Vagonový marast trvá. České dráhy odhalily, u jakých rychlíků a expresů je nejhorší situace
Jižní expres. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zlepšení nastane až s koncem instalace ETCS a dodávkou ComforJetů.
Zlepšení nastane až s koncem instalace ETCS a dodávkou ComforJetů.
Všiml si někdo, že Regiojetu už asi odešel ten novej vlak na trase Ústí x Kolín? Chtěl jsem se svézt a staré špinavé odrbané vozy na mě číhaly… 🙁
údržba.
Jediná část firmy ČD kde jde vše k lepšímu, jsou platy vrcholných vůdců ČD.
„K tomu se přidává ještě nedostatek zaměstnanců v technických profesích údržby vozidel.“
Jasně no, když je neumíte zaplatit.
to za jedno a za druhé jako když o to nemá nikdo zájem!u nás odešli do důchodu a noví už nejsou..je nás pár a navíc nesmíme dělat víc práce než snese papír!
U těch dveří na fotce by bylo dobře dát dovnitř ke dveřím nějakou signalizaci, kdy jsou dveře konečně připravený k otevření. A ne že když vlak UŽ ZASTAVIL, vezmete za kliku a dveře nejdou otevřít. Signalizace kde nic tu nic.
A jak dlouho trvá, než se ráčej otevřít dveře u Pendolina, o tom snad už radši vůbec…. u toho by jeden usnul.
Dveře by se měly jednotně ovládat u všech vozů. Budete se asi divit, ale vzor by měl být 810. Masívní element, a každý ví, co s tím má dělat. Červené a zelené tlačítko??? Co když je člověk úplně barvoslepý a z toho důvodu musí jezdit sockou? Řidičák mu nedají a ve vlaku neotevře dveře?
Spousta vozů se sešrotovala nebo čeká na šrotaci a není čím jezdit. Pojedu třeba v Honckerově pomstě, než stát. Wifi a zásuvky pořebují jenom rozmazlenci. Mně stačí, když to v zimě topí a v létě fouká. Jezdili jsme v Bai s bouchacími dveřmi a ke konci s nápisem „vůz opatřen 1 dynamem“ taky žijeme.
s tím souhlasím!
CityJety problém vyriešia do doby, než samotné nabehnú kilometre na údržbu. A potom?
Vectron+8xB249 😀 Ne, teď vážně… podle mne by měli míst „dost“ náhradních souprav. I když…
v dnešní době nic náhradního mít nejde,není to efektivní,všechno musí jezdit
Nevyriesia ten problem ani teraz ani potom, do akej miery to bude vidiet zalezi od toho, ake linky clovek vyuziva. Ale take Bcka jazdia do Puchova/Ziliny uz niekolko rokov, na tejto linke neocakavam ziadne zlepsenie.
a je to stále dokola!
Dle mé zkušenosti je největší skanzen na R9 přes Vysočinu do Brna. Tam je kadí na koleje ze všech vagonů soupravy
To už lidi vydrží, pak to převezme RJ a bude to super
To každopádně no😀 Jsem na to opravdu zvedavej😀
svezte na R8 nebo R23, uvidíte ten hnus
Smer C.Budejovice a Plzen je to jako uzemi bez zajmu, proste cast Cech, kde se ani neplanuje VRT, a dojizdeji zde vzdy vetsinou stare vozy,… alespon ze se vylepsuje koridor a i ten se parametrove zmenil az v prubehu vystavby, jinak by mel horsi parametry…
Málo vozů a přeplněné vlaky, ve kterých si cestující už nemůže najít místo…
naštěstí existují místenky zdarma
Místenka zdarma je OK, ale ani sedět ve voze, kde nad vámi v uličce vlají další cestující není žádný extra zážitek.
Pokud je možné se přes uličku dostat k obsazenému místu.
A nebo tam Váš vagón s Vaší místenkou není.
Nemůžu si pomoc, ale to červené kupéčko na té fotce mi nepřijde jako něco hrůzostrašného, čím by člověk nemohl výjimečně v rámci nějaké náhrady, párkrát do roka cestovat. Ale to bude asi tím, že už pocházím už z minulého století a některým věcem už nerozumím.
Ale chtít za to příplatek za první třídu?
Nejde o nějakou výjimečnou situaci, ale dlouhodobější problém. Kromě obrázku je tam i text, který o tom informuje. Jako cestující to mohu jedině potvrdit.
ještě pro všechny kdo si myslí že stačí přidat penize lidem na dílně: Podivejte se na nabidku prace firem ze stejneho oboru koho všeho hledaji: Metrans Dyko Kolin přijme El
elektromechanika, technika udrzby lokomotiv, soustruznika. Regiojet přijme elektronika, eletkromechanika, aj. Tyto firmy jsou schopne zaplatit mnohem více peněz a přesto furt hledají ( Regiojet u Elektromechanika nabizi 42-50 000, byť jsem k tomu skepticky) Kde je tedy chyba že o tu praci neni zájem?
Společnost Arriva vlaky s.r.o. v inzerátu „Elektromechanik kolejových vozidel“ nabízí, mimo jiné:
„• výborné mzdové ohodnocení s možným progresem po zapracování (při nástupu 35.000 Kč)“
https://pracezdopravy.cz/job/elektromechanik-3/
Myslím, že budou mít tuto pracovní pozici asi dlouho otevřenou.
Peníze jsou jedna, nikoli však jediná podmínka, žejo.
Spousta techniků, co něco uměla, je dávno v zahraničí. Zbytek raději pracuje v místě bydliště.
protože nechtějí mít špinavé ruce!v tom to je
Pak se nedivte, že jezdím autobusem tam, kde ještě předloni vlakem. Není to dokonalé, ale zatím se mi nestalo, že by moje místo existovalo pouze na místence, zato ve vlaku fakt občas není vůz vůbec. Naposledy tuším Slovácký Expres mně takhle vypekl.
Podle toho kam jezdíte. Nechtěl bych jet autobusem do Přerova (třeba), to už je lepší jít do jedničky a doplatit si ji u vlakvedoucího
Lze jen doufat, že náš největší národní dopravce bude letos tak soudný, že v pudu vlastní sebezáchovy nebude daňové poplatníky provokovat nějakou dementní reklamou na cestování jeho vlaky.
https://www.tvspoty.cz/kampan/ceske-drahy-ivan-trojan/
Je to opravdu katastrofa, ve čtvrtek jsme jeli EC Danubius z Vídně do Hranic a měl 3 vagony, z toho dva polské… Naštěstí jsme měli rezervaci na vagon který přijel, ale někteří lidé stáli celou cestu, nemluvě o tom že jsme se nemohli s kufry ani prodrat uličkou ven. Stejná situace při včerejší cestě Ostravanem do Pardubic, kdy náš vagon ani nedojel, takže jsme přesedali z místa na místo kde bylo zrovna volno.
Toto může napsat jen naprostý diletant. To je na adresu redsktorů.
Děkujeme za názor pane Kvasničko. Co konkrétně je v textu špatně?
+1
Co už pane redaktore víte jak to bude s pendolinama u sk. Myslím co se týče ETCS. Moje informace jsou.,že sk to tam nepustí ve zkužbním provozu.
Co by bylo. Pendolino bude mít konečnou v Bohumíně. Oni si to na Slovensku velice rychle rozmyslí, když jim vypadne docela atraktivní spojení mezi Košicemi a Prahou, které nebude mít adekvátní náhradu.
na rychiky a expresy seje pes…….kam zmizely zraloky z linky P21?
Z osobní zkušenosti mohu říci, že i tak mnoho rychlíků nebo osobáků jezdí příliš dlouhých, např. rychlíky Praha – Brno přes Havlíčkův Brod a určitě se najdou i další. Takže, kdyby se řadili soupravy dle obsazenosti, tak ČD ušetří další vagóny. Je zbytečné vozit vzduch-
Záleží na úseku a době. Těžko však budete po trase odpojovat/připojovat vozy. Před Prahou je prakticky všechno plné.
