V Ústí ukázali první nový trolejbus, nahradí vozidla 15Tr

První trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPrvní trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Většinu nákladů zaplatí evropská dotace.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka z UL

🤣 stejně MHD půjde v Ústí za pár let do kopru, díky DP a magistrátu, jedno z nejdražších jízdného v ČR, od 1.1. další nesmyslný vymysl, co jinde v krajském městě nemají. Už teď radši jezdím z okraje města do centra vlakem, i s kočárkem je to lepší i cena. A to nepočítám narvané trolejbusy kdy pomalu nemáte jistotu, že už vás s kočárkem vezme o tamních degeších ani nemluvě.
Pokud díky té změně budou lidem ujíždět přípoje včetně vlaků, tak je tam nezachrání ani trolejbusy ze zlata.

Jirka P.

Já upřímně nerozumím tomu papouškování nesmyslů. Vůz s ev.č. 638 který byl představen skutečně není prvním vozem 27TrNU s karoserií Solaris Urbino 18 IV. Není dokonce ani prvním 27Tr v Ústí nad Labem. Tady jezdí už od roku 2014 deset T-Busů 27Tr s karoserií Solaris Urbino 18 III (některé od roku 2015) a dalších devět 27 TrNU s novou karoserií od roku 2020. Takže ani v článku ani v popisu fotek (první snímek s tou brutální mašlí) není uvedena pravda že jde o první vůz 27Tr pro Ústí nad Labem.

Zdrasa

Máte pravdu v tom, že to není první Škoda 27Tr, ale stále tato dodávka se odlišuje od předchozích. Oproti poslední dodávce 27Tr má tato obě hnané nápravy a pár dalších menších detailů. Takže ano, je to stále 27Tr, ale ty nejsou všechny stejné. 27Tr z poloviny 10. let jsou z hlediska komfortnu o dost níž než poslední dvě dodávky.

Jirka P.

Ano, mají technické odlišnosti (konečně ta druhá hnaná náprava je v Ústí fakt důležitá a nejsou to první trolejbusy s dvěma hnanými nápravami – staré patnáctky je tuším měly také) ale jsou to stále trolejbusy 27Tr resp. TrNU. A co je na popisku „První trolejbus Škoda 27 Tr pro Ústí nad Labem“ v pořádku v médiu zabývajícím se dopravou?

Zdrasa

Jo, to není šťastný popisek, chtělo by to upřesnit.

Radek

tak chápu, že vysokopodlažnost už je dneska nezvyk. ty 15Tr a 22Tr technicky odpovídaly své době před 30, resp 20 lety. životnost ale ale daleko překračovala současné „spotřební zboží“, jelsti to tam vydrží jezdit 10let, tak klobouk dolů před údržbáři. jaká je u těch 27Tr životnost baterií?

FadowMar

Je mi total na bliti z těch co tu obhajuji tyto „moderni“ šroty… realně to ani nejsou trolejbusy ale elektrobusy co maj ukradene karoserie z autobusů, jsou tichy což je dalši hovadina protože trolejbus ma vždycky výrazně hučet a řvat tak aby i nepozorni věděli že někde poblíž jede + ty zvuky jsou total orchestr pro uši, hlavně ty s velkou Rábou ahh, a design no specificky ten Solarisovej je total odpornej, 15tr a 22tr maj nejhezči karoserii co kdy trolejbusy mohli mít, nizkopodlažnost možna pro vozičkaře super ale pro nas či trolejbusaky co chtěji vysoky pohled z okna dalši… Číst vice »

Zdrasa

Asi vás to šokuje, ale trolejbusová doprava se provozuje pro cestující. Ne pro šotořidiče. Takže je naprosto v pohodě, že je zajímá jen komfort.

PvvS

Šotoušci zahazují foťáky. V tom Ústí musí něco dělat dobře 🙂

Jirka z UL

Jste z Ústí? Tak mě můžete sekundovat u nakládání kočárku do těch Tr15. Taky tam mám jednu co je prostě in, ale pro cestování s kočárkem na prd.

Jindřich

Konečně zmizí ty staré šroty 15 Tr!

