cargo

Vagony v okolí Brna zatím nemají pruhy pro nástup bez jízdenky

Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy

České dráhy zatím nestihly polepit vagony všech osobních vlaků na linkách z Brna do Tišnova, Letovic, Křenovic a Břeclavi zelenými

Zpět na článek
340 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otmar

Dávat rovnítko mezi odbory a komunisty je nesmyslné. Vzpomeňte na generální stávku v listopadu 1989 která významným způsobem přispěla k pádu právě komunistického režimu. Vzpomeňte na odborové hnutí Solidarita v Polsku. Podle této teorie by muselo být Německo či Francie komunistickou zemi neboť tam je odborová organizovanost ještě vyšší než v ČR

xyz

Dávat rovnítko mezi odporem proti totalitnímu režimu a postupem proti objednateli osobní dopravy je obzvláště nesmyslné.

A ano, Francie je velmi socialistickou (nikoliv komunistickou) zemí.

Otmar

Objednatel osobní dopravy který to financuje z našich daní👍

Tronda

A kde jste přišel na to, že ten kraj jedná v rozporu s vůlí daňových poplatníků? Ti si to totiž platí a ne odbory. Odbory a odboráři nemají žádné právo takto generalizovat, že mluví za všechny.

Peno

Jsem daňový poplatník v JMK a věřte, že není mou vůlí, aby mi ve vlacích ČD neplatil tarif ČD a ještě jsem u některých z nich musel řešit, kam s čím (nebo bez čeho) nastoupit, abych nedostal pokutu. A z toho, co slyším ve svém okolí a čtu na sociálních sítích, nejsem zdaleka jediný, kdo to bude chtít na podzim politikům za tento paskvil spočítat 😉

Axel

Pro Peno … v čem konkrétně je pro Vás negativní, že v regionálních vlacích na jižní Moravě platí ceny které určuje Jihomoravský kraj (tj. neplatí ceny, které určují České dráhy, protože firma České dráhy již na jižní Moravě neprovozuje žádné regionální vlaky). Zajímá konkrétní nevýhoda. P.S. Ohledně toho „zeleného“ pruhu navagonech a zrušení některých pokladen… Kolik Kč ročně Vy konkrétně byste ročně chtěl zaplatil, aby fungovala pokladna na jízdenky na vlak na tom nádraží/zastávce, kde Vy nastupujete… Ptám se, protože evidentně nejezdíte často, neboť jak já jezdím po jižní Moravě tak většina lidí má jízdenku buď v mobilu nebo jízdenku… Číst vice »

Luboš

Pro Axel: kdyby si cestující mohl vybrat mezi tarifem ČD a IDS JM kraje pak by asi bylo vše mnohem lepší a nikdo by si nestěžoval.

Peno

O pokladnách jsem nepsal nic, ty mi do úst vsouváte vy. Tudíž na tuto část vašeho manipulativního podsuvu vůbec reagovat nebudu.
A čím mě osobně mi zkomplikuje život neexistence tarifu ČD v Os a Sp? Třeba tím, že jsem si dosud do Břeclavi koupil jednu jízdenku a pokud mi ujel Os, nebo měl velké zpoždění, mohl jsem jet EC. Teď abych řešil předem čím pojedu. Jinde zase toto rozhodnutí zdraží cestování. Třeba mezi Vnorovy a Strážnicí i o několik tisícikorun ročně, při denním cestování. A mohl bych pokračovat, ale to bych tu musel napsat celý román, což nemá smysl.

Otmar

A kdo říkal že jsem odbory Trondo? Já jsem obyčejný občan jako ty.

Otmar

Takže až to bude jakýkoliv kraj financovat ze svých peněz které si vydělal tak budu potichu. Dokud to bude ale z našich daní tak si jako každý daňový poplatník vyhrazuji právo to komentovat😊

Otmar

Mimochodem pan Hanák je taky socialista. Jen ten jeho pochybně nabytý majetek tomu jaksi neodpovídá😁

Robert

To bude určitě křišťálově čisté😂

Otmar

JM kraj stejně jako každý jiný kraj v ČR financuje dopravní obslužnost z peněz nás daňových poplatníků. Zda naše peníze rozděluje správně brzy rozhodnou voliči ve svobodných volbách😊

xyz

Vzhledem k tomu, že JMK postupuje v této věci soustavně už 16 let (zavádění IDS v jednotlivých etapách, kdy mimochodem už těch 10 – 16 let nepřetržitě u linkových autobusů platí, že tarif výhradně IDSkový, žádný jiný), dá se důvodně předpokládat, že tomu tak bude i po krajských volbách.

P. S. Veřejná doprava není jediným tématem voleb, takže je klamné předpokládat, že se voliči budou řídit jen podle toho, co která strana slibuje o veřejné dopravě.

Otmar

Souhlasím že není hlavním tématem. Nicméně jakýsi vliv to mít bude.

Vladimír D.

A nemýlíte se?

Vladimír D.

Nová rakouská vláda zavede celoroční jízdenkou s cenou 3 eura za den za neomezené cestování po celé zemi. Inu dopravní stratégové jsou chytří – a v Bŕně. 🚀

xyz

Rakouská SPOLKOVÁ vláda = analogicky k ní je česká „národní“ vláda.

Směšovat celostátní rakouskou vládu s jedním konkrétním krajem ČR je nesmysl.

P. S. Naopak v mnoha částech Rakouska se dá veřejnou dopravou dostat leda tak do školy/ze školy (kdy i v pracovních prázdninových dnech jezdí autobusy jedině „na zavolanou“). V JMK žádný takový případ neexistuje; do všech obcí se dá veřejnou dopravou dostat obstojně a téměř do všech i o víkendech.

Vladimír D.

Tady jde spíše o příklad chybného přístupu. Zatímco my všechno rozdrobíme na nesourodé třísky, v Rakousku demonstrují opačný přístup. Naše celostátní jednodenní jízdenka je podstatně dražší a svezete se s ní jen s ČD.

xyz

V Rakousku odpovídají jednotlivá IDS (Dopravní spolky – tzv. Verkehrsverbund) spolkovým zemím. Totéž jako u nás. Kdy kvalita spojení v jednotlivých rakouských spolkových zemích kolísá (i když zčásti oprávněně s ohledem mj. na hustotu zalidnění) a právě v JMK je mimo dosah železnice o dost lepší než v přilehlém Dolním Rakousku. Mimochodem, usuzuete z Rakouska coby stavu „od teď dále“, nikoliv „od teď dříve“, kdy letitým trendem (kromě výše uvedeného, kdy mimo dosah železnice je na mnoha tamních místech nepoužitelné spojení veřejnou dopravou) byla likvidace osobní dopravy, ba i celých tratí, a to i v úsecích, které by v ČR… Číst vice »

Otmar

Přesně tak. Vytváření jakýchsi hranic uvnitř tak malé země jako je ČR je nesmysl. Evropa jde směrem k integraci a zjednodušení odbavení cestujících. Jakákoliv komplikace nahání lidi do aut.

xyz

Jediné srovnatelné kroky rakouské SPOLKOVÉ vlády jsou kroky české NÁRODNÍ vlády. Tedy: zavedení celostátní jízdenky v populisticky nízké ceně 3 EUR/den vs. zavedení populistické slevy 75 % ve veřejné dopravě pro děti/mládež, studenty a seniory.

Jak jsem již zmiňoval, Rakousko je rozděleno ja jednotlivé spolkové země, kde dopravu si každá ze zemí koordinuje sama. Tzn. totéž co u našich krajů.

xyz

Mimochodem, ty pomyslné hranice zůstanou i v onom navrhovaném rakouském případě, kdy kromě celostátní verze s 3 EUR/den jsou verze s „jednospolkovou“ jízdenkou za 1 EUR/den či „dvouspolkovou“ za 2 EUR/den. Uvážíme-li, že Vídeň je samostatnou spolkovou zemí, pak jakákoliv jízdenka s cestováním do/z Vídně už nemůže být ta „jednospolková“ a navíc se dle tohoto návrhu jen tak „nezbourají“ hranice; kdy např. pro dojíždění ze Schladmingu do hodně vzdáleného Grazu bude konkrétní osobě stačit „jednospolková“ jízdenka za 1 EUR/den (výhradně Štýrsko), zatímco při dojíždění ze Schladmingu do vcelku nedalekého Bischofshofenu už to budou 2 EUR/den (2 spolkové země – Štýrsko… Číst vice »

Axel

Ohledně „přívětivosti“ dotované dopravy pro přespolní, kteří nehovoří česky či slovensky: Argumentem je, že pro regionální dopravu není primární, aby byla pro přespolní (např. pro Vámi zmiňovaného britského turistu). Regionální doprava je primárně pro dopravu v regionech. Tj. já nepodporuji, aby se z českých daní platily nějaké rozsáhlé informace o regionální dopravě v cizím jazyce, tj. např. informace o Univerzální jízdence v Jihomoravském kraji (na cestu do Lednice z Brna přes Břeclav či přes Podivín vlakem/vlakem či vlakem/busem) ať je v češtině. A až se jednotliví plátci/odběratelé veřejné dopravy (tj. Ministerstvo dopravy a jednotlivé kraje) domluví a vytvoří jednotnou webovou… Číst vice »

xyz

Přiměřené informace v němčině + angličtině na internetových stránkách by měly být standardem (ostatně, totéž naštěstí je standardem v „dopravně civilizovaných“ zemích v opačném gardu, kdy kromě národního jazyka existuje verze v angličtině) a nutno dodat, že informace v rámci IDS JMK jsou k dispozici i v těchto cizích jazycích. Tzn. JMK toto splňuje. Paradoxně, příklad typu „britský turista přestupující v Podivíně z rychlíku na autobus směr Lednice“ (kdy reálně pro tohoto turistu se nyní nic nezměnilo – stejné jízdenky by si pořizoval vloni i letos) je ukázkou funkčnosti IDS JMK, kdy autobus do Lednice navazuje časově i místně na… Číst vice »

Axel

Já reagoval na to, co by z našich daní mělo být placeno pro potřeby cestování v ČR lidí, kteří zde nežijí (a nedomluví se) – typicky turisté… o dotované hromadné regionální dopravě info je k dispozici https://www.idsjmk.cz/EN/default.aspx. Tj. nemluvím o dálkové dopravě (která nezastavuje v Podivíně nebo v Lednici) Akorát asi turisté mají problém že neví jestli pro ten příklad cestování dotovanou veřejnou dopravou mají znát webovku idsjmk.cz, že… Stejně tako jak když kamarád cestoval kolem Leedsu, tak nevěděl ve které části Yorkshire se nachází (tj. protože historický region Yorkshire se administrativně dělí na několik „krajů“) Takže já mluvím o… Číst vice »

Otmar

Pokud se v místě nachází památka UNESCO což Lednice splňuje pak je myslím korektní mít informace ve více jazycích. V tom dávám za pravdu panu XYZ.

