V Ústí dokončili testování elektrobusu Scania, v kopcích zvládl 200 kilometrů na jedno dobití
Elektrobus Scania Citywide LF při testech u jezera Milada v Ústí nad Labem. Foto: Scania
Scania chystá testování elektrobusu v dalších českých městech.
No,to naftové topení, paráda. Když jsem byl v DPO, byly tam 4 elektrobusy SOR s naftovým topením. Občas se stalo, že ráno řidič odjel a nejbližší vhodnou pauzu se vrátil s řevem, že není natankovný bufik, že mu je hrozná zima, protože nemůže topit. Řidič, který skončil ho totiž zapomněl natankovat.
Krom toho se už nejedná o ekologický autobus díky tomu topení.
Perfektní, a když zapomene dofoukat kola tak se taky může stát že bude druhý den mít některé (polo)prázdné? Jako koment řekněme, ale není to námitka proti busu… zapomenout se dá spousta (jiných) věcí.
Výkon (a spotřeba) naftového topení bude tak o řád nižší než spalovacího motoru, a navíc se rozhodně nepoužívá trvale. Dokud nebudou mrazy, stačí odpadní teplo z elektromotoru a střídačů, a kolik mesíců u nás teď bývají mrazy? Jeden z dvanácti, asi tak?
S novými baterkami a mimo zimní období jsou všichni happy.
„Vůz byl nasazen v období od 18. ledna do 14. března 2023 na všechny autobusové linky MHD.“
Je ještě nějaké jiné, horší zimní období?
Takže stačí doplnit sběrač pro průběžné dobíjení z trolejového vedení a rébus bezemisní dopravy v Ústí je vyřešen.
Jestli mají dostatek řidičů trolejbusů tak ano. Třeba v HK jich je pořád nedostatek.
Zadání „bylo splněno“ ………..jen na elektriku je v zimě je naprd (nepoužitelný). Stakanovci splnili úkol.
Citace: „S určitou rezervou je nutno brát i údaj o dosažení vysokého dojezdu ve vztahu k zimnímu období, protože předváděcí elektrobus je vybaven přídavným naftovým topením, takže vliv vytápění na spotřebu elektrické energie uložené v bateriích byl nulový“.
Aha, čili chápu to správně, že kdyby elektrikou i zatopili, tak by to už potřebné trasy neujelo :o)
Takže opět žádná adekvátní náhrada za klasický bus, ale opět nedokonalý paskvil? Nehledě na to, že se fosilních paliv opět nezbavili, protože bez nich bude lidem zima a to by neprošlo? Jaký ten test měl tedy smysl, když vlastně nešlo o elektronáhradu stávajících busů?
hlavně že je to úplně tragické, to teda jo 🙂 🙂
Když jsem četl ten nadpis, tak jsem si po prvním letmém pohledu myslel, že “ v kopcích zvládli 200 km za hodinu“ 😀
Popisek té fotky v článku napadl šotek a zaonačil to na „jezero Milana“.
a k čemu je to dobrý? kdyby raději vrátili do ústí tramvaje.
A jezdí ty trolejbusy v Ústí přeplněné, že je potřeba skokově zvýšit kapacitu MHD?
Jezdí.
Mno, kdyby použili dynamické dobíjení přes klacky, neměl bych námitek…
Já nevím jestli bych psal „navzdory kopcovitému terénu“ … právě v kopcovitém terénu mají elektrobusy nad autobusy navrch, jelikož mohou při jízdě skopce rekuperovat.
Přesně tak. Taky mě to praštilo do očí.
Pokud s baterkovým vozidlem nejedu jako debil, tak je celkem jedno, v jakém terénu.
Přesně tak. Baterkáčům v Česku vadí nejvíc nízké teploty, vysoké rychlosti a rychlo-dobíjení. Vysoké teploty a rekuperace z kopce jen primitivním modelům, které mají jen chlazení vzduchem.
Poměr (navíc) vydané energie do kopce versus rekuperované energie z kopce je dneska asi jedna třetina (cca 33%) takže ano, oproti autobusům tu získávají body (úsporu) navíc, ALE pokud jde o celkový dojezd tak ten je stále nižší než po rovině…
A jak dlouho trvá dobíjení, Toť otázka
Celé dopolední sedlo a pak celou noc? Asi? Protože se v Ústí objevoval zásadně na šejdrech, možná odjezdil pár 10hod směn. Na „klasické“ směny (4:00 – 24:00) nasazen, pokud vím, nebyl.
fakta prosím, ne domněnky
Zeptejte se řidičů, kolikrát byl jinde než na šejdru nebo 10hodinové směně.
Děkuji za zevrubnou a vyčerpávající odpověď. Do Aussig se v nejbližší době nechystám, navíc tam žádnýho autobusáka neznám. Není žádná hamba se přiznat, že vím hovno
To je celkem solidní dojezd. Snad je to tišší než plzeňský výrobek z Turecka. Nedávno jsem viděl a hlavně slyšel projíždět a ono to po roce rachtá, jak vylítané Citybusy po 10+ letech
Něco o tom dojezdu: https://www.cs-dopravak.cz/v-usti-nad-labem-skoncily-zkousky-elektrobusu-od-scanie/
Aha, tak nic 🙂
Jo dík, konečně to dostalo nějaký reálný rámec. Když se něco opakovaně měří, tak se má uvádět střední hodnota a ta tam je v podobě průměrného denního nájezdu. Odchylka měření tam sice chybí, ale z uvedených příkladů si člověk představu udělá. Takže 150 km/den je zcela reálných, cokoliv navíc je jen bonus.