V Turnově zmizí dlažební kostky z centra. Kvůli hluku

Ulice 5. května v Turnově. Foto: Google Street ViewUlice 5. května v Turnově. Foto: Google Street View

Centrem projede denně kolem 15 tisíc aut.

136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štěpánka

Vím, že je to mimo téma, ale jsem fakt už vytočená. Bydlím tu pár měsíců. Kdybyste radši dělali něco s těma feťákama, který nám tu věčně hulákaj pod okny na Palackým… Dalo by se to asi vyřešit jedině tak že by z benzínky nebyla nonstopka… Jinak sama nevím, protože právě tam se nejvíc scházejí. Skoro nespíme. Sice nebydlíme v centru, ale myslím, že hluk kostek od aut je to nejmenší, bydlela jsem v Jablonci kde jsem měla taktéž okna jako tady do ulice kde byly kostky a nijak mě to nerušilo, když projížděla auta nebo náklaďáky. Rozhodně ne tak, jako… Číst vice »

Marcela

Výborný, takže místo toho aby se řešilo, že všechno musí jet centrem města, vytahaj se kostky. Zase bude rozkopáno kdoví jak dlouho a úplně zbytečně.

Kryštof

A kde je ta slavná cool sdílená zóna se svým kvalitním dlážděným povrchem vhodným do center měst, rovností všeho se vším, která se osvědčila na průtazích přes náměstíčka rakouských vesniček s intenzitou dopravy okolo 10000 voz/den… Stačí jen osadit značky, spřeházet lavičky a zahrádky hospod ať není přímý průjezd ale kličkovaná dle libosti každého
kolem kašny a stromů a pro opravdovou sdílenou zónu ještě provést předláždění cest do jednotného vzoru dlažby a jedné úrovně (obrubníky tam nejsou extra vysoké, tak to výškově vyjde).

Ala Olomouc Dolni náměstí po rekonstrukci.

David

Z článku mi vlyplývá, že se jedná se jen o těch 34m dlažby v ulici 5. května? Je to tak?

Dvorda

Dlažební kostky zajišťují i vsáknutí dešťové vody. Určitě jsou ekologičtější i nejen budoucím výkopovými pracem vzhledem k možným poruchám na inženýrských sítích. Toto je jen kšeft, který do podobného centr nepatří. No kdo to chce ať se napije. Voda z dlazednich kostek je určitě lepší než z asfaltu. Nevěřím, že to někdo prosadí skrze hluk. To je věc obyvatel👎

Adam Jíra

Zase to řeší jen důsledky a ne příčiny. A těmi je především to vysoké množství aut. Dokonce i náklaďáků a kamionů, ty nemají v centru města co dělat. Takže omezit vjezd do centra, hlavně pro ty velké kolosy, a problém vyřešen 😉

Petr Nick

Špatné rozhodnutí.. dlažba tam patří, bude z toho jen tuctový průtah městem

dopravopat

A dopadne to tak, že na rovný asfalt namontujú po 100 metroch retardéry.

Zbyněk

To už záleží na soudnosti řidičů.

Adam Jíra

Pokud jste někdy projížděl Turnovem a náměstím, tak víte, ze

Adam Jíra

je to dost z kopce… Takže soudnost řidičů hlavně v tom jednom směru je minimální. Proto je to docela o hubu přecházet tam ulici přes přechod. Retardéry tam těžko někdo nainstaluje. Nejsou ani v Palackého ulici, kde vyměnili dlažbu za asfalt nedávno. Rychlost je tam regulována jednoduše – silnici tak moc zúžili, že se musí jet fakt pomalu a opatrně, jinak sejmete auto v protisměru nebo ty, co parkují po stranách. Jezdit centrem Turnova je fakt zážitek. Nechápu, že to těch 15000 řidičů denně baví…

tomas-6273

Tak snad tam někoho napadne i zúžení silnice v daném místě třeba o 1m- 1,5m, aby rychlost byla upravena svým vzhledem. Prostředkem náměsti vést tranzit je fakt docela solidní úlet minulé generace a neschopnost současné generace s tím něco výrazněji dělat.

tomas-6273

Silnici oddělit betonovými květináči, odpadkovými koši, lavičkami apod.

Iveta Ježková

Jsem pro zachování kostek , je to historie Turnova.

Hala D

Tedy pro omezení Svrchovaných Božstev Autíčkářů, místní sněm posvátného gumokolu na vás uvalí klatbu a na mučidlech (ofukování z výfuku, natřásání ožralým řidičem, drcení kamionem či cucáním nafty z nádrže) budete donucena odvolat vaše rouhání.

Granja

Jako vtip dobrý!!!

Hala D

Bez legrace to nejde, pane Granjo.

