Valašská trať na Slovensko bude osm týdnů bez vlaků, Správa železnic musí opravit svah
Poškozená trať u Valašské Polanky. Foto: Správa železnic
Od počátku týdne je omezen provoz na trati na jednu kolej.
Od počátku týdne je omezen provoz na trati na jednu kolej.
Cestovanie z Považskej Bystrice do Brna bolo vždy peklo ale teraz je to úplne unikát. Odkedy má trasu RegioJet z Hranice n. Moravě do Brna, tak vás ani neinformujú, že tam je výluka pri nákupe. Posunuli tie časy odchodov tak, že 10 minút pred príjazdom vlaku z Považskej Bystrice odíde vlak do Brna a človek tam namiesto predtým 30 minút v tej komunistickej vývarovni v Hranicích musí čakať až 50 minút. Každopádne, RegioJet našiel dobrú alternatívu. Žilina – Bratislava – Brno – Praha. Ideál, ale tí idioti sa rozhodli nezastavovať pri ceste na Prahu v Považskej Bystrici ale len v… Číst vice »
ČT Události 17.1. – sesuv ohrožuje i domky pod tratí, takže se TO musí dělat z „gruntu“, čili patrně udělat opěrnou zeď ….
Tak kolej už je vytržená…
V diskuzi se objevila vzpomínka na železniční vojsko – myslím, že by při téhle akci pomohlo. Vím, že žel. vojsko stavělo někdy kolem 1975 druhou kolej dluhonické spojky, co vede po náspu a přemosťuje koleje z Přerova, takže by si s touhle sváženinou asi poradilo. Možná žel. vojsko dělalo obnovu tratě kolem Val.Polanky, měli tenkrát tábor u hradla Ústí u Vsetína. Ale určitě dělali obnovu Vsetín – Jablůnka – Val.Meziříčí a Vsetín – V.Karlovice v r. 1977-8. Žel.vojsko mělo kasárna ve Val.Meziříčí, ale myslím i v Bohumíně, tam byl „provozní“ oddíl, výpravčí, vlakvedoucí, strojvedoucí – vypomáhali v provozu dráhy. Tehdy… Číst vice »
V podstatě to byli otroci v zeleném.Propuštění vězni,z politicky nespolehlivých rodin,polokrypli neschopní plnohodnotné voj.služby,pětimetři. Kvér viděli jenom při úvodních střelbách,a přísaze.
Hlavní zbraní byly vidle na štěrk. Hlásíte se dobrovolně?
To si plete s PTP …. asi jste ten polokrypl o kterém se zmiňujete ….. Kolik branců povolaných k železničnímu vojsku bylo absolventy „Ústavů nápravné výchovy“. Branci z politicky nespolehlivých rodin nebyli posíláni k železničnímu vojsku, kde by v případě „potřeby“ mohli z nenávisti k socialistickému společenskému zřízení škodit, ale byli posíláni na západní hranici, aby při předpokládaném útoku amerických imperialistů a jejích spojenců v NATO byli zabiti mezi prvními …. Pětimetři k železničnímu vojsku nechodili, než by se „něco“ naučili, tak by šli od „válu“ do civilu …. pětimetři byli zpravidla zaměstnanci ČSD, kteří by v případě válečného konfliktu… Číst vice »
Podle toho, kolik tam chybi zeminy/sterku, by to mohlo byt drive nez za 8 tydnu. A prijde mi, ze na koridorech se v soucasne dobe pouziva lepsi latka k tvorbe naspu, ktera je vice kamenita a tim padem mene ujizdi (co jsem se dival z vlaku na 1. koridoru) – tuto trat nikdo v ramci elektrizace apod. nerenovoval?
Elektrizace trati byla provedena v roce 1960, tedy před 62 lety. Proč by se v souvislosti s elektrifikací měla provádět sanace (renovace) železničního spodku …
Obnova svrku se průběžně prováděla …
Samozřejmě se nebude dělat jen dosypání štěrku. Ten koneckonců v 2 koleji ani nechybí, ujel jen zpod první. Především se bude dělat ukotvené pažení, odvodnění hloubkové a horní horizontální a pak teprve vlastní doplnění materiálu přičemž nestabilní úsek je delší, než je jen ta ujetá část.
