No bezbariérový… Na kriplkáře bez motoru bych tam nechtěl jet ani nahoru, ani dolů. Výtah bude užitečný.
Pavel
10 měsíců
Když si uvědomím, jak mě honí životní prostředí u každého projektu za hospodaření s dešťovými vodami, tak to asfaltové parkoviště před budovou nechápu.
Opraví se budova, super…ale minimálně by to chtělo ještě upravit prostor v okolí, který je v dezolátním stavu a nevyužitý.
Ani nemluvím o tom, že v nedávno rekonstruované stanici (kolejiště) projektanti nemysleli absoultně na budoucnost, a jsou zde stále ruční výkolejky/výhybky, které strojvedoucí musí den co den pracně neustále přehazovat – „klíčohra“. O bezpečnosti ani nemluvě, okolo nich není ani bezpečná stezka. Toto se opravdu nepovedlo.
Celý uzel se ovládá pomocí JOP z dopravy Žatec, avšak některé koleje používané každý den je nutné řídit přes „elektromagnetický zámek“ který výpravčí uvolní, a strojvedoucí následně musí si vše připravit sám… 21. Století u #mynic 😁👍
noerf
10 měsíců
Česká železnice má spoustu památkově chráněných budov, které jsou k dnešním potřebám předimenzované, stejně jako budovy památkově nechráněné.
Dříve na nádraží byl vypravčí, pokladna osobní dopravy, občas pokladna nákladní dopravy, posunovači, někde přednostové, mazači výhybek, vlakové čety, nocležny, byty.
Dnes je provoz řízen dispečery, pro veškeré technologie stačí prostor 16 m2 a většina ostatních je ve stanicích minimálně. Takže řešením je zmenšení prostor, což se řeší demolicí budov památkově nechráněnych a opravou památkově chráněných.
Hm, kolikrát já už ty byty na nádražích viděl, a žádný nezůstal prázdný. Jelikož se nejedná o nijak extrémně vytížený uzel, bydlení tam nemusí být nutně za trest. Lidi bydlí na horších místech, než je zrovna nádraží.
0,1% ze Žatce a okolí by asi i stačilo, kolik se tam těch bytů vejde, vždyť to není osmipatrový panelák 🙂 Nicméně když se dobře nastaví nájem, tak zájemci zdaleka nemusí být jen šotouši.
A využívají celou budovu? Pokud ano, pak v pořádku. Ale zrekonstruovat takové monstrum jen kvůli tomu, že je to památka, a pak ji nechat z poloviny prázdnou, je totální nesmysl.
A copak se nedají tyto veliké budovy využít i pro něco jiného? Je spousta takových, které dodnes stojí a fungují, byť už pro něco jiného. Není důvod je bourat.
To by mě také zajímalo na co jiného lze využít památkově chráněnou budovu, účelově postavenou jako nádraží, speciálně když to má jako nádraží sloužit dál.
Je fajn, že se to opraví, ale reálně bude využita jedna místnost pro technologie, čekárna a možná vestibul s nějakou trafikou. Prostě svět se změnil a přes značný odpor „modré armády “ se mění i železnice a pro takto velké budovy se těžko bude hledat nějaké smysluplné využití. Nekdysi říkám, že by bylo lepší většinu těch baráků strhnout a místo nich postavit levné, snadno udržovatelné „pavilony“ dle typizovaného projektu. Tady to samozřejmě nejde.
Historická budova Masarykova nádraží stojí v centru Prahy. Žatecké nádraží stojí daleko od centra mnohem menšího Žatce… v takovém území nikoho a ničeho. Viděl bych v tom velký rozdíl…
Já v tom rozdíl nevidím. Ať už to bude kdekoli, vždy to bude mít někdo po ruce a někdo daleko. To není argument pro bourání budovy, obzvláště ne pokud je památkově chráněná.
Pokud je tam pohyb lidí v centru velkých měst, tak ano. U nádraží dá od měst, kde není pohyb cestujících významný, tak tam se neuživí ani hospoda.
