Valašská trať na Slovensko je bez jedné koleje, nákladní vlaky musí jinudy
Poškozená trať u Valašské Polanky. Foto: Správa železnic
Do konce týdne má být jasno o dalším postupu. Po trati mohou jezdit jen osobní vlaky, v úseku je snížena rychlost na 10 km/h.
nemužou to poslat nákladní vlak z Hodonína přes Holič na Slovensko
Popravdě, tam je intenzita stejně na jednokolejku.
Už vidím to křižování s nákladním vlakem uprostřed stoupání.
S kterým, s tím raním nebo s tím večerním?
PS. Valašská Polanka – 38 osobních, 8 nákladních, 2 lv. Před covidem.
Vždycky se hodí druhá kolej, třeba i kvůli plánovaným výlukám…
„Preventivním monitoringem byl detekován pokles nivelity…?“
Tož to ja!
to nemože byt?
Jaké že to podemletí? A čím? 😮 Neujel žádný svah, ale vysoký násep na vyšší straně (násep je příčně v mírném svahu), to je ta, ke které neteče ze svahu nic, pod náspem v místě sesuvu je travnatá plocha s relativně malým spádem. Takže asi chyba v tělese náspu.
Spodní voda?
Do provozu uvedena 21.10.1928 …. takže ta chyba se tam skrývala téměř 93 roky …
A tam byly uz od roku 1928 dve koleje? Nebo se nasep zvetsoval pri zdvojkolejnovani? A pokud ne, odjela ta „stara puvodni“ kolej nebo ta nova?
Druhá kolej až o deset let později, ale stejně problémy trápí celou trať už roky. Viz minimálně čtyři další nestabilní místa o pár kilometrů dále, mezi Klobukama a Brumovem.
Až na to, že mezi Klobukama a Brumovem to není ta samá trať…
Ne? Celý úsek Vsetín – Bylnice byl stavěn jako jedna trať a prostě se tam tyhle problémy objevují už od dob výstavby. Jen teda v tomhle místě zrovna byla o deset let později dostavěna druhá kolej, a taky navazující trať do Púchova.
Podle pracovní spáry v opěrách blízkého podjezdu vypadá, že ujela novější kolej, což by mohlo ukazovat na nesprávné provedení přisypávky – chybějící zazubení. Ale (ne) kvalita podloží s tím taky mohla zacvičit…
Zajímalo by mě, jak to teď mají ostatní se čtením diskusí.
Za sebe musím říci, že dříve jsem si je pročítal a i po několika dnech jsem se vrátil a dočetl si další příspěvky.
Teď tak akorát narazím na trojitého Axela, dám mu mínusy, zavřu stránku a už se k tomu nikkdy nevrátím.
Máte to podobně?
Souhlasím
Dřív taky byly nové příspěvky žlutě podbarvené, takže se dalo rozumně k diskuzi vracet. Bez toho aby se člověk brodil hromadou komentářů, které už četl.
A něco Vám brání, abyste se zapojil a přispěl i Vy svým názorem k tématu?
„Neptej se, co může udělat tvá zem pro tebe.
Ptej se, co Ty můžeš ty udělat pro svou zem.“
J.F. Kennedy
Jo, ale nedělej to jako Pat a Mat. To nebyl návod.
Jsem jenom člověk. Počet aut na jednoho obyvatele v ČR je přibližně stejmý jako v Německu či v Polsku. Ale železniční síť v ČR (ku počtu obyvatel) je 2x hustší než v Polsku či v Německu. Tož za poslední 4 roky těch 140 miliard kaček pro SŽDC a dalších cca 105 miliard kaček pro pasažerské nádražáky ze společné kapsy nemůže stačit. !!! A výsledky jsou tristní – viz téma článku !!! A namísto toho, aby pasažerští nádražáci začali s nápravou, tak si libují že furt opakují minulé chyby… Např. s těmi nepravdivými názvy v nádražštině, tak si v tom akorát… Číst vice »
Vy toho nechápete víc, ale děláte, že jo. Mlčeti zlato, to určitě znáte, buďte té lásky a držte se toho, ju.