Taky to prodlouží jízdní dobu a najednou by se mohlo zjistit, že pro úspory vozů je potřeba souprava navíc, jelikož nevyšly oběhy a ještě se omezuje kapacita zhlaví šibováním s vozy. Navíc je na to potřeba fíra a fíra navíc není.
Viackrát sa mi stalo, že v Olomouci privesili na Ex1 / Ex2 pár Honeckerov ako posilu.
Buď jste nejel celý úsek a nebo lžete.
Pokud jedete Světlá – Havlbrod, tak možná, ale z vlastní zkušenosti je před Brnem i před Prahou plno, ve špičce prakticky přeplněno
Až na pendolina a railjety u všech.
A pak vyrazí někdo do světa a začne mít řeči o manželkách a milenkách. A to v době, kdy jízda vlakem spíše připomíná tchýni. Když už teda mám takto „inteligentně“ srovnávat.
Jsem zvědav, jak si ČD + další vysoutěžení (či na základě čeho se vůbec budou „přidělovat linky“) budou počínat při existenci VRTek – jednak co do pořízení příslušného počtu vysokorychlostních jednotek, tak i pak co do jejich relativně časté údržby spjaté s vysokým denním kilometrickým proběhem. 🙂
Tak stačí si přečíst článek o Railjetech.
Myslím, že je to úplně jedno. Kamkoliv přijede český vlak – do Linze, Vídně, Berlína nebo Hamburgu, tak tam vypadá na nádraží jak chudá příbuzná. Stará chudá příbuzná.
Ještě smutnější je návrat po několika dnech ve Východní říši. Když za pár dnů oči přivyknou všem těm railjetům a cityjetům, je překročení říšsko-českých hranic jako cesta do pravěku.
…a leckdy ani neumytá.
„V praxi to znamená, že dopravce musí nasazovat kratší soupravy, nedodržuje smluvně stanovený počet vozů nebo jejich kvalitu.“ Avšak, samozřejmě, jako nikdy, žádnou pokutu za to nedostanou .. a tak si milé České dráhy jako vždy můžou dělat co chtějí a nikomu to nepřijde ani divné
Pokutu nedostane nikdo, ani RJ, ani ARR, ne jen modří
Opět ulhané ČD! Co je jejich zákazníkům do toho, že jejich externí dodavatelé nestíhají opravovat vozy!? Když se vrátila čísla přepravených cestujících na předcovidovou úroveň, také se dráhy cestujících neptali, jestli mají právo za své dosavatní služby žádat opětovné zvýšení jízdného! Mají si ČD servisovat své vlastní vozy samy! Zrovna jedu ve voze, kde je jedno kupé „pokálené“, takže to máme další n-1 provozuschopný vůz! Jenže to by museli být manažeři ČD za stav vozů i jednotlivých oprav jmenovitě zodpovědní, takže by své prémie museli obětovat na platy zaměstnanců v servisních dílnách. A to je přece vyloučeno, aby pro svého… Číst vice »
Myslíte, že to „pokálené kupé“ má na svědomí někdo z manažeru ČD? Aspoň takhle váš příspěvek působí. Tipnul bych si spíše, že za to může cestující veřejnost…
„Mají si ČD servisovat své vlastní vozy samy!“
Ale státní organizace přece z principu dělá špatně, proto se specializované dílny privatizovaly, aby bylo všechno perfektní.
Jestliže to nepomohlo, není řešení to dát opravovat státním lemplům.
Jediná cesta je privatizovat dílny podruhé. Není možné, že by se to už konečně nepodařilo.
: – )
Již mnoho let je moderní vyčleňovat vše, co nesouvisí s činností. Takže dopravce dopravuje a vše ostatní si nakupuje. Údržbu, stravování, prostory. Prostě nemá vůbec nic
A pak nemá nic 😀
Tak třeba v Plzni nemají opraváře, chtěli přidat,fakt dělají za málo,nebo že odejdou, přidáno nedostali, tak odešli, většinou do Škodovky,ti co zůstali, velcí srdcaři a patrioti, nestíhají, když navrhli že budou opravovat přesčas, vedení to zamítlo.
Ale pro ten ComfortJet bude muset mít hala (zbyde na údržbu?) a nebude odstaven na ranžíru pod širým nebem jak ty obyč vagony ! Přestaňte dělat čachry v ČD ! Depa jsou ohlodaná na kost , vagony nejsou náhradní, ale vsadím se, že prémie roční určitě byly ! Za ten brajgl by neměly být ! A že soukromý opravny nestíhají mě nezajímá – mají platit penále !
Vidím, že v tom máte jasno. Nechcete se přihlásit na ředitele?
Ale smutné na tom je, že má pravdu !!! Holá realita !
Aaaaa…potrefená husa se ozvala. Teď mi ještě pane Zlámalíku prozraďte z jaké bandy jste. Jestli z pobřeží nebo z těch hloupých opraven.
Dojděte si pro odpovědné, nebo na ně podejte trestí oznámení. Upřímně pokud by něco takového bylo, tak já podepisuju
trestní oznámení není petice
ČD vypsály výběrové řízení na ředitele údržby, tak se přihlaste a dejte to do pořádku. Pokud se Vám to povede, tak Vám budou cestující vděční.
Mají zaplatit lidi a vykašlat se na nespolehlivé soukromé opravny. Stejně jak to znám, jsou ty opravny majetek kamarádíčků. Takže jsou nejen neschopné, ale ještě předražené.
Tento marast a drzost tohoto dopravce trvá již druhý rok. Nevím koho to stále zajímá….stále posloucháme za půl roku, za rok a obligátní kecy o Comfort Jetech…. Po regionální dopravě zbylo spousty Honneckerů. Proč nejsou tyto rekonstruovány do vyhovující podoby na Regio rychlíky? Například MÁV podobný vůz poużívá běžně….Ale toto je druá arogance ČD ( nejdřív covid, válka, teď už nic, jen drzost). Problém JE je od začátku provozu….. Kdy už sem přijde nějaký dopravce, co tu bude dělat slušnou veřejnou službu a pošle tu partu neschopnejch lemplů z nábřeží na pracovní úřad a ten jejich šrot do tavicích pecí…..
Nepřijde vám, že si krapet protiřečíte? Prvně chcete 30 let staré honeckery rekonstruovat a na konci je poslat do pecí.
Když nejsou lidi na běžnější údržbu, kde byste sehnal lidi na jejich rekonstrukci, která by byla časově mnohem náročnější a musela by se nejprve vyprojektovat?
O nevhodném uspořádání dveří z hlediska dálkové přepravy radši ani nemluvit.
Chci to brát tak, že si neprotiřečí. Ideální přístup je Honeckery v pecích rekonstruovat na EMU400. 🙂
Z oceli těžko vytavíte hliník 😉
Dvojkolí ano a rám podvozku bude také nejspíš ocelový.
Těmi maďarskými doufáme nemyslíme Byee/Bydee, původně z konce 70. let? https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_By,Byee.php
To fakt není dobrá inspirace.
Už jsme to řešili níž: pokusy byly, ukázalo se to jako blbost, nevyšlo to, nemá cenu lámat přes koleno.
Prosím, než něco takového napíšete, koukněte se na uplynulých 30-40 let a na základě financování si udělejte obrázek, není to hezké, ale ČD a. s. jsou objektivně objetí neexistující dlouhodobé dopravní koncepce tohoto státu, zní to vtipně, ale nejlepší období veřejné hromadné dopravy bylo mezi lety 2013-2022, tedy vlády Jiřího Rusnoka, Bohuslava Sobotky a Andreje Babiše, kteří si předávali práci konkrétně jejich ministři: Ing. Zdeněk Žák, Daň Ťok a Karel Havlíček
ČD vyřadily stovky kopřiváků, které mohly modernizovat, eliminovaly opravárenské kapacity, přestaly nakupovat nové vozy a to je výsledek. Noční vlaky už skoro vyhynuly, půlka lokálek je pod drnem, rychlíky jsou jen oharky z toho jak dlouhé byly dřív a věci jako VRT nikde. Ale to není problém jen ČD a ZSSK, celkově posledních 30 let víc bouráme než stavíme, armáda se zredukovala tak že nemáme jak pomoct Ukrajincům, většina průmyslu se buďto zrušila nebo transformovala na montovny bez přidané hodnoty a nejsme schopní dostavit metro D ani dálniční síť. Po komunistech jsme byli prohnilí až na půdu, tak jsme to… Číst vice »
Kopřiváky patří do šrotu, to jo, spíš je to otázka obchodní politiky, tedy spíše politiky jako takové, mít takové ceny, které by umožnily standardní obměnu vozového parku. Dotace by neměly jít na krytí ztrát z provozu, ale na obnovu zanedbaného stavu po komunistech – a pak už nic a funguj. Což vyvolává otázku, proč by měl vlastně stát podnikat, že…
Opravdu jen po Komunistech? Nepatří mezi ty neschopné vlády ještě další?