Jiří Kocurek

Když jsme u toho omezování dopravy pomocí zhoršené sjízdnosti, co tohle? https://cs.wikipedia.org/wiki/Rasputica

-berte s nadsázkou-

Jan Novotný

Jestli chtějí redukovat hluk, je potřeba v první řadě zredukovat množství aut. Odstraňování historických dlažebních kostek z náměstí by mělo být až hodně hluboko na seznamu možností, ne první volba…

Jiří Kocurek

A teď si vemte, že cyklisté požadují nahradit kostky asfaltem na Staromáku.

MaT

Máte k tomu nějaký zdroj?

Hans N.

Nejde o původní kostky někdy ze 14. století, ale o dlažbu, která tam byla opraven resp. vrácena při poslední rekonstrukci náměstí. A to jako podmínka památkařů. Zjevně se s ohledem na dopravní zatížení neosvědčila (hlukové limity). Napadá mě analogie s libereckou Masarykovou nebo Vítěznou. Zatímco na té první leží panely pro tramvajové koleje, ta druhá je čtyřicet let asfaltová. A to přesto, že v době výstavy (přelom 19. a 20. st.) tam položili kostky tedy Kočičí hlavy.

Jaaa

Ano, místo vytlačování tranzitní dopravy mimo centrum raději z centra uděláme slepou zónu bez genia loci. Auta mají přednost před vším ostatním.

Kámen je ušlechtilý materiál, což asfaltobeton opravdu není. V centru si zaslouží být víc než tranzitní doprava.

Nicméně tohle je typické čecháčkovské rozhodnutí, takže se není vlastně čemu divit.

Jiří Kocurek

A kam ten tranzit ze silnice II. třídy vytlačit?
https://mapy.cz/s/nuhelovafo

Když se bude dělat obchvat, budeš taky proti. Auto prodej a žádně si nekupuj, pokud máš tyhle názory.

Granja

A jak víte že bude proti. Jste jasnovidec?

Jiří Kocurek

Není nutno být jasnovidec, stačí znáje názory dotyčného v podobných případech.

Granja

Každý případ je jiný a podsouvat někomu cosi o čem nemám žádnou konkrétní informaci je, mírně řečeno, nehezké.

Jaaa

Turnov obchvat silnice 283 opravdu nepotřebuje. Existuje silnice Bělá – Valdštejnsko, kterou lze pro tranzitní dopravu vesele použít už dnes.

Zbyněk Kovář

Dobrý den, chci se zdvořile zeptat, zda jste z Turnova/okolí a jste obeznámen s místní dopravní a zeměpisnou situací? A pokud ano, kudy byste navrhoval vytlačit tu tranzitní dopravu do Semil mimo centrum města? Ať se daří.

Kanil83

Zkuste si přečíst můj příspěvek níže , kraj má jednu z variant od zeleného haje na 35 tku(pokud to dobře chápu ) a kdysi snad měli něco namyšleno nahoře z “nového” kruhaku nad nemocnici okolo Turnova smerem na Dolanky . Tahle varianta byla smrtena ze stolu(pokud se dobře pamatuji)

kix

přes dolánky a výstavba R35 by tomu hodně pomohlo, ale dolánky nejsou moc reálné, jedná se o cenné území, ale dopravně je to tam neštastné, musí se projet celým městem a přitom se posunete vzdušnou čarou o 500m, ale jede se to i 20minut..tak snad výhledově alespoň ta R35 bude a náměstí se trochu uleví

Kanil83

Je to škoda , kdyby kraj poslední 2 dekády tlačil na 35ku Turnov -jicin a potěšil toto https://www.kraj-lbc.cz/aktuality/verejne-projednani-dulezite-silnicni-stavby-i-35-turnov-ulibice-privadec-zeleny-haj-se-bude-konat-v-turnovskem-kulturnim-centru-n1157112.htm nemuselo k výměně vůbec dojít

Petr

Jsem pro zachování kostek, protože ve chvíli kdy tam nalejou asfalt, tak neukáznění řidiči nebudou mít potřebu přibrzdit a bude větší riziko nehod, projíždím Turnovem docela často a díky zachovalému vzhledu, i díky kostkám, považuji toto náměstí za jedno z nejhezčích.

SYN

Doufám, že „udržování“ špatného stavu silnice (samotná kostka na to nestačí, pokud je v pořádku tj. není vlnovatá a je bez dír tak jet po takové 50kmh není problém) není považováno za rozumný způsob řešení dopravní situace…

Granja

A když je to centrální místo, kde se soustředí nejvíce lidí, je nutno tam ponechat tak vysokou rychlost?

SYN

Není, to není můj argument… 30kmh se dá jezdit i po rovnějším podkladu než zprohýbaná kostka – a tišeji…

Jiří Kocurek

Neukázněným řidičům je to jedno, ti tam pojedou jako by to ukradli tak jako tak.