Chápu správně že když si nádražáco doplnili do Ústavy tu svoji litanii o veřejné službě v souvíslosti s nádražáky, tak tedy pojem veřejná služba znamená v pojetí nádražáků toto:
Milá veřejnosti,
a) dotuj nádražáky hlava nehlava,
b) nemáš právo snížit dotace nádražákům, neboť si vytvořili návyk
c) neotravuj nádražáky, že bys měl zájem využít jejich údajné služby, neboť nádražáci mají plnou hlavu|starosti se svými pseudoproblémy jako např retro nátěr lokotky, takže na nějaké pasažéry nejsou zvědaví…. zhruba jak ve vtipu:
„Otevřel si hospodu. Ale chodili mu tam hosté, chudákovi“
Pane Axele, čím jste prosím vzdělán ? V jakem oboru? Snažím se Vás pochopit, ale nejde mi to .
Pán patrně trpí Alzheimerovou chorobou … bludy a postupující demence ….
navrhují osobu jménem Axel totálně ignorovat. každý lajk + nebo – je pro něj jako živá voda + kyslík.
Ono v autě není ta průměrná rychlost o moc vyšší mimo dálnice. Obvykle po cestě do práce mám průměr 60-65km/h.
To chápu. Já mluvím o tom, že jeden název je použit pro zcela rozdílné vláčky.
Ten vláček přes Krnov přece není rychlík, ale pomalík, který projíždí většinu zastávek, tož na stejné trase přes Krnov je pomalík (zmateně zvaný rychlík) rychlejší než hlemýžďový osobní vláček, který staví všude
Tak jste se přeci jen dobral k výsledku, že vlak, který se oficiálně nazývá rychlík, je rychlejší, než osobní vlak.
Vysvětlení:
Pro rychlík je typickým znakem, že na rozdíl od osobního vlaku, staví pouze v některých stanicích a proto má kratší jízdní dobu.
To ale, na rozdíl od vás, vědí všichni, i děti na prvním stupni ZŠ.
Na ten váš „hlemýžďový osobní vláček“ si nechejte zaregistrovat ochrannou známku. Z licenčních poplatků si pak můžete hradit jízdné.
Já mám průměr jízd do práce 40 km/h a to mám polovinu vzdálenosti po bezproblémové dálnici D1 (to není ironie).
Nerozumíme si. Já mluvil o tom, že označení vláčků jako „rychlík“ je téměř bezcenné pro cestující, neboť v praxi toto slovo je používáno chaoticky = označení rychlík je nepoužitelné, aby člověk zjistil průměrnou cestovní rychlost, když se rozhoduje jestli pojede, aby rychle dojel na místo. Viz příklad, když člověk z Olomouc, neznalý nádražštiny, je klamán různorodým označením kategrie vláčku: Průměrná cestovní rychlost (z Olomouc na konečnou) a) Rychlík do Prahy = 95 km/h b) Osobní vlak do Vsetína = 51 km/h c) Osobní vlak do Kouty n.D. (via Bludov, Šumperk) = 54 km/h d) tzv. „Rychlík“ do Ostravy (přes Krnov)… Číst vice »
Vlak je označen jako rychlík, protože osobní vlak na stejné trase ujede tu vzdálenost pomaleji.
Srovnávat jízdní dobu vlaku po koridoru a po víceméně lokálce, šplhající se do kopců, opravdu nemá smysl.
Ano, tomu rozumím. Ale tomuto posunutému významu nerozumí nikdo kdo nerozumí nádražštině.
Nechápu proč so libují v matení pasažérů
Nebo snad když člověk z Prahy jede autíčkem po dálnici do Bratislavy, tak z ničeho nic jakmile u Brna sjede z D1 na D2, tak průměrná cestovní rychlost až do Bratislavy klesne napůlku?
To by mě zajímalo, v jaké společnosti se pohybujete, když mluvíte o „posunutém významu“?
Prosím o vysvětlení pojmu pasažerský nádražák. Děkuji.
Já původně myslel, že jde o nějaký socialistický experiment – železniční společnost 100% vlastněná cestujícími nebo tak něco, chápete, jako bytové družstvo. Ale pak se ukázalo, že má jen zálibu v přejmenovávání věcí jinými, často nepochopitelnými, často velmi dětinsky znějícími názvy.
ad „,,,, zálibu v přejmenovávání věcí jinými, často nepochopitelnými, často velmi dětinsky znějícími názvy.“
V tomto fenoménu jde o aplikaci metody pasažerských nádržáků, když si vytvářeli svůj alternativní svět s vlastním alternativním jazykem (nádražštinou), který se tváří jako čeština. Ale zdání klame.
Pane (?paní) Rejpal… Omlouvám se Vám, ale do té diskuze Vám odpověď nenapíšu. Neboť prostě se diskuze vyvinula, tak jak se vyvinula.