Patří, ty jsou možná i horší
komunisti se píší s malým k
Jak dlouho se ještě budeme vymlouvat na komunisty? Já jen že v roce 1989 se říkalo, že náprava bude trvat 50 let a ejhle, ono to už bude za pár.
Spíš ten váš návrh na investice do rekonstrukcí šedesátiletých vagónů zní jako Afrika. Ale jinak máte v něčem pravdu.
To jsou zase hospodské nářky… Co konkrétně bylo v posledních letech hodné modernizace? Různé UIC-Y, které už jsou totálně na konci životnosti a bez nových podvozků z toho stejně nic nedostanete? Noční vlaky přežily – aspoň ty perspektivní. Dokonce jich je rok od roku víc. Lokálek výrazně neubylo, naopak v posledních letech se aspoň sezónně provoz obnovuje. K tomu příměstská doprava narostla mnohonásobně a oproti 90. letům je všude v ČR taktový grafikon se solidními intervaly. Nezlobte se, ale pětivozový rychlík co hodinu bude vždy lepší, než dvanáctivozový dvakrát za den. Že je armáda v útlumu v mírových dobách je… Číst vice »
Něco pravdy na tom je, ale co paneláky?
On prvotni problem je predevsim skryt v tom, kolik typu vagonu CD provozuji. Nulova unifikace, co vagonova rada to jine dily naprosto vseho. A nikomu se nevyplati vyrabet dnes nejake kusovky nahradnich dilu a kdyz, za tomu umerny peniz.
Otázkou je zda někoho takového vůbec hledají, kdo by jim to vyrobil.
Ono úplně stačí to co jezdí na R20 Praha – Děčín. Smíšené Bee 272, BDs a Aee 152 (většinou). Některé vagony sice po jakési povrchové renovaci, ale jinak těžká bída. WI-FI propagována, ale nikdy jsem ji ještě nezastihl řádně v provozu, zásuvky jsou tak 50/50, topení je na výběr buď 50°C nebo mráz (v létě žádná klima, ve vozech standard teplota 40°C+), záchody většinou funkční, ale spíše jen v 1. třídě a o zásobách toaletního papíru/utěrek se ani nezmiňuji.
To tedy nevím čím jezdíte, ale utěrky a toaleťáky se pravidelně doplňují při každém obratu, jak v Děčíně, tak Praze. Úklid se zrovna na tomhle rameni, třeba proti stavu před covidem, dost zlepšil, protože to má, také díky Ukrajině, kdo dělat.
Ano, taky v tom občas trpím. Zejména v létě jsou ty Bee opravdu šmakuládní. Otevřete dveře do velkoprostorového oddílu a do nosu vás trefí smrad zpocených lidí. Ona se tam stáhnout nedají, jen vyklopit malou ventilačku. No a v dešti do toho zase prší. Skvělý vozy. To už radši klasický B. Tam jde aspoň otevřít okno. A upřímě lituji vlakoše co v tom jezdí celej den.
Na lince R11 jezdí jedna souprava bez 1.třídy, v Plzni se točí souprava ostře (zpoždění na odjezdu na ČB).
Není to tak dávno, kdy v neveřejnoprávní televizi běžela koupená reportáž o tom, jak ČD vyřadí 100 vozů A,B, a příbuzné a jak bývá zvykem v této pohádkové zemi, ještě se tyto vozy projedou z jednoho konce na druhý. Nemohu přece něco vyřazovat, když za to nemám náhradu, nebo to je u ČD normální. Stejně jako u řady 810, kdy se tyto mot. vozy prodávají a v provozu se ty zbylé zvlášť v některých oblastech se rozkládají za živa.
Vyřazovat to mohou velmi snadno, jestli už je to stejně papírově nepojízdné.
A váš příspěvek bude taky někým koupený, že…
Krásný příklad toho, kam vede „strategie“ manažerů, kteří mají v hlavě jen tři buňky:
– první hlídá kvartální výsledky
– druhá ve smyčce opakuje „za každého propuštěného je před branou dalších dvacet.“
– třetí střídavě zabraňuje pomočování a spouští nevyžádané monology.
…protože právě takoví
A. Nejprve zlikvidovali či zprivatizovali opravárenské kapacity
B. Uzavřeli smlouvy s externími dodavateli
C. Nebyli schopni ani ochotni dohlédnout na to, aby ve smlouvách byly řádně ošetřeny povinnosti dodavatelů
D. I když – nedejbože – ve smlouvě sankce etc. jsou, brání jejich uplatnění
…a takhle my si tu žijeme.
Ty vaše oprávarenské kapacity… Když vidím, v jakém stavu chodí po opravách do provozu např. 854/954 z trutnovského depa, chce se mi brečet. Já chápu, že to jsou staré krámy, které budou nahrazeny řadou 847, ale aspoň ten poslední rok/dva by mohli dožít důstojně – a cetující s nimi.
Nojo, správný manažer by přeci raději patnáct let živil několik ŽOSek po celé republice, i když pro ně neměl práci a zahraniční zakázky si dokázat nesehnaly.
Tohle je prostě realita všude: železnice byla dlouho v útlumu, než začalo velké oživení. Do toho na trhu práce konkurují nejen flexibilnější soukromé firmy, ale taky celkový sektorový posun ekonomiky (víc služeb, nová odvětví).
*** Jen taková řečnická otázka na okraj:
Nepodíla se na tom útlumu náhodou i všeobecná anonymizovaná a tolerovaná kreativita dopravce při údržbě vozidel, až do 16.6.2022, kdy začala platit jasná a nesmlouvavá pravidla v podobě ECM?
Nástup platnosti ECM pro osobní vozy nebyl žádný blesk z čistého nebe, vědělo se o tom 10 let dopředu.
Bylo tedy dost času se na to vlastními silami (alespoň částečně, v rámci možností) připravit.
Raději bych si v této věci přečetl, kolik vozů kvůli kvůli kálení dopravce na ECM, o kterém se vědělo dostatečně dopředu, se ze dne na den stalo neschopných provozu a koli jich bylo těsně před touto lhůtou. Jenže to pan Šťáhlavský nám neřekne a namísto toho mluví a mluví o prodlužujících se lhůtách cizích opravárenských společností, poškození kvůli trakčnímu vedení, atd., jen aby se nemluvilo o domácím šlendriánu. Pokud by jako řádní hospodáři počítali s tím, že ECM jednoho dne začne platit, tyhle problémy by neměli, jenže lepší je věci nechat vyhnít do poslední chvíle a pak se vymlouvat a… Číst vice »
Když u se zde řeší údržba a spolehlivost, chtěl bych se zeptat, zda-li někdo neví, co se děje u ÖBB? Na Porta Moravicu nenasazují Wrmz, 1216 dojede do Břeclavi a odtama to jede s 362 a o railjetech nemluvě. Od 380 co na nich nově začali jezdit místo 1216, přes vcelku pravidelné nasazení 362 až po tristní údržbu interiéru, neboť chybějící půlku sedačky jsem viděl poprvé…
Rakouska média se tomuto problému věnuji napr https://kurier.at/chronik/oesterreich/oebb-railjet-probleme-geloest-aber-nur-teilweise/402734299. ÖBB má teď velké problémy s railjety. Neustále technické problémy a poruchy (jak píší v článku napr s dveřmi). Hodně jich bylo taky mimo provoz po prosincovych sněhových bouřích. Proto nasazují na některé vnitrostátní spoje napr do Grazu klasické IC vagóny místo souprav railjet. A ty potom chybí jinde. Z osobní zkušenosti. Jel jsem railjetem parkrat behem ledna a jednou jsme odjeli 40 minut pozdě kvůli výměně lokomotivy, jednou museli restartovat cely vlak (asi 5 minut nesla světla a dveře). V této situaci se Westbahn jeví jako spolehlivější dopravce na trati z… Číst vice »
Já teď zažil, že Railjet od vídeňského letiště přijel asi deset minut zpožděný a potom asi dalších dvacet minut dostal, když se ve stanici Semmering do prvních dveří soupravy dvacet minut pokoušel dostat ožralej chlap 😀 (pak na něj vylezl fíra a potom se jelo dál) 😀
Nebo nevypraví vlak vůbec – viz záchrana vypravení rj 375 aspoň v úseku Praha – Břeclav v podobě náhradní soupravy 380+4x Bdmtee+Bee…
Problémy jsou i na nočním vlaku Graz – Berlin, podle Vagonwebu jsou časté výpadky vozů u OBB, jednou údajně jela souprava s 2 vozy..