Chápu správně, že po dobu výluky bude mít EC 120 permanentně značné zpoždění, v nejlepším případě cca 30 minut, pokud ale nahoře nasněží, tak taky třeba dvě hodiny, protože v zimě je to v kopcích kolem Střelné leckdy dost zajímavé?
Nee. Podle textu v ZSSK v Adrianově odkaze dole bude mít permanentně zpoždění EC 122 a EC 120 odjede načas před ním.
Samozřejmě žerty, mají tam překlepů jak máku.
Velké kulové, praxe je zcela jiná – dnes (18.01.2021) ze Vsetína + 13, Pardubice + 5, Kolín + 4, Praha hl.n. – 7 (náskok) ….
Nabízí se Ex2 ukončit dočasně na Vsetíně a luhačovské R18 prodloužit do Trenčanské Teplé k přípojům na Košice a Bratislavu.
Pak by se musely posunout časové polohy Os vlaků Uherský Brod – Bylnice, a to do polohy znemožňující vyjezdit tamní provoz s dosavadním, nízkým počtem souprav (při ostrých obratech v obou stanicích). I tak by ale takový rychlík potřeboval ujet trasu mezi Uherským Brodem a Trenčianskou Teplou max. za cca 38 minut (křižování v Uh. Brodě před L:00 h, odjezd R z Tr. Teplé směr Košice v L:43 h, příjezd do Tr. Teplé od Košic v S:16 h), což by se těžko stíhalo (např. Arriva Express tuto trasu v roce 2019 ujel za 68 minut, a to se třemi mezilehlými… Číst vice »
Jasně, pokud by nebyl dřívější odjezd z Prahy, který by ale zase znamenal ztrátu přípojů tam a po trase, tak by to nevycházelo.
Jak byste si to prodloužení představoval? Otočit lokomotivu, jet zpátky do Újezdce, zde otočit lokomotivu a pokračovat na Vlárský průsmyk?
Dočasně do Luhaček s přípojem v Újezdci.
A zkusil jste si to zkreslit ?
Újezdec u Luhačovic – Trenčianska Teplá cestovní doba zhruba 1:10 hodiny, tak si vezměte časy v Újezdci, pčipočítejte 1:10 a porovnejte si TO s časy odjezdů vlaků TATRAN v TT.
Dyť říkám, za tři měsíce jednokolejka. Na hodně dlouho.
8 týdnů? Tak to je pohoda. Já čekal u SŽ permanentní zastavení provozu.
To by nepřežili.
U ČD by ještě zjistili, že mají kvalitních vagonů dostatek (ale strašně jimi plýtvají třeba právě na Ex2).
Když to srovnám se třemi týdny, které potřebují na prořezaní stromů, tak to je ještě docela pohoda.
Zajímala by mě reakce ministra dopravy, jestli si to nechce vyříkat s vedením SŽ. Dřív někdo zmiňoval železniční vojsko, což já už jsem nezažil, ale tady by se to asi hodilo. Mít nějakou pohotovostní sílu přímo pod státem, která na povel přijede a hned se vrhne na opravu potřebných úseků. Nakonec by se to vyplatilo, když si člověk spočítá zmařený čas lidí na cestách přes postižený region krát 8 týdnů.
Bych řekl, že nějaké pozitivní či negativní výsledky aktivity nového ministerstva budou tak nejdřív na konci roku 2023…. Zvlášť jestli (nevím to), panovalo něco podobného jako o tom prý mluvil „sběratel vína“. zejména z té poslední pasáže je signifikantní: „Protože věci, na kterých třeba nemáme zájem my, tak mě je to jedno.“ cituji, to co prý nahrály policejní odposlechy v dávnější minulosti… možná to je podobné, možná ne… Nevím. Sběratel vína: “Prosím tě, co si budeme povídat. Plán investic jakoby nepotřebuješ k ničemu. A říkejme si to, že to je seznam všech přání. Obdivovatelka sbírání vína: “To je dopis Ježíškovi.”… Číst vice »
Zajímalo by mě, co by takový poslanec dělal, pokud by bral plat v poměru vůči průměrné mzdě ve vztahu ke svému vzdělání… 🙂
Dělal by cokoliv jiného jen ne poslance, už teď mají malé platy.