Až bude nějaká klidnější diskuze, a pokud narazíte na nějaký můj komentář s tímto pomem, tak se prosím ozvěte až v oné budoucí diskuzi.
Hezký den.
Nikdo nezpochybňuje, že jste člověk. Opice nebo jiný živočišný druh nejste.
Mluvit a myslet uměla pouze zviřátka v půvabné knížce Josefa Lady „O kocourku Mikešovi“ …Kromě Mikeše i kozel Bobeš, čuník Pašík, kocourek Nácíček …
Becherovka má 38%, což je víc, než váš 35% tuzemák.
Pokud Axel pije becherovku v domnění, že má jen 17 % alkoholu, tak se tím leccos vysvětluje.
Axel takové pití nepije. Bo doma má 4 prcky, tož na takové vyhazování z kopýtka nemá.
Nicméně dle mého kamaráda, co učí středoškoláky jde o obvyklý trik, že středoškoláci na nějaké školní akci (třebas výlet), kteří už mají přes 18 let, ale školní řád nedovoluje se opít, tož se snaží usmlouvat nějaké máloalkoholové kořalky, jako třebas lemond becherovka 20%… No a pak ti syčáci vytáhnout neferový doping = brčka + nějaké nealko s CO2 k přilití do kořalky.
Šlo by to přeložit nebo naosat vysvětlivky?
Vy už se radši nezapojuje se o ničeho je to placani páté přes deváté.
Tím byste se měl řídit především sám …
Pro svou zem můžete udělat mnohé tím, že přestanete tento server zaplevelovat svými infantilními zdrobnělinami, nesmyslnou terminologií a řazením větných členů nedávajících logický smysl ….
Nehledě na to, že v uplynulém roce jste se opakovaně vyjádřil, že psát (nesmysly) už nebudete … asi jste zapomněl, což je zásadní příznak Alzheimerovy choroby postihující mozek …. dalším diagnostikovaným příznakem jsou bludy nesoucí znaky logických souvislostí ….
Ta zem hlavne mela zustat na miste a nemusela byt vyluka…
Ano… 🙁
Taky taky 😯
Budeme ho ignorovat. Nemá co dělat tak sedí na stavedle a píše bludy.
Největší zlo nejsou prispevky tvora Axel,ale to, že na ně reagujete,byť sebevtipneji, tak stejně akorát zaplevelujete diskuzi
Zapleveluji diskuzi fakt ne.
Tak já si Axela přečtu, mínusy nedávám.
Udělám si vlastní názor a podle situace co mně zajímá jdu dále po diskusi.
Rozhodně můj mozek ještě chápe, že Axel i když nikomu nevoní. Přispívá opravdu něčím co diskusi obohatí.
Kdyby Axel ze svých příspěvků vynechal matoucí a extrémně dětinské názvosloví (na tom poslední dobou dost zapracoval) a své nesmyslné ekonomické teorie (to je bohužel asi jeho neodstranitelná vada, protože jim věří), zbytek by obohacující docela byl, ale takhle destruktivnost hodně převažuje.
Mele furt stejně a výpočty jak z první pomocné.
„Kdyby … vynechal … zbytek by obohacující docela byl, ale takhle destruktivnost hodně převažuje.“ jj, zhruba jak většina služeb poskytovaných většinou pasažerských nádražáků, zejm. těch od pasažerské ČD. Přece v dálkovém vláčku dává perfektní smysl nabízet kafe nahoře bez, ale když vagonek poskočí a kafíčko se přestěhuje z kelímku na oblečení, tak si náhradní košilku, bez kafíčku, ve vláčku nekoupím. To samé, když si utrhne a ztratím knoflík, tak během několikahodinové cesty jej nepřišiju, neboť ve vagonku si nemůžu koupit šitíčko a náhradní knoflíky. Neřkuli, když si na cestu zapomenu vzít peněženku, tak samotná dokladovka mi ve vláčku je naprd.… Číst vice »
Nemůžou se zavést aspoň náhradní autobusy?
Pro náhradu nákladních vlaků výborné řešení. Jen si nejsem jistý, jak do autobusu dostanete kontejner.
Když se chce, všechno jde 😀
… a učili tygra vegetariánství. Skoro se to povedlo, tři dni před koncem studia tygr pošel.
ROFL
No to ne, ale přijde mi lepší jet autobusem než vlakem jedoucí 10 km/h.
Však těch 10 km je jenom na krátkém kousku. Si vezměte stopky, kolik to trvá.