Jardoslav
10 měsíců
Budova velmi podobná té v Kladně. Bude to asi i tím, že je to Buštěhradská dráha. Jestli to tam zbourají, zajímavé pak bude cenové porovnání případné novostavby s tou v Žatci. Na druhou stranu vzhledem k památkové zóně v Žatci mohou mít i pěkné nádraží. 98 milionů je celkem dost.
Ideální přesunout k železničnímu nádraží autobusové. Ta myšlenka zde před pár lety byla,ale chtěli vymýtit park a z něj udělat autobusko.Přes pochopitelný odpor místních,kteří uhájili kousek zeleně se zrekonstuovalo malé,kapacitně nevyhovující autobusko u náměstí,místo toho,aby se autobusko zbudovalo v dostatečném prostoru u nádažního skladiště,ale to prý nejde,údajně je i toto skladiště památkové chráněné.
Vy opravdu navrhujete v samotném centru města ideálně umístěné autobusové nádraží přesunout na zanedbanou periferii, kde v okolí vůbec nic není? Víte, jak by to dopadlo? Cestující by ty busy přestali využívat. Dopadlo by to jako s vlaky, těmi do Žatce nejezdí téměř nikdo. Váš nápad je špatný a pro veřejnou hromadnou dopravu na Žatecku extrémně nebezpečný.
A proč ne? Ten autobus může stát na parkovišti autobusáku, kde linka začíná a končí, odtud vyjet na linku se zastavením na zastávce právě v tom centru. Totéž v opačném případě, kdy by ten autobus přivezl cestující k vlaku. Zřejmě dovoz lidí k vlaku bude tím důvodem, který je v Žatci extrémně nebezpečný.
Mít autobusové nádraží v místech, odkud se dá do většiny města dostat jen po cca půlhodině chůze, to by se vyplatilo. A nepřipadne mi, že by se na žatecké autobusové nádraží autobusy nevešly, že by jich odjíždělo víc než 6 zároveň.
král j
10 měsíců
Dobrá zpráva. Ale normální cestující, který jezdí s ČD, nemá šanci se sem (pokud vím) dostat.
:-))
Tady se člověk dozví věci. Tedy ti, kdo nejezdí s ČD, nejsou normální cestující?
Změna je na dohled
10 měsíců
Je pravda, že to nádraží je tam v hrozném stavu. Jako ostatně část historické zástavby v Žatci, která je jinak nádherná a unikátní dohromady. Ale je pravda, že se to přece jen postupně lepší.
Zhruba před rokem odvezli vstupní staré dveře z ulice a nahradili moderními. Původní historická rakovnická dlažba typická pro Buštěhradku je na několika místech taky již „zmodernizována“.
Miloš
10 měsíců
Místo abysme začali masivně zbrojit, tak se vyhazují peníze za předražené zakázky pořád stejným firmám. Kdy tohle bláznovství skončí ? Až bude pozdě.
Ta budova nádražní potřebuje rekonstrukci jako prase drbání… Já jen doufám a pevně věřím, že nedojde k znehodnocení velmi cenné dlažby uvnitř výpravní budovy. Ostatně, poté, co Žatec byl zapsán na prestižní seznam památek UNESCO, potřebuje naprosto nezbytně representativní bránu do města.
Hm, pak už zbyde jen nějak zařídit, aby do Žatce vedly nějaké použitelné železniční tratě. No ale na to 100 mega stačit nebude.
Taky by bylo fajn, aby když turista do Žatce přijede, měl se třeba kde najíst. To město má značný nevyužitý potenciál.
Předpokládám, že to bylo myšleno tak, že jsou tam zastávky z bývalých stanic, kde se dříve dalo křižovat a trať tak dokázala pojmout víc vlaků. Pravidelně se v nich zastavovat nemusí.
Tak reprezentativní bránu do města bych v Žatci postavil někde na Kruhovém náměstí, ale nepovažoval bych za ní nádraží vzdálené přes 1 km za Ohří, kde kromě rychlíků Plzeň – Most (R25) už jezdí jen osobáky Most – Žatec (U13), Jirkov – Rakovník (U14) a spěšňáky do/z Ústí (U52), což není zrovna reprezentativní spojení k památce UNESCO…
I když je to 1 km od centra, tak vždy když jsem se byl na nádraží tak na vlak nebo z vlaku vystoupil alespoň jeden člověk, což je na zdejší poměry úspěch.