Jaký vliv má vzdělání na funkci poslance? Jestli si tam lidi zvolili blba, tak je to jejich problém.
Blbem může být i poslanec / senátor s VŠ vzděláním, naproti tomu poslanec s výučním listem a mozoly na rukou může udělat pro občany voliče mnohem víc než VŠ blb …
Vaše názory jsou zhodnotiletelné inhed > postupující demence ..
Hlásíte se jako dobrovolník? Proč nezaložit státní firmu na opravy? Proč to schovávat pod vojsko?
Ta současná státní firma, resp. organizace, právě moc nefunguje. Ale mít tak profesionální armádu pro oblast dopravy, která se dá v případě potřeby hned povolat a plní zadání třeba přímo od ministra, tak by to bylo řádově akčnější. V USA mají obdobu Army Corps of Engineers, nezrušili je a pomáhají při stavbách, správě (např. 609 přehrad) nebo opravách infrastruktury po celé zemi https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Army_Corps_of_Engineers
Proč mít speciální armádu ? Stačí tu stávající vycvičit pro další odbornost … na obsluhu motorové utahovačky šroubů není třeba žádné speciální vzdělání aní školení, podobně na manipulaci s pražci, kolejnicemi, krumpáčem apod … S tankem, dělem (apod.) snad necvičí pondělí – pátek 8.00 – 16.00
Paragáni taky neskáči celý den …
To sice, ne, ale to máte kliky, běh, leštění děl, střelba, leštění děl, MRE, leštění děl, kliky, střelba, hraní si s maketou děla a večer studium životopisů generálů a zase leštění děl…
Nenapadá Vás že máme trochu jinak organizovaný systém a jiné potřeby? Dávat ministrovi dopravy nějakou pravomoc navíc a jeho malou soukromou armádu fakt není dobrý nápad, než akčnost, tak je spíš třeba mít dobře sehraný malý aparát, který sice nenadělá řevu a fotek na instáč, ale soustavně pracuje k dosažení cílů a řeší problémy. Stát by měl být malý a neviditelný a pokud možno maximálně efektivní ve svém provozu. (A tím nemyslím primitivní nákup nejlevnějšího vybavení. Fakt je jedno jestli má úředník stůl za 3 nebo 13 tisíc. Největší škody i tak páchá neefektivní fungování a procesy. Dotáhnout data mezi… Číst vice »
Jaká součastná? Správa železnic něco staví? Źádná součastná neexistuje. SŽ nic sama nestaví.
A to má jako ministr dopravy úkolovat armádu? To na co odkazujete, je trochu jinak. Ti dělají projekty, jež financuje přímo Kongres Spojených států a jsou úkolováni jím.
Železniční vojsko nebylo vybaveno technikou na sanaci ujetých svahů .. technická výbava odpovídala tomu, s čím disponovaly TSS pro obnovu železničního svršku … Železniční vojsko bylo nasazováno v rámci výcviku na běžnou obnovu železničního svršku … v případě válečného konfliktu „při předpokládaném“ vítězném tažení vojsk Varšavské smlouvy na západ -> export komunistických myšlenek – měly obnovovat nepřítelem zničené trati …
V letech 1981- 83 jsem sloužil právě u žel. vojska na PŠ ve Val. Meziříčí a na téhle trati jsme v rámci výcviku dělali kompletní obnovu žel. svršku. Tehdy se v průběhu několika let dělal celý úsek od Lidče až ke vsetínskému zhlaví stanice ve Val. Meziříčí, ve Vsetíně se měnilo, myslím, jen pár kolejí. Nedělala se sanace svahů, svršek se vybral až na pláň a pak se dělala pokládka. Výhodou bylo, že místní v nás neviděli flákače ale někoho, kdo dělá a je za ním vidět kus práce. Takže kolikrát se dalo na vycházce jít do hospody skoro bez… Číst vice »
Ale jo a vy byste si to tam šel teď v lednu zadarmo odmakam a komunističtí teroristi by se pak na tribuně chvástali, jak rychle to opravili.
