V Ústeckém kraji mají jezdit běloruské autobusy, jejich dovozce vyhrál soutěž
Autobusy MAZ. Foto: Redline - Wikimedia Commons
Krajskou firmu vyjde nákup 90 autobusů bez ohledu na vítěze v nové soutěži podstatně levněji než u první soutěže.
Ale po „revoluci“ nám slibovali, že půjdeme cestou na západ… :-O
No, tak na podminky vyberoveho rizeni, hodnotici kriteria, a hlavne hodnoceni dodavatele se velice rad podivam. Protoze vitezstvi firmy s jednim spolecnikem, zakladnim kapitalem v 1000 korun, dle jedine ucetni zaverky prodelecne a bez jakychkoliv evidovanych drivejsich verejnych zakazek smrdi jeste vice nez cely lukasenkuv rezim.
No civilized country or part of a civilized country should deal with dictators or other criminals. So far I considered Czech Republic a civilized country. Lukashenko is a political criminal, he has usurped the power in Belarus and opened a war against belarussian people, including the people working on MAZ who were fired or repressed in many other ways. How come Czech Republic decided to support dictator Lukashenko financially?! It is immoral! Czech Republic, please stop supporting Lukashenko, demonstrate that for your state human rights is not an empty sound!
nepodporujte krvavého diktátora! V Bělorusku jsou porušována lidská práva!
Proč poskytujete finanční podporu fašistickému režimu Lukašenka? Je váš zisk dražší než neustálé násilí proti běloruskému lidu?
please do not support lukashenko!
Nepodporujte prosím diktátora Lukašenka, prosím! V této společnosti jsou všichni nesouhlasní zaměstnanci propuštěni a uvězněni.
I wonder how it happened that an enterprise that openly violates workers‘ rights and fires people for political views can, as if nothing had happened, get European contracts and sell its products on the European market?
Please do not support the dictator Lukashenko, please! In this company, all dissenting employees are released and imprisoned.
Nepodporujte diktátora Lukašenka, prosím! V tomto podniku jsou všichni nesouhlasní pracovníci propuštěni a uvězněni.
Bělorusko utratí všechny peníze, které dostalo, na bití, vraždy a únosy běloruského lidu.
Nemůžete pomoci běloruské diktatuře.
Bělorusko utratí všechny peníze, které dostalo, za bití, vraždy a únosy belasých.
Nemůžete pomoci běloruské diktatuře.
Human rights are systematically violated in this factory. During the protests against Lukashenko, many employees of the factory opposed the dictatorship, for which they were subjected to repression. Many were fired. Why do you support Lukashenka’s dictatorship financially?
Od občanů Běloruska: nechtěli jsme, aby teď někdo podporoval naše státní podniky. Takové smlouvy pomohou Lukašenkovi zůstat u moci déle. Potřebujeme více dohod s běloruskými státními podniky. Čím rychleji krize přijde, tím rychleji skončí
Omlouváme se za Překladač Google, pokud něco není jasné
MAZ 206 najväčší ŠROT ktorým som mal možnosť cestoval…. U nás jazdia 3 ks ako MHD… Uprimne ked vidím stať ten bus na zastávke radšej idem pešo.. Nekvalitne celé… hrdzavé, prevodovka trhá, autobus vybruje na voľnobehu ale aj pri rozbehu až z toho bolí hlava niečo katastrofálne … A to ich mesto kupovalo ako nové! Ten vrak sa nechystá ani na VANHOOL čo behá u nás ako jazdenka s neviem kolko 1000 km…
Tak hlavně aby to nebyly větší křápy, než jsou SÓR z Libchav
Strojírenskej a dopravní obchod se zeměmi bývalého Sovětského Svazu tedy včetně Běloruska mimochodem dělá i pan kancléř Minář. Doufám, že v tom nemá prsty.