Za to nádraží Žatec Západ je ještě v horším stavu a na vlak tam už dnes nikdo nečeká.
Ano, na poměry žateckého nádraží je jeden cestující na vlak určitě úspěch, ale má-li Žatec 19 tisíc obyvatel, je to celkem smutné. Potom mi ovšem rekonstrukce za 98 milionů přijde jako vyhozené peníze. A to nemluvím ani o místní MHD, která sice už i navazuje na některé vlaky, ale i přes značnou vzdálenost je rychlější dojít do většiny Žatce z nádraží pěšky než jet autobusem.
Prosím o info,na které vlaky to MHD navazuje? Chtěl jste napsat „o 5 min ujíždí“. Pro MHD není důležitý přípoj na vlak ,ale návoz zaměstnanců do/z Koita.
Díval jsem se do jízdního řádu a některé autobusy MHD linky 1 odjíždějí od nádraží 5 – 10 minut po příjezdu vlaku. Ne všechny, ale bývalo to horší. A navíc jsou od nádraží výchozí autobusy linek 744, 745, 750 směrem do Podbořan (Lubence, Blatna), které do centra narozdíl od MHD dojedou za 2 minuty. V tomhle se to velmi zlepšilo, jen na to nádraží vlakem moc lidí nepřijíždí…
Kupodivu 4, dva ráno a dva odpoledne jedou do Ústí a všechny 4 se odpoledne vrací do Žatce. Není to zázrak, ale asi to stačí.
Lukáš Končický
10 měsíců
Komu taková opravená budova na konci města bude sloužit? Kolik je tam denně cestujích? Opravdu je nutné, s deficitem státního rozpočtu 300 mld korun ročně, do takových staveb investovat? Myslím, že jsme se fakt úplně zbláznili.
Hlavně aby mělo smysluplné využití.
Už si to taky zaslouží
U památkově chráněné budovy by to myslím nešlo.
Bezbariérový přístup je tam už dávno chodníkem vpravo od budovy (pokud stojíme v kolejišti čelem k budově).
No bezbariérový… Na kriplkáře bez motoru bych tam nechtěl jet ani nahoru, ani dolů. Výtah bude užitečný.
Když si uvědomím, jak mě honí životní prostředí u každého projektu za hospodaření s dešťovými vodami, tak to asfaltové parkoviště před budovou nechápu.
To parkoviště je tam už nyní a navíc Žatec je nejsušší místo v CŘ-235 mm srážek.
Tím spíš by se voda měla dostávat do půdy, případně s ní jinak hospodařit, a né ji nechat odtéct do kanálu.
Je tam i točna pro autobusy linkové i MHD.
Opraví se budova, super…ale minimálně by to chtělo ještě upravit prostor v okolí, který je v dezolátním stavu a nevyužitý.
Ani nemluvím o tom, že v nedávno rekonstruované stanici (kolejiště) projektanti nemysleli absoultně na budoucnost, a jsou zde stále ruční výkolejky/výhybky, které strojvedoucí musí den co den pracně neustále přehazovat – „klíčohra“. O bezpečnosti ani nemluvě, okolo nich není ani bezpečná stezka. Toto se opravdu nepovedlo.
Tam nejsou stavědla?
Celý uzel se ovládá pomocí JOP z dopravy Žatec, avšak některé koleje používané každý den je nutné řídit přes „elektromagnetický zámek“ který výpravčí uvolní, a strojvedoucí následně musí si vše připravit sám… 21. Století u #mynic 😁👍
Česká železnice má spoustu památkově chráněných budov, které jsou k dnešním potřebám předimenzované, stejně jako budovy památkově nechráněné.
Dříve na nádraží byl vypravčí, pokladna osobní dopravy, občas pokladna nákladní dopravy, posunovači, někde přednostové, mazači výhybek, vlakové čety, nocležny, byty.
