V září skončí tři ze sedmi omezení na D1, v listopadu bude dálnice průjezdná
Omezení na dálnici, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Úleva pro řidiče, práce na D1 se pro letošek chýlí ke konci.
Úleva pro řidiče, práce na D1 se pro letošek chýlí ke konci.
Cituji: „…mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi „…, aby mohla být na jaře příštího roku ihned zahájena modernizace zbývajících jízdních pásů,“…
Ale oni tam nemají ještě ani jeden! Dělali jen středový pás a mosty. Takže „zbývající“ jsou oba dva směry. Doufal jsem, že jednu půlku do zimy udělají.
po 15 letech bude hotovo. 170km.slovaci opravili pred 25 lety 80km dalnice za 2 roky
Věčná škoda že tam rovnou neudělali 3. pruh. Moc by to pomohlo. Opravdu nechápu proč nemůžeme být jak Poláci. Ti dálnice rovnou staví 3+3. Pokud ne tak si automaticky nechávají rezervu na 3. pruh.
ceska mentalita. tam kde byly rampy 2×2 tak kroupa tok matl zrusili urychlovaci pruhy
Dokud nebude D35 tak D1 nebude hotová nikdy, zátěž na tu dálnici je prostě enormní
Ono ani poté.
v evropském měřítku nijak zásadní, příkladem můžou být ještě vytíženější švýcarské dálnice 2+2, nebo třeba rakouská A1 Wien-Linz, kde kompletní přestavbu na 3+3 dokončili teprve nedávno (poslední úsek uprostřed) a to tam mají na nejméně vytížené části intenzity o 50% vyšší než jsou nyní na D1 na Vysočině..
a1 linz wien je hotova aspon 10 let
Jsem zvědav kam se přesunou kapacity.. Doufám že se rozjede D35 ve velkém.
Aby se mohla rozjet už od r. 2021, muselo by být na příslušných úsecích vše připraveno… a to není ani náhodou 🙁 U Mohelnice je takové ticho po pěšině jako by se tam v nejbližších deseti letech ani nemělo kopnout do země.
A co státu brání to urychleně připravit?
D3,D6,D7, D48 a D55
+ D4
Ví někdo důvod, proč nebylo v rámci rekonstrukce opraveno několik set metrů levého jízdního pásu (tj. ve směru na Prahu) cca v km 162? Je to ve směru jízdy na Prahu těsně před MÚK Velká Bíteš a zůstal tam starý jak asfaltobetonový, tak i cementobetonový kryt, patrně včetně původní mostní konstrukce. O Šmejkalce se toho napsalo spoustu, ale o tomto krátkém úseku jsem se nikde nedočetl.
jo taky nad tím vždycky přemýšlím, třeba někdo zná odpověď.. Jedná se o ten 200 metrů dlouhý úsek: https://mapy.cz/s/pozelolohe
Chyba v projektu, navíc vyšperkovana tím že most nejde zatím opravit kvůli neuzavřeným reklamacím na předešlém úseku.
Tak chybu v projektu jsem podvědomě vyloučil jako prakticky vyloučenou. I když i takové případy se staly, snad v Polsku se údajně (není-li to urban legend) „málem nepotkaly“ kvůli chybě v projektu dva úseky nově stavěné dálnice.
v tom Polsku to prý bylo použitím různých souřadných systémů a ono se to pak o pár metrů liší
To nebylo Polsko, ale trubky řeky Bíliny u Jirkova na Ervěnickém koridoru. Polákům se při projektování nesešel obchvat nějakého města. Jedna kancelát to protáhla jihozápadem a navazující šla ze severovýchodem.
Důvod neznám, ale příští rok by se mělo opravit:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/339423
Díky za info!
Tenhle krátký úsek se opraví příští rok od března.V průběhu modernizace se zjistilo, že most vyžaduje větší opravu než předpokládala diagnostika z přípravy.Otevření úseku by se ale posunulo do dalšího roku (tehdy modernizace začínala a byly různé tlaky „nezpožďovat“ výstavbu) a z toho důvodu byla část úseku vyjmuta ze stavby. K dalšímu vláknu- Nemá to souvis z žádnou reklamací na sousedním úseku.
Mám pocit že na úseku 23 (168 Devět křížů – 178 Ostrovačice) se podle harmonogramu měl ještě v letošním roce dělat jeden nový jízdní pás (směr na Brno), letos tak ale proběhlo jen provizorní rozšíření a práce ve střeďáku. To opravdu stihnou v příštím roce udělat na 10 km dlouhém úseku obě poloviny dálnice? Moc tomu upřímně nevěřím 🙂 Všechny ostatní úseky hotové budou, jelikož zbývá jen jedna polovina (21-29, 81-90, 119-134)…
jo taky nad tím vždycky přemýšlím, třeba někdo zná odpověď.. Jedná se o ten 200 metrů dlouhý úsek: https://mapy.cz/s/pozelolohe
chyba vlákna, mělo to být odpověď k „Arnulfus Vercingetorix“ 🙂
Asi to reálné je. Je tam totiž jenom jeden dálniční most k přestavbě.
„Na konci listopadu bude hotovo 119,5 kilometru nové D1 a zbývajících 41,5 kilometru dokončí stavební firmy do roka,“
A do jakého „roka“ to dokončí už neřekl.