Takže externí dodavatelé dlouhodobě nejsou schopni plnit termíny oprav. Nebylo by v takovém případě logické udělat vlastní opravárenskou základnu někde ve středu ČR? Udělat jednu opravárenskou linku s nepřetržitým provozem, kam by se vozili vagóny a vše by bylo na jednom místě. Opraváři, nástroje, součástky a tak dále. Muselo by to být mnohem levnější a navíc by měli kvalitu pod vlastní kontrolou.
A ty lidi se asi vyčarují, nebo si to představujete jinak? Kdo za něco stojí má jinou a lépe placenou práci než na dráze…
Staci lidi zaplatit a ne jim davat socialni davku misto platu.
Kolik lidí, co by byli schopní dělat tuto práci, je podle vašeho odhadu na sociálních dávkách?
Jenže lepší jsou vždy výmluvy jak něco nejde, než začít ve věci něco pořádného konat. Jak je vidět, zastánců strategie okecávání a žvanění, že nic nejde a můžou za to všichni živí a neživí, se zde táhne jak červená nit.
Prostě investce státu do železnice, nejde jenom o to udělat nádr budovy, žraloky, nebo vrtky, pořád je potřeba se o všechno starat.
A u externích dodavatelů to dělají roboti ne?
Podle mě by se to stále vyplatilo. Protože externímu dodavateli platíte nejen jeho zaměstnance, ale i administrativu, vedení, nějaký zisk navíc a ještě musíte zařizovat převozy na větší vzdálenosti.
Toto tak zcela neplatí. Zaměstnace, administrativu atd musíte platit tak jako tak. Externistu lépe zasmluvníte, uděláte s ním výběrko, navymýšlíte si další služby, saknce za nedodržování termínů atd. Jenomže to by si vedení ČD muselo vytáhnout hlavu z p.dele a začít dělat centrální nákup pořádně.
A navíc jí má nejspíš v zahraničí.
co si představujete pod pojmem střed ČR? Prahu? Pardubice, Nymburk, Českou Třebovou? Tady všude vlastní opravárenské základny jsou. Teď když seženete lidi, kteří do dvou let neodejdou tak můžete rozjet i ten nepřetržitý provoz. To budete nejlepší…
Dejte jim plat alespoň jako tiskovému mluvkovi a lidí bude dost.
tolik berou na jiných pozicích v Praze. Takže to už můžou z toho středu Čech rovnou dojíždět tam, než opravovat špinavé vagony v kolektivu chlapíků, kteří umí jen řikat vole a na všechno nadávat.
I na „expres“ Mnichov-Praha se objevují kupé. Místenky se klidně dál prodávají na velkoprostor.
Vždyť kupé je lepší
No, to „rozhodně“ !!! Leda jste li v něm sàm….
Nejhnusnější vagony jezdí na trase Brno – České Budějovice přes Jihlavu. Ale mně to nevadí. Kdyžtak jedu zadarmo 4. třídou na nárazníku posledního vagonu a když je zima, tak 6. třídou zabarikádovaný na WC.
A kde je prosím ve voze umístěna 5. třída? 🙂
Zrovna v tomhle vlaku je 5.trida i v normálních vagonech. To se člověk boji co za potvůrky na nej z těch sedaček vyskaka.
Na střeše.
To je běžné smradlavé, desetkrát revitalizované kupátko „B“.
Přibližně někde ve vozech kategorie “lowcost” pseudodopravce Regiojet…
V podvozku… Třetí je potom na střeše, tak jako ve filmu Polární expres…v létě je tam na neelekrizované časti trati pěkný výhled…jen je potřeba dávat pozor na tunel tuhejch tuláků….
Je pravda že na tyhle R vyčleňuje Plzeň opravdu vzácné kousky špíny a nemocí.. Jinak klasiky jako „B“ a „AB“ mi jako vozy nevadí jen ty plzeňské jsou opravdu „dechberouci“. A je pravda že jak je tato linka vytížená tak 4 max 5 vozů mi přijde opravdu málo.
Tak hlavně, že se musela zavřít opravna v Českých Velenicích. Jak by se teď hodila ☝️
Ona se nemusela zavřít, ona zkrachovala.
Nikoliv, byla vytunelována místním klanem Večeřů.
A to jen tak sama od sebe nebo tomu nějací na slovo vzatí manažeři svou neschopností napomohli? Rád bych o tom věděl víc.
Vždycky je to z větší či menší míry „zásluha“ managementu. Víc se k tomu nemůžu vyjádřit, protože nevím. Jen jsem cítil potřebu reagovat na poněkud konspirační Emilův příspěvek „se musela zavřít“.
Ono tomu ovšem jistě i dost napomohlo to, že před ECM se předepsané prohlídky u ČD dost ignorovaly. A to pak můžete mít vedení takový nebo makový a stejně to zkrachuje, když není z čeho vydělávat (místní situaci neznám, ale jako obecný poznatek to tak je).
A z Velenic je dneska pomalu vyloučená lokalita. Nebýt Vietnamců a Číňanů, tak tam straší.
Tak hlavně, že se musela zavřít opravna
Podle mě je problém, že CD považuji rychlíky za nějaký odpadkový koš, kam se můžou házet staré vozy z expresů. Přitom by bylo potřeba nasadit i na R nová vozidla, ale krom pár interpanteru se žádné nepořídilo. Přitom by se jednalo o vozidla levnější, než vychvalované comfortjety, takže za stejné peníze by bylo víc parády .
Jenomže pokud stát nevypíše soutěže, tak vám do toho nikdo nic nového dávat nebude.
No, asi pravy čas na nakup dalších comfortjetu a interjetu, jelikož ty současný objednávky stačit nebudou
To nedává smysl. Chce to především, aby MD konečně začalo s dostatečným předstihem vyhlašovat výběrka na rychlíky a dopravci mohli reagovat rámcovými smlouvami na vlaky o zadaných parametrech. A ComfortJety ani InterJety to zaručeně nebudou.
No, ono by to chtělo především začít stavět ty VRT
Jo, ale to na věci nic moc nemění.
Na R23 jsem teď kolikrát viděl místo požadových 2+1 vagónů jeden vagón navíc, tak že souprava měla čtyři vagóny. Proč, to nevím?
nesel odpojit, primrznul
Modří i žlutí mají jedno společné – jak jednomu, tak druhýmu by výrazně pomohlo, kdyby komerčku přesunul na objednávku. Pak by to bylo hned veselejší. Holt by nejelo nutně všechno komerční co má, ale řešení problému by to bylo. Stejně jede vlak co 15 minut a málokterej je plnej na 100%, takže by s tím pracovat šlo.
To by ovšem znamenalo úplný kolaps linky Praha-Ostrava, tedy jediné ekonomicky jakž-takž soběstačné linky.
No pokud věříte ČD, tak není, protože Ex5 si stát platí.
