V Ústí nad Labem budou jezdit trolejbusy od Škody s karoserií Solarisu

Trolejbus Škoda 27Tr pro Rigu. Autor: Škoda ElectricTrolejbus Škoda 27Tr pro Rigu. Autor: Škoda Electric

Společnost Škoda Electric vyhrála veřejnou zakázku na dodávku devíti parciálních trolejbusů pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem. V zakázce,

Společnost Škoda Electric vyhrála veřejnou zakázku na dodávku devíti parciálních trolejbusů pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem. V zakázce, kterou musel dopravce jednou zrušit, byla jediná. Pro Ústí nad Labem vyrobí trolejbusy 27 Tr.

Vítězství Škody vyplývá z informací na profilu zadavatele a v registru smluv.  Dopravní podnik za trolejbusy zaplatí 152 milionů korun bez DPH, odhadovaná cena byla o 9 milionů korun nižší.

Jde o kloubové trolejbusy s přídavnou baterií, díky které mohou jet část trasy i mimo troleje. V Ústí nad Labem by se mělo všech devět vozidel objevit do konce příštího roku. Čtyřdveřový kloubový trolejbus vyrábí Škoda ve spolupráci s polským výrobcem Solaris, který dodává karoserii. Stejný typ, ale bez baterie, například koupili nedávno v Chomutově. V Ústí ale bude jezdit trolejbus už s jinou karoserií.  

První soutěž na stejný typ trolejbusů zrušil dopravnímu podniku antimonopolní úřad, na který se obrátila společnost SOR Libchavy. Důvodem bylo jen 25 centimetrů délky karoserie. V původní zakázce požadoval dopravní podnik maximální délku 18,5 metru. SOR měl trolejbus na 18,75 metrů. „Zadavatel dostatečně neodůvodnil svůj požadavek na maximální délku trolejbusů a mohl tak diskriminovat některé uchazeče,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda v červnu na adresu zrušené soutěže. SOR se nakonec soutěže nezúčastnil.

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem parciální trolejbus Škoda 27 Tr Škoda Electric
15 komentářů