Axel

Tak moment… Vy jste tvrdil, že jakýsi záhadný britský turista chce jet do Lednice. A teď píšete o UNESCO, což znamená Lednicko-Valtický areál, který sahá mj. na území města Břeclavi…takže co Vám chybí, neboť v Břeclavi se jsou schopni na pokladně domluvit anglicky i německy. P.S. Ohledně peněz, na to, aby přespolní (kteří nemluví česky/slovensky) měli efektivnější a levnější cestování díky dotování z kapes českých daňových poplatníků, tak to si můžete zaplatit Vy… já to platit nechci. A jestli tvrdíte, že jde o podporu turistiky, tak proč ne, ať se z balíku peněz na podporu turistiky platí překlady o tom… Číst vice »

xyz

Také platí, že IDS JMK už skoro 10 let přesahuje do Laa a. d. Thaya (autobusová linka je i na rakouské straně v režii českého dopravce, tzn. tam nebylo potřeba žádného „přesvědčování druhé strany“), již 8 let do Myjavy; a po letech přesvědčování rakouské strany (kde již ten souhlas druhé strany potřeba byl), konečně k souhlasu z rakouské strany došlo a IDS JMK je nově prodloužen i do Retzu. Krom toho již několikátým rokem jezdí autobusy z Valtic/Mikulova do Poysdorfu a z Vratěnína do Drosendorfu. Jsou to věci, které zdaleka nejsou samozřejmé – v mnoha dalších příhraničních krajích (pozn. příhraničních… Číst vice »

Otmar

Dobrý den všem. Byl bych rád kdyby diskutéři diskutovali slušně a neuráželi ostatní diskutéry. Rozmohl se nám tady takový nešvar viďte pane Axeli. Mám za to že odlišný názor ještě neznamená že se tady budeme urážet. Děkuji za pozornost. Já zůstávám nadále slušný i vůči vám pane Axeli který jste mně nazval hovadem. Krásnou neděli všem😊

Dalibor

ale to není zast takový sprostý… sou i horší…

Axel

Promiňte, pane Otmar, ale opoměl jste zmínit důvod (a zapoměl jste se omluvit). Tj. pro Vaši opakovanou snahu rozeštvávat (např. pomocí lží) je příhodné, aby bylo zřejmé co je Vaším cílem = rozhádat ostatní.

Otmar

Nevím pane Axeli odkud víte co je mojí snahou? Z čeho tak usuzujete? Omluvit byste se měl vy za vaše vulgarity typu hovado. To rozhodně do diskuse nepatří. Ale to ať a dovolením posoudí pan Sůra.

Axel

používáte lži a manipulace – z mého pohledu „po ovoci poznáš strom“ = přejete si rozeštvávat lidi. Už na Vás nebudu reagovat ohledně toho, že komentujete formu vyjadřování, ale „zapomínáte“ komenovat o co Vám jde. Protože podobně prý 14.3.1939 Albert Göring (šéf vojenského letectva nacistů a něco jako vicepremiér) jemnými slovy ale odporným obsahem popisoval československé vládě a čs. prezidentovi, jak bude Göringovi líto, když bude „muset“ nechat rozbombardovat Prahu a jiná místa v ČSR, pokud odmítnou Hitlerův tlak na okupaci plánovanou 15.3.1939…. Podobný pocit mám z Vás = za maskou normální člověka je hovadská povaha.

Otmar

Já si stále myslím že je to diskuse o dopravě a osobní invektivy sem nepatří. Tímto končím diskusi na toto téma a nechme pokračovat diskusi o dopravě😊

Axel

To Vy a podobní (lidé s nízkým charakterem) se po letech vyjednávání rozhodli po pár týdnech plnění smlouvy o regionální veřejné dopravě na Jižní moravě, že schválně zastaví zastaví dopravu kvůli nesplnitelnému cíli = aby cestující železničářům kupovali paušální jízdenky na vlak. Nejenže to nedává smysl, ale není to ani to možné ani teoreticky… P.S. Chápal bych stávku proti Vašemu zaměstnavateli, ale o takovou stávku železničáři zájem kupodivu nemají… A korunu všemu jste nasadil Vy, když jste tvrdil, že cestující železničářům závidí režijní jízdenku … neznám nikoho kdo by záviděl režijní jízdenku,… (spíše cestující zajímá jestli když si koupí jízdenku… Číst vice »

Hen ten oný

Pro krista pána, chĺape, co to mluvíte?

Hen ten oný

Správně. Lid je u nás dobrý, nějaká rvačka a krádež, to nepadá na váhu. 😊

Vladimír D.

Seznam vlakových linek, které neprovozují ČD (rukověť pro cestování vlakem v rámci ČR) Dálkové linky · R8: Brno – Vyškov – Kojetín – Přerov – Hranice – Suchdol n. O. – Studénka – Ostrava – Bohumín (dopravce RegioJet) · R21: Praha – Neratovice – Všetaty – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Mnichovo Hradiště – Turnov – Malá Skála – Železný Brod – Tanvald (dopravce Arriva) · R22: Rumburk – Krásná Lípa – Rybniště – Jedlová – Nový Bor – Česká Lípa – Staré Splavy – Doksy – Bělá pod Bezdězem – Bakov nad Jizerou – Mladá Boleslav –… Číst vice »

xyz

Plus sezónní provozy jako jednotlivé „motoráčky“ a rychlíky KŽC (Praha, Středočeský kraj); dále Turistické linky Ústeckého kraje (KŽC, Railway Capital, MBM Rail), tratě Moravské Budějovice – Jemnice (Kraj Vysočina, Railway Capital) a Opava východ – Svobodné Heřmanice (Moravskoslezský kraj, Railway Capital).

Paradoxně Jihomoravský kraj je jedním z krajů, kde provozovatelem Os/Sp vlaků jsou výhradně ČD.

Dalibor

a taky JHMD

Peno

I v JMK provozuje Arriva několik vlaků z Veselí nad Moravou do Uherského Hradiště a Starého Města. Nicméně v JMK mají jen dvě zastávky Veselí nad Moravou a Veselí nad Moravou-Milokošť, kde navíc nezastavují všechny z nich.

Vladimír D.

„Paradoxně Jihomoravský kraj je jedním z krajů, kde provozovatelem Os/Sp vlaků jsou výhradně ČD.“
Jenomže aby ve vlacích ČD neplatily jimi prodávané jízdenky, to je kuriosita, která se může přihodit jenom vám, v Břně. 😃

Petr

No protože platí JMK celou soupravu a co nevidět budou mít i svoje vlaky . Co by jste tam potom jako dělal ? Vysoutěžili si ČD cenu za službu . Tu dostanou . Pokud chtějí jezdit jejich zaměstanci právě tímto vlakem zdarma tak to lze , jenom musí někdo (ČD) zaplatit za tuto službu třeba i nějakou lepší cenu , pokud se na tom se zadavatelem dohodnou . Když budete mít autobus a bude Váš vlastní , pronajme si ho nějaká CK na výlet taky jim nezaberete půl autobusu svou rodinou a sousedama s tím , že je přece Váš… Číst vice »

Axel

„… taky jim nezaberete půl autobusu svou rodinou … s tím, že je přece Váš“… Jen ať klidně zaberou, akorát by za cestu měli platit cestovce, nikoliv vlastníkovi autobusu. Jenže právě tento podraz je cílem aktuální stávky jihomoravských či jakých železničářů = aby okradli zákazníky svého zaměstanavatele, namísto toho aby si svoji (nepeněžní) mzdu řešili napřímo se svým zaměstnavatelem.

Vladimír D.

Kdo ví jstli toho nebudete jednou trpce litovat, lokání patrioti.

Peno

V jiném vlákně Axel tvrdil, že je ze Zlínského kraje a obhajoval Arrivu, byť mu tam bylo mnohokráte prokázáno, kolikrát na té údajně „jeho“ trase pochybila. Axel není lokální patriot, ale lokální troll.

Alex

Co Karlovarský kraj??

Patriot

Koukám, že přece jen lepší to bylo , když byly kartonové jízdenky, pokladní v kdejaké osadě a dráha byla dráhou. Jízdenka platila všude, neřešili se nesmysly typu zelenej pruh, wifi nebo výmysly krajů. A ejhle…ty lidi se tam vlakem dostali, nikomu nevadili starý motoráky či soupravy. V dnešním chaosu by se čuník nevyznal. Čekárny zavřeny, mrzněte si venku.Jízdenky ČD nikde skoro neplatí, při hledání zeleného pruhu aby měl sváteční cestující kompas, množící se soukromníci jsou posledním hřebíkem do rakve. Místo poseidonů, e shopů kdyby bylo lacinější jízdné bylo by líp. Slev je tři zadnice a co ještě bylo užitečný, to… Číst vice »

xyz

„když byly kartonové jízdenky, pokladní v kdejaké osadě a dráha byla dráhou. Jízdenka platila všude“
Platila pouze ve vlacích. Ne při přestupu z vlaku na MHD či z vlaku na autobus. Či vzájemně mezi autobusy.
Již po 10 – 16 let (v závislosti na etapě integrace) tomu tak v Jihomoravském kraji není. Naopak, je možné jet na jednu jízdenku ve všech popisovaných dopravních prostředcích.

Patriot

pravdu díš, ale nikomu nevadilo koupit si lupen za 2 kčs na šalinu v kiosku.
ids je dobrá věc ale nemusí se kvuli tomu utlačovat TR 10 tarif a degradovat ho

Tronda

Takže lidi byli buzerování nákupem dvou jízdenek, že to nevadilo ajznboňákům, kteří si kupovali jen ten lístek na MHD neznamená, že tento opruz nevadil cestujícím.

Mirek

Ano, od nás byly potřeba čtyři. A to jsme od Brna 45 km.

svojsin

Mirek: Lidi jako Patriot budou nadávat , že nemůžou na jednu jízdenku z Dolní Lipky do Třeště, ale klidně budou šikanovat tisíce lidí v JMK nákupem dalších nesmyslných jízdenek .-(

Hen ten oný

Vyfržte. On Vám to tady nějaký jihomoravský mudřec vysvětlí proč tomu nesmí a ani nemůže být jinak.

Generální mandatář

IDS je velice dobrá věc, pro cestující výhodná. Ale mělo by jít vždy jen o doplněk základního tarifu (TR10, celostátního).

Tronda

Když pominu, že to celé je blbost, protže většina cestujících požaduje jet vlakem a pak busem nebo jinou mhd. Tak tr10 je tarifem jednoho z dopravců a není to žádný základní tarif.

Hen ten oný

Bejvávalo. Pokud zatoužíte po kartonové jízdence, dojeďte do Obrataně nebo Jindřichova Hradce na úzkokolejku. Ostatně návštěva Kamenice nad Lipou nebo Nové Bystřice také stojíza to.

Otmar

Takže integrované dopravní systémy samozřejmě ano. Ve smyslu že jedna jízdenka platí na různé druhy MHD. Vlak, bus, tram a metro. Ale pouze jako doplněk národního tarifu. Nikoliv jako jeho náhrada.

xyz

Naopak právě národní tarif je brán jako „doplněk“ (resp. za přesnější výraz bych považoval slovo „nadstavba“) nad rámec tarifů IDS + tarifů jednotlivých dopravců.

Štefan Friča

Blbost. Když pojedu z Jihomoravského kraje do Moravskoslezského kraje, tak od 15.12.2019 potřebuji tři jízdenky. Jen ten, kdo cestuje z metropole do metropole, tak vystačí s jednou. Mohu Vás ujistit, že takový paskvil je zde poprvé od císaře pána. Přičemž toho císaře pána myslím reálně. Nejedná se přitom o ojedinělou záležitost, protože se týká většiny cest. Je to samozřejmě v neprospěch cestujících, protože tři jednotlivé jízdenky jsou vždy dražší, než ta jedna původní, o nepohodlí cestujících při jejich pořizování ani nemluvě. To je prostě spáchaný zločin na voličích.

xyz

„Když pojedu z Jihomoravského kraje do Moravskoslezského kraje, tak od 15.12.2019 potřebuji tři jízdenky.“ Kde nadstavbou tohoto stavu bude ministerský tarif (za to, že není v platnosti již nejpozději od 15. 12. 2019, může právě ministerstvo). „Mohu Vás ujistit, že takový paskvil je zde poprvé od císaře pána.“ Rozhodně nevznikl až od prosince 2019; již předtím musel mít tři jízdenky např. cestující jedoucí vlakem z Blovic do Žlutic (opět vina neexistence národního tarifu). „tři jednotlivé jízdenky jsou vždy dražší, než ta jedna původní“ Ovšem, ale za to nemůže JMK (viz výše), ale MD „nestíhající“ během minulých 10 let zavést národní… Číst vice »

Dalibor

Blbost.
Můžete si koupit jednu jízdenku od ČD na celou trasu (pokud na dané trase všude jede ČD).
Pokud vystřídáte vícero přepravců, koupíte si lístek u každého přepravce svůj.
Což platilo odedávna, pokud jsem z vlaku ČSD přesedl do autobusu ČSAD, světe div se, musel jsem si koupit další jízdenku.