Rozmlácení přechodu pro chodce, aby neukáznění chodci nepřebíhali… přes koleje…. No nefunguje to.

Dony

Jízda po kočičích hlavách za mokra je fakt trest. Pokud jsou tam takové intenzity , tak v zájmu bezpečnosti bude asfalt lepší volba. Ale já tam nebydlím takže je to pouze věci místních občanů jak to tam chtějí.

Hala D

Podle vás je potřeba zajistit autíčkářům, co největší pohodlí. To že současná dlažba nutí řidiče zpomalit a jet opatrně je pro vás trest. Velmi smutné. Retardéry asi taky nemáte rád, že? Ubližují posvátným gumokolům.

Granja

Ty retardéry by se na vjezdu do náměstí hodily, jenže problém je zatřídění komunikace.

Dony

No vida, holt se tak rozhodli, co budete dělat s životem dál?

Jan

Hygienicko památkářská bitka, aneb vyhraje 21. nebo 15. století…

Zbynek

Vyhrava 20. Stoleti. Stoleti automobilu.

Jaaa

21. století by bylo “auta mino centrum”.

Změna je na dohled

Dlažební kostky v historickém centru přispívají k architektonické hodnotě celého prostoru a nenarušují jeho vizuální historické vzevření, což následně prospívá městu ekonomicky i sociálně. Zkrátka, hodí se to tam. Co se tam nehodí, protože to naopak centrum zabíjí snad po všech směrech je osobní automobilová doprava. Co to v Turnově vládne za dhebily, kteří se rozhodli vrátit své město do devadesátek, v Západní Evropě do sedmdesátek?

Trumway

Kdyby mi někdo položil otázku jaké náměstí v okrese Semily je o Vánocích nejhezší a má nejkrásnější atmosféru řeknu bez váhání, že je to Turnov.

Hans N.

A kdyby mi někdo položil stejnou otázku v létě? Turnov bych asi neřekl, protože hustá tranzitní doprava (která nemůže jinudy) pohodu a kldi na turnovském náměstí dokonale zabíjí.

Jiří Kocurek

A co vysoké podpatky? Taky zakázat, protože kvůli nim je potřeba povrch bez hlubokých spar?

SYN

„pravé“ klasické kostky jsou podle mně hodně nevhodný povrch pro dopravu, historicky sice jeden čas tvořily to nejlepší čeho byl člověk schopen, ale ty časy už jsou dávno pryč… Mají asi stále některé výhody („propustné“ pro vodu, bez větších problémů s dilatací) ale jejich nerovný povrch je nevhodný nejen pro auta (což by se možná dalo považovat i za výhodu, ale ona si s tím nakonec poradí a „udělají“ z toho problém pro okolí – hluk) ale i pro kola, koloběžky a venkoncem i pro „pouhou“ pěší chůzi… Takže ano, kde je to absolutně nutné z hlediska „designového/architektonického“ tam ať… Číst vice »

Hala D

To jsou i polní cesty, oraniště, stromy, příkopy, oceány, hory. To vše omezuje průjezdnost automobilové dopravy a proto je třeba tyto překážky neprodleně začít odstraňovat. Ani kousek planety bez asfaltu. I ty ropná ložiska je třeba vyasfaltovat. Páni, to je fanatismus.

Szantus

Těch 15.000 vozidel přes náměstí se mi nějak nezdá – spíš to bude faul ve sčítání, kdy se to provádí živým člověk (sčítačem) pouze přes den (většinou 7-18h) a zbytek se „dopočítá“ stejným poměrem i v noci (mimo špičku), takže opravdu aby tam vychazelo celý den (i v noci) přes 10 aut za minutu je fakt mimo… Jezdím tam většinou přes oběd a občas i obědvám na zahrádce na náměstí a ten provoz tomu neodpovídá. Chtělo by to automatizovaný sčítač a nechat ho měřit alespoň několik dní… Pokud k tomu může někdo říct něco reálnějšího/kvalifikovanějšího z praxe? Nezpochybňuji nutnost změny… Číst vice »

Jan

Když chcete porazit památkáře musíte si přifouknout statistiky…

Jiří Kocurek

Dostávají pokuty za hluk, ten se asi nedá ohodnotit prostým extrapolováním 7-18 h, dovolím si hádat, že ho měří a tudíž měří skutečný provoz.