Kde je vůle tam je cesta : )
Rád se dojdu na překládku kontejneru a i zpět podívat. Jsem ochoten zajistit vlak vhodný pro překládku 🙂
ROFL
Vážený pane Šimrale,
omlouvám se, ale na toto se nedá nereagovat (ostatním posílám omluvu za text mimo téma).
Chybějí mi základní znalosti (hmotnost prázdného kontejneru a nosnost střešního nosiče autobusu s nejvyšší nosností), ale kdyby čistě teoretiky byl kontejner zcela naplněn balónky nafouknutými vodíkem, třeba by to působení hmotnosti kontejneru za atmosférického tlaku typického pro Česko mohlo snížit natolik, že by jej autobus uvezl? Co myslíte? 😉
Přeji pěkný den plný úsměvných myšlenkových hříček. 🙂
Jen za podmínky, že na trase NAD nikde nebudou mosty.
„Kvůli podemletí části tratě je uzavřena první traťová kolej mezi Valašským Meziříčím a Horní Lidčí.“
Myšlena je Valašská Polanka (a ne ValMez, který je od Horní Lidče docela daleko)?
Uf, tak tudy k nám ty slovenské autonomní nákladní vlaky neproniknou. 😉
Zatím umí jenom z kopce. Z Púchova je to do kopce.
ale až jim ujede ten brejlovec nastartovany, tak to půjde i do kopce
Výhoda je, že na rozdíl od silnice, výhybky ovládají výpravčí/dispečeři, takže takový splašený vlak mohou poslat někam, kde nebude tolik škodit. Čas od času by se měly vybudovat „záchranné okruhy“ jako mají třeba ve Velimi a tam by se mohlo počkat, až dojde šťáva.
V Praze se chystá metro bez řidiče, můžete se pak podívat. Doufám, že to na Slovensku nebyla zkouška…
Tak to jsem zvědavý, jak si s tím poradí. Tohle zvládnout museli: https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/images/03887755.jpeg
Suchdol, 1997?
Ano, povodeň podemlela štreku. Tak snad to brzo opraví i letos.
Tam tehdy povodeň sebrala celý most, museli tam postavit nový. Že by letos byly nějaké povodně u Valašské Polanky jsem nezaregistroval.
Suchdol? Mě moc suchý nepřijde.
Osobak v pohode, nakladni se musi prenaset.
Stejně je zajímavé sledovat, jak ty přechody na SK stranu šly postupně do kytek:
Lanžhot: bez osobní dopravy (myslím Os, obnovení nejisté)
Hodonín: bez dopravy
Skalica: bez dopravy, rez úřaduje naplno
Vrbovce: dejme tomu aspoň něco, ale nutný přestup
Vlára: jeden vlak týdně
Střelná: ok, ale teď problém
Jablunkov: jediný funkční v celém rozsahu
A ještě trať přes Bratislavu
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%A1_tra%C5%A5_Bratislava_%E2%80%93_Marchegg
Jistě, typicky český název města: Marchegg
Např. ze západních Čech do Nitry je teoreticky +-stejně daleko i trasou přes Marchegg
Nemůžu za to, že někteří ostalgocky žijí jakoby furt existovala železná opona
§1 Nikdy se to tak nedělalo
Axelicku, a to ti nenapadlo, že ta tvá trasička, by stála výrazně více penízečků, kdyby po ní měli drandit vagónky s plzničkou z Chebečku až do Nitryčky?
To je klidně možné.
Ale asi existuje nějaký objektivní důvod
proč 1 průměrný km kolejí v Rakousku použilo v průměru denně 25 vláčků nákladních nádražáků, zatímco v ČR v průměru denně pouze 11 vláčků nákladních nádražáků.
A to přestože za použití kolejí průměrný vláček nákladních nádražáků na kolejích v Rakousku zaplatil v průměru 2,54 EUR/vlkm, zatímco na kolejích v ČR v průměru 1,65 EUR/vlkm
Údaje jsou za rok 2019
Omlouvám se za nepochopení , mohu vědět co to je takový nákladní nádražák ?
ten co není ani kolejový (SŽDC). A ani pasažerský.
část nákladních nádražáků jsou členy ŽESNAD
Nemůžeš začít mluvit normálně česky, páč těm tvým divným výrazům nikdo nerozumí.
Opět bláboly.
Na to velice jednoduchá odpovědička. Zrušme polovinu tratí ČR, tím se dostaneme na hustotu tratí v Rakousku a výsledky budeme mít taky podobné…
Myslíte?
Tož v ČR hustota železniční sítě připadající na 100 km2 rozlohy státu = cca 12 km železničních tratí. Tj. v ČR zdaleka nejvíc ze všech států EU.