Štefan Friča

Dalibore, snažíte se seč můžete, ale to neukecáte. V síti národního dopravce jsem mohl jet na jednu jízdenku, nebo světe div se i na jednu síťovou jízdenku. V sobotu a neděli dokonce dva dospělí a tři děti na tutéž. Dneska jedete do Moravskoslezského kraje vícenásobně dráž. Co udělá racionálně uvažující otec rodiny? Bez váhání vezme automobil.

Dalibor

No racionálně uvažující otec z Brna nedávno v neděli sedl s mladým na R8 za 304Kč jel na vejlet do Ostravy do světa vedy ve Vítrovicích… a večír za stejných 304 zpět. 1. třída, Ráno snídaně, tj croasant šunka sýr čaj k tomu juice + cookies, večer zpět Čaj + jablečná buchta, juice, cookies…. Já jsem stále spokojenej. O podobným servisu se mi v 1. třídě ČD loni na podzim, mohlo jen zdát. A o tý ceně taky. Takže z amne dobrý. Na jednu šalinkartu jezdím, čím chcu (Vlak, Bus, šalina) pokud potřebuju jet dál, přikoupím si další zónu. ZAtím… Číst vice »

Tronda

Plácáte nesmysly, protože v síti ČD (z vašeho výstupu předpokládám, že myslíte tohoto národního dopravce, protože jich je víc) můžete jet na jednu jízdenku stále a je úplně jedno kam. Po JMK dostanete jednu ids jízdenku a při cestě na severní Moravu po síti vlaků si koupíte jednu jejich jízdenku, když to tak strašně chcete, ale už cca 10 let to bude tak o třetinu dražší než kdybyste si ji rozsekal a cca dvakrát dražší než kdyby jste jel s RJ, ale jednu jízdenku dostanete.

babilon

3 jízdenky potřebuji i z Prahy do Brna – MHD Praha, jízdenka Praha-Brno, MHD Brno.

Dalibor

4 jízdenky jsem potřeboval i za socíku Val Mez Brno. Lístek na autobus Val mez, lístek na vlak Brno a 2x lístek na MHD Brno (přestup z 12 na 53)

Vladimír D.

Netahejte sem autobusy. Jasně bylo řečeno při jízdě vlakem. Bavíme se o dráze.

Tronda

Ale normální cestující zajímá právě to a ne blábolení o síťovém efektu při cestě z pole za vesnicí do jiného pole na druhém konci republiky, tak nikdo kromě pár šotoušků nejezdí.

Dalibor

A na tu dráhu budu šlapat pěšky x kilometrů? A v Brně pudu pěšky až na Palačák?
Je to dopravní prostředek, který provozoval jiný dopravce. Nyní i vlaky provozují různý firmy. Tak jak ČSAD neuznávalo lístky z ČSD i když jsem si říkali čest práci!
Prostě dopravci (zatím) (nekteří) neuznávají lístkxy, který cestující zaplatil konkurentům.

Vladimír D.

Tento pán má pravdu. Jeho názor sdílím.

Generální mandatář

Aha, NEVŠIML JSEM SI, ZNOVU JSEM NAPSAL V PODSTATĚ TO SAMÉ.

Otmar

A co britský turista jedoucí do Lednice z Prahy. Jak mu vysvětlíte že z Prahy do Brna pojede na jednu jízdenku a z Brna do Podivína musí ve vlaku ale jen ve vagóně se zeleným pruhem koupit návaznou jízdenku. On je totiž z Británie zvyklý jezdit na jednu jízdenku ATOC všemi dopravci po celém území Británie které je mimochodem šest a půl krát větší než naše zemička kterou jsme se ještě rozhodli rozdělit na kraje kde si každý uplatňuje svůj tarif. Vážení Evropa jde cestou integrovace nikoli segmentace tarifů. Toto nové cestující nepřitáhne.

Frederick

Tak si koupí rovnou Praha – Podivín. Navíc Brno – Podivín si už může koupit na internetu.

Hen ten oný

Pokud není podivín.

xyz

„z Brna do Podivína musí ve vlaku ale jen ve vagóně se zeleným pruhem koupit návaznou jízdenku.“ Vzhledem k tomu, že z Brna do Podivína by jel rychlíkem, tak se jej žádný zelený pruh netýká (a netýkal by se jej ani v Os vlaku, viz dále). „Jak mu vysvětlíte že z Prahy do Brna pojede na jednu jízdenku a z Brna do Podivína musí ve vlaku ale jen ve vagóně se zeleným pruhem koupit návaznou jízdenku.“ z Prahy až do Podivína pojede na jednu jízdenku dle tarifu ČD (jde o mezikrajskou relaci = i pro jízdy z/do JMK v takovém… Číst vice »

Otmar

A kde tedy platí tarif ČD a kde už ne? Je na ro nějaký manuál ve více jazycích?

xyz

Musím vás upozornit, že pokládáte stále další otázky i poté, co původní dotaz byl věcně odpovězen.

Jak jízdenku dle tarifu ČD, tak i eventuální jízdenku dle tarifu IDS JMK (byť v tomto případě by jel na jednu jízdenku z Prahy až do Podivína) , bude onen cizinec pořizovat u jedné a té samé pokladny ČD = je v podstatě jedno, jaký typ tarifu bude v rámci té jízdenky zúčtováván.

Otmar

Takže kam mám odkázat svého britského přítele který neví kde si má koupit jakou jízdenku? Pošlete mi link na nějaký manuál s vyznačením vlaků kde neplatí tarif ČD. Děkuji.

xyz

„Takže kam mám odkázat svého britského přítele který neví kde si má koupit jakou jízdenku?“

Bohužel vás opět musím upozornit, že pokládáte další otázku, byť ta vaše původní vám již byla zodpovězena. Váš britský přítel pojede z Prahy do Podivína (s přestupem v Brně) ve vlacích ČD na tarif ČD; dále z Podivína do Lednice autobusem v rámci IDS JMK na tarif IDS.

Štefan Friča

Chápu, že jste z těch otázek nervózní. Pan Otmar klade dobré a trefné otázky. Ten systém je extrémně nedořešený a složitý a informovanost cestujících je nedořešená tuplem. Je to dělané nesystémově a tzv. na koleně. Já sám si vzpomínám, že když IDS JMK vznikl, tak jsem sám strávil studiem toho, oč vlastně jde, několik hodin, a když to sečtu, ta nová a nová překvapení a změny, tak jistě mnoho dnů. Totéž pochopitelně nemůžeme očekávat ani spravedlivě požadovat po cestujících z jiných krajů, nebo dokonce ze zahraničí.

xyz

„Ten systém je extrémně nedořešený“ Vnitrokrajské relace (pouze vlakové i vlak-bus či vlak-MHD apod.) = IDSkové jízdné. Mezikrajské relace = tarif ČD. V obou případech prodej na stejných prodejních místech, na stejný tiskopis jízdenky. Mimochodem, totéž platí již po řadu let v Rakousku či Německo, že vnitroIDSkové relace (kde v Rakousku platí, že co spolková země, to samostatný Verkehrsverbund) = jízdenka vydána dle tarifu IDS (a tím pádem platná na všechny druhy dopravy v rámci IDS); relace mezi jednotlivými dopravními spolky = tarif dopravce. Tzn. překvapen by v JMK v této věci nemohl být ani cestující z Rakouska či z… Číst vice »

Štefan Friča

Prosím Vás, vezměte si jen spojení Brno – Blučina. Když si vezmete 6 spojů po sobě, tak u každého vyhledávač poradí, že budete jinde nastupovat, jinde přestupovat a jinde vystupovat. Co to je za systém? Jistě, domorodci se vyznají. Ale nikdo jiný.

xyz

Předně – např. vyhledávač IDOS porůznu vyhledává i nesmyslná spojení s výraznou časovou či kilometrickou zajížďkou, a činí tak v různých částech naší země, zdaleka nejen v JMK. Primární, časově i kilometricky nejkratší spojení z Brna do Blučiny je zajištěno vlakem do Rajhradu a odtud linkou č. 514 dále do Blučiny. V 30min. intervalu ve špičce, 1h mimo špičku a 2h o víkendech. Ostatní případná spojení jsou kilometricky a časově delší, nicméně pozor – díky podobě zónového uspořádání i v takových spojeních můžete využít stále stejné předplatní jízdenky (pro zóny č. 100, 101, 510 a 525), jakož i stále stejnou… Číst vice »

Štefan

Pane xyz: Na webu kordis.cz, což je v podstatě oficiální web IDS JMK, žádné tvrzení o primárním, časově i kilometricky nejkratším spojení není. Vyhledávač spojení Kordis vyjede různá spojení, a to vlakem nebo autobusem, z hlavního nádraží, ze Zvonařky nebo od Ústředního hřbitova, s přestupy v Rajhradě, Židlochovicích, Hrušovanech u Brna, Sokolnicích, a pod.

Dalibor

Vyhledávač je jen tupá stroj bez vlastní „inteligence“ Větščina lidí snad ví odkud kam a čím chtějí jet.

Dada

Jinak do Blučiny přes Rajhrad. Z Rahjradu jesdí linkovej bus co chvílu. Do Rahjradu buď Bus, nebo Vlak. Cesta na půl hodinky… Nebo autem 20min na pohodu

Peno

Na stejný tiskopis nikoliv. IDS JMK má svůj vlastní tiskopis, který je nutné ještě označit.

Dada

co třeba si koupit obyčejný jízní řád, ty linku….

Hen ten oný

Chytrá ta naše Dada. To by především musel být k dostání.

Frederick

Tak zrovna jízdní řád pro Jihomoravský kraj KORDIS pravidelně vydává a už několik let stojí 99 Kč. Na rok 2020 byl k dostání od poloviny prosince.

Dalibor

a on není? V Brně na hlavasu ho mají.

Vladimír D.

U nás je v informačním středisku na nádraží nápis „Jízdní řády nejsou“. Tečka.

xyz

Kde „u vás“?

Každopádně, vydán byl a k dostání je.

Frederick

Manuál byl sepsán a vydán 16.12.2019 a je dostupný na stránce vlaky.net

Vladimír D.

Přemek

Když je na cestu vlakem potřeba manuál… Kam se to ženeme?

Dalibor

britský turista po brexitu si nejdřív bude shánět pas pak vízum a pak teprv bude cestovat do lednice vlakem.. A řešit tu IDS s argumenty kvůli jednomu turistovi mi přijde jako uhozený. Zkusil jste jet vlakem v Británii vy? já jo a zlatý IDS a ČD a RJ dohromady.

Otmar

V Británii jsem jezdil vlakem takže vím o čem mluvím. Ten manuál je pro mého přítele důležitý neboť chce cestovat po celé ČR a není mu jasné kde na jakou jízdenku. Protože právě z Británie je zvyklý cestovat na jednu jízdenku na asi šest a půlkrát větší rozloze než je ČR.

Dalibor

tak ho svému příteli ze zemí mimo EU sepište. Mi v Británii taky nikdo žádný manuál nedal.