A to je přitom rozdíl v tom, že z Prahy do Brna lze kromě Ex5 dojet i jinak (R9, R19), zatímco z Prahy do Ostravy to bez komerční Ex1 (vč. SCP) jde jedině s konkurencí.
A když se pak lidi nevejdou do vlaku tak mají jet přes 3 hodiny nastojáka v uličce i v mezivozovém přechodu. Jenom běda, kdyby si někdo chtěl přisednout do zamčeného kupé.
Pokud by objednavatelé sankcionovali nedodržení kapacity, bezbariérovosti nebo bezduvodná zpoždění, tak by se to dělalo.
Tak se někdy třeba vlakem z Prahy do ČB svez! Budeš psát jinak.
Nechápu:
1. co by to vyřešilo?
2. proč musí být vlak naplněn na 100%?
3. co uděláte s vlaky, které jsou nyní naplněné na více než 100%?
ČD těžce podcenili celkové rekonstrukce vozů,tak jak se dělali ještě před 6-7 lety.Dodavka comfort jetů to rozhodně nevyřeší.Vozy Bmz 234 a Honeckry jsou ideální adepti na takovou rekonstrukci,je jich relativně dost a mohli by i jezdit v soupravě , každý by si vybral kupé nebo velkoprostor.
Oba typy vozů jsou za zenitem. Investovat se do nich již nevyplatí. Byl by to ekonomický nesmysl.
Rekonstrukce Bdmtee… o tom se v šotokruzích mluví už 15 let a moc to nevyšlo.
ČD to zkoušely několikrát, dopracovaly se k Bdmtee267 s novým interiérem, ovšem bez klimatizace, protože už by nevyšla hmotnost. Následně dodavatel zkrachoval a projekt je mrtvý.
ZSSK před časem vyhlásila výběrko na velkou rekonstrukci svých honeckerů. Vyšumělo to do ztracena.
Tudy prostě cesta nepovede.
To jsem netušil, že by se tam ta klimatizace nevešla do celkové hmotnosti.Diky za reakci.Pak je to samozřejmě celé nesmysl.
Jděte už všichni do háje s klimatizací jako nepominutelným prvkem jakékoli modernizace !!!
Já vím, že je dobrá (pokud funguje), ale máme pořád „hafo“ tratí i vlaků s maximální rychlostí 100 – 120 km/h, a pokud na nich vozy budou mít šikovné větrání a přijatelné topení, tak se bez klimatizace obejdou – a když není čím jezdit a není možné ani rychlé řešení nákupem nových vozidel, tak „lepší vrabec v hrsti než holub na střeše“. Jen se to samozřejmě nesmí považovat za definitivní řešení „na věčné časy“, aby to pak nedopadlo jako se „šukafóny“.
kandidujte do dozorčí rady ČD
Šikovné větrání 😀 To mi připomíná jízdu minulý rok z Olomouce do Prahy. Vůz samozřejmě klasické béčko, letní teploty. Větrání stylem vlající záclona z okna při 140 nebo 160 km/h kolik to na koridoru jezdí. Vlastního slova neslyšet, jen nárazy větru do kupé. Jako retrorychlík dobré, ale pro běžné cestování nic moc.
Na vlaky s rychlostí 140 – 160 km/h se otvírací okna samozřejmě už nehodí, ale třeba z Prahy do Hradce Králové se tak rychle jezdit úplně nutně nemusí a pokud vím, tak tam vozy použitelné pro tu vyšší rychlost jezdí. Ale chápu, že chtít je stáhnout právě odtud by vyvolalo povyk slyšitelný hodně daleko.
Šikovné větrání mívaly vozy 4. třídy. Místo oken jen sloupky.
Klimatizace netřeba. To hlavní je WiFi!!!
Projeďte se v létě v Bee272 na R20 a pak se sem vraťte nám říct, jaké to bylo 🙂
Nevycházely brzdící procenta, což je otázkou zda by vadilo i s mašinou s ETCS (když má zelenou ulici tak může vmax)
Vlak nemusí mít vždy potřebné brzdící procenta.
„Ste se zbláznil, nebo co?“
Nedodržet potřeby bezpečného provozu si nikdo nedovolí – otázkou ovšem je, jestli by takové vozy nemohly být výhodně použity na pomalejších vlacích, kde by brzdění vycházelo, a z nichž by to umožnilo uvolnit vozy použitelné pak i v těch rychlejších: na kolika tratích se u nás jezdí výrazně rychleji než 100 – 120 km/h?.
Jeden z důvodů proč jsou Honeckery trpěny je právě to, že umí jezdit 160.
to by jste byl tam kde byli v roce 2009, kdy se rekonstruovali vozy, které již jednou byly rekonstruovány ( z MOVO Plzeň ). Namísto pořízení vozů nových.
Už i ty Honeckery zestárly. Ještě nějaké roky budou trestat přípražské dojížděče za to, že nebydlí přímo v Praze, a pak půjdou pod nůž.
Stále nasazují 50 let staré vlaky, takže každý měsíc v opravě!!!!!
Není těch vykřičníků málo?
Pane Karle, nepocházíte náhodou z Ostravy??????
https://www.designportal.cz/ostrava/
Kdyby nenasazovali šrot, nemusí pořád opravovat, Středočeský kraj jsou debioove, když za to ještě platí!!!! Viz. Trať do Berouna!!!!
Není těch vykřičníků málo?
Umíte napsat také něco chytřejšího?
Ne. Vy snad ano? Nevypadá to.
Vždyť proto také raději nic nepíši – zkuste to rovněž a všem tím umožníte lepší pohodu.
ani u linky R9 to není žádné terno, když místo plánovaných vozů s 6 místy v kupé a s Wifi a zásuvkami jedou vozy pro příměstskou dopravu bez čísel sedaček, co mají širokou uličku a vždy dvoje dvoukřídlé dveře na páčku
A co ty hromady kopřiváků, co byly vyřazeny a nechaly se sešrotovat? Radši špatně sedět v béčku, než dobře stát na jedné noze (a ještě ne své) v Bmz.
No právě, kdyby se těch béček nasazovalo víc než jen čistě náhrada za moderní vozy, tak tam může jet pohodlně 4-6 lidí v kupé, což se dá vydržet místo těch oficiálních osmi.
A ten kopřivový šrot jako měl papíry podle ECM?
Vím já? Kdyby se chtělo…
Dobrý den všem,
problematice až tak nerozumím, ale zeptal bych se. Je takový problém nasmlouvat opravy třeba v Německu nebo v Rakousku? proč se orientujeme jenom na Slovensko?
Je to ve výši ceny za opravu? Pak to tedy znamená, že naše a slovenské opravny pracují za dumpingové ceny. Tím také málo platí technikům a proto jich mají nedostatek a z toho vyplývající dlouhé doby oprav?
Díky tomu, kdo ví a poví.
Už jste někoho u ČD viděla slyšel plynně mluvit německy nebo dokonce německy psát? 🙂
Dobrý postřeh. Ony vadily i německé nápisy v příhraničním motoráku a měl to být důvod pro jeho odstavení.
Nicméně když šlo o vyfouknutí vagonů Jančurovi, tak najednou nebyl problém ani s vídeňským dialektem.
Bylo nebylo a v managementu ČD se objevil manager, který pro vidinu prémii začal zefektivňovat údržbu vozů. A když české správkárny nepřistoupily na požadavek velmi nízkých cen, které by se jim nevyplatily, tak se poohlídl třeba v Polsku nebo na Slovensku, kde to sice udělali hůř, ale zase za méně. ČD ušetřily, prémie byly a tak to dobře dopadlo. No ale české správkárny neměly co žrát, a tak se přeorientovaly na jinou činnost. Když se pak zjistilo, že ty opravy jsou nic moc, že se vozy vrací na garanci víc, než aby jezdily, tak se na rychlo začalo řešit co… Číst vice »
Ale jděte, železniční opravárenství je dlouhodobý problém všude. V jiném podobném článku se psalo, že největší opoždění má subdodavatel brzdových systémů Knor-Bremse což je německý podnik. Nebo podlé Vás je chyba v tom, že vzali vozy od Siemensu protože nemají brzdu Dako?