Jeden průměrný km tratí v ČR využilo v roce 2019 denně v půrměru
V Rakousku hustota je cca 7 km železničních tratí / 100km2 státu. V 2019 v průměru 1 km tratí využilo denně v průměru 25 vláčků nákladních nádražáků
Ve Slovinsku hustota je cca 6 km železničních tratí / 100km2 státu. . V 2018 v průměru 1 km tratí využilo denně v průměru 25 vláčků nákladních nádražáků
Vypadlo mi číslo, tož doplňuji:
Jeden průměrný km tratí v ČR využilo v roce 2019 denně v průměru 11 vláčků nákladních nádražáků
A chcete nám říci, že denně realizujeme 10 000 * 11 vlaků, tedy 110 000 vlaků nákladní dopravy a nebo že denně zrealizujeme 10 000*11 vlakových kilometrů, tedy 110 000 vlkm denně na síti CZ?
To druhé je v principu pravda. Opravdu zrealizujeme na síti SŽ 108 000 vlkm denně. Ale na 15ti procentech sítě uděláme 90% výkonů.
Statistika je věda, je občas rozumné jí nevykládat bez znalosti věci…
Dle výročky SŽDC v 2019 nákladní nádražáci ujeli
ročně 38,88 milionků vlkm… tj. denně 0,11 milionků vlkm.
Síť železničních tratí SŽDC v 2019 byla cca 9,5 tisíce km…
takže stačí počítat z hlavy (nebo použít kalkulačku)… aby člověk si ověřil údaj, že železniční síť v Rakousku tamní nákladní nádražáci užívají víc než 2x intenzivněji než nákladní nádražáci v ČR.
P.S. Ad Váš údaj o využívání pouze 15% sítě kolejí…
Vida…Paretovo pravidlo 80/20 není úplně od věci
Jenže Paretovo pravidlo je opravdu 80/20. To u nás neplatí, máme 90/15…
Tak tohle Vám rozhodně nesežeru. Koukněte se řádně do Slovinska, proberte si jediný zdroj řádné nákladní dopravy (přístav Koper a jeho připojení k síti) a pak si jděte nafackovat…
Citoval jsem, tož použítí končetin na Vaši laskavou činnost zkuste zaměřit na někoho jiného.
Za rok 2017 uváděli, že ve Slovinsku jeden průměrný km kolejí použilo 26 vláčků nákladních nádražáků.
Za rok 2018 uváděli 25 vláčků nákl. nádražáků
viz kapitola 2.5 Network usage od str. 15 https://www.irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf kde je i cca 10 řádků povídání.
Za rok 2019 neuvedli nic
A potřebuješ mašinu, které zvládne rakouské napájení. Naprosto zbytečně navíc i s rakouským strojvedoucím, protože rakouský předpis je jiný než CZ nebo SK.
Na silnici se to podařilo sjednotit Vídeňskou úmluvou v 50. létech. Dráha si ale dál šla cestou izolace od zbytku Evropy.
Tak např. ČD Cargo působí i v Rakousku….
No a pro RGJ není problém projet jedním vláčkem Rakouskem, Slovenskem a Českem do Polska https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-povoleni-pro-tri-dalsi-linky-do-polska-prvni-spojeni-vyjede-mozna-uz-letos-96359/
A s jedním strojvedoucím? My máme přímý vlak bez výměny lokomotivy DE, CZ, SK, HU, RO…
Citoval jsem.
Za 10 hodinek Vídeň – Bratislava-Bohumín-Varšava. včetně víc než půl hodinky se kochat popůlnočním nádražíčkem v Bohumíně.
viz str 13.
https://dziennikurzedowy.utk.gov.pl/download/6/2715/DU20211300-sig.pdf
Tož subdodavatelé z automotive, třebas z Tachovska do Jaguaru u Nitry by teoreticky mohli zvážit i jinou formu než kamionky.
Strojvedoucího CZ, SK, AT a PL neznám. Znám CZ, SK, AT nebo CZ, DE, AT nebo CZ, SK, PL nebo CZ, SK, DE nebo dokonce i CZ, SK, AT, DE.
„Střelná: ok, ale teď problém“
???
Jaké OK? Tam žádné Os přes čáru nejezdí! Jenom ValExy.
Takže to vypadá podobně jako v Lanžhotě.
Tam se nekde u Valmezu uvazovalo o tunelu ne?
Ano, ale Valašská Polanka (foto) je o kus vedle, naprosto mimoběžné záležitosti.