Jmfjv

Pokud tedy trváte na této osobní rovině („můj přítel“): Pošlete svého přítele k jeho mamince, případně tatínkovi, aby mu (pozdě, ale přece) vysvětlili, že jiný kraj znamená jiný mrav, a to na co je zvyklý v Británii, Francii či Grónsku je mu v České republice k ničemu. Bude to pro něj zřejmě větší objev, než jaký by mohl nalézt v celé naší vlasti. Fakt, že po letech integrace jsme se v ČR dobrali pravého opaku původního záměru (namísto zjednodušení komplikace, složitost, nesrozumitelnost) je jistě problém. Problémy by se měly řešit (analýza, shromažďování možností řešení, ověřování atd, atd.) nikoliv příležitostí k… Číst vice »

Axel

Nechápu proč by český daňový poplatník měl dotovat informování o dopravě v ČR (kterou bohatě dotují čeští daňoví poplatníci) pro turisty z ciziny. Nevšiml jsem si, že třebas v Turecku nebo v Rakousku nebo v Rusku by mi někdo z tamních místních chtěl radit co a jak koupit, abych já měl efektivnější/levnější cestování. Od toho je Lonely Planet nebo jiné bedekry. Anebo dalším řešením turistových nesnází při cestování je tlustá peněženka – v Břeclavi u nádraží vždycky stojí několik taxíků. Nicméně takové hovado (soudím z těch neskutečně urážlivých komentářů psaných z pozice „jsem nádražák, kdo je víc“) jako např zdejší… Číst vice »

Otmar

No tak pane Axel píšete o mně že jsem hovado? To se tady budeme urážet? Nebo pan Sůra vás ta tyto vulgarity bude chtít vyhodit? Máte to zapotřebí?

Axel

Označení „hovado“ je pro Vaši osobu ještě mírné, neboť je evidentní že se „bavíte“ tím, když rozeštváváte lidi proti sobě. Nejen Vaše údajná starost o britské turisty, když IDS JMK je primárně pro regionální cestující, ale také Váš diskuzní příspěvek který je hrubšího zrna viz zdejší článek z 2.1. „Železniční odbory ohlásily kvůli režijkám na konec ledna stávku na jižní Moravě“ . A Vy konkrétně se z této stávky radujete (=že stávkou jsou vynucovány požadavky které ani teoreticky nejsou reálné, tj. stávka nemůže dopadnout splněním požadavků a bude trvat donekonečna nebo až do té doby co si stávkující uvědomí že… Číst vice »

Jan Sůra

Zklidněte svůj slovník, prosím.

Otmar

Ale chápu vás pane Axeli. Urážky a vulgarity začínáte používat vždy když dojdou argumenty. My s panem Xyz se např také málokdy shodneme ale urážet se nepotřebujeme. Pan xyz je totiž na rozdíl od vás člověk na úrovni byť mnohdy s odlišným názorem😊

Axel

1. Pane Otmar, když máte tu starost o jakéhosi „britského turistu“ a zároveň se bojíte, že Vám cestující „závidí režijku“ (=ne, cestujícím je to úplně jedno), tak nepřipadáte si jako lhář, když si v jednotlivých diskusích odporujete? Protože jestli Vás chápu správně, tak jízdenka je fajn, ale je úplně nejvíc je režijní… viz jak se radujete ze stávky, kdy se pobláznili železničáři – namísto normální stávky vůči svému zaměstnavateli, chtějí jakousi nesmyslnou stávku, když chtějí, aby cestující železničářům sehnali režijky…takže ta stávka bude trvat donekonečna a Váš britský turistický přítel pojede na výlet do Lednice busem nebo Regiojetem nebo taxíkem… Číst vice »

babilon

Britský turista si koupí jízdenku ČD Praha-Lednice. Pro cesty mezi kraji lze totiž i nadále použít tarif ČD.

Frederick

Zrovna do Lednice si jízdenku nekoupí. Nanejvýš do Podivína nebo Břeclavi. Do Lednice jezdí pouze vlaky s globální cenou.

xyz

„Do Lednice jezdí pouze vlaky s globální cenou.“
Přestože je provozují ČD. 🙂 Ani tedy nedovedou sečíst běžný (svůj) tarif Praha – Břeclav s globálním (svým) tarifem Břeclav – Lednice a vydat jej na jednu (svoji) jízdenku? 🙂

babilon

Pardon, nevěděl jsem, že do Lednice se jezdí jen jako turistická atrakce.

J.L.

Britský turista z Prahy do Lednice nepojede. Když se podívá na cenu jízdenky, tak to s ním švihne, protože při ceně zhruba stejné jako metrem London – Heathrow a zpět, bude předpokládat, že bude muset cestou přikládat pod kotel.

Dalibor

No z Lednice pojede autobusem, nebo nostalgickým vlakem, kde stejně platí mimořádný jízdný. A co se trýče integrace, právě onen Btritský turista integraci Evropy sabotuje. Říká se tomu Brexit. ATOC je snad nejdražší způsob, jak se odněkud- někam dostat což platí i v GB (z vlastní zkušenosti) Kupiovat National Rail je vžda dražší než najít nejvhodnější tarif místní dráhy…

Dada

Ono jen pokus jet do Lednice vlakem, znamená, že o dopravě vlakem v ČR nemá ani tucha.

Hen ten oný

Snad tam jezdí Hurvajs, ne?

Dalibor

neplatí vněj IDS ani režijky. Má svý „globální“ jízdný.

Vladimír D.

Britský turista na to má. Ale nepřekvapilo by mne, kdyby si svou cestu do JM kraje rozmyslel.

Axel

Tak jestli narážíte na ten hranatý veteránský vláček z Břeclavi do Lednice ve srovnání s jízdou po silnici, tak ten vláček (pokud se . dorozumí) nemusí být během ranní špičky horší než zkoušet projet přes ucpanou Břeclav na Poštornou. Protože jednotlivá ramena řeky Dyje plus vzácnost mostů nepomáhají plynulosti dopravy. Stačí na vhodném místě havárka tak nešikovná, aby zablokovala protisměr a Břeclav je po silnici neprůjezdná. Bavíme-li se o cestě taxíkem z Břeclavi do Lednice, tak ani taxík nemusí být schopen objížďky, bo možnosti jsou holt omezené… a z nádraží v Lednici to v létě není špatná vycházka – k… Číst vice »

Dalibor

Dyť tam stejně skoro všichni jezdí na kole….

Vladimír D.

Vy jste propagátorem cestování po železnici (to je oč tu běží) nebo milovníkem cykloturistiky?

Peno

Od Brna či Prahy je lepší na autobus přestoupit už v Podivíně, kde žádné zácpy nevznikají 😉

Tronda

Jak se vlastně ten britský turista dostane z Podivína do Lednice? Dá si 7 km pochod s plnou polní po silnici? Nebo si snad bude muset koupit něco tak sprostého jako druhou jízdenku v autobuse?

radim-m

Nevidím problém, prostě dojde turista na pokladnu v Praze řekne že chce do Podivína a tam nasedne do busu. Při nástupu řekne Lednice, da 16 kaček, dostane lupeň a jede…

Tronda

Takže bude opět potřebovat dva lístky, v tom je umělý problém, který zde Otmar vyvolal, na jeden lístek se nedostane tak jako tak. A když to nebude britský turista s nabitou prkenicí, tak pojede do Brna s RJ a pak na jeden lístek z Brna do Lednice a ještě proti tr10 do Podivína ušetří hromadu korun.

Štefan Friča

xyz: Co se to zde snažíte čtenářům vnutit? Že nějaký dopravce dokončuje něco překotně na poslední chvíli? JMK připravil smlouvu na poslední chvíli. Takže je zřejmé, že dopravci nemohli s předstihem reagovat z příčin na straně objednatele. Krom toho problém nekvality systému nespočívá v jednotlivých dopravcích. Ten systém je postaven špatně z podstaty. Například zatímco v Brně požívají lidé s trvalým pobytem za jistých podmínek výhodu zlevněného předplatného v MHD v zónách 100 a 101, lidé z venkova tuto výhodu nemají. Stačí bydlet 200 metrů za hranicemi města, a už platí násobně dražší předplatní jízdenky. Ten kdo pracuje v Brně… Číst vice »

Jan Sůra

Doporučil bych si zjistit, kdy byla smlouva podepsána.

Hen ten oný

a situace by byla vyřešena?

xyz

„JMK připravil smlouvu na poslední chvíli.“ Smlouva je podepsána od začátku léta 2018 (v registru smluv uvedeno datum 10. 7. 2018, viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6098607). Tzn. lhůta 1,5 roku mezi podepsáním a začátkem účinnosti kontraktu. „Ten kdo pracuje v Brně např. v Bohunicích, tak je pro něj dojíždění například z Troubska, Ostopovic nebo Moravan autem zpravidla levnější, než veřejnou dopravou. Stačí bydlet 200 metrů za hranicemi města, a už platí násobně dražší předplatní jízdenky. “ Pro dojíždění do Bohunic či jiných přilehlých okrajovějších částí města postačí mít předplatné na zónu 101, netřeba zóny 100. Mimochodem, nejde o věc, která by se nyní… Číst vice »

Dalibor

Víš kulový. stačí ti 2 zóny nepotřebuješ i 100, když tam nejezdíš pokud bydlíš 200m za hranicí 101. Plácáš nesmysly, nehledě k tomu, že zóny tu fungujou už dlouho a nemá to s ČD nic společnýho.

Štefan Friča

Tak to si každý umí spočítat sám, a podle toho se chová.

Hen ten oný

Zřejmě bude nutné zavést funkci asistent cestujícího.

Otmar

Řekli jste cestujícím v Rakousku že na hranici b Hohenau by měli spěchat se přesunout do vagónu se zeleným pruhem jinak budou z Břeclavi černými pasažéry?

xyz

Analogicky k vaší otázce: Řekly ČD cestujícím před Břeclaví (ve směru jízdy z vnitrozemí ČR), že před nástupem do příměstkého/regionálního vlaku v Rakousku si musejí koupit jízdenku v automatu, jinak budou za černé pasažéry?

P. S. Váš text odpovídá pouze situaci, pokud by z Břeclavi pokračovali dále na Brno regionálním (osobním) vlakem, což mimochodem bude situace existující již jen po necelý rok (poté bude linka S3 odkloněna ze Šakvic do Hustopečí namísto Břeclavi).

Otmar

Jak se to řeší s cestujícími jedoucími z Rakouska osobním vlakem do Břeclavi? Kde si může cestující v Rakousku koupit jízdenku dle JM krajského tarifu?

xyz

Cestujících jedoucí do JMK z jiného kraje či ze zahraničí se výhradní platnost integrovaného tarifu netýká.

Prodej jízdenky z Rakouska až do žst. Břeclav je záležitostí ÖBB.

X 1

V Nizozemském Arnhemu, si mohu koupit lístek na polkadně či v automatu do Německého Oberhausenu nebo Düsseldorfu, včetně MHD. Doklad platí na integrované (objednávané) spoje RB, RE, IRE a vybrané komerční spoje IC, EC. Podobně jsou IDS funkční i z jiných stanic Nizozemska a recipročně i z Německa.
Dotaz tedy zní: koupím si lístek v místním tarifu a tarifu IDS JMK, v Malackách, V Čachticích, v Gänserndorfu, ve Vídni, v Jihlavě, v Přerově nebo v Ústí nad Orlicí? Pokud ano, tak děkuji. Pokud nikoliv, tak proč ne, když jinde to jde.

xyz

Vybíráte jednu z mála přeshraničních relací, ve kterých tato nabídka (dle vašeho vyjádření) existuje, a vztahujete z ní dedukci „Proč to není v místě X (a skoro všude jinde), když to je (coby jedno z mála míst) v místě Y“. Jízdenky IDS JMK jsou v prodeji i ve vybraných stanicích mimo území tohoto IDS; nejsem si jist, zda mezi ně patří i Jihlava, Přerov a Ústí nad Orlicí. Každopádně, ze všech vámi uvedených měst se do Jihomoravského kraje dostanete vlakem dle tarifu dopravce s tím, že jízdenku IDS JMK můžete zakoupit přímo na území kraje. P. S. V žst. Čachtice… Číst vice »

Dalibor

u prvního cviklístka ve valku IDS nebo třeba dopředu na internetu, případn v Břeclavi v autromatu nebo u pokladnz. Nebo může mít mezinárodní jízdenku kterou si koupí doma v Rakousku až do cílové stanice.