Dnes je provoz řízen dispečery, pro veškeré technologie stačí prostor 16 m2 a většina ostatních je ve stanicích minimálně. Takže řešením je zmenšení prostor, což se řeší demolicí budov památkově nechráněnych a opravou památkově chráněných.
Nějaké byty by tam udělat mohli… třeba celé horní patro. Pochybuji, že tam bude něco užitečného.
Už vidím ty davy jak se perou o to bydlet na nádraží. Ono totiž 99,9% obyvatel nežije v sociální šoto bublině.
Hm, kolikrát já už ty byty na nádražích viděl, a žádný nezůstal prázdný. Jelikož se nejedná o nijak extrémně vytížený uzel, bydlení tam nemusí být nutně za trest. Lidi bydlí na horších místech, než je zrovna nádraží.
Přesně tak.. stačí dát pořádný okna a skoro nic není slyšet. Já osobně bych na nádraží rozhodně bydlet chtěl. A nebudu sám.
0,1% ze Žatce a okolí by asi i stačilo, kolik se tam těch bytů vejde, vždyť to není osmipatrový panelák 🙂 Nicméně když se dobře nastaví nájem, tak zájemci zdaleka nemusí být jen šotouši.
To pochybujete špatně.
Skutečně? A co užitečného v tak obří budově bude?
Už dnes tam mají zázemí dopravci a správa tratí. Jak nečekané, že.
A využívají celou budovu? Pokud ano, pak v pořádku. Ale zrekonstruovat takové monstrum jen kvůli tomu, že je to památka, a pak ji nechat z poloviny prázdnou, je totální nesmysl.
A copak se nedají tyto veliké budovy využít i pro něco jiného? Je spousta takových, které dodnes stojí a fungují, byť už pro něco jiného. Není důvod je bourat.
Pro co konkrétně fungují, například?
To by mě také zajímalo na co jiného lze využít památkově chráněnou budovu, účelově postavenou jako nádraží, speciálně když to má jako nádraží sloužit dál.
Je fajn, že se to opraví, ale reálně bude využita jedna místnost pro technologie, čekárna a možná vestibul s nějakou trafikou. Prostě svět se změnil a přes značný odpor „modré armády “ se mění i železnice a pro takto velké budovy se těžko bude hledat nějaké smysluplné využití. Nekdysi říkám, že by bylo lepší většinu těch baráků strhnout a místo nich postavit levné, snadno udržovatelné „pavilony“ dle typizovaného projektu. Tady to samozřejmě nejde.
Ten odpor památkářů bude dozajista daleko větší, než odpor armády modrých.
Tak třeba, historická budova Masarykova nádraží, ve které jsou kanceláře.
Historická budova Masarykova nádraží stojí v centru Prahy. Žatecké nádraží stojí daleko od centra mnohem menšího Žatce… v takovém území nikoho a ničeho. Viděl bych v tom velký rozdíl…
Já v tom rozdíl nevidím. Ať už to bude kdekoli, vždy to bude mít někdo po ruce a někdo daleko. To není argument pro bourání budovy, obzvláště ne pokud je památkově chráněná.
Pokud je tam pohyb lidí v centru velkých měst, tak ano. U nádraží dá od měst, kde není pohyb cestujících významný, tak tam se neuživí ani hospoda.
Budova velmi podobná té v Kladně. Bude to asi i tím, že je to Buštěhradská dráha. Jestli to tam zbourají, zajímavé pak bude cenové porovnání případné novostavby s tou v Žatci. Na druhou stranu vzhledem k památkové zóně v Žatci mohou mít i pěkné nádraží. 98 milionů je celkem dost.
Bohužel nádraží je na okraji města, do centra 2km, takže nějaká komerce se tam neuživí.
Ideální přesunout k železničnímu nádraží autobusové. Ta myšlenka zde před pár lety byla,ale chtěli vymýtit park a z něj udělat autobusko.Přes pochopitelný odpor místních,kteří uhájili kousek zeleně se zrekonstuovalo malé,kapacitně nevyhovující autobusko u náměstí,místo toho,aby se autobusko zbudovalo v dostatečném prostoru u nádažního skladiště,ale to prý nejde,údajně je i toto skladiště památkové chráněné.
