Valašská „jednička“ za dvě miliardy. ŘSD vypíše tendr na úsek I/57 Bystřička – Jablůnka

Silnice I/57 na Valašsku. Úrovňové přejezdy zmizí. Pramen: ŘSDSilnice I/57 na Valašsku. Úrovňové přejezdy zmizí. Pramen: ŘSD

Kvůli stavbě dojde k přemístění fotbalového hřiště v Jablůnce, protože se nachází přímo v trase budoucí přeložky.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šejdr

Největší problém současné silnice není hustý provoz, ale vypatlanci za volantem, jako třeba ten, který je vidět na levém okraji videa ŘSD v čase od 0:42 dále. Předjíždění přes plnou dvojitou čáru, před zatáčkou, do které nevidí, aby ve výsledku ušetřil asi 10 sekund, protože celou kolonu nikdy nepředjede.

Radim

To s tím bláznem sedí 🙂 Mimochodem, když se mě lidi ptali (když jsem jezdil na SPŠE do Rožnova) proč jezdím vlakem a ne s nimi busem – říkal jsem jim, že se nenechám dobrovolně zabít na té šílené „cestě“. A kromě toho, i osobní vlak byl rychlejší než auto, nejezdí totiž přes vesnice 50-kou a kromě toho jsou tam tři přejezdy kde ty auta všechny zastaví. Takže VS-VM je vždy rychlejší vlakem. A to jsme ráno jezdili rychlíkem. Ano, „rožnovka“ pak sice jela 60-kou ale bylo (je?) to pomalejší oproti autobusu o 4 minuty a v 810 (nebo před… Číst vice »

Jukl

Do té zatáčky vidí, vidí toho místa celý úsek až po zatáčku k přejezdu. Kterou kolonu? Jsou tam vidět dvě auta. Pokud je ta rovinka celá prázdná, tak bude schopný předjet čtyři kamióny. Nechci ho hájit, je to trubec, ale co jako má dělat, táhnout se za nima až do VM? Cesta dimenzovaná pro třetinový provoz maximálně.

Jukl

Fajn ale trvá to hrozně dlouho. Tímhle tempem bude úsek VM-Bystrička za dalších deset let, Bobrky-Vs za dvacet a obchvat Valmezu se bude dělat v době kolonizace Marsu, o připojení na D49 nemluvě. Kecy jak se obchvat VM chystá neberu vážně. Po dobudování spojky na Palačov se VM promění v čistý dopravní očistec a jedno z nejhůře obsloužených měst v ČR.

Martin

Vsetín -Bobrky už je hotový. Dělá se to podlé plánů z roku 1968. Snad stihnou ke 100 mu výročí dorazit do Valmezu.

mirek

Tak myslím, že železnici bude možné zcela zrušit. Stejně tím nikdo už teď nejezdí a poté co bude auto 2x i více rychlejší tím tuplem. Pokud někdo myslí vážně, aby se lidi a náklady přesunuly na železnici, nemůže přece stavět nové silnice a železniční tratě jen opravovat, s tím že parametry odpovídají pořád 20. století. Ale kdo chce kam pomozme mu tam. Dálnice logicky přemístí ještě více lidí do aut a tak tady budou moct nasadit pro těch pár neřidičů nějakou obdobu 810 nebo Os vlaky zcela zrušit, bo to nemá smysl.

Vladimir

Do zeleznic se sype víc jak do dálnic, nechápu tyhle řeči, problém je, že SZ má za úkol, nebo nevím proč by to tak jinak hloupé dělala pouze rekostrukce a utrácela by nesmyslné rozpočty do lokalek a podobných nesmyslů. Kdyby tomu tak nebylo, tak už dávno Údolí Tiché Orlice je dávno protunelovano, stejně jako Praha- Beroun, či úsek před CB, nebo Plzen – Mnichov, Přerov-Brno má dzstojne spojení atd… Místní firmy neměli technologie a stále je nemají na vyšší tratovou rychlost než 160, tak brzdili svým lobby rozvoj aby se mohly pěkně na starých technologií naplánovat. A pojďme se bavit… Číst vice »

Diesel

Škoda že těchto zpráv není povícero z různých koutů republiky. Vždy při cestách Evropou když vidím jakým tempem se na západě dokážou nahrazovat staré ,,bundesky,, či ,,nacionalky,, kapacitními komunikacemi hodných 21 století tak vždy tak přemýšlím proč zrovna u nás se to tak vleče.

