V Ústí vyjíždí nové kloubové autobusy, město čeká od zítřka proměna sítě linek

Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLNové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Ke změně tras a čísel linek dochází po 17 letech.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
John

To bude chaosu v místní menšině, která leckdy neumí ani číst.

Jiří Kocurek

Jak to bylo? Každý svého štěstí strůjcem…

Honza V.

Nepřizpůsobivá menšina se dokáže velmi rychle přizpůsobovat.

Pítrs

Jak rikam ja, Ustav nad Labem

kubisek

Já bych ještě přejmenoval nějaké klíčové zastavky, když zmatek, tak všichni….

Nikola

A o čem marketing DP úmyslně mlčí: Celkový rozsah dopravy se v pracovní dny sníží cca o 15% o víkendu o 10%. Největší redukce, paradoxně, postihne páteřní trolejbusové linky obsluhující největší ústecká sídliště (někde i o 50%…). Posílení se, opět paradoxně, dočkají části, které jsou průměrně (Brná) až podprůměrně (oblast Předlic) využívané. Spojení Severní Terasy s Klíší a Trmicemi, které bylo před rokem výrazně redukované, kvůli nezájmu cestujících, bude nově výrazně posilněno (prý na základě průzkumu…zajímavé, že průzkum před rokem ukazoval jiná data). Nákup parciálních trolejbusů měl přinést změny v linkovém vedení, ale díky NEVÝHODNÉMU NÁKUPU SILOVÉ ELEKTŘINY, za který… Číst vice »

Blátošlap

Toto můžu jenom podtrhnout, ve městě vládne arogantní diktát paní ředitelky, ať ukáže data! Dělá z lidí pitomce. V rozhovoru pro MF Dnes říkala něco, že si neumí představit jednat s laickou veřejností, uráží občany města, když říká, že k redukci nedojde. Jediné co se udělalo, tak vozy MHD dostaly prioritu na několika křižovatkách ve městě.

Blátošlap

Doufám, že se chytnou dalšího nesmyslu, který tu vyvěštím, osekat pauzy řidičů, točit je mezi linkami a na pauzu je někam posadit a šup jinam a pořádně je točit, můžou ušetřit další balík. Pro koho asi pro koho? Odbory naštěstí mlčí.

PvvS

Střídaný přestávky nejsou žádná novinka. A proč má vůz někde stát a řidič v něm ? Nebude lepší, když bude pauza někde v klidu v místnosti ?

Blátošlap

Pouze jsem chtěl poukázat na praktiky, že DP zahání změny do extrému. Na seznamu v roce 2021 se psalo, že DP patřil k nejméně dotovaným v ČR, tj. město dává 37,5%.

Hoermalmeister

Kdo to tam v tom Ústí vlastně vládne? Moc se mi tyhle kroky nezamlouvají.

Nikola

ANO +SPD

Zdrasa

a přeběhlíci od ODS a UFO

Hoermalmeister

V tom případě kdo chce kam, pomozme mu tam

Zdrasa

Vyjádření mluvčí o lepších a přímějších linkách je teda dobrý výsměch. Například dosud nejpřímější 51 ze Severní Terasy do města nově nahradí linka 87, která bude více objíždět, bude tedy pomalejší a za odměnu nebude jezdit o víkendu nebo večer. V řadě případů jde navíc o osekání množství spojů. Ale marketing snese ledacos, o realitě napoví, že DPMUL raději vypnul komentáře u všech svých příspěvků.

Pan průvodčí

Dopravní obslužnost se v naprosté většině případů na území města podstatně zhorší. Západní část Severní Terasy přijde prakticky o 50% spojů, nástupce 61 bude mít o polovinu méně spojů, Elba a Krušnohorská jednu linku místo dvou, Střekov bude mít nepravidný interval díky oslabení jedné linky o polovinu spojů, nástupci linky 9 zůstanou pouze spoje do Kojetic, co je ale největší humus a atentát na veřejnou dopravu je zajížďka na Žežickou u linky na Vyhlídku po 20 večer a o víkendech před 8. A pak má ještě drzost magistrát prosit lidi, aby během reko Benešova mostu jezdili lidé veřejnou dopravou.