Vy opravdu navrhujete v samotném centru města ideálně umístěné autobusové nádraží přesunout na zanedbanou periferii, kde v okolí vůbec nic není? Víte, jak by to dopadlo? Cestující by ty busy přestali využívat. Dopadlo by to jako s vlaky, těmi do Žatce nejezdí téměř nikdo. Váš nápad je špatný a pro veřejnou hromadnou dopravu na Žatecku extrémně nebezpečný.
A proč ne? Ten autobus může stát na parkovišti autobusáku, kde linka začíná a končí, odtud vyjet na linku se zastavením na zastávce právě v tom centru. Totéž v opačném případě, kdy by ten autobus přivezl cestující k vlaku. Zřejmě dovoz lidí k vlaku bude tím důvodem, který je v Žatci extrémně nebezpečný.
Mít autobusové nádraží v místech, odkud se dá do většiny města dostat jen po cca půlhodině chůze, to by se vyplatilo. A nepřipadne mi, že by se na žatecké autobusové nádraží autobusy nevešly, že by jich odjíždělo víc než 6 zároveň.
Dobrá zpráva. Ale normální cestující, který jezdí s ČD, nemá šanci se sem (pokud vím) dostat.
Minimálně Regiojet a GWTR tam jezdí.
To jo, ale normální režista má holt smůlu. To je smysl příspěvku výše 😆
Chudák malej, nejdřív deputatní uhlí, pak konkurence a dneska už se ani na režimu nedostane do Žatce na nádraží. Kam ten svět spěje.
Pardon, režijku samozřejmě
Nemám režijku, jen důchodcovskou slevu. A režijku želez ičářům nezávidím. Jistě něco na její způsob mají i u RegioJetu, Arrivy, GWTR atd,.
Chudák pravděpodobně budete vy, když ještě po 50 letech závidíte bývalým zaměstnancům deputátní uhlí .
Musíte mít smutnej život.
Závist je prostě ošklivá vlastnost a má jí hodně moc lidí. A většinou ti hloupější, kteří si neumějí spočítat, jaká je realita.
a Lanerbahn
Landerbahn,překlep
To je ale problém „normálního cestujícího“.
:-))
Tady se člověk dozví věci. Tedy ti, kdo nejezdí s ČD, nejsou normální cestující?
Je pravda, že to nádraží je tam v hrozném stavu. Jako ostatně část historické zástavby v Žatci, která je jinak nádherná a unikátní dohromady. Ale je pravda, že se to přece jen postupně lepší.
Zhruba před rokem odvezli vstupní staré dveře z ulice a nahradili moderními. Původní historická rakovnická dlažba typická pro Buštěhradku je na několika místech taky již „zmodernizována“.
Místo abysme začali masivně zbrojit, tak se vyhazují peníze za předražené zakázky pořád stejným firmám. Kdy tohle bláznovství skončí ? Až bude pozdě.
Masivně zbrojit? Chystáte válku?
Na světě existuje hodně paranoidních jedinců, kteří jsou tak paranoidní, že se nikdy nenechají léčit 😀
Možná je akcionářem zbrojovky…
Ta budova nádražní potřebuje rekonstrukci jako prase drbání… Já jen doufám a pevně věřím, že nedojde k znehodnocení velmi cenné dlažby uvnitř výpravní budovy. Ostatně, poté, co Žatec byl zapsán na prestižní seznam památek UNESCO, potřebuje naprosto nezbytně representativní bránu do města.
Hm, pak už zbyde jen nějak zařídit, aby do Žatce vedly nějaké použitelné železniční tratě. No ale na to 100 mega stačit nebude.
Taky by bylo fajn, aby když turista do Žatce přijede, měl se třeba kde najíst. To město má značný nevyužitý potenciál.
To by mohla zařídit VRT Poohří. Za hodně dlouho.
Použitelná trať by byla od Prahy a Lužné,kdyby z většiny nádraží neudělali zastávky,v některých už vlaky jen projíždějí.