Otmar

Je to vše nepřipravené. Chaotické. Překotné. To vytváří mezi cestujícími nejistotu a mnozí již přešli zpět do aut.

xyz

ČD měly poměrně dlouhou dobu na to, aby tuto konkrétní věc připravily. Namísto toho překotně dokončují tuto věc v situaci, kdy již měla být hotova.

Otmar

Z pohledu cestujícího je myslím jedno zda situaci zavinil JM kraj nebo dopravce. Výsledek je ten že tento stav a zejména tarifní chaos cestují od cestování po železnici v JM kraji odrazuje.

Dalibor

někteří inteligentnější jedinci to stále zvládaj a kdo to nezvládne zvolí jiný způsob dopravy. Každý má na výběr.

Hen ten oný

„Každý má na výběr.“ Jestli tohleto bylo účelem zavedení této chaotiky, tak se to dokonale povedlo. Já jsem si vybral: do JM kraje nejedu. Z toho výběru bych se tam musel zbláznit.

xyz

Soukromě se zeptám – do kterých krajů tedy veřejnou dopravou pojedete (= dopravní systémy kterých krajů vás nebudou takto odrazovat)? Děkuji za odpověď.

Hen ten oný

Naštěstí mám dosud na výběr kraje vlastního a dvou sousedních. Mohu tam použít i celodenní krajskou jízdenku. Opravdu jsem o jihomoravský kraj ztratil úplně zájem.

Jackub

Nemyslím, že tam budete někomu chybět… 😉

Hen ten oný

A z Vás tam naopak budou mít v každém vlaku radost.

Dalibor

takže je klid a víc místa k sezení.

Otmar

Více mista k sezení. A nižší tržby pro JM kraj😂

Jan Balák

Co je na pravidlu, že při cestě jen v rámci JMK os. vlaky a spěšňáky se jede za IDS jízdné, nepochopitelného? Na vše ostatní je tu jízdné ČD. Akorát na R je možné cestoval jak IDS, tak ČD tarifem.

Hen ten oný

Vy jste tomu dali, vy tatrmani.

Marty

Mám takový malý povzdech, byli časy kdy si cestující z horní dolní mohl ve vlaku u průvodčího koupit zpáteční jízdenku do Prahé a nemusel řešit takový blbosti jako jaký dopravce kolik jízdenek a zda stíhám večerní přípoj zpět.

R2R2

Byly casy, kdy jste ani u voleb nemusel resit, jaky listek pouzijete 😉

Otmar

Ono je to celkem v pohodě. Jen JM kraj se rozhodl být jakousi úchylkou a to za každou cenu. Ale máte možnost s těmi zastupiteli kteří takto rozhodli brzy zúčtovat. Letos jsou krajské volby.

xyz

„Jen JM kraj se rozhodl být jakousi úchylkou a to za každou cenu.“ Připomenu, že se zrušením zpáteční jízdenky (zmiňované předřečníkem) přišly samy ČD, a. s. Nikoliv žádný z krajů. A pokud jde (stranou předřečníkova příspěvku) o vnitrokrajské relace (v těch mezikrajských platí tarif ČD i v případě jízdy do/z JMK, a to byť i při použití Os či Sp vlaků v JMK), tak ty jsou i v několika dalších krajích de-facto řešitelné jen s IDSkovým tarifem (anebo v případě neexistence/neplatnosti tarifu IDS dokonce na dvě jízdenky dvou dopravců), a to v situaci, kdy na části linek jezdí jiný dopravce… Číst vice »

xyz

** Doplnění: samozřejmě také v kraji Libereckém; v menší míře (+ již z dřívějška) taktéž krajích Plzeňském (trať č. 160, byť zde opět „vinou“ rychlíků GWTR + dodám, že čistě brutto bude nově i vysoutěžená linka Beroun – Plzeň – Přeštice/Klatovy byť provozovaná ČD) a co do stavu „souběh vícero dopravců na stejné trati“ v malé míře i Karlovarském a Královéhradeckém.

Otmar

Proč všechny kraje vyčkávají na národní tarif a JM kraj jako jediný nikoliv?

xyz

Tipnu si – JMK stanovil podmínky kontraktu již před cca 2 lety a v té chvíli nemohl tušit, že MD nebude schopno zvládnout zavést národní tarif do příhodného termínu 12/2019.

Každopádně – není důvod na cokoliv čekat a ty „všechny kraje mimo JMK“ také na nic nečekaly; některé z nich přidělily (některé od 12/2019, některé již dříve) část výkonů jiným dopravcům než ČD, aniž by čekaly na něco, v čem má MD už letité zpoždění.

xyz

A mimochodem: neexistuje situace, v níž by v případě JMK byla neexistence národního tarifu na obtíž. Vnitrokrajské relace jsou vyřešeny krajským tarifem a mezikrajské relace ČD jsou i při jízdě z/do JMK vyřešeny tarifem ČD.

R2R2

S tim je potiz, zmeny jsou primarne problem pro navstevniky kraje, pro mistni ten system nijak zasadne problemovy neni, nelze tedy ocekavat, ze by kvuli teto zmene se zastupiteli jihomoravane uctovali. S vyjimkou rezistu samozrejme, ale nevim, zda jich je v JM tolik, aby vysledky voleb vyrazne ovlivnili.

Dalibor

Byly doby kdy jse vypadl ze školy sežrala vás na 2 roky armáda a pak jste dostal umístěnku (/pracovní) na druhou stranu republiky.

R2R2

Ale aspon jste tam mohl dojet na 1 jizdenku, dnes se tam pres krajske tarify nedostanete 😉

Dalibor

Dnes nenusím. Najdu si práci jakou chci, kde chci a pojedu tak s kým chci. I když třeba na víc lístků.

Hen ten oný

Vy byste si rovnou mohl zařídit na nádraží informační kancelář. Dveře by se vám tam netrhly, a kdybyste nasadil správnou taxu za jednu informaci, stal byste se brzy milionářem. 🐱

Štefan

IDS JMK je dobrý leda na pravidelné dojíždění tam, kde to cestující zná, např. do školy nebo do práce. Na příležitostné ojedinělé jízdy je nejjednodušší jezdit autem. Přinejmenším do doby, než někdo konečně přizná, že ten tarifní i dopravní přestupní systém vymysleli příliš složitý. Měli by to celé předělat a výrazně zjednodušit.

xyz

IDS JMK na rozdíl např. od IDOLu či (byť v jeho případě „ne původně“) Ireda má IDSkové jízdenky i v jednorázové (a nikoliv jen v předplatní) verzi. Čímž umožňuje využívat výhod integrace právě i těm náhodným či občasným cestujícím.

Pravda, tím pádem pak za cenu „složitějšího systému“.
(P. S. Ke složitosti samozřejmě přispívají i takové logické jevy jako např. že zóny patřící okresním městům mají svá specifika týkající se existence tamních MHD; a samozřejmě specifické jsou i brněnské zóny co do platnosti a neplatnosti některých typů jízdenek či slev.)

Peno

Ale úplně nejvíc ten tarif IDS JMK zkomplikovaly Babišovi slevy.

Leinad

PID má naštěstí jenom dvě vyjímečné MHD. A to je 1) Praha a její dvou/čtyřpásmo (turistovi nevadí, prostě koupí lístek za 26/32 a nezajímá ho že jsou i levnější, dojížděč se poprvé zamyslí při koupi čtvrletní a pak ji nechává prodlužovat) 2) Kladno, kde je vždy potřeba vícepásmová jízdenka(kdo jede z/do Kladna tak má určitě sousední pásmo, kdo jede po Kladně jede za tarif MHD a PID ho nezajímá)
Další chuťovky jako MHD zdarma nebo nepřestupní MHD levnější než PID naštěstí nerozbíjí tarifní podmínky PID

xyz

Ono to není tak horké ani v případě IDS JMK – kromě Brna (= neplatnost nejlevnějších jednorázových jízdenek; samostatný tarif pro předplatní jízdenky) jsou ve všech MHD ceny základních nepřestupních jízdenek (vydávaných řidičem) stejné, snad vyjma Břeclavi, kde nejlevnější z jízdenek je k dispozici jen při platbě elektronickou peněženkou vydanou dopravcem. Plus pak nějaké odchylky co do bezplatné přepravy apod.

Nevím, co předřečník konkrétně myslel onou složitostí (a hlavně – jak by si představoval zmiňované výrazné zjenodušení), v jeho příspěvku to není uvedeno; možná měl na mysli něco jiného než co jsem odhadoval já.

Vlastik

Tak pojďme do nich, vysoké pokuty za nepřipravenost jim nasolit. Za těch 30 let co tu působí, by si nějaké problémy neměli dovolit.

Tomáš

Dnešní poznatek na R8, stále se uznávají jízdenky ČD, personál se snaží informovat a přitom nedělelat problémy, za mně palec nahoru.

Kopr51

Upozorňujeme, že In Karta společnosti České dráhy a.s. neplatí ve vlacích RegioJet.

zkopírováno právě teď z oficiální stránky RegioJet

Peno

Jenže In-karta není jízdenka 😉

Kopr51

Takže škrabka na námrazu?

K.S.

Počkejte do zitra, jednu starou tu mám a venku namrzá, můžu to zkusit. 😀

Peno

Ve vlacích RegioJetu ano LOL

Marťas

Za mě palec dolů. Cestující, který si poctivě shání informace a kupuje si pak správné jízdenky, je zase za blbce. Jestli něco, tak bych ještě pár dnů cestujícím s jízdenkou ČD prodával ve vlaku jízdenky bez manipulační přirážky. Ale rezignovat na výběr jízdného? Zaplatíme to z daní všichni?

Peno

No, toto naštěstí není brutto smlouva, takže odpovědnost za jízdné jde plně za dopravcem. Pokud RegioJet chce vozit někoho zadarmo, je to jeho věc.

Otmar

Tak jako tak platíme vše z daní. Myslíš si že Babišova sleva 75% jde ze soukromých peněz Babiše?

Leinad

Je to netto smlouva = kolik RJ dostane od státu to se domluvilo předem, a jestli si nad rámec něco vybere na jízdném je jeho problém.
Jít do soutěže s tím že na jízdném vybereš víc než RJ = můžeš od státu chtít míň, to klidně jiný dopravce mohl, ale asi to není hlavní položka.

c.arol

Akorát že v Přerově jsou schopni vyhodit přes deset cestujících, protože mají jízdenku IDS a ta tam dle určitého personálu neplatí. Dokonce nedovolí jet matce s postiženým synem, jelikož prý na to nemají předpisy………. no nevím nevím kde se tyto informace tutlají. Zatím se tu řeší případy jen některých dopravců, ale jeden je pořád jak svatý 😂

Vladimír D.

Zase exemplární případ pro ombudsmanku.

Dominik

A co když budu cestující, který netuší, že tuto abnormálii na těchto x trasách JMK má?

Leinad

Tak si přečteš nápis ve voze (stejně jako cestující v netto vlaku se SSO)

Dominik

Pokud vím, ve vlaku jsou jen šipky, kdyby to alespoň bylo na všech linkách stejně, ale zde to je tak a zde onak.

Tronda

Tak nastoupíš do vlaku a půjdeš po šipkách a protože je IDS JMK levnější než tr10 ČD, tak pak ani nebudeš platit svých vysněných 1,7 Kč/km, ale méně. Pokud si ovšem lístek nezapomeneš koupit např. v Brně na hlavním nádraží, pak bys platil peprnou přirážku.

Dominik

Promiň, ale jak mám jak sváteční cestující vědět, že v 1 z 10 vlaků musím vyhledat cestujícího, jinak jsem černý pasážer a nějaké šipky? Tak tam jsou no.

Peno

Vyhledat cestujícího? Co prosím? A kterého cestujícího z těch všech ve vlaku?

Dominik

Omlouvám se, samozřejmě tam mělo být průvodčího.