Kodl

Souhlasim s Vami. Hlavne zapad Evropy skutecne slapl na plyn a infrastruktura hodna 21. stoleti jde opravdu vysokym tempem kupredu.

Jarda 2

ono jak kde – staci se jit podivat na vlakove nadrazi do Mnichova nebo do Hamburku a je Vam hned ouvej, no a když se podivate i co tam kolikrat jezdi za exponaty… Dozvajici dalnice v zapadni casti Nemecka.. Drevene hlavni nadrazi v Kodani – vsechny regionalni elektricke vlaky posprejovane od zacatku vlaku az po jeho konec, Autobusove nadrazi Viden „pod mostem“ – spinava tragedie plna Balkancu, nebo silene opryskany a zanedbany přistav ve Stockolmu pro osobni dopravu (mnohapatrove zaoceanske lode – tam je to horsi nez na Kladne) dalsi proklad ZOB Berlin = Hl. autobusove nadrazi Berlin – všude… Číst vice »

Kodl

Valassko je za minule dekady extremne podfinancovany a az na dren „ojety“, extremne dlouho dobu opomijeny kraj, ktery si takoveto investice rozhodne zaslouzi. Palec nahoru.

Petr Kusavec

Mela by se letos zahájit i soutěž Lesna-Palacov. Což je taky dobrá zpráva.

Kódl

Ano to je také velice důležitá stavba, bez debaty. Jak to vlastně vypadá s obchvatem Valašského Meziříčí? Bude někdy?

Petr Kusavec

Myslím že pracuji intenzivně na DUR.

J.M.

Najdete to v mapové aplikaci řsd v plánovaných stavbách. Oproti starším řešením chyběla MÚK směr Bystřice pod Hostýnem, což je skvělá zpráva

Msk

Je zajímavé, že Valašsko je snad jediné místo v ČR, kde se staví „dálnice“ ob vesnici. To už rovnou mohli natáhnout do Valmezu.

Je zajímavé, že na D48 ve velkém rušili MÚK, zvlášť na novojičínsku a na D1 mezi Prahou a Brnem je MÚK do každé prd…

Permonik

Kterou MUK zrušily?

Jirka

Sedlnice, Příbor střed, Příbor – Hájov a brzo se zruší Palačov

Permonik

Palačov se ruší kvůli nové MUK.
Příbor střed byl kvůli spojení na Ostravu, které teď vede přes obchat a sjezd je na Exitu 30. Navíc by nemělo smysl.
A ty dvě jsou spojení na silnici II nebo III třídy a to nejsou MUK na tento typ třídy ani na D1.

Jirka

Nějak nechápu proč dostávám mínusy, když odpovím na otázku které MUK se ruší téměř správnou odpovědí. Ještě jsem zapomněl na sjezd z NJ na Libhošť. Jinak myslím, že vůbec netušíte kam tím mířím. Proč se staví MUK Bystřička, když v budoucnosti tu dopravu ze čtyř obcí ve spádové oblasti křižovatky pobere momentální 57. Hájov se kvůli stejnému vytížení zrušil a nahradil boční cestou. Jenže pokud jedete od NJ tak musíte sjet už na Příbor západ a jet skrz celý Příbor a projet Příbor východ po mostě, abyste mohl najet na tu novou boční cestu, protože oficiální cesta z NJ přes… Číst vice »

Cestující, teď ale doma

Ktera MUK na D1 ti přijde přebytečná a na zrušení?

Msk

Lesní Hluboké, exit 153, exit 104 atd.

P73

tak u toho Lesního Hlubokýho sou silničáři a policajti… ti to asi rušit nebudou chtít 🙂

Ivo Havlíček

„Valašská jednička“ je velmi vytížená (a také nebezpečná) silnice první třídy I/57, která již měla být zkapacitněna dávno. Fakta mluví jasně. Intenzita dopravy je zde na I/57 mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem na úrovni 13000 až 15000 vozidel/den a nestavělo se zde nic. Jinde, kde si to umějí „vyřvat“ či se uplatní „vliv důležitých osob“, se stavějí dálnice v místech, kde je intenzita dopravy o třetinu až polovinu nižší… Pokud dojde po zhotovení předmětného úseku ještě k výstavbě nové komunikace mezi Bystřičkou a Valašským Meziříčím a hlavně, bude v roce 2025/2026 uvedena do provozu Palačovská spojka, která napojí tento Bohem… Číst vice »