To znamená že by tam ty vlaky měly stavět ještě vícekrát, aby ta trať byla použitelnější?
Předpokládám, že to bylo myšleno tak, že jsou tam zastávky z bývalých stanic, kde se dříve dalo křižovat a trať tak dokázala pojmout víc vlaků. Pravidelně se v nich zastavovat nemusí.
Není použitelná – je pomalá a většinu sídel obchází v uctivé vzdálenosti.
Pokud jedu z Prahy do Žatce, tak mi může být úplně jedno, kde jsou umístěny které nácestné zastávky. Zajímá mě akorát Praha a Žatec.
Kdyby po té trati měl někdo důvod jezdit, mohla by být použitelná… ale on nemá…
Tak reprezentativní bránu do města bych v Žatci postavil někde na Kruhovém náměstí, ale nepovažoval bych za ní nádraží vzdálené přes 1 km za Ohří, kde kromě rychlíků Plzeň – Most (R25) už jezdí jen osobáky Most – Žatec (U13), Jirkov – Rakovník (U14) a spěšňáky do/z Ústí (U52), což není zrovna reprezentativní spojení k památce UNESCO…
I když je to 1 km od centra, tak vždy když jsem se byl na nádraží tak na vlak nebo z vlaku vystoupil alespoň jeden člověk, což je na zdejší poměry úspěch.
Za to nádraží Žatec Západ je ještě v horším stavu a na vlak tam už dnes nikdo nečeká.
1 člověk??! 😳😂😂
Ano, na poměry žateckého nádraží je jeden cestující na vlak určitě úspěch, ale má-li Žatec 19 tisíc obyvatel, je to celkem smutné. Potom mi ovšem rekonstrukce za 98 milionů přijde jako vyhozené peníze. A to nemluvím ani o místní MHD, která sice už i navazuje na některé vlaky, ale i přes značnou vzdálenost je rychlější dojít do většiny Žatce z nádraží pěšky než jet autobusem.
Prosím o info,na které vlaky to MHD navazuje? Chtěl jste napsat „o 5 min ujíždí“. Pro MHD není důležitý přípoj na vlak ,ale návoz zaměstnanců do/z Koita.
Díval jsem se do jízdního řádu a některé autobusy MHD linky 1 odjíždějí od nádraží 5 – 10 minut po příjezdu vlaku. Ne všechny, ale bývalo to horší. A navíc jsou od nádraží výchozí autobusy linek 744, 745, 750 směrem do Podbořan (Lubence, Blatna), které do centra narozdíl od MHD dojedou za 2 minuty. V tomhle se to velmi zlepšilo, jen na to nádraží vlakem moc lidí nepřijíždí…
Vlaky do Lužné u Rakovníka odtud již nejezdí? Nestudoval jsem nový jízdní řád.
Většina spojů linky U14 pokračuje z Lužné do Rakovníka.
4:38
Žatec
výrazné zlepšení oproti minulému JŘ,ale stále nedůstojné Buštěhradky
5:21
Lužná u Rakovníka
6:25
Žatec
7:10
Lužná u Rakovníka
12:39
Žatec
13:24
Lužná u Rakovníka
15:34
Žatec
16:16
Lužná u Rakovníka
16:39
Žatec
17:24
Lužná u Rakovníka
20:39
Žatec
21:24
Lužná u Rakovníka
toto v pracovní dny
Pokud vím, tak spěšňák do UL jede jeden za den, ne? To taky není nějak extra moc 😀
U52, 4 páry.
Kupodivu 4, dva ráno a dva odpoledne jedou do Ústí a všechny 4 se odpoledne vrací do Žatce. Není to zázrak, ale asi to stačí.
Komu taková opravená budova na konci města bude sloužit? Kolik je tam denně cestujích? Opravdu je nutné, s deficitem státního rozpočtu 300 mld korun ročně, do takových staveb investovat? Myslím, že jsme se fakt úplně zbláznili.
Bude tam možná jednou okno s kasou, automat na kafe a pár plakátů… To si na sebe určitě vydělá. Z těch ostatních prostor nejspíš nedokážou využít nic.