V Ústí dokončili testování elektrobusu Scania, v kopcích zvládl 200 kilometrů na jedno dobití

Elektrobus Scania Citywide LF při testech u jezera Milada v Ústí nad Labem. Foto: ScaniaElektrobus Scania Citywide LF při testech u jezera Milada v Ústí nad Labem. Foto: Scania

Scania chystá testování elektrobusu v dalších českých městech.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kevis

No,to naftové topení, paráda. Když jsem byl v DPO, byly tam 4 elektrobusy SOR s naftovým topením. Občas se stalo, že ráno řidič odjel a nejbližší vhodnou pauzu se vrátil s řevem, že není natankovný bufik, že mu je hrozná zima, protože nemůže topit. Řidič, který skončil ho totiž zapomněl natankovat.
Krom toho se už nejedná o ekologický autobus díky tomu topení.

SYN

Perfektní, a když zapomene dofoukat kola tak se taky může stát že bude druhý den mít některé (polo)prázdné? Jako koment řekněme, ale není to námitka proti busu… zapomenout se dá spousta (jiných) věcí.
Výkon (a spotřeba) naftového topení bude tak o řád nižší než spalovacího motoru, a navíc se rozhodně nepoužívá trvale. Dokud nebudou mrazy, stačí odpadní teplo z elektromotoru a střídačů, a kolik mesíců u nás teď bývají mrazy? Jeden z dvanácti, asi tak?

ksz

S novými baterkami a mimo zimní období jsou všichni happy.

Juraj

„Vůz byl nasazen v období od 18. ledna do 14. března 2023 na všechny autobusové linky MHD.“

Je ještě nějaké jiné, horší zimní období?

Gejza

Takže stačí doplnit sběrač pro průběžné dobíjení z trolejového vedení a rébus bezemisní dopravy v Ústí je vyřešen.

Kuba

Jestli mají dostatek řidičů trolejbusů tak ano. Třeba v HK jich je pořád nedostatek.

medvěd

Zadání „bylo splněno“ ………..jen na elektriku je v zimě je naprd (nepoužitelný). Stakanovci splnili úkol.

Bob

Citace: „S určitou rezervou je nutno brát i údaj o dosažení vysokého dojezdu ve vztahu k zimnímu období, protože předváděcí elektrobus je vybaven přídavným naftovým topením, takže vliv vytápění na spotřebu elektrické energie uložené v bateriích byl nulový“.
Aha, čili chápu to správně, že kdyby elektrikou i zatopili, tak by to už potřebné trasy neujelo :o)
Takže opět žádná adekvátní náhrada za klasický bus, ale opět nedokonalý paskvil? Nehledě na to, že se fosilních paliv opět nezbavili, protože bez nich bude lidem zima a to by neprošlo? Jaký ten test měl tedy smysl, když vlastně nešlo o elektronáhradu stávajících busů?

SYN

hlavně že je to úplně tragické, to teda jo 🙂 🙂

liposh

Když jsem četl ten nadpis, tak jsem si po prvním letmém pohledu myslel, že “ v kopcích zvládli 200 km za hodinu“ 😀

Jiří Kocurek

Popisek té fotky v článku napadl šotek a zaonačil to na „jezero Milana“.

Jarda

a k čemu je to dobrý? kdyby raději vrátili do ústí tramvaje.

Jiří Kocurek

A jezdí ty trolejbusy v Ústí přeplněné, že je potřeba skokově zvýšit kapacitu MHD?

Vojtaano

Jezdí.

Mic

Mno, kdyby použili dynamické dobíjení přes klacky, neměl bych námitek…

David

Já nevím jestli bych psal „navzdory kopcovitému terénu“ … právě v kopcovitém terénu mají elektrobusy nad autobusy navrch, jelikož mohou při jízdě skopce rekuperovat.

Hajnej

Přesně tak. Taky mě to praštilo do očí.
Pokud s baterkovým vozidlem nejedu jako debil, tak je celkem jedno, v jakém terénu.

Peeetr

Přesně tak. Baterkáčům v Česku vadí nejvíc nízké teploty, vysoké rychlosti a rychlo-dobíjení. Vysoké teploty a rekuperace z kopce jen primitivním modelům, které mají jen chlazení vzduchem.

SYN

Poměr (navíc) vydané energie do kopce versus rekuperované energie z kopce je dneska asi jedna třetina (cca 33%) takže ano, oproti autobusům tu získávají body (úsporu) navíc, ALE pokud jde o celkový dojezd tak ten je stále nižší než po rovině…

JGR

A jak dlouho trvá dobíjení, Toť otázka

Anonym ze severu

Celé dopolední sedlo a pak celou noc? Asi? Protože se v Ústí objevoval zásadně na šejdrech, možná odjezdil pár 10hod směn. Na „klasické“ směny (4:00 – 24:00) nasazen, pokud vím, nebyl.

JGR

fakta prosím, ne domněnky

Anonym ze severu

Zeptejte se řidičů, kolikrát byl jinde než na šejdru nebo 10hodinové směně.

JGR

Děkuji za zevrubnou a vyčerpávající odpověď. Do Aussig se v nejbližší době nechystám, navíc tam žádnýho autobusáka neznám. Není žádná hamba se přiznat, že vím hovno

Martas

To je celkem solidní dojezd. Snad je to tišší než plzeňský výrobek z Turecka. Nedávno jsem viděl a hlavně slyšel projíždět a ono to po roce rachtá, jak vylítané Citybusy po 10+ letech

Martas

Aha, tak nic 🙂

Jiří Kocurek

Jo dík, konečně to dostalo nějaký reálný rámec. Když se něco opakovaně měří, tak se má uvádět střední hodnota a ta tam je v podobě průměrného denního nájezdu. Odchylka měření tam sice chybí, ale z uvedených příkladů si člověk představu udělá. Takže 150 km/den je zcela reálných, cokoliv navíc je jen bonus.