textu proklik přes který se dá dostat přímo k dokumentu vydanému městem. A je tam i jméno organizátora zakázky. Takže máslo tentokrát na hlavě má … MT Legal s.r.o., advokátní kancelář
Na to, že to tam jezdí do asi 7 směrů dosažitelných do 1/4 hodiny i těch 9-10 autobusů mi připadá dost, ale záleží také zejména ve špičce i na množství lidí, jestli by stačil 1 autobus v každém směru po půlhodině …
Předpokládám, že jeden ze dvou zájemců byl ČSAD Vsetín.
Jestli by se před další soutěží neměli zamyslet nad svými představami a modelovými jízdními řády …. když nevědí, jestli si chtějí vystačit s 9, nebo 13 autobusy, to je fakt blbé.
Reálně možná dokonce až 14, tedy odhad 9-10 znamená reálně skoro o 50% víc. Potřeba 13 provozních v jeden moment by měla znamenat 14 celkem (1 jako záloha). To skoro vypadá, že někdo tipl počet busů od oka (odhad 9-10) a někdo jiný načrtl jízdní řád taky od oka a moc u toho nepřemýšlel o obězích (a jeho model se tak dá splnit pouze se 13+ busy). Škoda vyhozených pěněz a úsílí za takovýto nesmysl…
P.S. Možná by byl lepší titulek „…kvůli vlastní neschopnosti“ místo „…kvůli vysoké ceně“ 🙂
Ty návrhové jízdní řády jsou identické, jako jsou nyní, v provozu je v současné době 11 vozů + 4 zálohy. S nějakými úpravami turnusů bude i tak potřeba minimálně 12, 9 je fakt ukrutně málo.
Jinak pro zajímavost, jeden extra vůz je třeba jen kvůli dvoum spojům linky 8 – 13:35 a 14:05..
Otázkou je, jaký rozsah dalších služeb mimo tu vlastní MHD by měl „dodavatel“ zajišťovat a jak by se objednatel stavěl k tomu, kdyby nějaké vybrané spoje v MHD pokrýval vozidly jiného typu než určené přednostně pro MHD : pokud by to byl dopravce zajišťující třeba i značný rozsah okolní linkové dopravy nějaké jednorázové „vložené posilové“ spoje pokryl vozidly jinými než určenými přednostně pro MHD, tak by ten rozpor v počtu potřebných „autobusových náležitostí“ a navrhovaných jízdních řádů MHD nemusel být zase až tak výrazný, pokud by vůbec nastal. Další možností je „přímý přechod“ těch posilových spojů na zkrácenou trasu linkových… Číst vice »
Tedy výběrko ušité na míru toku, kdo tam jezdí, a může si čarovat s přejezdy.
Tady měl soutěž dělat koordinátor IDS, který by provozní soubor postavil jako několik linek mezi kterými se dá přejíždět.
Vy jste úplně mimo. Město již nechce současného dopravce. Když o tom nic nevíte, tak raději šoupejte nohama.
Pozor na to, že ČSAD Vsetín už neobsluhuje ve Zlínském kraji regionální spoje.
A on tam snad funguje nějaký skutečný a komplexní IDS?
A pokud jde o dopravce, já jsem nikoho nespecifikoval, ale pouze tvrdím, že kdyby MHD i okolní regionální linkovou dopravu zajišťoval stejný „dodavatel služeb“, pak lze snáze oba typy dopravy vzájemně provázat a ušetřit tak na provozní potřebě i zálohách (a tedy návazně i na finančních nákladech).