Myslíte ten u Hranic, který měl nahradit tu klikatici přes Teplice? To je sice na stejné trati, ale někde úplně jinde. A nebo ten u Pozděchova, který plánoval postavit Baťa na své trati ze Zlína a která se měla na tu hlavní trať napojovat právě někde u Valašské Polanky? O žádném jiném tunelu, který by se tam plánoval, nevím.
V jakém je to mezistaničním úseku?
ve vesnici Lidečko.)
Axelovsky Lidečečko
a já su dcerka z lidecka
Zajímalo by mě, jestli je název Lidečko odvozeno od toho, čemu se česky říká „led“, podobně jako posázavské Ledečko.
Některé části jsou v původním stavu, ale mezi Černotínem a Val. Mezem (mimo Hustopeče) je už provedena rekonstrukce a výsledek vypadá velice dobře. Např. žst Lhotka nad Bečvou, tam je z 80 km/h nyní 145 km/h:
https://youtu.be/bMm7rQKmNMA
Ať to má jakékoliv příčiny (aby zase někdo nevystartoval), má tato země na nesmyslné VRT, když nedokáže udržet v nějakém stavu konvenční tratě?
Debatu o VRT vynechám, neboť dosud není přiklepnut z EU balík peněz na VRT
Takže se budu držet součásného stavu: Jsou potřeba všechny konvenční tratě, které´dnes existují?
Z 9,5 tisíce km tratí v ČR, kolik dává smysl? Třetina?
Žádná
Smysl nemají hlavně vaše příspěvky.
Vemte si to. Tratě, které jsou zatím bez zásahu, jsou k ničemu, protože jsou pomalé, nekapacitní, zaustalé. Tratě vedlejší, kde NĚCO proběhlo jsou stále pomalé a nekapacitní, viz. Středočeský kraj. Hlavní tratě před modernizacemi jsou k ničemu, jsou zastaralé, pomalé, krátké stanice atd. Hlavní tratě po modernizacích jsou k ničemu, zmrzačené krátké stanice bez kolejí pro nakládku, kam neodstavíte ani lokomotivu, úrovňové přejezdy. Po 20 letech neudržby se rozpadají až se generální oprava nazývá modernizací viz. Brno- Č.T. To jsou všechno informace z veřejného prostoru, tak k čemu to všechno.
Leda k nápravě. Ale jo, někdy, když vidím, jak se za velké peníze konzervuje nevyhovující stav anebo se dokonce zhoršuje, říkám si, že zrušení železnic by bylo vysvobozením z utrpení. Jenže co potom? Ještě více lepších asfaltových lánů bude nějaké štěstí? Jakkoli už v tom léta jedeme a mnohý to ani nevnímá…
Tobě bych svěřil nemocnici , to bys nechal umřít třetinu pacientů , abys uzdravil zbytek.
Ty jsi taky ušoplesk. Podle článku to podemlela voda. Co chčeš na tom udržovat?
No přeci kdyby čistili propustky, tak se to nemohlo stát 😁
Vy jste neslyšel o neomezené životnosti?? 😁
Ne, jen to, že Lenin a Sovětský svaz je v Ječný. Ale nebyl jsem tam 😛
Já byl, nikde jsem je neviděl. Je tam ale škola, do které jsem nešel. Možná to tam kdysi měli na chodbě.
Ječná – jede tramvaj.
Žitná – žádná tramvaj.
Pátrejte po tom, jak dlouho a jakého typu v místě je Pomalá jízda a jak dlouhou se čeká až to dál nepůjde.
Větru a dešti neporučíš
Ale je to v horách, kde se musí počítat s tím, že když taje sníh a prší, teče tam hodně vody, tudíž je potřeba trať dobře zajistit, aby jí voda nevzala.
Celkově je ta trať na Horní Lideč v hrozným stavu
Minulý rok se tam měnily kolejnice a pražce u Jablůnky .u valmezu je taky kus modernizován.valmez hranice taky z 90 procent modernizován.znam mnohem mnohem horší tratě.
mužete to rozvest?
Tak hurá nabouchat larseny…
To je ten úsek, kde byla „trvalá“ pomalá jízda 30 km/h už několik let bez toho, aby se s tím něco dělalo?
Nestabilní podloží a ujíždění tratě je problém té tratě už od doby výstavby na konci dvacátých let. Dále směrem na Bylnici se těch míst muselo spravovat už taky dost.