Mynář není Minář a ten zase není kancléř ale kašpar…
Každopádně, MAZy vzešly ze soutěže, patří k tomu nejlevnějšímu… Oproti jiným výběrkům tohle vypadá ještě celkem průhledně – žádná podezřelá vyloučení – jestli se ještě něco najde, to uvidíme.
Já jsem na MAZy docela zvědav, součástí smlouvy jsou i záruky, technika je licenční z Německa, tak doufejme půjde o použitelné vozy. Ono značka nedělá vše – hodně jsem se těšil na SCANIE a dost mě zklamaly.
Ten pochybný dodavatel po dodání busů krachne a záruka žádná nebude.
Jinak cena 3,85 mil. za běloruský bus není nijak zázračná, Crosswaye se při podobně velkých dodávkách prodávají kolem 3,9 mil.
Já si vzpomínám, jak tady i jinde se představitelé kraje a dopravce vytahovali, že přece chtějí nakoupit super kvalitní autobusy. Proto prý tehdy stáli Scanie tu raketu. Mají plnou výbavu, plný servis atd. Jenže tehdy to nebylo žádné výběrové řízení, protože do toho se jim nikdo nepřihlásil. Tak je prostě vybrali mimo to výběrové řízení. A tam si dodavatelé mohli prostě diktovat cenu. Scania to stihla, Zliner ne. Jenže siruace se změnila během 2 let. Nyní se v soutěžích bude účastnit díky současné situaci v ekonomice více výrobců. A také za nižší cenu. No a tak se přihlásili další, kteří… Číst vice »
A co je na Scaniích špatného?
Ústecký kraj je zřejmě hodně bohatý, když si může dovolit laciné věci…..
Na běloruské zboží by měla vláda uvalit sankce.
SračkaObříchRozmerů to zřejmě napadne a budou požadovat aby se koupili ty jejich vozy na hnůj. Co na tom že skončil na 4 místě.
Proto koupí X krát větší hnůj. Dojděte si s tím, jste nemocen.
Mazem jsem jezdil a nebyla šance to rozbít. Se SOREM taky a nebyla šance s kramem odjet jedem měsíc bez poruchy.
Já se Sorkou jezdím denně bez problémů. Teď jdu na Hradecko na novou sorku. Už jsem ji zkušebně řídil a to je úplně jinde. Nová předni náprava. Moc pohodlný. Jinak Sorky nejsou na dílně o nic víc, než jiné značky. Zkuste méně to řídit ve virtuálním simulátoru.
Na simulátoru jsem nikdy nejel ale 10 let na zájezdech a teď brousím linku 6 let jezdil jsem Karosou SORem a teď mám MANa tak vím o čem mluvím.
SORkou na zájezd… tak to jo 🙂
Zapoměl jste nám říci, kde jste jezdil s tím Mazem. 😂
Maz 357 tahač v Polsku se toto auto používalo v civilní verzi jako přepravník na obří trubky .Jel jsem s tím před Mnoha lety z Pl na UA a Mohu říct že v té době na cca30 let starý vůz to byla paráda.
jezdil jsem 45 roku a sor je jasny vitez jako krap
to si zas někdo namastil kapsu dolarů,popelnice přijedou…
Popelnice ani nahodou chlape! Osobna skusenost viac nez dobra ako MAZ tak BKM sa nemusia za svoje produkty hanbit.
Jj, BKM mě taky hodně příjemně překvapil. MAZem jsem se svezl v Polsku a neřekl bych, že je horší kvalitativně. Jen při vyšší rychlosti byl motor slyšet trošku víc jak u nás hojně využívané konkurence, ale žádnej extrém.
Když jsem vlastnil ruské auto,některé náhradní díly byly Běloruské. Velmi často byly vadné jako nové(ložiska s vůlí,tekoucí tlumiče atd). Absolutní katastrofa.
Jak musi clovek zhresit, aby ho Buh ztrestal ruskym autem?