8 týdnu? Úžasná doba, v Japonsku by za tu dobu postavili 2x delší úplně novou trať na zelené louce. Skvělý čas, doufám, že si vedení vyplatí tučne odměny a zaměstnanci budou stávkovat za rezijky,protože za tak úžasné služby si to rozhodne zaslouží 👍
V pátek 8.týdne by to projeli, a od pondělí 9.týdne by se už jezdilo s cestujícími…
Jo na zelené louce určitě,to umí každý Jouda, ale pod ujíždějícím svahem bych je chtěl vidět. Je vidět, že jste odborník…
🤦 8 tydnu…..
U takových hausnumer si vždycky představím, jak by takové vedení SŽ řešilo třeba válečné škody…
V případě války by byly jiné problémy a zcela jiné legislativní podmínky. Teďka tam sotva můžete nahnat brance, aby pracovali jen za UHO a knedl z várnice.
K práci, jako je stabilizace svahu, stejně potřebujete kvalifikované lidi, to se pouhým nahnáním kanonenfutru živeného UHEm nevyřeší.
On je asi problém že máme v hlavách pořád ten obraz 2. světové a pak toho jak se v reakci na ni dalších 40-50 let plánovala válka a reakce na ni. Z toho tedy ten obeza tisíce branců flikujících koridor zrekvírovanými lopatkami od kamen. Jenže dnes by byla dráha tak třetí v pořadí za elektrickou sítí, zejména rozvodnami jako Sokolnice, a silniční sítí. A i na té dráze je zase fakt že máte mnohem lákavější cíle než obecnou trať či stanici. Třeba loucký viadukt. IQ Bridge a Výtoň. Erzgebirge Base Tunnel a přechody přes Labe, Jezernický a Hranický viadukt, tunely… Číst vice »
Spočítali by si, že jejich tempem by to vyšlo na tisíce let. Takže buď by měli práci jistou a pěkně pomalu by se tím prokousávali než by někdo vyhodil pro neschopnost anebo by odešli rovnou a radši by celé SŽ zavřeli, protože na to nemají paragrafy.
No…nějaký ten § vždycky najde… §255 Porušování povinnosti při správě cizího majetku (1) Kdo jinému způsobí škodu nikoli malou tím, že poruší podle zákona mu uloženou nebo smluvně převzatou povinnost opatrovat nebo spravovat cizí majetek, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem. (2) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let bude pachatel potrestán: a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako osoba, která má zvlášť uloženu povinnost hájit zájmy poškozeného, nebo b) způsobí-li takovým činem značnou škodu. (3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1… Číst vice »
Tak schválně, kdo si na ně troufne dát trestní oznámení.
Vy jste studoval práva nebo „jen“ opisujete text TZ ?
Říká vám něco objektivní / subjektivní stránka TČ ….
To bych taky rád viděl…
Ale jsem si jistý, že byl pak obdrželo doživotní léčebný pobyt …např. na Mírově, v Karviné, ve Valdicích, ve Vykmanově…
Jaké válečné škody, podléháte blábolům některých politiků – ministrou Černochou počínaje – o virtuálním útočníkovi …
nic z toho být nemusí, v což doufám, jen ten kremelsky gangster vyhrožuje celkem dost…
A k čemu by mu to bylo ?
To bude ešte dobré ak by to malo trvať tak krátko.
50m naspu za 2 měsíce. je to adekvátní?
Spíše bych se bál, jestli to bude provedeno trvanlivě. Je zima a také známe příklady od Karlových Varů.