Dalibor

neznalost přepravních podmínek neomlouvá. OBDOBA – Jak já mám vědět že ten lísten na metro který jsem sikoupil musím ještě označit v označovači??

Hen ten oný

Človeče, nejste vy iniciátorem tuná všetkého.

Dominik

Jo, to je opravdu skvělé, aby člověk zkoumal, kde platí jaký tarif a jak je to na té a oné trati, aby pak nebyl překvapen.
Tak zrovna u metra půjdete vždy kolem těch označovačů, navíc v každém městě to je v MHD stejné, že neoznačená jízdenka je neplatná.

Peno

To také není pravda. Je mnoho měst, kde označovací jízdenky vůbec neznají a to i velká města. Třeba v Británii snad systém podobný našim velkým městům s označováním předem koupené jízdenky neexistuje nikde. A třeba v Tokiu se taky jízdenky v metru neoznačují. Tam vám je turniket rovnou schlamstne bez náhrady. Ostatně tokijský systém MHD a příměstských vlaků je solidní džungle, na kterou možná nejeden návštěvník letošní olympiády dojede LOL Proti tomu je i ta tarifní džungle, která nám vznikla teď v Česku ještě zlatá.

Vladimír D.

To, co bylo určitou velkou výhodou na kolejích českých drahách (s připuštěním negativ), je dnes v rozvalu. Zřejmě to bylo i záměrem politické garnitury. Myslím, že málo nekoncepčním pořizováním různých typů drážních vozidem (mnohdy na hranici životnosti) přinese jen velké komplikace v údržbě a opravárenské činnosti ve stylu „každý pes, jiná ves“. Pánové, kteří se nyní bijí v prsa, jak to dobře vymysleli, budou mít těžkou hlavu z toho co vlastně způsobili. Je to něco podobného jak to dopadlo v solární energetice. Bude se na to doplácet a půjde to k tíži cestujících. Takže si zazpívejte „Dnes už máme co… Číst vice »

Dominik

A proč do toho taháte cizince? Já o nich neřekl ani slovo.

xyz

Patrně dopadnete podobně jako cestující, kteří o této abnormálii nevěděly v době, kdy ji v zastávce Omice zavedly samy ČD; stejně tak dopadnete asi podobně jako cestující ve vlaku s tzv. specifickým způsobem odbavení v případě, že cestující o této abnormálii neví; resp. podobně tak jako cestující, který si nevšimne, že v té které konkrétní stanici je pro příslušný vlak otevřena osobní pokladna.

(Resp. nejpřesnější je druhé z těch tří mých přirovnání, protože při něm jako jediném nehrozí přirážka v řádu desetikorun, ale výrazně vyšší.)

Kopr51

Já bych s něma tak nepáral. Napařil bych jim rovnou likvidační pokutu, až z toho ti černí pasažéři zčernají!

Dalibor

veřejně popravit kalkašnikovem v přímým přenosu TV barrandov pro výstrahu ostatním a komentoval by to Zeman.

Dalibor

co znamená abnomálie?

Kopr51

to je úchylka
je to přemrštěný obdiv k Australian Business Number (ABN).

Beobachter

Já nevím co tu v diskusi trojčíte, každý začátek je těžký, za týden, dva si to sedne 😉.

Kopr51

To už ty soudy začaly pracovat tak rychle??

Jiří

Kdyby aspoň Poseidon byl použitelný, bylo by to ještě ok. Ale bohužel není. Příklad – chci si koupit jízdenku Brno – Ivančice. To je 6 zón. Mám šalinkartu na 100 a 101. V aplikaci mám nastaveno, že tyto zóny mám. Stejně když dám vyhledat spoj, řekne si aplikace o 6 zón, protože ignoruje co mám v aplikaci. Takže na řadu přichází mapa zón a hledání, která zastávka se nachází v zóně, která následuje po 101. A samozřejmě největší vtip je, když vlak (nebo bus) tou zónou jen projíždí. A když už si konečně jízdenku koupíte, dostanete tři různé QR kódy… Číst vice »

Dušan

To je blbost, pokud máte správně v Poseidonu nastavenou platnost jízdenky a zóny, co máte koupené, tak Vám při hledání spojení aplikace vypíše všechny projeté zóny = 6 zón do Ivančic, ale nad tím máte symbol nákupního košíku a text 4 zóny a cenu 32,50 Kč z Brna jako základní – takže aplikace Vám ty zóny 100+101 automaticky odečítá a nabízí Vám lupen jen na 4 zóny místo 6-ti zón. A k těm kódům – není pravda, že jsou QR – to je pouze VLAK – symbol obdélníku vidíte uprostřed, naopak IDS JMK a řidič je kód Aztécký, protože uprostřed… Číst vice »

Jiří

S platností zón jste měl pravdu – měl jsem špatně nastavený rok platností. Moje chyba, omlouvám se. To že kód není QR, ale aztécký je pravda, ale podle mě to na věci nic nemění (pro běžného zákazníka). A vzhledem k tomu, že se živím vývojem aplikací, tak mi připadá u takové aplikace smutné, že je nutné číst návod. Vždy se snažím psát aplikace tak, aby návod nebyl nutný. Mimochodem, řidiči autobusů většinou nejsou schopni ten kód přečíst a prostě pustí člověka dál. Vzhledem k tomu, jak se teď řeší černí pasažéři ve vlacích, tak mi připadá vtipné, že nikdo neřeší… Číst vice »

Štefan

Řidič autobusu musí řídit autobus a dodržovat jízdní řád. A ne se zabývat nějakým přehnaně komplikovaným odbavovacím systémem.

Dušan

Vzhledem k přepravním podmínkám je povinnost prokázat se platným cestovním dokladem na vaší straně – to že řidiči nejsou schopni kód (zatím) přečíst je pravda, nicméně já neukazuji kód, ale ukazuji řidiči detail jízdenky a to mu úplně stačí. Co mi osobně na POSEIDONU vadí je to, že i když mám 100+101 koupenou a zadanou a v aplikaci si dokoupím třeba 4 zóny, abych měl kombinovanou jízdenku na 6 zón, tak aplikace pořád počítá s časovou platností jen na ty 4 zóny a ne 6 – prostě SW to neumí spojit dohromady a dát tomu časovou platnost 6-ti zónové jízdenky,… Číst vice »

Peno

Budete se divit, ale řidiči to údajně dostávají příkazem přímo od Kordisu, aby nástup příliš nezdržovali a pokud má cestující něco, co vypadá jako jízdenka, aby ho pustili. Řešit mají prý jenom vysloveně zjevné případy falešných nebo přelepovaných jízdenek. Na všechno ostatní jsou prý revizoři. Ale po ČD chce Kordis něco jiného. To je holt ten dvojí metr.

Dalibor

aplikace řekne aplikaci o aplikování aplikátoru….Tak se přestaňte spoléhat na poblblý Poseidon a začněte používat Selský rozum. Pokud ten krám ignoruje vaše nsatvení je něco špatně. A jak zkušenosti praví, většinsa chyb je někde mezi klávesnicí a židlí ( v tomto případě dotykovým displejem a židlí). A to já osobně Poseidona nemusím, ale v době kdy jsem jej měl jsem se ho naučil používat. Můj kolega v práci na toto dodává RTFM, což je zkratka a dosti vulgární, nicméně pravdivá ve většině případů. Miluju chytrolíny, co si nenastudujou návod a řvou, že je něco na prd.

Vojta

A jak to bude fungovat v pokračování linky S3 mezi Vlkovem a Žďárem, tam to bude platit taky? Nebo nastoupím v Osové Bítýšce kamkoliv ale z Níhova už budu černý pasažér?

Jedine vlaky

Při mezikrajských cestách platí jízdenka ČD i v daném Os. Tzn.že neřešíte žádný zelený prostor.

Hen ten oný

Platí tedy, že pojedu-li řekněme z Kolína do Znojma a koupím si jízdenku ČD tam a zároveň druhou zpáteční, žádnou „diskriminaci“ na území jihomoravského kraje nepocítím? To by se mi ulevilo.

Jedine vlaky

A co si zaplatila obec Židlochovice, že Pantery jezdí výhradně tam místo do Blanska? To se nedalo ani spravedlivě rozdělit? Dřív byly všechny Pantery na S2 a teď jsou téměř všechny na S3?

xyz

V Židlochovicích není možné provádět objíždění soupravy lokomotivou, proto je velmi vhodné, aby tam jezdily „vratné“ soupravy. Tedy mimo jiné Regiopantery.

Leinad

560 a Syslograf jsou taky vratné.

Peno

A v Hustopečích bude totéž, takže do roka S2 jenom v Honeckrech a S3 v Panterech, 560 a syslech. Ale do dalšího roku snad už budou krajští Panteři, pokud to Škodovka zase nezpacká, jako tolikrát v minulosti.

zdenek102

A co si zaplatilo Blansko a Letovice, že dosud jezdily pantery k nim a ne do Tišnova?

Jedine vlaky

Však já zmiňuju o tom, že by to mohlo být spravedlivě rozdělené. Proč není na celodenní obrat aspoň jedna 560? Koridor podle mě není argument, jelikož v minulosti jezdila na S3 RegioNova a dosud jezdí i na S2 do Rájce.

Peno

Na S3 Regionova také stále jezdí. Dokonce právě do těch Židlochovic. Takže zrovna Regionovy spravedlivě rozdělené máte 😉

gdpr h

však to je dobře

Pavel

Kolem Brna jezdí ř. 560, 242+Bdmtee a Pantery. Z tech tří je nejslabší (výkonem i rychlostí) ř. 560, následovaná ř.242. Panter je z toho co jezdí kolem Brna výkonově nejlepší. Logicky se Pantery primárně nasazují na náročnější trasu, tzn. S3 po koridoru na 160 km/h do Břeclavi a až 120 km/h do Žďáru. Na S2, kde do Křenovic je jednokolejka do 100 km/h a do Blanska kolem Svitavy to není o moc rychlejší, zatím musí stačit ř. 560.

Pečlivý pozorovatel

No to je skandál !!!! Celé generální ředitelství by okamžitě mělo být vyhozeno. A ideální by bylo kdyby politickou odpovědnost přijal i ministr dopravy a odstoupil by 😀.

Kopr51

A ti v Bruselu nic?

Pečlivý pozorovatel

Těm bych dal ten zelený pruh na služební auta. Ale jen na jedny dvere a běda kdyby nastupovali jinými 😀.

IGCT

Tak zelená je barvou evropských hodnot o ochraně klimatu 😅😅

Kopr51

Jo proto je tak populární ten tajtrlík z Alzy.

Peno

Ne, ten je populární díky vynikajícímu dabingovému výkonu Bohdana Tůmy 😛

Chytrý za 2

Myslíte Zeleného Raoula? U nás se kvůli tomuto zelenému hajzlovi bleskově přepíná na jiný kanál.

Kopr51

A už to tak může zůstat.

xyz

Stejně tak ČD nezvládly do 1. 1. 2020 zařídit, aby všechny stanovené stanice a zastávky měly odpovídající prostory zpřístupněné ve stanoveném rozmezí od 5:30 do 21 h. Přinejmenším v zast. Rosice u Brna není dokončena rekonstrukce budovy zastávky a vestibul dnes nebyl v odpoledních hodinách přístupný, ač by dle smlouvy měl být přístupný přinejmenším v rozmezí 5:30 – 21 h.

Peno

O toto se snad stará Správa železnic a ne ČD. Jedinou výjimkou v kraji bude budova Brněnského hlavního nádraží, ale i tu ČD pronajímají třetí straně, takže si tím také nejsem zcela jist.

xyz

Povinnost zajistit zpřístupnění je smluvně stanovena v kontraktu Jihomoravského kraje s ČD, a to s dovětkem, že ČD si toto musí zajistit u vlastníka budovy. Což v tomto případě nezvládly včas zajistit.