Horší než ty popelnice SOR to už snad být nemůže. Snad.
vyrazne lepsie ako SOR i Iveco… osobne skusenosti viac nez dobre
V tom Usteckem kraji jsou dobri strelci, zadat zakazku za 400 micu neznamemu srocku s tisicikorunovym zakladnim jmenim a dodavatelem z Beloruska…tomu se rika odvaha…:-)
Zapoměl jste na prostředníka
Tady zrejme vyhrala nizka cena nad kvalitou a velkou neznamou je vyrobce z Beloruska, ktery tu nema ani zazemi a servis. Snad to neodnesou cestujici a cela kvalita dopravniho systemu v Usteckem kraji. Mrzi me,ze se hledi v tomto kraji jen na nrjnizsi cenu jak usetrit a redukovat, co fungovalo predtim dobre.
Četl jste ten článek? Doporučuji zejména větu „NMN nabídl sice vyšší cenu než turecký výrobce Otokar, ten však skončil druhý v hodnocení kvůli kratší nabídnuté záruce“
Co je to fungovat dobře? Lada 2107 fungovala taky dobře,lépe než Škoda 105,ale i tak hůře než např.toyota z té doby.To bylo moto za komančů,nic neměnit. Cena nižší,zaruka asi dobrá a vzhledem k původu bude dobrá asi i výdrž. Jinak v okoli Lipska,Drážďan jezdi spousta busů od SORu,ty s malýma kolama,a je to česká značka v německu,a přitom zrovna v ústeckém kraji vám každý řidič a mechanik co s tím přišel do styku řekne, že větším krámem nejezdil…asi tak
Bělorusové vyrábějí auta s největší nosností na světě – BelAZ vyráběný Běloruským automobilovým závodem má na délku 20,6 metru, na výšku 8165 mm, šířka činí 9870 mm a rozvor náprav rovných osm metrů. Výrobce udává užitečnou hmotnost až 450 tun, autobusy umí taky, takže proč ne ?
A co má důlní stroj společné s výrobou autobusů? To je jako soudit kvalitu SORu podle Zetoru.
S touhle logikou musí být Škoda Enyaq perfektní elektromobil, protože Škoda Electric přece vyrábí trolejbusy…
„Nové autobusy mají zamířit do oblastí Litoměřice, Lovosicko-Lounsko, Litvínov-Bílina. Podbořansko a Lounsko.“
Jaký je prosím rozdíl mezi Lovosicko-Lounsko a Lounsko?
Lovosice-Lounsko = oblast Lovosice a Louny Východ. Podobořansko-Lounsko = Podbořany, Louny Západ (Žatec)
Doufám že nebudou poruchový ,tak jako vše z východu a taky usporný
Existují dva druhy poruchovosti. Buď je něco špatně vyrobeno doopravdy, nebo je to vyrobeno tak, že to záměrně moc dlouho nevydrží – viz záložka „kurvítko“ na necyklopedii. V případě výrobců spolehlivých značek jde o to, na jak dlouhou dobu se nastaví řízená a úmyslná likvidace kurvítkem (např: jak dlouho Vám vydrží tiskárna nebo telefon? – přesně o 4 měsíce déle než jako jste si koupili záruku. Náhoda? Nikoli.) V případě výrobců, které považujeme za méně spolehlivé, se více řeší nespolehlivost prvního druhu, která je zpravidla opravitelná. Pro obě varianty existuje určité optimum a je docela možné, že v některých případech… Číst vice »
tak to s tím kurvítkem…jako nevím….
minimálně u telefonu jsem ho vždy odložil až poté, co jsem mu buď něco udělal mechanicky (v průměru 5letý) nebo poté, co na něm přestal fungovat potřebný SW. specialista je v tomto zuckerberg, který vypíná na starších telefonech běžně přes aktualizace whastapp…
Tento vyrobca je menej znamy len kvoli predsudkom ale nema sa za co hanbit…osobnu skusenost mam ako s BY – MAZ i BKM tak s par UA vyrobcami…. MAZ a BKM sa nemaju absolutne za co hanbit vyborne vozy a prozakaznicky orientovany servis nech sa deje co sa deje!