Víte, že dnes krumpáč nic nevydrží….😃
😀
Spíš ho nemá kdo držet.😂
Odhadem kolem ticíce kubíků, to znamená 2 tisíce tun. Když tam pošlete 100 chlapů, každý dvě tuny denně, tak je to za 10 dnů odkopané až na spodek.
Problém bude těch 100 chlapů, aby se tam vůbec vešli.
Ještě že nemáme moderní techniku a musíme na to posílat chlapy s krumpáčem jak v 19. století.
Svý k svému…ona ta trať je taky z 19.století…nebo ne?
Nikoli, ze 20.
Vsetín – HL zprovozněna 21.10.1928 …
No právě, staší sehnat dva bagry a Pája si nemusí stěžovat na životnostk krumpáčů.
Jů, já jsem to jen plácl a ono je z toho vlákno 🙂
Vzpomínáte si na školní příklady ?
Ale nějak jste opomenul odvoz těch kubíků, návoz materiálu, jeho sesedání …
Těch 100 maníku by se tam vešlo, budou makat ve třech směnách v počtu 33 lidí .. akorát musíte zajistit osvětlení pracoviště v noci, pak někde těch 100 maníků ubytovat, zajistit jejich stravování a nezapomenout na covidovou šaškárnu …
Krumpáč snad, ale ta obsluha je čím dál tím víc choulostivější…
Asi by bylo rychlejší po obou stranách postavit provizorní nástupiště a nechat lidi přejít pár set metrů do navazující soupravy 🙂
nebo počkat na vynález teleportu
Nic nového pod sluncem … tohle jsem zažil u PKP když jsem si po obnovení přechodu projížděl přechod Skalité – Zwardoń a jel dál do Polska….
„Někde“ došlo k podobné závadě na trati, tak se jezdilo „před závadu“, kolem vedl chodníček, cestující přešli do jiného Gomulky a jelo se dál …
To jsem u jineho clanku psal s prikladem z Brna ja, jsem rad, ze se diskuzne ujalo :-).
Můžete se svojí stavební firmou přihlásit, že to zvládnete rychleji a levněji než konkurence ….
stavební firmu nemám, jen si představuji, jak dlouho by stavěli železnici za císaře pana při podobném kvapiku…
No pokud má někdo jízdenku na zítra třeba Olomouc-Žilina, tak to bude zážitek na celý život………
Zaujímavé budú aj obraty hnacích vozidiel ZSSK z Valašských expresov,zo Vsetína do Žiliny odklonom cez Ostravu
Spíš si myslím že to bude končit na Vsetíně a do Žiliny to ani nepojede. A na druhé straně výluky se z H. Lidče do Žiliny budou „točit“ náhradní soupravy.
Protože ve Vsetíně výluky tak až do Polanky.
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2022/01/Puchov-%E2%80%93-Horni-Lidec-CZ-%E2%80%93-Vsetin-CZ-od-15.1.2022-do-odvolaniaa.pdf
Tři páry VEx budou tahat bratislavské Gorily, na provozní ošetření budou jezdit do Bratislavy,
pět párů ČD lok 150.2 + 380.
V návaznosti na to se mění i další oběhy – jednak vyrovnávka lokomotivních km, jednak se lok musí dostat domů na pravidelnou údržbu.
Personální turnusy jsou úměrně upraveny, LČ najede rg + rg BUS …
Buď budou lok ZSSK nahrazeny lok ČD – osud, včetně personálu.
Ale mohu se poptat u „šéfa“ oběhů ….
Možete sa opýtať u šéfa. Dík.Dnes ešte cestujúci z Ex 121 stihli v Púchove prestúpiť na R 603,pretože mal meškanie,ale inak rozviazanie prípojov okrem posledného Ex 221 …Nutné cestovať cez Ostravu alebo ešte väčším odklonom cez Vysočinu a Bratislavu
Podľa toho čo som čítal je možné použiť vlaky cez Čadcu na jízdenku cez Púchov, čo je super ale ak sa chcel niekto dostať na Púchov alebo Považskú Bystricu tak má smolu.