Zdrasa

Fakt by mě zajímalo, jestli někde v posledních letech tolik pokazili veřejnou dopravu, jako to teď vymysleli v Ústí…

Pan průvodčí

V sousedních Teplicích. Tam pan radní Číže a jeho kamarád Snížek natolik lobovali za vznik místního DP, až zastupistelstvo přesvědčili o zdánlivé výhodnosti pro město. Ve výsledku z toho vznikl totální chaos, citelné prodloužení intervalů o víkendech, rozbití prokladů linek na sídliště a tam, kde zůstaly o víkendu dvě linky po hodině jedou spoje deset, patnáct minut po sobě a pak třičtvrtě hodiny nic. Za rok příprav a čtyři měsíce provozu dodnes nefungují orientace na některých trolejbusech nebo hlášení. MD Teplice funguje od 1.1. a ještě na konci února nefungovo odbavení cestujících. Nikdo nehlídal náklady, utrácelo se vesele za drahá… Číst vice »

PSE

Dobrý den třeba v Pardubicích od září

TrBus

V rámci rekonstrukce ulice Výstupní , tj. mezi Krásným Březnem a Doběticemi bude nataženo i trolejové vedení. Trolejbusy se tak dostanou i zde…

PepaM

Kloubových NS 18 je jenom 5, ne 6 (DP sám to uvádí špatně), vizte VŘ na profilu zadavatele: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003944/zakazka/604905

Nikola

Tak DP lže už i o nákupu busů…😆

Pan průvodčí

DP lže i v sloganu „více místa“, který uvádí v souvislosti s vyřazením 15Tr. Obsaditelnost Škody 15Tr byla 145 osob, obsaditelnost 27Tr IV. generace je 137.

Jana

Věřte, že NS 18 je zatím 5, ale bude jich 6 .

Nikola

Jakože ho koupí bez VŘ?

PepaM

Skutečně? I kupní smlouva v registru smluv hovoří o 5 kusech.
Že by se DP rozhodl „přiobjednat“ šestý vůz se mi nezdá. Nejsem právník, ale je to nárůst plnění o 20 %, jednotková cena je podle kupní smlouvy 9,4 mil. Kč, což je více než limit nadlimitní VZ, tedy podle § 222 Zákona o zadávání veřejných zakázek je to zřejmě podstatná změna, a mělo by proběhnout nové zadávací řízení. A v zadávací dokumentaci si DP vyhradil pouze možnost změny dodavatele, ne rozsahu zakázky.

Pan průvodčí

Nebude. DP nezvládá komunikovat i takový marginality, jako počet nakoupených vozidel. Šest by mělo být NS12.

M M

Jaká je logika tohoto číslování? Začíná se nočními linkami na 4x, pouze jedna linka začínající 5x, dlouho dlouho nic a pak spousta linek na 7x, 8x a 9x. Je to kvůli MHD Most?

TrBus

Ne není, protože došlo ke spojení částí několika současných linek v jednu, vyhodnotili DP , že je přečíslování nutné. Hledali souvislou řadu 21 čísel, což odpovídá 21 linkám, jež nebude obsahovat číslo, které už nyní používá. Takže nemohli do čísla 60 použít nic. První souvislá řada, kterou mohli použít, byla od čísla 70. V rámci integrované dopravy má každé město nějakou číselnou řadu. V Děčíně ji mají například od 200, v Teplicích zase od 100, aby bylo jasné, ve kterém městě konkrétní linka jezdí. Integrace MHD Most – Litvínov není zatím na pořadu dne do doby než bude spuštěn nový… Číst vice »

M M

Nevidím důvod, proč nemohli tedy začít od 1 do 21 – to, že bude pod nějakým číslem jezdit jiná linka, než dosud, přece není limitující

TrBus

Vždyť to z toho vyplývá: Hledali souvislou řadu 21 čísel, což odpovídá 21 linkám, jež nebude obsahovat číslo, které už nyní používá

liborvavrik82

To, že chtěli řadu čísel co nepoužívají dobrý teď dle mého hodně mate.