Necyklopedie je opravdu kvalitní zdroj informací.
Co si myslíte o našich běžných autobusech, že jsou nějak kvalitní ? Víte co na dílně musíme řešit za opravy našich „kvalitních“ autobusů ?
Vyrobky MAZ su v pohode..osobna skusenost plus v svk zabezpecuju dlhodobo prevadzku jednej z MAD.. mozem povedat dobra volba
Moc pěkné, na to se těším….a cena je skvělá, snad to dopadne 🙂
V první soutěži nabídl Zlinet částku 538mil.kč….objevil se Bělorus a už se vešli všechny nabídky do 400mil.kč…jestli tu někdo říká, že by se měla podpořit česká ekonomika,tak mi to připadá, že nebýt oné nabídky z běloruska,tak by se min.138mil.kč podpořila několika lidem „malá domů“. Nakonec třeba vyhraje zliner s vozy iveco vyrobené v cz,ale už s daleko nižší částkou…od toho je konkurence atd.
Tehdy patrně sháněli jiný počet busů.
Přečti si článek znovu! Soutěží to už dva roky,to samé množství,ale po prvním výběrku co se shodilo ze stolu se udělalo nové a ejhle, už museli dát cenu jinou, normální, protože to někdo chytrej napadl jako jasný tunel…
Když to funguje v Polsku a jinde tak KUPOVAT UDAJNĚ PŘEDRAŽENÉ A HOŘICI STROJE ???
Minimálně ideologicky se ale běloruské autobusy do Ústeckého kraje hodí, to musí uznat každý.
Ano tajemník pro dopravu -bolševik
Už ne. Komínek je v opozici.
Ale bolševik zůstane.
Lukašenko je komunista?
A není ?
Každej kdo nejde s davem špinavců z TOP, ODS, KDU a Stanu je zaručeně komunista. A Lukašenka nemůžou zkousnout, tak to musí být taky komunista. Probudte se už, vy pravicové špíny. Jen proto, že se vám nelíbí státní zřízení, tak budete trestat firmu a brát radši sračky?
„Působil jako politruk u tankistů, později jako tajemník stranického výboru kolchozu Vladimira Iljiče Lenina v Mogilevské oblasti ve východním Bělorusku. V roce 1985 absolvoval Běloruskou zemědělskou akademii v Horkách s diplomem učitele historie, společenských věd a ekonomie a od roku 1987 byl ředitelem sovchozu.“ Tolik wiki.
Myslíte, že by mohl zastávat tak vysokou funkci aniž by byl ve Straně? Samožřejmě, že vstoupil do KSSS
Myslím, že český stát neměl nakupovat autobusy od běloruských státních společností a nepřímo tak financovat represivní režim.
To je taky pravda Lukašenko by měl pocítit že jeho režim nemá zatím nárok na spolupráci.
většina asijských a afrických států má mnohem autoritářštější režimy a nikdo to z hlediska využití surovin a výrobků neřeší, holt to nevysílají na ČT24, nejlepší cestou jak změnit něco k lepšímu je spolupráce a navazování přímých obchodních styků, které vytvářejí přirozený tlak ne na radikální teď hned změnu, ale na dlouhodobé postupné zlepšování
Díky tomuto několik desetiletí dlouhému tlaku se například podařilo že v Saudské Arábii mají nově ženy právo řídit auto. Víc takových úspěchů. Na druhou stranu díky této politice Čína zbohatla natolik, že si dnes nikdo nedovolí uznat Taiwan samostatným státem, aby nenaštval jejího vůdce.
Správně! Škodovka pryč z ruského a čínského trhu a zavřít její tamní továrny! Konečně – sami řekli, že nebudou sponzorovat šampionát v Bělorusku kvůli povaze tamního režimu. 😉
A made in china taky dostane zákaz ? To by vám toho doma moc nezůstalo:-)
Bavím se o státních společnostech nikoli soukromých jako je třeba běloruský Stadler. A ano to samé by mělo platit i o Čínských či Severokorejských státních společnostech.
jaký je rozdíl financovat zloděje nebo represivní režim ?