FadowMar

Nazivat nejlepši trolejbusy v česku šroty jak ubohe

Anonym ze severu

Jojo, on je na tom pětiletý Solaris o tolik lépe, že? Propadlá podlaha hned po konci záruky, nárůst poruch u některých strojů hned po konci záruky, do salónu vytékající fridex, velký odběr kvůli bojlerům (ikdyž stroj umí rekuperovat), do všeho kecá počítač/software, řidič si „nemůže“ vybrat kdy brzdit EDB a kdy vzduchem, výhled ze stanoviště taky žádná hitparáda, promáčkne-li se plech při nehodě tak hned se musí měnit celý plech (místo toho, aby se to jen vyklepalo), namrzne TV a odpálí se elektronika (a nejede se), … Cestujícím a řidičům nové stroje moc přeju (stejně jako odchod 15Tr), ale z… Číst vice »

PvvS

Takže za většinu problémů nemůže Solaris, ale výrobce výzbroje. Tedy Schadewerk. Pročpak jinde šlo přidat EDB na páčku ?

Jura

To že mají dvě hnací nápravy je skvělé. Ale tím to končí, stále podle mého názoru nemůžou 15Trkam konkurovat. USB nabíječky zbytečnost, stejně jako klimatizace, WiFi a já nevím co vše. A pakliže bychom vzali v potaz, že by se vypravenost ředila vozy 22Tr (Kvůli nízkopodlažnosti), kterých z nepochopitelných důvodů vzniklo jen velmi málo, byl by to ideál.

Zdrasa

Jako cestující jsem teda mnohonásobně radši za toto než 15Tr. USB a Wifi většinou nevyužiju, ale klimatizace je pro mě podstatná. Oproti 15Tr jsou také výrazně tišší a jejich interiér odpovídá době.

Jiří Kocurek

15Tr nemůžou konkurovat: Nemáš děti, nemáš staré rodiče, nemáš nikoho známého na vozíku, nikdy jsi neměl problém s kolenem.

Jestlipak alespoň pomůžeš naložit kočárek.

Jura

Nic o mě nevíte, ale víte co/koho vše nemám. Přečtěte si pozorně můj příspěvek, zjistíte, že i na zmiňované sorty obyvatel jsem myslel a není moc sranda nastoupit do schodů s bolestí kolen, to už taky na vlastní kůži znám. Přesto se můj názor nemění.

Paolo

Asi kdyby MHD delal konský povoz jako par stoleti dozadu by si byl spokojeny? Vid? Hold pokrok nezastavis, zvyklosti a naroky lidi se meni a zvysuji. A je to dobre. Jsem za kazdou inovaci a modernizaci v CR rad a ne jen u MHD. Predpokladam, ze hodne lidi tady to ma stejne jako ja.

PvvS

On možná i dopravce chce vozy, na který sežene ND..

Pája

Dvě hnací nápravy se v zimě v kopcích hodí. Tohle uspořádání upřímně závidím.

Anonym ze severu

Tak třeba je budou odteď poptávat i jiná města, když už to Škodovka vyrábí 😀

Kamui

Nechápu tu úchylku na USB nabíječky. Beztak to bude USB-A port 5V/2A, bez PowerDelivery, přičemž něčím takovým dnešní moderní zařízení nenabijete. Rád bych se mýlil.

Jan T.

Brněnští draci USB-C mají, takže by ho mohl mít i nový trolejbus. Ale i těch 10 W se hodí pokud člověku zrovna hrozí vybití telefonu a má u sebe správný kabel. Zrovna lidi kteří se bojí, že jízdenku v telefonu neukáží, když se jim vybije, tak tohle mohou využít.

Jiří Kocurek

On je dost často mobil nosičem jízdního dokladu, je v něm nahraný. Jako nouzovka … kdejaká restaurace na požádání umožní nabití telefonu – zákazník je zákazník.

Pavel Vavříček

A lidi ten vůz ani rádi mít nebudou, pokud se ty vozy nevyvětrají, když nedisponují otvíratelnými okny.

Kamui

Tak záleží, jak bude provedena vzduchotechnika (klimatizace). Já popravdě nechápu, proč zapnutí/vypnutí klimatizace je čistě na libovůli řidiče. Má to fungovat jako ve vlaku – jakmile je nastartováno, vzduchotechnika běží, a vypnout jí lze pouze nouzově zaplombovaným vypínačem.

Jan T.

Stejně tak má být jednotně nastavená teplota na kterou se klimatizuje a v jakém rozsahu okolních teplot se zapíná. A stejně má být nastevena i hlasitost hlášení zastávek. To je jedna věc, kterou nechápu, proč si neumí v depech MHD nastavit a hlídat.

Jozef Sec

V článku je plně automatická celovozidlova klimatizace. Tak by měla být tak, lak píšete.

Jiří Kocurek

Vážně? Odpůrci klimatizace velice rádi argumentují její zvytečností, protože na každé zastávce ten chladný vzduch uteče.

gitare3

Tohle mě vždycky pobaví, že u klimatizace to je problém, ale u topení ne, kde bývá zpravidla i větší rozdíl teplot 😀