V Ústí nad Labem končí prodej jízdenek u řidiče. Kvůli covidu i slabé poptávce
Trolejbusy a autobusy v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL
Cestující se mohou odbavit platební kartou či mobilní aplikací.
Cestující se mohou odbavit platební kartou či mobilní aplikací.
Za tohle, co tam chudákům cestujícím místní DP předvádí, by měl naopak platit jim! Za to, co všechno musí trpět! V zásadě existují dva druhy cestujících – ti, kteří jízdné platí, protože musí, a ti, kteří ho jednoduše (a beztrestně) neplatí. To je ovšem diskriminace té slušné – platící části cestujících. Druhá věc jsou silně osekané jízdní řády oproti dřívějšku, člověk se tam načeká celou věčnost, než mu jede jeho spoj. A ta hrozná vozidla, co tam v MHD jezdí, škoda mluvit.
Stejne jen.okradali lidi bud naschval nemeli detsky museli jste koupit drazsi pro dospelea nikdy nechteli vracet penize drobne .museli jste myt jedine presne .na vic na ridice mam fakt pivku kdyz nezastavi kde maji a zastavku projedoua nebo vam naschval pred nosem zavrou dvere a ujedou
Když tam maj přímo napsáno, že nevracej, že musíte mít přesně, tak je to podle mě v pořádku.
To tam napsáno jednoznačně nemají!
Každý si může koupit SMS jízdenku. Kdo nemá mobil, může v každém voze platit pouhým přiložením platební karty. Výjimky, které nevlastní mobil ani kartu si prostě musí nakoupit jízdenky do zásoby.
Možností nákupu jízdenek nabízí DP celou řadu, vo tom žádná, ale všechny možnosti cíli na skupinu lidí, kteří si jizdenku chtějí koupit. Jak přinutíte spoluobčany z Trmic, Předlic, Mojžíře, aby platili kartou, nebo si pořídili apku?
Odvážní řidiči, nyní vytáhli z těchto lidí alespoň 25korun, od nového roku je nepustí bez jízdenky do vozu, jen do chvíle, než dostane některý z řidičů přes h..u.
Pak přijde nařízení z DP nechat tyto cestující napokoji, s tím že zodpovědnost převezmou revizoři, kteří se občas na těchto linkách objeví…
Tohle mě třeba nenapadlo.
Bohužel, pokud žijete někde v ghettu, a všichni ve vaší sociální bublině kradou/jezdí na černo/[doplntě si] a takové chování je pro vás každodenní realitou, je to pro vás normální, nevidíte na tom nic špatnýho. Odsoudit to je jednoduchý, děláme to všici, ale to ten problém nevyřeší.
Já třeba si mobilem jízdenku koupit nemůžu, protože na to je potřeba mít aktivní prémium SMS, a to nemám ani na jednom, ze 2 používaných čísel.
Je to velká lež DPMUL. Opakuji lež, lež, lež. Zájem o prodej v hotovosti, i když dražší zájem je, téměř každý den, vidím prodej a řidiči jízdenky nemají, opakuji, nemají, nemají, nemají. Nikdo z managementu prodeje od řidičů nekontroluje! Nemají právo rušit hostovost, pokud je to pořád řádné platidlo. Řešením by bylo, že by řidiči měli prodejní karty, na kterých by při střídání, nebo konci směny vyjížděly třžby, které by následně odevzdaly a ne, že budou muset jít k pokladně a vyzvedávat následně se vymlouvat, že lístky došly.
Upřímně bych se nedivil, pokud by impuls pro zrušení prodeje, dali sami řidiči. Co jim to vlastně přináší? V provozu zdržuje, provizi z prodeje nemají, dohady s cestujícími.
Samozřejmě, že se toho mohlo vedení DP chytit, protože cena za výrobu jízdenek stoupá, zatímco prodeje u řidičů klesají.
A pokud přibude jen menší počet neplatících, stejně to doplatí magistrát v rámci kompenzace za ujetý km, aniž by něco poznal.
Někde jsem slyšel, že to chtěli řidiči autobusů a proto se to zrušilo. Těžko říct, kde je pravda.
Dneska jsem potkal 10 lidí (na 3 spojích) co si chtěli koupit jízdenku u řidiče.
Tak ono to zní logicky. Celodenní nástup předními dveřmi je jen na autobusových linkách, takže koho to nejvíc otravuje je jasné.
Co je cestujícímu do toho, že to řidiči nic nepřináší, ta práce je s tím spojena, dohadují se jen řidiči, kteří odmítají s cestujícími komunikovat. Znám řidiče, co má lístky pořád bez ohledu na nějaký profit a nikoho to nezdržuje, naopak ochota některých řidičů a jejich rychlost prodeje přes EOS zdržuje, z toho taky nic nemají, ale to tady nezmiňujete.