No,
Kurnik, to se nepovedlo.
Opravarenske kapacity chybí napříč Evropou, takže by to stejně nepomohlo (minimálně loni měly problémy s vozy i u ÖBB)
Dvě věci: 1. Neplést si pojmy: pokud je někde levnější cena práce, pak logicky může službu nabízet levněji a nejedná se o dumpingovou cenu. Dumping je obecně vzato podnákladová cena. 2. Těžko říct, zda někde existují takto nevyužité opravárenské kapacity pro klasické vozy. DB i ÖBB se od nich postupně odklání a servis měly zajištěn vesměs vlastními silami. ALEX budiž důkazem toho, že v Německu to taky není ideál. MÁV-START je technicky úplně v háji. Polsko zatím chrlí nějaké modernizované série, ale nevypadá to, že tam byl přebytek kapacity. Pak je tu ještě Rumunsko, a to už je docela problematické… Číst vice »
A také je to částečně i důsledek privatizace a bezhlavého přechodu na „outsourcing“ všech možných činností fakticky nutných pro řádné zajištění provozu …
On je to hlavně důsledek toho, že se pohled na předepsaný servis poněkud změnil, kvůli ECM. Takže dříve to byla postradatelná a přeskočitelná činnost, rizika toho, že vozy nebudeme posílat na servis ať si nese externí firma a dnes je to naopak. Kapacity (po té co se adaptovaly na malý počet zakázek) najednou nepřekvapivě nestačí, když se to dělá, jak se to mělo dělat vždy.
Pokud se dobrá a kvalifikovaná práce řádně nezaplatí, problém bude vždy.
Ano, je to problém, protože potíže kvůli ECM jsou po celé Evropě.
Vozy na linkách České Velenice/České Budějovice – Praha opravdu nejsou, no ale co to mě jako platících zákazníka nemusí vůbec zajímat. Já společnosti ČD a.s. zaplatil na celý rok, koupil jsem si IN 100 + doplatek do první třídy. Jen od začátku roku jsem do 23.01.24 nemohl využít kvůli neschopnosti ČD 22x první třídu, je mi vždy nabízen 30 Kč odpustek za za za, takže se dostaneme třeba na 90 Kč, ale na co to je? Odpověď, na hov.o, protože využít na nákup jízdenky pro zákazníka z aplikaci IN 100 + doplatek do první třídy je to nevyužijete, mini bar-… Číst vice »
Žalujte České dráhy o náhradu škody, máte velkou šanci uspět…
Tak až takový soud bude, tak chci o tom předem vědět. Koupím si popcorn a půjdu se zasmát, až soudce řekne, že ČD vše řešily dle přepravní smlouvy, se kterou cestující dobrovolně souhlasil.
30korunový odpustek je výsměch. Minimálně by měli vracet adekvátní hodnotu, tedy cenu doplatku do první třídy v dané relaci.
Ale to by asi chtělo se soudit s výsledkem nejistým.
Celoroční doplatek stojí cca 16 Kč/den. Pokud tedy dotyčný dostane 30 Kč odškodné, dostane už při jedné jízdě denně prakticky 200 % zpět. Ale chápu, jsme v ČR. Ideálně to mít zdarma a v případě pochybení jako omluvu dostat nové auto…
Jde ovšem o to, jak ten „odpustek“ můžete skutečně využít, když jízdné máte předplaceno na celý rok předem, takže další platit nepotřebujete: kdyby vám to ČD poslali na váš bankovní účet, tak je to v pohodě, ale lze-li těch 30 Kč využít jen na nákup nějakých „produktů“ ČD, je to špatně.
Vítejte v klubu… 30Kč papírky jsou vhodné akorát na tapetování toalet. Jediný použitelný je „za nedodržení teplotní pohody“ který občas vyměním za malé pivo, pokud je….
A jak je to jedním vozem ze souprav InterJetu? Poškozené dveře na myčce. Chybí víc jak půl roku. Po něm se slehla zem?
Z praxe mohu říci, že dodávky dveří od IFE a BODE (nevím, které tam jsou) trvají hodně dlouho.
Zahlédl jsem čtyř vozový na Krušnohoru, tj. domníval jsem se, že ho odvěsili do ukončení opravy. Neví někdo přesné info?
Nebyla chyba privatizovat hned v počátku 90-tých let všechny železniční opravny ? Tzv ŽOSky ?
spíš je otázkou, zda v jistých letech bylo dost práce? Poslední roky je té práce mraky, ale třeba před 20-ti lety to bylo dost jiné… tak se není čemu divit, že vlastně i zanikly…
Přesně tak, protože se s..lo na co se dalo a toto je jedním z důsledků…
Myslíte, že kdyby zůstaly ve státních rukách, byly by z nich dnes fungující a dobře zainvestované podniky? Že by v plném počtu přežily útlum poptávky po jejich práci, který proběhl?
Spíš je to otázka podmínek, s jakými byly privatizovány, a tedy i možnosti pohrobků původního majitele (ČSD) po privatizaci ještě zasahovat do jejich plánů a hospodaření.
Já si to nemyslím, protože coby a kdyby není žádným hmatatelným výsledkem, abychom se tímto dobrali k nějakému relevantnímu hodnocení. Zejména, když se dlabalo na řádnou (včasnou) přístavbu do oprav.
Protože je za 30 let bude někdo potřebovat? 🙂 Tak je měl stát provozovat jako dojnou stanici? 🙂
Takže kdyby byly zůstaly státní, tak by pracovaly efektivně, kvalitně a v termínu? Haha…
A přesně jako Správa železnic 🙂
Nerad bych se pouštěl do ideologických tahanic, ale pak mi vysvětlete jak je možné, že po privatizaci zkrachovalo tolik subjektů a nejsou zářným příkladem jak se to má soukromě dělat. A jak je možné, že v zahraničí státní podniky nekrachují (na Západě), zejména ty strategické. Nebude to zase jen tím neschopným vedením?
nebude to tím, že tam neměli komouše? Po 89 se postupně zefektivnila práce (kapitalismus) a zároveň nastal útlum výkonů. Až kolem roku 2000 nastává železnice růst a trh se přizpůsobuje. A pak přišlo EMC (údržba se neděla po časovém ale kilometrovém proběhu) a najednou se nestíhá. Vozidlo nejde na údržbu za 3 měsíce ale za 10 000 km. A průser je na střeše. Nestíhá se, pač predikce kdy vozidlo najede 10 000 km se zhroutila.
P.S. je to jen příklad. čísla nebrát vážně.
Dobře, někde ti komouši byli a stali se z nich kapitalisté. Jinde privatizovali pravicoví dravci. Proč tedy oboje dopadlo nastejno? Jsem přesvědčen, že je to o lidech ve vedení.
Nikdo netvrdí, že soukromý subjekt nemůže zkrachovat a že státní vlastnictví je vždycky špatně. Takhle jednoduché to samozřejmě není. Jen u toho státního/veřejného vlastnictví, zejména v některých kulturních okruzích (včetně našeho), je vždycky riziko, že zvítězí nějaké partikulární zájmy politika/úředníka nad zájmem prosperujícího podniku. Tohle si ti soukromí majitelé – investoři umí pohlídat líp. Ale zase samozřejmě – nic není černobílé.
Ale no tak , budeme mít stará Bečka ještě v dobe kdy se nebem nad námi bude prohánět 24 stíhaček , jaké svět neviděl . A ze by se ty miliardy daly použit jinak …
To je trochu falešné dilema. Vozy se dají opravit s výrazně nižším úsilím než je rekonstrukce letectva. A nežer ty koblihy, nebo zblbneš.
Jasně, a taky důchody by mohly být větší, postavilo by se 10 nemocnic, doktoři by dostali přidáno … co takhle nejdřív pouvažovat, jak fungují veřejné rozpočty a jednotlivé resorty a pak teprve potom zkusit plácat?
Když ono je jednodušší plácat než se snažit něco pochopit. 🙂 Když plácáte bolí hlava jiné, když přemýšlíte, bolí hlava vás, proto tolik lidí a tak rádo plácá… .-)
Kolik bylo za stíhačky dosud zaplaceno a jak dlouho trvá problém s nedostatkem vozů?