A turecké busy (Otokary, Temsy apod) jsou v pořádku? Když je produkuje stát vedený Erdoganem?
Bavím se o státních společnostech, což žádná z vámi zmiňovaných společností není.
Jaký v tom je rozdíl? To, jestli vy se o tom bavíte, je zcela irelevantní. Zisky všech firem v daných zemích podporují místní režim a firmy s ním musí být v přátelském vztahu. Takže jen to, co se (ne)hodí? 😉
Reagujete na můj příspěvek s mým názorem. Pokud můj příspěvek mluví o „státních společnostech“, tak argumentovat soukromými společnostmi je nesmysl. V Bělorusku má fabriku třeba i Stadler, ten však státní není.
Samozřejmě, že všechny běloruské firmy platí daně a zaměstnávají Bělorusy. Rozdíl je v tom, že u státních společností jde mimo daní režimu i ten zisk.
Aha, to je teda důvod. Jeho relevantnost už popsal Jackub…
osobně mi je odpornější erdogan (nominálně náš spojenec….) než lukašenko…
jakkoliv oba jsou opravdu miláčkové k pohledání. kdyby ale L. dělal to co E. tak tam snad NATO i vpadne….ono to s tím naším bastardem je bohužel pořád pravda
Otokar má výrazně lepší dílenské zpracování než rozklepaná Temsa.
Tak dovoz techniky od blízkovýchodních pastevců do industriální Evropy je bizarní sám o sobě.
To asi ano, ale to by na ně musel stát/EU vyhlásit sankce. A i tak by to určitě nebylo na autobusy.
Přesně tak, je to politikum!
Podle Vaší přemisy bychom dále nesměli obchodovat ani s Čínou, ani se spoustou jiných (nejen) asijských států.
Ano myslím si, že bychom neměli obchodovat se státními společnostmi režimů, které potlačují základní lidská práva.
Myslím, že by to bylo lepší. Čínský režim vyhlazuje nepohodlná etnika v zabraných územích.
Nebo podle vás bylo fajn obchodně podporovat Hitlera?
Čína pronásleduje hlavně ty, které podezírá z napojení na Al-Káídu nebo IS. Z velké části ovšem jsou ovšem taková obvinění zcela smyšlená a lidé tam jsou kvůli nim vězněni v nelidských podmínkách.
Oslobodme sa od ideologickych veci. Vyrobky MAZ i BKM su kvalitou, cenou i moznostami servisu v pohode. Osobna skusenost i z EU. nebudme na temu Ruska a BL papezskejsi nez papez..
Diagnóza rusofil?
Za prve MAZ je Bielorusko nie Rusko, za druhe rusofil nie.. do zadnice im neleziem ..od toho je specialista isty politik M.Z v Prahe a original je len jeden… a za tretie…. nemam problem ani o Bieloruskom, Ruskom, alebo UA vyrobku povedat na plnu pusu, ze je dobry…. rovnako ako nemam problem prejavit svoj na zor na to, ze euro ano, ale eu nie…. Na UA a do BY aj chodim a mam to tam vcelku rad… a nie som a nebol som obcan ani UA ani RU a ani BY …pan Sura ti to pri pohlade na moj mail… Číst vice »
Ukrajinská armáda taky nakupuje levnější náklaďáky od Bělorusů a nechala zkrachovat sveho výrobce Kraz , který má už jen 14 zaměstnanců..
Hmmm. Takže beloruské autobusy. Co záruky, servi? Peníze českého daňového poplatníka odputují mimo republiku i EU. Takže jsem i já přispěl nějakou tou korunou k tomu, aby se režim v Minsku měl dobře. Ne bělorusové, ale běloruský erár.
Stěžujte si IB Group a Centru Dopravních Služeb.
