Doprava ve městě Trolejbusy

V Ústí nad Labem budou jezdit trolejbusy od Škody s karoserií Solarisu

Trolejbus Škoda 27Tr pro Rigu. Autor: Škoda Electric
Trolejbus Škoda 27Tr pro Rigu. Autor: Škoda Electric

Společnost Škoda Electric vyhrála veřejnou zakázku na dodávku devíti parciálních trolejbusů pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem. V zakázce, kterou musel dopravce jednou zrušit, byla jediná. Pro Ústí nad Labem vyrobí trolejbusy 27 Tr.

Vítězství Škody vyplývá z informací na profilu zadavatele a v registru smluv.  Dopravní podnik za trolejbusy zaplatí 152 milionů korun bez DPH, odhadovaná cena byla o 9 milionů korun nižší.

Jde o kloubové trolejbusy s přídavnou baterií, díky které mohou jet část trasy i mimo troleje. V Ústí nad Labem by se mělo všech devět vozidel objevit do konce příštího roku. Čtyřdveřový kloubový trolejbus vyrábí Škoda ve spolupráci s polským výrobcem Solaris, který dodává karoserii. Stejný typ, ale bez baterie, například koupili nedávno v Chomutově. V Ústí ale bude jezdit trolejbus už s jinou karoserií.  

První soutěž na stejný typ trolejbusů zrušil dopravnímu podniku antimonopolní úřad, na který se obrátila společnost SOR Libchavy. Důvodem bylo jen 25 centimetrů délky karoserie. V původní zakázce požadoval dopravní podnik maximální délku 18,5 metru. SOR měl trolejbus na 18,75 metrů. „Zadavatel dostatečně neodůvodnil svůj požadavek na maximální délku trolejbusů a mohl tak diskriminovat některé uchazeče,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda v červnu na adresu zrušené soutěže. SOR se nakonec soutěže nezúčastnil.

15
Diskuze

avatar
4 Komentáře
11 Reakce na komentáře
1 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
LBSMatželezničář v důchoduJendaJindra Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jindra
Host
Jindra

V Chomutově je skupina řidičů která je proti všemu.Týká se to i 27Tr.Zima ještě nezačala,ano byla námraza.Tento problém
je ale všude tam kde jezdí trolejbus nebo tramvaj.V minulosti i na dráze.A že to občas proklouzne?Změnit návyky jízdy
s 15Tr!Vše časem se uklidní.Při dodání vozů mega problém s navijáky.Dneska ticho po pěšině.Já osobně jsem až na
nepodstatné věci spokojen.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Trolejbusy s karoserií výrobce Solaris (obecně) nejsou v Ústí nad Orlicí novinkou – „krátké“ už tam jezdí, takže DP vlastně zároveň jen pomalu přechází k dalšímu sjednocování „výrobního původu“.

Vendelín
Host
Vendelín

v ústí nad Orlicí? Já tam žádný trolejbus nikdy neviděl.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Samozřejmě „nad Labem“ – omlouvám se za překlep vyrobený „fqaltu“.

Pepa
Host
Pepa

1.) Ústí nad Labem
2.) Jezdí nám tu 18 tříosáků a 10 kloubů.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Díky za upřesnění: takže je to logická náhrada starých „patnáctek“ nízkopodlažními vozidly.
Existuje už nějaká podrobnější představa o využití té „parciality“ mimo drráty?

Jenda
Host
Jenda

Minimálně rok a půl budou zajišťovat spojení na Střekov přes Labe. Stávající most Dr. Edvarda Beneše je v havarijním stavu a rekonstrukce bude vyžadovat úplné uzavření bez výjimky. Mariánský most na případné zatrolejování nebyl plánován.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Aha – díky: to mi (zatím) uniklo.

xyz
Host
xyz

„Jde o kloubové trolejbusy s přídavnou baterií, díky které mohou jet část trasy i mimo troleje. V Ústí nad Labem by se mělo všech devět vozidel objevit do konce příštího roku. Čtyřdveřový kloubový trolejbus vyrábí Škoda ve spolupráci s polským výrobcem Solaris, který dodává karoserii. Stejný typ například koupili nedávno v Chomutově“

Z tohoto odstavce může vyplývat, že i nové chomutovské trolejbusy mají přídavný bateriový pohon. Chomutovské trolejbusy však onen přídavný pohon nemají.

Vendelín
Host
Vendelín

v ústí nad Orlicí? Já tam žádný trolejbus nikdy neviděl.

Vendelín
Host
Vendelín

V Chomutově s nimi nejsou řidiči moc spokojeni zejména v zimním provozu.

Mat
Host
Mat

Však v Chomutově ještě ty solarisy zimu nezažily…navíc u 26Tr se zvedne zadní náprava a je to v pohodě, to samé u 28Tr.

AHG
Host
AHG

To budou karoserie Solarisu ještě 3. generace nabo už 4.?