V Ústí nad Labem-Brné vzniká nové veřejné přístaviště pro rekreační lodě
Molo v Brné bude plovoucí, hladině se bude přizpůsobovat dík uchycení ke třem dalbám.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo výstavbu veřejného přístaviště pro malá plavidla v ústecké části Brná. Přístaviště bude mít podobu mola o délce 62 metrů se šesti sklopnými výložníky, u kterých bude možné vyvázat až 12 rekreačních lodí.
Stavbu provádí Metrostav, náklady činí 24 milionů. „Momentálně dolaďujeme technickou dokumentaci, kterou je potřeba přizpůsobit zjištěné geologii dna řeky, a připravujeme staveniště,“ uvedl vedoucí projektu z Metrostavu Jan Zeman.
Metrostav pro ŘVC od letoška staví i nová přístaviště ve Štětí a Roudnici nad Labem, jejich konstrukce je ale odlišná. Mola ve Štětí a Roudnici jsou konstruována jako pevná, při povodních se počítá s jejich zatopením. V Brné bude molo plovoucí, hladině se bude přizpůsobovat dík uchycení ke třem dalbám. Přístaviště vznikne na pravém břehu ve zdrži jezu Střekov.
„Zájem o rekreační plavbu rok od roku stoupá. Pohodlná plavba ale vyžaduje síť veřejných přístavišť, kde je možné bezpečně přistát, navštívit města a další zajímavosti na břehu i klidně přečkat noc,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů.
Labe vždy sloužilo hlavně nákladním lodím, čemuž odpovídá i infrastruktura; zázemí pro rekreační plavbu chybí. ŘVC se v poslední době snaží řeku rekreační plavbě přizpůsobit. Letos zahájilo výstavbu nových přístavišť ve Štětí, Čelákovicích a Roudnici nad Labem, dokončuje se modernizace přístaviště v Litoměřicích. „Podmínky na Labi tak postupně přiblížíme oblíbeným vodním cestám pro cestovní ruch, jako je Baťův kanál a Vltava,“ doplnil Fojtů.
Stavba přístaviště Brná u cyklokempu Loděnice přechodně omezí pohyb na přilehlé cyklostezce. Provoz bicyklů bude v případě prací na břehu prováděných zejména v zimním období veden objízdnou trasou.