A jak? Tlacháte nesmysly o veřejných rozpočtech a soukromých rozpočtech. nejdřív si udělejte pořádek v základních znalostech.
Co má společného stíhačky? Stát nemůže posílat miliardy na opravy vozy pro ČD. To bylo rozpor. Soukromé železniční společnosti protestovali. Nejde o peníze, ale chybí pracovní síla. Díky tomu se protahuje doba lhůty na dokončení opravy.
Co má železnice společného s armádou? Společné výdaje v hodnotě 2% HDP? Asi ne, že jo. Ptetete hrušky s jabkama.
Železnice má s armádou společné to, že když pořádná armáda nebude, budou tu všude jezdit Marfuše.
Počúvajte, Kefalín, čo si představujete pod takýmto slovom: „tunel“? … vyvádět peníze z rozpočtu do vydělené akciovky…
… se stoprocentní účastí státu.
Taky by se třeba mohly přestat vyplácet důchody, v TV pořád posloucháme jak každej pracoval celej život … no tak má našetřeno a je vyřešeno.
To by teprve bylo peněz na vozy, infrastrukturu, ETCS, automatická spřáhla … každej rok stovky miliard.
Když „šetřil“ do průběžného důchodového systému, tak ty peníze má našetřené tam.
Když si vzpomenu na 14 let staré statě z Obzoru atd. o tom, že 10leté nabagrování (mj.) rychlíkových smluv do rukou ČD = záruka dlouhodobého uplatnění pro nové vozy…
Ale totéž bylo psáno vlastně už v roce 2008 o těch 12 miliardách za jeden z vícera „odprodejů pozemků“… 🙂
Nebo v posledních letech při vulgárním komolení jména p. Jančury či názvu Arrivy o tom, že prý jen oni provozují „staré šroty“.
Kdo s čím zachází…
Tak uplatnění se našlo a vozy se nakoupily. Akorát je teď nemá kdo opravovat…
Už by mohlo vedení ČD skončit s nářky a přejít k činům. Situace na trhu vozového hospodářství se určitě nezlepší a pokud chtějí i nadále využívat kvanta vozů místo trakčních jednotek s full servisem od výrobce, budou muset zainvestovat do jednoho centrálního pracoviště na údržbu vozů (název už přeci mají – DPOV). S tím souvisí i nastavení dodavatelského řetězce na náhradní díly, nedělám si iluze, že např. u ojetin jsou ND dostupné v řádu dní. To, jak vypadá vozovka například v Brně, je bohužel i odraz stavu těch vozů. Nebo nás možná čeká v budoucnu i německý scénář – budou… Číst vice »
To by se museli přeplatit lidi odjinud. Což při nastavené úrovni plateb za závazkovou dopravu dost dobře nejde. Žluťák je na tom stejně či mnohem hůř, ten hlavně hrabe vejvar v dividendách.
Zas nás jen dohnalo to, co “jsme chtěli”.
A treď si představ, že do Maloměřického depa veze díly kamion. A dožene tě to, cos sám chtěl: Nemá co dělat ve městě!
Je to těžký. Když jsem končil v roce 2014 na ONJ tak jsem měl jako elektronik na 680 měl sedmou platovou třídu a 21 200 základ, s příplatkem za praxi 4.5 roku to bylo o 90 korun (slovy devadesát) měsíčně víc. Když jsem si na ONJ o 4 roky později byl pro potvrzení o zaměstnání pro německého zaměstnavatele potkal jsem svého bývalého vedoucího. Zeptal se mě jestli bych nechtěl zpátky, tak jsem se zeptal za kolik by to bylo. Odpověď zněla 27 400. S tím se nedala díra do světa udělat ani v roce 2018, natož teď. Ano růst tam… Číst vice »
Elektronik, tedy kvalifikovaná profese, a je hluboko pod průměrem. Spíš se divím, že ještě všichni neutekli, když i v Lidlu si přijdou na víc a nemusejí nic znát.
Já odcházel do soukromého depa, kde jsem na stejné pozici za cenu dojíždění z prahy dostal 38k. Obrázek si jistě udělá každý sám.
Až dojde na Vaši první větu, pak bouchnu šampaňské. Obávám se, že budu ale pít jen vodu.
Nejhorší na tom je, že v eshopu ČD jsou pořád nabízena místa ve vagónech a soupravách, o kterých oni předem vědí, že vůbec nevyjedou.
Takže objednám 1. třídu z Kolína do Přibyslavi, vagon 1. třídy nakonec v daný čas vůbec nepřijede.
Objednám si místa v kupéčku pro 6 lidí z Prahy do Havl. Brodu, přijede staré Béčko.
Objednám si 1. třídu z Havl. Brodu do Hlinska, přijede stará RegioNova.
A tak dále, pořád dokola.
K těm regionovám, během letošního roku se očekává (spožděná) dodávka Lišek na trať Havl. Brod – Pardubice, tam je 1. třída. Jen nechápu proč to ČD neudělali stejně jako když na Vysočinu přicházeli Pantery, počkali do konce jízdního řádu 2023 než budou všechny jednotky a teprve potom začali prodávat na osobáky i jízdenky do 1. třídy (do té doby jezdili lidé v 1. Třidě za cenu druhé třidy a nebyly problemy). Nechápu proč to v případě Lišek neudělali stejně jako s Pantery, teď přijede na spěšnáku do Pardubic 814 ačkoliv tam není 1. třída, ikdyž ji na ten vlak prodávají.… Číst vice »
No, jen nechte na hlavě, aby nakonec z toho malého prostoru v řidičáku regionovy tu 1. třídu neudělali. Stačí číslice na vnitřní dveře a po jednom pruhu zvenčí z každé strany.
A není to jem u ČD. V minulém týdnu jsem po delší době využil RJ vlak linky R8 a z 5ti v rezervačním systému avizovaných vozů jely 4, z toho jeden byl zhasnut a uzamčen…
Když zhruba před 3 týdny přez Vysočinu jezdili Metropolitany a Regiojet, tak nebyl problém vidět na vlacích Regiojetu 3 vozy místo 5 – 6. Problémy mají všichni dopravci ale ČD to odnášeji nejvíc.
…. ale ČD to odnášeji nejvíc….
Nikoli, pouze sklízejí plody jejich dosavadní práce.
Tak jsem to zkusil i u nás, ale dopadlo to nějak divně. Nejen že, žádná 1.třída nepřijela, ale ani nešla koupit 🙂
Dopravce očekává DOČASNĚ zlepšení situace v průběhu letošního roku po dodávce ComfortJetů, ovšem pouze do doby, než i ComfortJety najedou kilometry do opravy.
ComfortJetů by muselo být 3x tolik, aby to bylo někde vidět…
Dočasně, tedy dle pobytu cizích vojsk u nás nebo v Německu? Nebude tou dočasností jeden furt?
Takže si píšu: Problém s ECM bude vyřešen roku 2045.
2047
Problém mají všichni. Minulý pátek na R21 (R 1146) nasadila Arriva Siemens Desiro, namísto obvyklé motorové jednotky 628. Část cestujících chvíli váhala s nástupem, protože nevěřili, že tahle jednotka pojede rychlík. Nechci dělat obhajobu kohokoliv, ale u ČD víme, že mají dostat nové vlaky a situace se bude zlepšovat, ale co ostatní přepravci? Jasně se ukazuje, že je nedostatečná kapacita opravárenských míst a je problém najít lidi, kteří by v nich chtěli pracovat, aby se urychlili termíny oprav.
To je „hezký“, ale tohle fušerství trvá na jižních linkách několik let a ne jeden den. A ČD si pořád namlouvají, že se to zlepší pár vagóny.
Desiro místo 628? A co je špatně? Kapacitně to sedí.
Cestující jsou joudové, myslí si, že rychlík musí mít lokomotivu a deset béček, budou váhat vždy.
A nesplňuje to Desiro v něčem zadání objednatele? Má nižší kapacitu?