Jezdím tam několikrát ročně a trvalou 30 jsem tam nezaznamenal. Dlouhodobé omezení bylo mezi Hranicemi městem a Hustopečemi z důvodu padajících skal, ale to je už tak 5, možná 8 let odstraněno.
V posledních asi 2 letech pak byla dlouhodobá 50 mezi Lhotkou a ValMezem.
Kde přesně to bylo?
V celém traťovém úseku Lhotka – VM, „houpalo“ to tam. Pražce se bořily do štěrku promíchaného s hlínou pod ním. Už je to ale pryč.
Tam byla 50, nicméně je možné, že po mé poslední jízdě po tomto úseku před rekonstrukcí tam dali 30, ale to rozhodně nemohlo být „několik let“, nanejvýš „pár měsíců“.
tak uvidíme, kdy bude zapichnut červený terc
Velice brzy. Nastane výluka jako mezi Hájkem a Dalovicemi.
Správa železnic … dobrá správa …
Vy víte, proč dochází k ujetí svahu a jak tomu měla SŽ preventivně zabránit ….
Zastřešit ho, aby do něj nepršelo. A divertovat vodoteč, aby nepřinesla vodu k patě svahu. A rozhodně nevyměňovat původní materiál násypu. Dnešní materál za nic nestojí, ten by to rozhodně nevydržel. Tehdy přece museli vědět, proč ho tam dali.
Jak tak pozoruju, ne každý má smysl pro humor a pochopí ironii. 😃👍
Byste mohl radit vládě…
vodoteč tam není rozumbrado
Proč dochází k ujetí svahu nevím..ale vím, že stejná situace už byla v loňském roce a nějak mi uniká, že to SŽ vyřešila…
Nejhorší na tom všem je to.ze už loni tam byla kvůli sesuvů omezená rychlost a vůbec nic se s tím nedělalo.a SŽ si myslelo že se to asi samo dá do pořádku tvl a teď se všichni chytáme za hlavu.a těch případů bude přibývat.to je jisté.
A ten tankodrom co je úseku Mosty u Jablunkova do Čadce taky stojí za to.
Celý region se vlivem geologického podloží potýká se sesuvy, toto je pouze jeden z lokálních projevů.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sesuvy+vala%C5%A1sko
Most na Výtoni, špatný technický stav, nic se s ním neděje. Branický most, po letech neúdržby se zjistilo, že do něj zatéká a že je ve špatném stavu, nic se s ním neděje. Ale na nádraží v Pardubicích, na modernizaci za několik miliard která aktuálně běží, výstavba nového nástupiště které dává smysl, jen pokud se odstraní úvrať pro vlaky Pardubice – Chrudim na to peníze jsou….
Odstranit úvrať bylo možné tak nějak za „bolševika“, v době kdy tam byla organizační jednotka DOM, než se začalo s budováním pozemních komunikací tvořících „něco“ jako západní obchvat …
Úvrať je odsouzena k existenci na věčné časy a ani o minutu déle ..
Pořád je tu varianta přes Pardubičky a kolem Nemošic. Ale nemyslim si že by proti úvrati v Rosicích přinesla nějakou velkou časovou úsporu – pokud by nebyla na 160km/h a elektrifikovaná.
Divné. Věčné časy skončily už před třemi desetiletími a furt nic.
Most na Výtoni můžete klidně vynechat. Už několikrát byl nabídnut způsob jak to vyřešit, ale památkáři do toho vždycky hodili vidle. Takže to zákonitě dospělo do dnešního stavu, kdy se blíží okamžik, že železný most bude musí být prostě odstraněn ne z důvodu rekonstrukce s povolením památkářů, ale protože by se jinak rozpadl sám bez povolení.
Jistě, nebyla jiná možnost, než to nechat chátrat a nabízet místo toho vše, jen ne řádnou péči. Třeba úchvatné betonové nástupiště nad řekou místo jedné koleje… SŽ přece ví, že jde o památku, a mohla se s tím vyrovnat. Stejně tak mohla využít budovu v Ústí nad Orlicí, jestliže veřejnost projevila zájem na jejím zachování. Jenže to ne, „my jsme technokrati a my vám, vy brzdy pokroku, ukážeme“.
Bývalé nádraží v Ú/O. je na prodej, můžete tedy realizovat váš zájem na jeho zachování.