Štefan

To není pravda. Poskytovatelem služby je IDS JMK. Kraj se tedy nemůže vymlouvat na někoho třetího a musí si to hlídat.

xyz

Nikoliv, tu povinnost má ve všech stanovených stanicích a zastávkách „vysoutěžený“ dopravce, viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/8283103/P3_TPSZ.pdf strana č. 8 (bod 3.5) „V zastávkách definovaných v příloze 2 TPSŽ je Dopravce povinen u Provozovatele dráhy požadovat, aby minimálně v časech uvedených v příloze 2 TPSŽ zajistil provoz čekacích prostor. (…) KORDIS má právo po Dopravci vyžadovat doložení, jak výše uvedené požadavky přenášel na Provozovatele dráhy.“

Na konci souboru (strany č. 3 – 8 té druhé přílohy, která je spolu s první přílohou spojena v jeden pdf-soubor) je uvedeno, ve které zastávce/stanici musí dopravce zajistit jednotlivé služby.

Dalibor

Rosice patří stále ČD?

xyz

I vám patří stejná odpověď: Povinnost zajistit zpřístupnění (pozn. pro objednatelem vymezený čas „minimálně 5:30 – 21:00 h denně“ je smluvně stanovena v kontraktu Jihomoravského kraje s ČD, a to s dovětkem, že ČD si toto musí zajistit u vlastníka budovy. Což v tomto případě nezvládly včas zajistit.

Pepa z depa

Kraj by to také nestihl zajistit, takže to máš jedno na koho je to napsané.

Štefan

Jedno to není. Cestující může reklamovat neposkytnutí služby pouze u toho, od koho si službu zakoupil. Podle jízdenky tedy od IDS JMK.

Štefan

Blbost. Mám jízdenku IDS JMK. Poskytovatelem služby je tedy Jihomoravský kraj.

xyz

Nikoliv, dopravcem jsou ČD, a. s. a (i sem mohu přepsat) povinnost zajistit přístupnost čekacích prostor má ve všech stanovených stanicích a zastávkách „vysoutěžený“ dopravce (tzn. ČD, a. s.), viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/8283103/P3_TPSZ.pdf strana č. 8 (bod 3.5) „V zastávkách definovaných v příloze 2 TPSŽ je Dopravce povinen u Provozovatele dráhy požadovat, aby minimálně v časech uvedených v příloze 2 TPSŽ zajistil provoz čekacích prostor. (…) KORDIS má právo po Dopravci vyžadovat doložení, jak výše uvedené požadavky přenášel na Provozovatele dráhy.“ Na konci souboru (strany č. 3 – 8 té druhé přílohy, která je spolu s první přílohou spojena v jeden pdf-soubor)… Číst vice »

Jiří Kocurek

Manažerské selhání. Schopný manažer by tam ty pruhy měl nalepené už před vyjetím.

… ale to pouze v případě, že by to byl soukromník jezdící s ojetým šrotem narychlo dotaženým z německa.

zdenek102

Pochopitelně, proto doteď Arriva jezdí s německými nápisy na vozidlech.

xyz

Jeden ze čtyř (nebo pěti?) zapůjčených Regioshuttle působících pod ČD v Královéhradeckém kraji od jara 2015 jezdil snad po celých (skoro) 5 let s reklamou (vnějším polepem) na Dopravní spolek („IDS“) Berlín-Braniborsko + souběžně s tím s vnějším polepem na nějaký zábavní park (?) u města Eberswalde.

Také zajímavé manažerské selhání. 🙂

Hen ten oný

Však je to firemní značka matky Arrivy. Bývalé Deutsche Reichsbahn.

Pandrhola

A kdo bude mít stopky a zjišťovat, že do daného vagonu cestující (ne)přešel dostatečně včas ? Ono už v principu je to nesmysl, protože pokutovat někoho, kdo chce zaplatit jízdné v jiném voze, je proti zdravému rozumu a nejedná se o prozákaznický přístup. Jak mu chtějí dokázat, že chtěl jet bez placení ? Trestat v civilizovaném světě lze jen když prokážu úmysl.

Tronda

Tak třeba u režistů to nebude vůbec těžké, když kvůli tomu chtějí stávkovat.

Jerry

Trondo už to není vtipné.

Petr

Jeho inteligence je na úrovni politruka soudruha Troníka z Černých baronů, takže lepší je se nad podobnými příspěvky povznést.

xyz

Nutno dodat, že první s tímto výmyslem přišly přímo ČD, a to na zastávce Omice (jak příznačné – nedaleko Brna). Tento stav tam trval 3 roky, kdy cestující bez platné jízdenky či s IDSkovou jízdenkou určenou k označení museli nastupovat pouze do 1. vozu ve směru jízdy, a ani nebyla stanovena žádná výjimka v této věci např. pro cestující s kočárky či jízdními koly, pro které jsou vhodnější právě přípojné (tedy „ne první“) vozy.

JMK nyní „pouze“ rozšířil pravidlo, které uměly samy od sebe zavést a praktikovat přímo ČD.

xyz

„A kdo bude mít stopky a zjišťovat, že do daného vagonu cestující (ne)přešel dostatečně včas?“
Průvodčí vlaku (zaměstnanec ČD, a. s.).

J jako jméno

Škoda že na ilustrační fotce u článku není obrázek toho zeleného pruhu. Abych si udělal představu co hledat a kde na vagonu.

Cestující

Podívejte se polský vůz 2. vozové třídy, ty mají zelený pruh.
Asi nějaký krajský koumes to viděl v Břeclavi a udělal „materiál“.
Jídelní vůz má pruh červený, takže se možná dočkáme další krajské barevné aplikace.

Jiří Kocurek

Ono se blbě fotí něco, co ještě nevyjelo, protože to ještě není udělané.

Mirda

Jsi trapný až na půdu….

a8n

Pantery už ho mají.

zdenek102

Jiří Kocurek:
Lžete, minimálně od 15.12.2019 (i dříve) bylo možné spatřit zelený pruh na několika soupravách a vozech.

Adam

Včera jsem jel 560 na S2 a měla zelený pruh, je to stejný jako žlutý pruh pro 1. třídu ale je tmavě hnědý

Hen ten oný

Asi něco podobného.

-TR-

Je to nesmysl, zavádět polský systém odbavování na českou železnici. Ne proto, že je polský, ale proto, že je uživatelsky nepříjemný. Daleko lepším řešením by byly jízdenkové automaty ve vlakových soupravách. Už i v tom Polsku to pochopili. Namísto nutnosti hledání průvodčího po vlaku zkouší např. Koleje Dolnośląskie instalaci jízdenkových automatů do vlaků na trase Jelenia Góra – Wrocław, průvodčí ve vlaku bude časem fungovat jen jako revizor, až si to sedne. Je to zatím jen ve zkušebním provozu, ale lze očekávat, že pokud se to osvědčí, bude se to používat naprosto standardně. V příměstské dopravě se systém jízdenkových automatů… Číst vice »

Emanuel

Automaty něco stojí a vybavit jimi všechny vozidla, nebo dokonce všechny vagony zadarmo nebude a rozhodně to nebude ze dne na den. U ČD nezvládnete ani polepy, jak dlouho by trvala taková montáž automatů do všech vagonů? 😀

-TR-

Provozování železniční dopravy, zvláště té příměstské, samo o sobě něco stojí. Vlaky kolem velkých měst zpravidla představují největší výdaje na dopravní obslužnost, zároveň jsou to ale vlaky, které je nutné provozovat (především z důvodu prevence dopravních zácp ve městech). Je to podobná nákladová položka, jako např. MHD (jistě, tu neplatí kraj). Jízdenkové automaty nemusí být zavedeny hned, mohlo by se to zavést postupně, tak, jako to právě dělají KD v Polsku, kde se jedná o zkušební provoz. Až po skončení zkušebního provozu a ověření funkčnosti by se měly zavádět povinnosti pro cestující. Smlouvu je takto možné napsat, to, že kraj… Číst vice »

Emanuel

A proč by měl kraj platit za to, že si vy levně vezete prdel? 😀

Otázka zněla, kolik času by potřebovali experti od ČD na montáž… TL;DR… odpověď nikde. No jo, ČD. Hlavně starost o režijku 😀

-TR-

Asi máte problém číst psaný text, píšu tam o tom, že konkrétní podmínky na montáž automatů mají být stanoveny ve smlouvě. Režijku nemám, protože nejsem zaměstnanec ČD ani SŽDC. Nicméně mám pochopení pro majitele režijek a já sám jsem zastáncem toho, aby se změnila jejich právní úprava, a to zhruba následovně: 1) režijky budou součástí SJT, právně budou stanoveny jako sleva 90 % z roční síťové jízdenky 2) nárok na slevu budou mít zaměstnanci ČD, SŽDC i soukromých dopravců 3) platná bude ve vlacích všech dopravců V malém již tento experiment funguje. Např. v integrovaném tarifu DÚK (Ústecký kraj) existuje… Číst vice »

Emanuel

Ve smlouvě to mají. Takže… jak dlouho to bude trvat? 😀

Myšlenka se SJT je vtipná, podobná povinnost předepsaná státem bude znamenat, že to bude muset stát i kompenzovat.

-TR-

Stát třeba nekompenzuje zlevněné jízdenky pro ZTP, ZTP/P, protože pro ně platí jiná právní úprava než pro jízdenky pro děti, studenty a důchodce. Železniční zaměstnanci mohou mít podobné postavení.

Jan Balák

Ve smlouvě na nové jednotky pro S2 a S3 je i automat na jízdenky, který má být umístěn uprostřed vlaku.

-TR-

Jenom jeden na celý vlak? To je špatně. V každém voze soupravy by měl být minimálně jeden automat.

Dalibor

1 automat už je pokrok. Ono dost cestujících už jízdenku (šalinkartu IDS) na patřičná pásma má, případně má koupenou papírovou a jen ji na peróně označí, tak jak to už teď funguje.

-TR-

Ale proč to dělat polovičatě, když to lze dělat pořádně?

R2R2

Mate doma kavovar v kazde mistnosti nebo chodite polovicate varit do kuchyne?

-TR-

Škoda, že tady nejde dát smějící se smajlík jako na Facebooku 😀

Dalibor

No nejlepší kafe je to, co mi uvaří žena.

Dušan

Automat na jízdenky je ve vlacích GW Train co „brázdí“ Jižní Čechy už dneska a nikdo se tomu nediví – mít automat ve vlaku v roce 2023 nebo kdy ty jednotky budou dodány pro JMK není nic k divení – naopak osobně to považuji za standard.

Jan Balák

EMU140 1 automat, EMU310 2 automaty.

Peno

A k tomu, nemýlím-li se, i čtečky bezkontaktních karet u každých dveří, resp. v každém nástupním prostoru, které by měly fungovat podobně, jako systém v Ostravě. Za mě asi ideální kombinace. Nicméně chci vidět, jak ty čtečky instalují i do ostatních vlaků v kraji. To bude peněz, panečku. Nicméně krajská smlouva s tím počítá, takže to ČD udělat budou muset.

Dalibor

Placení jízdnýho v Ostravě je vymyšlený fakt dobře. „pípá“ se libovolnou bezkontaktní kartou, a stáhne to z ůčtu peníze až druhej den, protože když jezdím víckrát tak mi to místo x lístků naúčtuje celodenní jízdný, pokud to vyjde levneji.

Vladimír D.

Zajímavé taky může být, když nastoupí bez jízdenky nějaká větší skupina, třeba turisté. Jak se asi budou u automatu přetlačovat. Jak dlouho jim bude trvat než se všichni obslouží. Zřejmě někteří dojedou do cíle ve stoje.

Kopr51

nebo v klepetech

noerf

Automaty na jízdenky používá například GWTR na Šumavských linkách zcela běžně.