Frantisek

Leda na ještě větší množství aut a „ztrátovost“ železnice. Inu, kam se účelně investuje…

Vladimir

Tento region má hromadu šikovných lidi, je potřeba je napojit na 20. století dálnici, snad bude součástí stavby i rychla optika ať se dostanou infrastrukturou na 21. stol. Rozhodně bych byl pro pořádnou rekonstrukci stávající tratě, což se děje po Valašské Meziříčí, ale za ním se vlak line trať v původní stopě v zarezu kopce bez možnosti zrychleni.

Ivo Havlíček

Valašsko bohužel bylo a je podfinancovaným regionem – takovou Popelkou, kde je silniční dopravní infrastruktura na úrovni sedmdesátých let či osmdesátých let. Železnice pak patří do doby filmu „Ostře sledované vlaky“. Přál bych si, aby konečně přišla doba, kdy se budou finanční prostředky více vracet do těch míst, kde mají svůj původ…

Jiří Kocurek

Kromě obchvatu Vsetína a nového kousku z Bobrk před Jablůnku (beru to po vodě) je tam špatně snad všecko. Ta silnice I. třídy vede ve stopě vozové cesty viditelné na mapě z 19. století a tuším, jak stará byla tehdy: Od založení Vsetína.
Když tu štreku elektrifikovali, tak zrušili nadjezdy až na jediný – na Bobrkách. To je pak skvělé, když IZS čeká u přejezdu, protože jinudy to nejde. No ušetřilo se.

Vladimir

Včera bylo pozde, ale děkujeme za ty dary! Jakmile se udělá Palacovska spojka a tento usek, tak je všem jasne, ze to opět zvýší množství aut. Je potřeba co nejrychleji dostavit obchvat Valašskeho Meziříčí, jinak to město bude ještě větší Hell, než dnes je!

Ivo Havlíček

Souhlasím. Obchvat Valašského Meziříčí by měl být samozřejmě prioritou č. 1, ale pokud bude muset stát začít šetřit i na dopravních stavbách, tak to vypadá na 2 pětiletky.

Frantisek

Zvýšení kapacity silnic na úkor pořádné železnice (neřku-li preference dálkových dovozů na úkor místních) vyvolává jejich větší zatížení a domnělou potřebu „řešit“ to dalšími silnicemi. Tudy zjevně cesta moc nevede, ale chcete-li se na ni ještě i zadlužit…

PvvS

Nj, vlečku do každého dvora a šukafon na každou náves.

Jiří Kocurek

A sanitní vlaky, 714+Bdmtee ke každému, kdo sletěl ze žebřa a dolámal si žebra. Kdyby hořelo… tak dohoří.

Frantisek

A další silnice množství aut nějak sníží? Chcete silnice místo lepších kolejí a stěžujete si, že kolem jezdí příliš mnoho aut. Poněkud divná logika…

Vladimir

Infrastruktura musí být komplexní a nemůžeme dávat prioritu jedné nad druhou, koleje dávají smysl u hustě osídlenych oblastech a v přímých spojich., kdežto auta tam kde tomu je naopak. Železnice jako budoucnost už prioritu dostala v 60satach letech a jak to dopadlo? Nic moc za mě a až budeme mít VRT, tak si lidi samy vyberou co jim bude vyhovovat.

Jiří Kocurek

V souběhu vede eletkrifikovaná dvojkolejka. Což je mhonem víc než jinde. A vlaky (řada 460) tam jezdí docela plné. Ano, na tu hrůzu tam vlaky jedzdí docela plné.

Takže místo rušení silnic by bylo lešpí, kdyby slovutné ČD sídlící v Praze na Nábřeží začaly provozovat něco normálního a ne staré odložené herky, na které se nechtějí ani dívat. Tady si dělá do bot štreka sama.

Radim

Pokud vím, ty 460 tam jezdí díky Olomouckému kraji, který to objednává. A ten 460 někdy v 2023 vyřadí a budou tam jezdit nové jednotky. Kdyby to celé objednával Zlínský kraj, jezdila by Arriva s motoráky pod drátama až do Hranic

Pavel

Olomoucký kraj objednává spojení mezi městy ve Zlínském kraji?