No…, ukázkový případ, který na sebe nenechal dlouho čekat a kde se může SŽDC ukázat jací jsou machři a jak jsou pro tu svoji svěřenou kompetenci zapáleni. De facto jako občana, subjekt, jakéhokoliv uživatele mne nebude zajímat co vše se musí, či nemusí… Klap, stopky a běží Vám chlapci časový limit. P.S.: Důležitost tratě jistě není třeba zdůrazňovat…
Stačí se podívat na Brno-Maloměřice. Pro vjezd/ odjezd směr Královo Pole slouží pouze jedna část křižovatkové výhybky, druhá tři týdny vyloučena. O důležitosti trati není pochyb. Ale SŽ je SŽ…
Podobný případ se stal po několikadenním dešti na jednokolejce 323 u Čeladné někdy počátkem 70.let. „Žebřík“ byl dlouhý asi 100m. Už druhý a třetí den a noc poté najížděly auta a vlaky s podložní násypovou zeminou, čtvrtý den se štěrkovalo a podbilo a pátý den se jezdilo………
To by se SŽ muselo snažit víc…toto je už opakovaný případ…tato situace už byla v loňském roce… 🙁
Celkově SK-CZ
Přes Bratislavu.
Další rychlá je krom Návsí ještě na jihu u Břeclavi.
Pomalejší a bez pavučinky nad kolejemi jsou ještě 3 možnosti:
Vlárský Průsmyk
Vrbovce
Holíč (+teoreticky Sudoměřice)
Trat Hodonin – Holic je elektrifikovana !
Není „bez pavučinky nad kolejemi“
no takhle…. elektrifikovaná je i není – stav těch trolejí na slovenské straně je takový, že pustit tam proud by byl hazard se životy
A to jste slyšel kde? Vy jste někde z okolí?…..po přerušení provozu po tornádu v loňském roce tudy projelo x-vlaků vedených řadami 242 nebo 193….existuje fotodokumentace
Co to melete? Viz Franta Plášek. A bude se tam jezdit elektricky i nadále.
Vlárský průsmyk…..znáte parametry tratě mezi Bylnicí a Uherským Brodem? Jaké nákladní vlaky si myslíte, že tu provezete??
Vrbovce – tam snad
Holíč – OK
Sudoměřice…nejsem si jistý, zda je přechod aktivován.
Označit trať na Čadcu je velká odvaha…
Označit trať na Čadcu jako rychlou je velká odvaha……tam mělo být.
Veselí – Vrbovce – Myjava – NM v minulosti čilý ruch nákladní dopravy . Manipulaky vozil Sergej , dokonce pamatuji někdy v 80-82 nehodu na trati v oblouku za Starou Turou. No Jo to fungovala výroba v Armaturce, Chirana , vozilo se uhlí , dřevo , stavebniny .
Nejblíž není trať přes Návsí, ale přes Vlárský průsmyk…
Pro nákladní vlaky?
Nákladní vlaky tam kdysi jezdily …
Vozebně LD Veselí nad Moravou, Serjožkové …
… svého času rovněž vlaky 1377/1376 – z Brna do Galanty – GVD 1978/1979,1979/1980 dokonce Sergejem ze Štúrova do České Třebové …., 178/179 Devín ….
Toto jsou, přinejmenším částečně, vlaky z čachtické tratě, nikoliv vlárské. Přes Vláru by se taky dalo v omezené míře jezdit, ale dopravci by z toho našení nebyli.
Nákladní vlaky a Devín nejezdily přes vláru, ale přes Vrbovce. Na vláru neměl Sergej od Kunovic přechodnost.
Sergej měl přechodnost do Uherského Brodu kvůli návozu uhlí pro místní podniky.
Potvrzuji , jako rodák co Koukal na čachticky hrad každý týden ze singrovky a pak z šukafonu. Dokonce pamatuji i Baiky. Jenom nevím co je tahlo v sedmdesátých letech . devínu jsem rad mával . Pak dokonce na ST i stavěl.
Přes Vlárský průsmyk? To možná tak při výlukách.
Mamaia a Děvín jezdily přes Vrbovce.
Serjožkové a Zamračené?
Sergej měl přechodnost do Uherského Brodu kvůli návozu uhlí pro místní podniky……pane Zikmunde…..
Co je to „přechodnost do UB“? Že tam smí kvůli parametrům trati?
Pro nákladní ano, ale v uplynulých letech byla používaná hlavně právě ve směru Průsmyk-Lideč a dále na Vsetín. Směrem na Uherský Brod je to bída pro nákladní vlaky.
Prostě je vidět , ze Č/S potřebuje poradny železniční spojení uprostřed nejen Kúty a Jablunkov ( Horní Lideč ) . Elektrifikovaná a dvoukolejná trať .