A SOR,karosa(iveco bus) prodal xxx busů do německa…tupci,podporovat ekonomiku nějakým čechům. Všichni se snaží prosadit všude,a tím se zvedá kvalita a konkurence schopnost. Muset brát jen co je od nás,do teď jezdite ve staré karose a favoritu..
Až na ten Favorit, vždyť ho navrhoval Ital – Bertone.
Nevím, jak tyhle autobusy, ale soused měl z Běloruska traktor. Byl levný, ale zpracování příšerné, poruchový, dlouhé dodací lhůty na ND. Rychle se ho zbavil. Pravda je, že to bylo už před více, jak deseti lety.
Matce se třeba pořád kazil německý Opel… Znamená to, že nemá kupovat německé věci?
Tesla stejně jako většina amerických věcí měla a ještě má špatné dílenské zpracování, přesto ji lidi kupují.
Nebo litinové výrobky od Porkerta – zpracování bídné, přesnost je otřesná, občas je třeba něco dopilovat, občas něco netěsní, ale přesto si každá hospodyňka (pokud s ním tedy pracuje) zase koupí mlýnek od něj.
Za mě má Tesla nadstandartní zpracování , nevrže , neklepe a vypadá hodně dobře . A to i oproti koncernu .
Jel jsem ve třech. Nevrzala žádná, ale mezery mezi panely přístrojovky, nebo mezi díly karoserie mne teda nenadchly, stejně jako nepřesné švy a vlnky na potazích sedadel… Takže zdálky vypadaly hezky, ale zblízka už se mi oči stáčely na nedokonalosti…
Neznám podrobnosti tohoto výběrka, ale za mne i autobusy by se měly soutěžit s dlouhou zárukou a servisem od dodavatele a přesnou specifikací minimálních kvalitativních ukazatelů a částečnými platbami rozloženými do více let.
Pak je mi úplně jedno, zda mám autobus/kamion/vlak z Německa, Běloruska, nebo Číny. Případné komplikace za mne řeší dodavatel.
Předpokládám, že dík absenci vlastního zázemí to tak DSÚK má.
Ani nie.. vyrobky MAZ a BKM absolutna pohoda… jazdia zatial prave kvoli predsudkom na baze vychod a politika hlavne niekolko mensich provozov svk, pl a hu…ND su aj nemeckehoa francuzkeho povodu pripadne kompatibility a dodavatelska siet je flexibilna.
Zo zemi vychodu velmi dobra volba.
Nejsou proti BL nějaký sankce?
Jen proti Lukašenkovi a členům jeho gaunerské vlády. Hospodářské sankce proti Bělorusku jako zemi naštěstí pro obyčejné Bělorusy nejsou.
…říká občan estébékistánu (z regulérních voleb vzešlého)
Jourovou švihne, až se dozví že tady jezdí autobusy od toho strašného diktátora Lukašenka. Ta nás snad nařídí humanitárně bombardovat.
Tom: Pokud obdivuješ režim Lukašenka, tak se tam odstěhuj.
A vůbec, pokud zde chce řešit politiku, tak ať se zvedne a jde na Novinky, toto je dopravní server a doufám, že tu podobných blábolů nebude přibývat.
Za mne: I kdyby autobusy vyráběné v ČR, z Vysokého Mýta byly při nákupu dražší, mělo by být zhodnocené i další přínosy pro náš stát. Pracovní příležitosti, ověřená tradice a další výhody pro naší ekonomiku. Vím, že je to pro mnohé staré myšlení. Takhle kompletně se plánovalo před převratem. Dnes si každý soukromník hraje na svém písečku a hlavně pro sebe. Při známé, současné zkorumpovanosti politiků a úředníků, mám jisté obavy, že nebudou vybrány ty nejvhodnější autobusy. Levné neznamená automaticky dobré.
Tuzemské neznamená automaticky dobré.
„Takhle kompletně se plánovalo před převratem.“
Ctnost vs. znouzectnost – citíte ten rozdíl?