-TR-

Zrovna tam to dle mého názoru není optimální řešení. Cílem bylo snížit náklady, aby nebylo nutné platit průvodčí, nicméně to s sebou nese řadu nevýhod. Např. má-li vlak zpoždění a je třeba zajistit, aby návazný vlak počkal. Není koho požádat. Zároveň vím i o jedné skupině nepřizpůsobivých, která se ráda vozí zadarmo na trase Volary – Prachatice. Není tam nikdo, kdo by je vyhodil z vlaku ven. Naopak v příměstských vlacích si dokážu představit kombinaci automat + revizor na každém vlaku. Tento revizor by mohl, stejně jako průvodčí, vymáhat pořádek ve vlaku, případně i poradit v problémových situacích, jako je… Číst vice »

zdenek102

-TR-
Souhlas do puntíku. Jen jsem zvědavý, kolik automatů si do JMK objednal do jednoho pantera.

Jan Balák

EMU140 1 automat, EMU310 2 automaty.

noerf

-TR-: 1) ve Volarech, respektive v Nové Údolí o sobě strojvůdci GWTR vzájemně ví, takže na sebe jsou schopni počkat, v přípojích Čičenice, Strakonice pokud není výluka, tak to stíhají bez problému, protože tam mají poměrně velké rezervy, v Českých Budějovicích byl a zřejmě ještě je historicky problém, že při velkém množství kol v létě zabírá nakládka a vykládka váce času, než je doba čekání ve stanici, ale díky současným cyklovozům, je nakládka jednoduší. V zimním období, to bývý většinou v pohodě
2) GWTR má nasazovat revirory, otázka je, jak často a kde jsou nasazování.

Vladimír D.

Platí výše uvedené.

Jerry

Podstatné věci se neřeší ale jakési zelené pruhy kde musí nastoupit cestujíci bez jízdenky..hlavně že zrušili pokladny a jízdní řád je jak noty na buben .prostě to míří do radne pic.

Novotny

Nesmyslne rozhodnuti radnich zvitezilo. A proc se tak nevyhodne smlouvy s Krajem v neprospech pro cestujici uzaviraji?? Aby se udelaly vlaky prijemnejsi a uzivatelsky dostupne pro cestujici, to ne, ale aby nahodou neuniklo neco z trzeb, to je opravdu negativni prozakaznicky pristup.

Emanuel

Jediný, kdo reálně řve jsou režijkáři. Komu dalšímu integrace vadí? IDS obecně nabízí uživatelsky uchopitelnější a čitelnější tarif v porovnání s tím, jakou džungli nabízí ČD.

Pandrhola

Režijkářům je nějaký pruh ukradený, ale pro cestující je to peklo.

Kopr51

Jsem režijkář a pruh mi ukradený není. Víte jak to bolí?

malej-jarda

Pokud IDS funguje, tak proč ne. Ale už se mi taky stalo, že mi řidič v MHD nebyl schopný prodat vícezónovou jízdenku, ač si ji jinak běžně kupuji. Takže jsem měl rázem cestu o 20Kč dražší a jízdenku si musel koupi až na nádraží.

petr766

Je to úžasná motivace využít znovu veřejnou dopravu, když cestující za takový nesmysl dostane pokutu. Ano, je určité množství lidí, kteří úmyslně jízdné nekupují a doufají, že je průvodčí nestihne zkontrolovat když „za chvíli“ vystupují. Ale proč kvůli tomu vymýšlet nesmysly, které navíc neplatí na všech vlacích. A v každém kraji to může být řešeno jinak. Na osobáku zelený pruh, na rychlíku či u jiného dopravce ne…

Libor

Kraj se snaží ušetřit, zrušil pokladny, ty které zbyly mají razantně omezenu otevírací dobu. Teď chudáci, kteří jezdí vlakem občas budou mít problém protože nebudou vědět, že mají nastupovat jenom do nějakého speciálního vagonu.

R.L.m.

(Podle mne) … by měla být informace o tomto „zeleno pruhovém systému“ u okénka zavřené pokladny nebo na vhodném místě, tam kde není pokladna ani funkční automat na jízdenky. A pěkně několika jazyčně a nebo s odpovídajícími piktogramy.

Libor

Souhlasím, kdoví jestli to někoho z kraje napadlo, je možné že ve stanicích nějaké informace jsou.

Emanuel

Nebyl jsem tam, ale na internetu činím závěry 😀 Tady je to horší, než odborné debaty u vychlazeného plzeňského… 🙂

Libor

Jaké závěry? Píšu že je MOŽNÉ že tam nějaké informace jsou. Nebyl jsem tam, tak netuším co zda tam něco je.

malej-jarda

Informace jsou vyvěšené. Ale je to malé upozornění mezi jinými informacemi o IDS JMK na plachtě velikosti asi A2. A na některých zastávkách už notně oškubaných. A to tam jsou teprve 3 týdny.

Libor

Dík za info, takže bez bližšího studování si toho málo kdo všimne. Rozhlas ve stanici nehlásí nějaké informace kam nastupovat, když přijíždí vlak?

Peno

To by si takovou informaci musely ČD a/nebo kraj u SŽ zaplatit. A to oni samozřejmě neudělají, protože by to nejspíš stálo víc, než co teoreticky ušetří na únicích tržeb v tomto systému.

babilon

Předpokládám, že se z nádražního hlášení dovím „Pro cestující bez jízdenky je určen vůz se zeleným pruhem, který zastaví v sektoru C.“ Nebo jsem naivní?
Jak si představujete piktogram „Označený je v soupravě obvykle druhý či třetí vagon, ale z kterého konce, to se předem neví.“? :-))

Emanuel

To by se fírové museli naučit zastavovat na jednom místě. S panťáky stojí pokaždý jinak 😀

dopravák

Z hlášení staničního rozhlasu byste se to dověděl jedině v případě, že by tento „nadstandard“ zaplatil SŽDC „kraj“: dopravce to pro svoji činnost nepotřebuje, tak nemá důvod za to rozšířené hlášení SŽDC platit.

malej-jarda

A na zastávkách, kde není rozhlas?
A jak to udělat v případě, že sice mám jízdenku, ale na zastávce není označovač?

xyz

“ A jak to udělat v případě, že sice mám jízdenku, ale na zastávce není označovač?“
Taková zastávka na trasách linek S2 a S3 (kterých jediných se usměrněný nástup týká) neexistuje.

malej-jarda

Nevím, na těch trasách moc nejezdím, ale na jiných v JM kraji je běžné, že na málo frekventované zastávce není. Např. Boří Les, Valtice, Citonice…. Proto se ptám.

malej-jarda

Jinak ještě taková perlička,
Už se mi stalo, že mi málem ujel vlak proto, že jsem stál na nástupišti u označovače a čekal ve frontě, až si celá školní třída označí jednotlivě jízdenky. Samozřejmě polovina dětí vlastně ani nevěděla o co jde.
Dřív si na pokladně koupili jednu skupinovou pro všechny a bylo vyřešené. Pokladní z nich taky měla určitě radost.

Peno

Taková zastávka sice na S2 a S3 neexistuje, ale klidně se může stát, že označovač z nějakého důvodu nefunguje. A v takovém případě bude muset cestující nastoupit jenom do označeného vozu.

Libor

citace: „Cestující, který nastoupí bez předem zakoupené jízdenky, má povinnost ideálně do označeného vozu nastoupit a tam se hlásit průvodčímu,…“

Opravdu se mají cestující bez jízdenky, kteří nastoupili do označeného vagonu, ještě i hlásit průvodčímu? Toto jsem nikde nečetl, podle mě si mají jen sednout a čekat na příchod průvodčího, protože v tomto vagonu bude průvodčí nejčastěji. Alespoň tak to prezentovalo IDS JMK.

Kopr51

Ovšem hlásit se jen tak průvodčímu a rovnou po něm něco chtít je netaktní a může to způsobit úlek. Proto po vzoru ČSLA nejprve řekneme: „Dovolte mi, abych s vámi promluvil“. Když průvodčí odpoví předem přesně stanovenou odpovědí „Mluvte!“, teprve vyslovíme svoji povinnost „Dovolte mi, abych poslušně hlásil, že jsem zde!“ Počkat, to je ze Śvejka, ale ono je to celý takový švejkovský…

Ne Hanakovi

Ale proč nejsou zelené pruhy na vozech? Důvod je jasný kraj je prostě ČD nedodal…O tom se už ten Hanakuv budulínek nejak nezmínil.Takze srovnávat ČD s nějakou Arrivou je trochu mimo mísu.

J.L.

ČD jistě už vypsaly výběrové řízení na nákup zelené izolepy. 🙁

Dáda

možná koupí zelenej industrol a plochý štětec.

Emanuel

Balakryl je levnější 😀

Kopr51

ale dřív oprší .. ačkoliv…kšeft je kšeft!

Tronda

A štípací kleště průvodčím má také dodat kraj, nebo to už dopravce zvládne sám?

Emanuel

Kleště dodá kraj a ještě před výpravou vlaku z výchozí stanice průvodčímu přenastaví číslo vlaku, případně i datum na kleštích 😀

pozorovatel

No, měl by, když ty hlouposti vyžaduje, protože dopravci jinak stačilo to, co si zařídil sám, a problémy s tím žádné podstatné nebyly.

Kopr51

A kdo dodá cestující? No? No přeci jejich rodiče!

Jerry

Trondo .. kleště nebyly zrušeny,jen ty asi nejezdis vlakem ale kydat o tom umíš.

MMM

Vnitrokrajské lístky se nově neštípají.

Arimatejsky

Než se pruh nalepi, tak se musí vagon umýt a v tom asi bude zakopaný pes. Jak říkal mladý Lotrando „Neříká se tomu práce?“

Alex

To bylo řečí na Arrivu, jak neumí dodržet smlouvy. A ejhle, u ČD je to stejné 😀

David

Neměli to těm ČD dávat. Okamžitě sankce! Ředitele ČD potrestat. Drakonické tresty! A ještě tam jezděj šroty. Skandál! 😂😂😂

Libor

Přesně ČD si jezdí bez pruhů, Arriva s německými nápisy… Všechny na šibenici… 😉

Dáda

Přesně tak! Zastřelit veřejně pro výstrahu!

J.L.

Myslím, že facka před nastoupenou vlakovou četou za přítomnosti televize by stačila.

Kopr51

Musí se však dohlédnout, aby ta facka mlaskla. Mikrofony co nejblíž!

Ne Hanakovi

Jseš blbe nebo slepe.Duvod je úplně někde jinde než na straně ČD.Mas koment o něco nahoře.Jestli nejsi taky z Liberce…

J.L.

A petrolej do šukafonů má kraj dodávat taky?

Emanuel

Pokuď nechcete, aby cestující mrzli, tak samozřejmě! 🙂

Kopr51

Moment, tady jde o cestující??

Libor

Kdyby Arriva jezdila u většiny spojů včas nebo s rozumným zpožděním, tak si myslím že ani u Arrivy by nikdo neřešil označení a polep vozů.

Vladimír D.

Arriva má problémy na severu Anglie. Ministr dopravy uvedl, že nehodlá špatnou kvalitu služeb tolerovat a zvažuje proto i ukončení koncese pro provoz.

JménoJeštěNevymyslel

Zatím jsem ho viděl na tom panteru co pendluje mezi Židlochovicemi – Brnem (a dál). Ale mě už nic na našich železnicích nepřekvapí, jenom to možná asi chce menší kolektivní práci mezi cestujícími na nástupišti, kdo první najde A4 nalepenou na dveřích. 🙂

Hen ten oný

Přátelé v JM kraji, vyližte si (to). Co vám vaši zástupci navařili, to si snězte.

R2R2

Vetsina mych pratel v JM ma nakoupene listky, ktere jenom oznacuje, tedy pro ne neni nejake oznaceni vagonu az tak zajimave. Tohle si „vylizou“ hlavne prespolni.

Vladimír D.

Rozumím. Proč to dělat jednoduše, když je možné to dělat komplikovaně.