dpp

V Ulmu začaly jezdit další nové tramvaje Avenio, Siemens je dodal s předstihem

Tramvaj Siemens Avenio v Ulmu. Foto: SWUTramvaj Siemens Avenio v Ulmu. Foto: SWU

Dodávka má náskok deset měsíců proti původnímu termínu.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dopravopat

Mestečko iba o málo väčšie ako Liberec. Dopravné výkony tramvají sú podobné, veľkosť siete tiež podobná. Zásadný rozdiel: v Ulme jazdí 28 nízkopodlažných tramvají dlhých niečo cez 31 metrov a širokých 2,4 metra. Okrem toho sa do budúcnosti zvažuje predĺženie 18tich vozňov až na 42 metrov. Aký je aktuálny stav rôzne upravených T3 v Liberci?

Milan alias Skeptik

Když jsem jako malý kluk rok co rok navštěvoval Liberec, sledoval jsem postupnou přestavbu tramvajových tratí a představoval jsem si, že to všechno se děje proto, aby tramvaje kulaté nahradily tramvaje hranaté, třeba tehdy novotou vonící T6.
Postupem času jsem pochopil, že nemá smysl si zoufat nad tamějším vozovým parkem, třeba nakonec modernizované Liberecké T3 budou za 20 let obdivovat pod Ještědem turisté z celého světa jako zasloužilé veterány, což jistě dopravnímu podniku přenese větší věhlas, než ty nudná, energeticky efektivní, celkově nízkopodlažní moderní vozidla s větší kapacitou, která vidíte v každém větším městě na západ od hranic.

Václav

Obávám se, že Vás budu muset vyvést z omylu, za zastaralými zelenobílými tramvajemi s maticovými transparenty a textilními sedačkami pojede jej několik fanoušků, nikoliv “turisté z celého světa”.

dopravopat

Ja by som cestujúcim v Liberci doprial moderné, nízkipodlažné, klimatizované tramvaje. Napr. také aké jazdia v Ulme. Vyrábajú sa aj pre železničný rozchod 1435mm.

Pája

Vy jste se z té přestavby na 1435mm dosud nevzpamatoval? Berte to z té lepší stránky – tratě má Liberec zrekonstruované. Teď už zbývá jen opatřit nová nízkopodlažní vozidla. Ta by mohla pomoci změnit názor v Jablonci.

dopravopat

Lebo zrekonštruovať ich na stávajúcom rozchode nešlo, že? 🙂

Karl vB.

Zajímavostí je, že každá tramvaj SWU má přiděleno oficiální jméno po známé osobnosti z německých dějin. SWU provozuje 10 tramvají typu Combino NGT 6 UL a 18 tramvají typu Avenio M NGT 6 UL. https://www.swu.de/privatkunden/produkte-leistungen/mobilitaet/fuhrpark-und-vermietung Jinak jde o dvojměstí, jako je např. Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, přičemž Ulm (127 tis. obyvatel) patří do Bádenska-Württemberska a Neu-Ulm (60 tis. obyvatel) do Bavorska, celkem tedy skoro 190 tis. obyvatel,necelé dva Liberce. Hranici mezi oběma spolkovými zeměmi a městy tvoří řeka Dunaj. V minulosti byly pokusy o diskusi k začlenění obou měst pod jednu spolkovou zemi, což je pouze teoretické řešení… Číst vice »

Zyx

Dekuji, ze jste mylne tvrzeni o velikosti srovnatelne s Libercem uvedl na pravou miru. Ja bych jeste uvedl, ze pro spolkove zeme to je na okraji, ale pro obe dulezity region (to z historie o pohledu Prahy na Liberec se rici rozhodne neda) a navic je to na velmi dulezite spojnici Mnichov – Stuttgart, coz v pripade Liberce moc neni. Tedy ekonomicke predpoklada obou aglomeraci jsou zcela rozdilne.

Kubrt

Nicméně tramvaje se aktuálně pohybují pouze v „Ulmu bez přívlastku“. Mě tedy na tramvajovém provozu v Ulmu připadá nejzajímavější, že před pár lety zprovoznili novou trať o délce 9 km, takové jednorázové novostavby tramvajových tratí v Evropě nejsou příliš časté (ne že by nebyly vůbec, aby mě nikdo nechytal za slovo).

Karl vB.

Myslím, že to bude asi tak, jak píše pan Kubrt, že pan dopravopat porovnával pouze samotný Ulm, kde jezdí ty dvě tramvajové linky.
Mně spíš zaujal jeho výraz „Mestečko“ pro více, než stotisícové krajské město Liberec.
Co by pak podle něj byla třeba taková Banská Bystrica se svými 76 tis. obyvateli, krajská vesnice? 🙂
Jinak poloha obou měst Ulm + Neu-Ulm v dnešním územně-správním uspořádání je přímo na zemské hranici BW – BAY, ale v rámci historického území Švábsko/ Schwaben (červeně vyznačené území na mapě – viz link) leží toto dvojměstí téměř v jeho středu.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Modern_Swabia-map.PNG

Zyx

Uvedomuji si ze to uz je OT a navic to lovim z pameti a nehledal jsem to znovu: Neu-Ulm je vyrazne mladsi a jestli si dobre pamatuji, tak vzdy byl nezavisly. Mejme na pameti, ze doba srustani drive nezavislych mest dö velkych celku je vetsinou 2.pol. 19.stol. A 20.stol. Vetsina dnesnich casti mest delenych rekou byla dlouho jako samostatna mesta. Snad priklad za vsechno Decin-Podmokly, Buda-Pest, Dresden-Neustadt, atd….

VS

Dobrý den,

Slezská Ostrava a Moravská Ostrava, (slezský) Frýdek a (moravský) Místek…

V malém pak Nová Ves a Frýdlant nad Ostravicí, Fulnek a slezské (nyní jeho) části. Asi některé části Jihlavy…

Přeji hezký den.

Alexandr Mikulka

Ovšem do Neu-Ulmu tramvaje nejezdí. Byly tam naplánované ale Nový Ulm je odmítl. Podobný případ jako Wiesbaden, který tvoří dvojměstí s Mainzem (Mohučí).

dopravopat

O tom som čítal dávno, ale Nemci majú občas iracionálne postoje. Viď odstavenie posledných troch jadrových elektrární o tri dni. Síce vyrábali „iba“ 7% elektrickej energie v Germánii, ale tých 7% nahradia pálením uhlia. Vskutku ökologisch, Genossen.

Jindra

Podobně tramvaje v centru odmítl i náš Jablonec.