Ty autobusy z mýta taky žádný zázrak..
Autobusy objednává kraj,a jak jde vidět, vedení kraje chce šetřit. Nakupovat to stát, stálo by to 2x tolik… malá sem, malá tam, najmout firmu za xxx co to přezkoumá,jinou co udělá plán, třetí co to ještě od dodavatele jakoby zrealizuje a další co to všechno bude x let za xx peněz vyhodnocovat. Už takhle iveco bus snížil najednou cenu z 538mil.kč na méně než 400mil.kč..nekdo už si při tom prvním výběru mnul ruce
To si to plánování před převratem trochu idealizujete. Odebíralo se to, co se právě vyrábělo od dodavatele, který nám byl v rámci RVHP určen. Kdyby v ČSSR nebyla tehdy Karosa s tradiční výrobou autobusů, možná by tu jezdily autobusy Jelcz nebo Ikarusy jako v NDR.
Miestne ziskane urovnou planovaneho hospodarstva neznamena tiez automaticky dobre… a niekedy miestnym vyrobcom nezaskodi aj takato facka… aby pracovali na zvysovani kvality a prozakaznickeho servisu….Podobna facka od Solarisu – posuva v dobrom SOR….alebo v pripade SVK podobna facka od Newagu a Pesa, posuva v pozitivnom ZOS Vrutky
Necelé 4 miliny Kč za kus je velmi dobrá cena, vzhledem k tomu, že půvdní cena byla necelých šest milionů tak výrazná úspora.
jen aby to byla skutečně úspora,aby to v sumáru jak spotřebou tak poruchovostí nepřišlo dráž než nejdražší autobusy!!
Klíčové komponenty jsou od německých značek. To samo o sobě samozřejmě není záruka úspěchu, ale v Polsku MAZy jezdí docela dost.
Jelikož to má prapůvod v Neoplanech a hlavní komponenty z Německa, a pár MAZů jezdí i v Německu, a je to uděláno co nejjednodušší, tam bych se o poruchovost nebál.
Spotřeba závisí na volbě automatické převodovky a stálého převodu (na což spousta dopravců zapomíná a nechává základní a pak se diví), ale dva miliony navíc to stejně za deset let v PHM nesežere.
MAZ jazdia v SVK aj PL … prevadzkovo velmi spolahlive vozy a oblubene aj medzi ceszujucimi…. vacsia cast ND – Nemecko a zapadna EU
To si v Interjetu říkali o SSJ taky a nakonec se ukázalo že i zadarmo by byly sakra drahé (a ano, také tam byla použita spousta západní techniky).
Celkem by mě zajímalo, kolik kraj ušetří ve výsledku. Pronájem autobusů stojí nemalé peníze. A také bude mít dopravce v ČR ojedinělé vozy na místo již ozkoušených a rozšířených, tudíž předpokládám, že i cena náhradních dílů bude také trochu jinde.
Hlavně bude záležet, kdy ty nové vozy reálně dostane…
Cena náhradních dílů z Běloruska (1.Maz)nebo Turecka (2.Otokar) dokáže být velmi příznívá. Co se týká rychlosti dodání náhradních dílů souvysí se schopnostmi dodavatele, zda zřídí v ČR sklad nejčastějších náhradních dílů. Obavu mám u Mazu o kvalitu dílenského zpracování. Druhý Otokar ho má obstojné.
Tak ono ani rychlost dodání náhradních dílů z českých firem (Škoda, SOR) není moc vysoká. Nebo pokud se nějaká věc musí nechat opravit ve Škodě, tak to taky trvá mnohdy dlouho.
Vzhladom k tomu, ze maju silne servisne zazemie v suvislosti s provozom v svk, PL a zmluvnych zastupcov i v CR nemam absolutne obavy… osobna skusenost taktiez velmi dobra. Z pohladu komfortu cestujuceho sa nemaju za co hanbit a vychadzaju hodne z konceptu Neoplan a MAN