Mám tu smůlu, že bydlím poblíž VŠ/kolejí v jen o málo větším městě než je Ústí. Každý říjen stejný průběh cesty z práce, chci-li jet busem – asi tři zastávky z centra, na každé třeba 4-7 lidí kupuje jízdenky u řidiče, což nechápu. Cca v listopadu pak DP konečně navýší četnost spojů (škoda, že to nejde už od září) a je to lepší. Měl jsem dojem, že v dnešní době už se od hotovostních transakcí v MHD zcela ustoupilo, škoda..
Nemůžete přece nutit lidi si zřizovat bankovní účty nebo elektronické peněženky.
Samozřejmě, že to dopadne stylem. Nemám jízdenku, nastoupím do busu a když budu chtít jízdenku, řidič mávne rukou a řekne ať jdu dále do vozu. Již nyní je pro mnoho řidičů důležitější dodržovat JŘ, než aby se dohadovali s nepoctivými cestujícími.
To sice jo, ale je to pak stejný černý pasažér, jako každý jiný.
Minule jsem nastoupil do busu a jízdenkou a nefungovaly označovače (byly vypnutý), tak jsem to šel říct řidiči a on jen řekl „no nefungujou, no“… Ale ve chvíli, kdyby přišel revizor, tak mám asi smůlu, neokecal bych to.
Za půl roku se budou drbat na hlavě, proč jezdí lidi na černo! Připomíná mi to „státnický“ tah Andreje „My Češi“ Babiše a jeho loutky Adama Vojtěcha, kteří v létě „pro nezájem“ zavřeli velká očkovací střediska! Teď se „diví“, proč nejsou lidi naočkování…! 🙁
Lidi nejsou naočkovaní proto, že by v uplnulých měsících nebyla kapacita.
Jestliže je dostatek míst, kde si jízdenku pořídit, tak je to skvělé rozhodnutí. Pro řidiče je to požehnání. Navíc se výrazně sníží zpoždění.
Já jsem pro to, aby vždycky šlo nastoupit. Automat na každé zastávce nebo v každém vozidle.
Jo jestli automat ve vozidle nebere mince ale jenom karty, tak jo.
Ve Švýcarsku je na každé zastávce MHD alespoň jeden jízdenkový automat beroucí hotovost, někde jak v CHF, tak €.
Na okrajích > směrem ke konečné je umístěn na zastávce v opačném směru jízdy (> centrum).
V regionální autobusové dopravě si mohou cestující tam, kde není automat koupit za „standardní“ tarif „dopravního sdružení“ koupit jednorázovou jízdenku …
Věřte, že v Ústí není automat na všech zastávkách 😉
V naší čtvrti v UL na rozhraní Všebořic a Bukova byl jediný automat na jízdenky. Před pár měsíci ho zrušili a dali ho na hlavní nádraží, prý je tam více zájemců o lístky. Jenže to nádraží je od původního místa 5 km. Tak asi takto se město stará o své občany, aby si mohli koupit lístek, tedy hlavně pro děti, které samozřejmě nemají kartu a nejezdí MHD pravidelně. Po každých volbách přicházejí lepší a lepší politici. Děkujeme magistráte.
Přitom na hlavním nádraží je trafika…
Jo jeden automat na zastávku s více nástupišti většinou beru. 🙂
Naopak, prodej z EOS zdržuje více.
Přijde mi spíš, že mnoho řidičů s ním spíš neumí pracovat.
No tak to si revizoři s policií udělají pár přesčasů. A myslím, že si na sebe vydělají. Je hodně možností, jak si lístek koupit, takže omezit nejproblémovější (pro zaměstnance) a nejmíň využívanej způsob není problém. Navíc sebou řidiči nebudou ve většině případů tahat jízdenky a hotovost. Což může dost přispět ke zvýšení bezpečnosti.
Naprostá většina pohledávek z dopravy je nevymahatelných, to jen tak pro úplnost. Proto se pokuty dávají jen bíle vypadajícím lidem. Nikdo nechce mít plnou účetní evidenci nevymahatelných dluhů…
No to je názor. Veřejná služba za 500. Ty budeš asi línej řidič a nebo politik co to vymyslel.
Tak třeba na nádraží Střekov, dá se tam někde koupit lístek normálně?
SMS, karta, aplikace .
Lidi nejsou naockovani proto, že jsme na rozdíl například od Portugalcu narod, kde se každý poslední dělník cítí jako odborník na epidemiologii „přece do sebe nenechá cpát nějaké sračky“, a za rohem si koupí Braníka v petce, plato antidepresiv, gothaj a karton nejlevnějších cigaret. Za to fakt nemůže nedostatek možnosti se ockovat. Stejně jako za jízdy na černo nemůže zrušení prodeje jízdenek u řidiče, když je možnost si ji koupit na každé zastávce ve voze kartou
,,Za půl roku se budou drbat na hlavě, proč jezdí lidi na černo!“
Přesně to si taky říkám.
Asi před 14 dny jsem byl na Míráku a dvě sociálně slabší dámy si chtěly koupit lístek v automatu. Automat mince nebral (porucha). Tak si chtěly koupit lístek u řidiče a on lístky neměl. Tak se na sebe usmáli a vesele pokračovaly dále do vozu.