Já bych asi byl za Desiro radši než za 628. V čem je problém?
Tak pohoda ne? Furt lepší Desiro, než když místo Regiosharka přijede Regionova.
Nevěřím zlepšení po Comfortjetech, do té doby se podělá nebo zdrží zase něco jiného…
A bude zavedena nová linka Praha – Vratislav, ta také bude potřebovat pro svůj provoz odpovídající vozy.
Na to padne asi půlka vozů „vyšetřených“ z Německa, že?
Tam můžou pomoci (a předpokládám i vypomohou) s vozbou i PKP…
Jak jsou na tom vůbec se spolehlivostí Interjety? Je stejná jak u Railjetů nebo nižší?
Nemám v ruce žádná data, takže čistě z vlastní zkušenosti – na Krušnohorech (R15) jsem za poslední rok vždy jel Interjetem, takže se mi zdá, že celkem spolehlivé jsou. Ale je to čistě subjektivní sledování, kdy jezdím tak jednou týdně, mohl jsem mít štěstí.
Přesně, když přicházely InterJety, tak se taky psalo, že to vyřeší problémy s nedostatekem vozů. Dnes po dodání je situace s počtem provozuschopných vozů horší než před dodáním.
Ať se na mě ČD nezlobí, ale současný stav na trati na jih Čech je otřesný a trvá už minimálně dva roky. Nejhorší bývá skutečnost, že na expresech je jen jeden otevřený vůz. Kolikrát ani to ne. Bývají tam kupé vozy bez wifi. Když chcete wifi museli byste do multifunkčního vozu, kam si ale nemůžete objednat místenku. Minulý pátek jsem expresem jel a byl tam jeden velkoprostorový vůz, kterému nefungovala wifi a zbytek byla kupéčka. Celkem mě štve, že se tenhle problém nemůže rozprostřít do velé ČR. Jestli to tak je všude tak je to teda velká ouha.
Tak tomu nešla wifina, no. To je v dnešní době skoro na sebevraždu.
Já zase nesnáším velkoprostory. Stačí jeden pablb s mobilem, který potřebuje otravovat svým žvaněním o nesmyslech celý vagón tak jak jsem to zažil nedávno mezi Olomoucí a Prahou. Zlatý kupátka.
Jojo, v kupé nikdo otravný být nemůže, to je jasný.
Kupé se dá změnit, tam je pár lidí, ale ve velkoprostoru jich může být 80 a těch vozů zase tolik řazeno nebývá. 🙂
Jenže v kupé bude otravovat jen pár lidí, ve velkoprostoru mnohem více. Už to docvaklo?
Jedno kupe umi taky „bavit“ cely vagon.
Ještě připodotknu, že po chvilce všichni ve vagónu věděli, že dotyčný telefonista pracuje na dráze, má režijku a s alkoholem je velmi dobrý kamarád.
Asi by bylo lepší, aby se naučil chovat, že tam není pánem on.
No ta wifina a stolek je docela zásadní, pokud člověk volí vlak primárně proto, že chce stihnout nějakou práci. Představte si, že vám v hotelovém pokoji chybí židle. Řeknou vám, že přeci máte postel, tak kde je problém?
Preferenci kupé × velkoprostor neřeším, ale ze zkušeností jsem zažil vždy větší bugr v kupé, kde mají lidi pocit, že jsou v soukromém prostoru. Úplně stačí, že dělají bordel v tom vedlejším.
Nic proti, ovšem musím brát v potaz to, že wifina ve vlaku je jen takový bonus a ne něco na co mám právo.
Když nemůžete být bez WiFi, tak si kupte příslušný tarif s daty. Já například mám za cca 12 Kč denně data s 100 Giga na měsíc. 😀
To už tady bylo. Když na mobilu svítí půlku trasy EDGE (mimo jiné i vlivem značného útlumu vozů), tak je mi 100 GB FUP víte na co. 🙂
Mám vyzkoušeno, že když není signál v mobilu, tak není ani z WiFi dopravce.
Mno platí to omezeně, ony ty vozy fakt tlumí signál a anténa na střeše má lepší příjem než USB dongl vevnitř.
A co když je signál operátora A, ale nikoliv operátora B?
Ano, to je při používání služeb ČD stejně nezbytnost. Wifi nemusí být ani v jedničce…
„Vozová krize“ aneb neschopnost vedení ČD trvá už třetí rok a nevidím jediné zásadnější opatření, které by situaci změnilo. Dělají pořád totéž a velmi se diví, že se situace nelepší. Halucinovat o comfortjetech opravdu není řešení.
Tohle by dal dohromady snad jen Ivan Bednárik…
A co takhle zavést ono slavné KPI?
Jako že by Bednárik nastoupil do vozových dílen? To asi ne,co? Nezbývá,než na údržbu vozů přijmout absolventy rekreologie.
To myslíte vážně? Když se fňuká že se ČD vykašlaly na včasné opravy vozů když se ECM teprve chystalo a ještě v Evropě takový stres nebyl, nejednalo se čirou náhodou PRÁVĚ o Bednárikovo období?
V sobotu jsem jel z Budějovic do Prahy (R716 Vltava) a v neděli zpátky (EC 331 Jižní expres). V neděli bylo vše v pořádku, velkoprostorový vůz byl k mání. V sobotu to ale bylo ze strany dopravce naprosto nezvládnuté. Asi hodinu před odjezdem přišla do aplikace můj vlak notifikace o změně řazení. Velkoprostorový vůz v řazení byl. Asi deset minut před odjezdem nová notifikace o řazení, velkoprostorový vůz i s číslem 369 zmizel, mně byla změněna místenka do vozu 368 s kupátky. To jsem si při nákupu vybíral místo ve velkoprostorovém voze tak, aby i v kupé se mi sedělo… Číst vice »
Buď rád, že jsi nejel v neděli. EC 330 vagon 369 zamrzlý přijel z rakous a 10 minut se to snažili oživit a stejně do Prahy jel vagon studenej. Naštěstí další topily. Já myslel že v Rakousku jsou vstřícní, ale už několikrát jsem viděl – nefukční WC (nevysátý) – holt se o to asi šéfové nestaraj. Kdyby to udělali jak Němci, nepřevzali vlka a neodjel – to by se děly věci !
Vynechali „EC“ spoje směr Morava, kde stále jezdí pár B249
„pár“ 😂😂😂
Asi tak, včerejší (29.1.) EC 142 jel v řazení ZSSK Ampeer + ZSSK Bdghmeer + 4x ČD B249…
Zrovna do Českých Velenic a Vídně a Budějovic a Linze by bylo super kdyby pak nasadili Comfortjety ale většinou tato trať byla šrotiště starých vraků 🙁
Nesmysl. ComfortJety mají předem dané linky, na které byly koupené a tam také budou nasazené. A kdyby železnice v Bratislavě přestala existovat (ne že by od toho bylo tak daleko) a měly jít i jinam, Jižní expresy by to být neměly – zbytečně velká kapacita do Lince.
Ta vozová krize je pravděpodobně všude, ale není zas tak výrazná…
Někdy na začátku JŘ 2024 OBB nasadili pouze 2 vozy na Nightjetu z Grazu do Berlína.
Na vlacích z Vídně do Polska nejezdí jídelní vozy na většině spojů.
To samé i na Slovensku, tam ale spíše chybějí furt jídelní vozy než zbytek..
Není výrazná? A jak se pozná, že už je výrazná?
Výrazná je když vyrazí Bmto na EC.
Loko s 1 vagonem?
Tak se už jezdí, osobáky Děčín – Rumburk vozí 743.2 a jeden vůz Bdtn. Sice jde o provizorium do příchodu Desir, ale kdo ví na jak dlouho.
Těch 6 vozů do Budějic souvisí nějak přímo s tím, jak ve čtvrtek a pátek byly zkráceny soupravy „dělnických“ osobaků z Plzně do Domažlic?
Tyhle Bdt některé dny jezdily i R11…
Brno-Olomouc standardní řazení Bdtee
Přesně tak, nasadit do Domažlic odpoledne 2 vozy místo pěti, to je slušná prasárna.