Jakub P

Naprosto chapu potrebu resit hluk. Primarni by ovsem melo byt reseni priciny, tedy prutahu pres namesti a ne sanace dusledku, tedy hluku, tichym asfaltem. Beru i to, ze to potrebujou resit rychle, ale nevidim ve vyjadrenich predstavitelu kraje ani naznak toho, ze by lepsi reseni pripravovali nebo na nej napr. tlacili u RSD. Spis to vypada, ze jim tak silna doprava centrem mesta prijde normalni…

SYN

No jo no, když dlažbu dokážete řešit v časovém horizontu 1-2 roky, u obchvatu jste (podle situace a úrovně razpracovanosti) na něčem jako 5-15let…
Historicky se nejdůležitější budovy stavěly u hlavních cest/ulic, a cesty/ulice se stavěly u nejdůležitějších budov, což je tak trochu věčný koloběh 🙁

Jakub P

Jo, to prave chapu a bral bych tissi dlazbu nebo i asfalt jako rozumny docasny reseni. Z jejich vyjadreni mam ovsem dojem, ze to bude jediny reseni.

Jiří Kocurek

Města vznikala:
a) na křižovatkách obchodních cest
b) ke strážení přechodu přes řeku
c) jako místo kde se počká, až bude řeku možné přebrodit
d) v místech těžby nerostných surovin, kde bylo potřeba mnoho lidí.

Bod d) doplnily velké firmy, které stahovaly zaměstnance z okolí.

Tolik maturita z urbanismu.

SYN

Nejde o pouhou polohu města (osad) ale též o jejich vnitřní strukturu… a důvody proč velmi dlouho nebyl zájem mít cesty (vozové) jinde než přímo „prostředkem“ města…

braknaj@seznam.cz

Pokud nutně nepotřebujete do Semil, což nechápu 🙈🤣, nebo nedej bože do nemocnice…je absolutně krásné parkoviště v centru kde se to dá smrsknout a jak velí trend a nadčasová Coco Chanel….mrskej to pěšky, pokud nejsi krypl na nohy s berlemi…na přechodu pro chodce nejdříve pohled doprava, pak doleva, vyhodnoť situaci, nečum do mobilu a svižně přejdi… budeš mít minimálně pojem o stresu za volantem, případně se dá obyčejnou chůzí hubnout a je to zadarmo a nemusíš čuchat smrad od aut a nemusí se rubat kostky na rok uzavírka za neskutečný prachy tipuju…

JirkaJJ

A co takhle zákaz vjezdu? Jinde z centra měst mizí auta, tady dlažební kostky.

Trumway

Víte co mi přijde jak nad tím tak přemýšlím? Myslím si, že to rozhodnutí je unáhlené. Osobně bych počkal na výstavbu I/35 a co ta udělá s dopravou. Dnes jsou dvě možnosti jak se dostat třeba do Semil. Jednou z nich je od D35 přes Malou Skálu a Železný Brod. Tato trasa je ve své části mezi Pelechovem a Prosečí plná zatáček a nevhodná pro rozměrnější vozidla (i když vánoční strom pro Prahu tudy Švestka s Kenworthem) provezl a stejně tak tudy přijela rozměrná technika když se rekonstruovalo semilské nádraží. Druhá varianta je přes Zelený Háj a Tatobity a k… Číst vice »

Trumway

Oprava: místo D35 má být D10

Granja

A co když někdo ty kostky potřebuje? Anebo budou uskladněny a časem (po obchvatu) se vrátí zpět?

SYN

Co je to za blbej nápad zrušit hlavní silnici bez náhrady? Když bude náhrada funkční, tak tam ty intenzity klesnou i bez zákazu… případně se dá „pomoct“ něčím jako omezením na 30kmh…

Trumway

Přesně. To rychlostní omezení by jistě pomohlo a osobně si myslím, že přes to náměstí stejně každý kdo to tam zná jede výrazně pomaleji než je tam povoleno.. Za prvé právě kvůli kostkám, za druhé kvůli výjezdům z parkovišť a za třetí kvůli oněm dvou frekventovaným přechodům pro chodce.

Kanil83

Tak ono se presnamesti 30 jede málo kdy 🙂 ve špičkách i 5kmh je rychle . A v noci tam 50 dá jen blbec..

Jiří Kocurek

Zákaz vjezdu na silnici II. třídy?
To je jako zákaz vstupu kuchařům do kuchyně.

Trumway

Doporučuji se podívat na to jak to bylo a jak to je v ulici Plackého a jak působí asfalt vedle dláždění z žulových kostek. Podle mě jako pěst na oko.

https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=35475953&newest=1&yaw=2.123&fov=1.257&pitch=0.045&x=15.1504543&y=50.5874688&z=19

https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=88999617&newest=1&yaw=1.528&fov=1.257&pitch=0.174&x=15.1505817&y=50.5873905&z=19

kix

Palackého je naopak dobrá, tohle je moderní řešení kombinující prvky z obojího, esteticky lepší jak předchozí kostky

Trumway

Na jednu stranu souhlasím, že průjezd přes náměstí může být ( a také je) doprovázen vyšším hlukem než by bylo v případě asfaltu, ale přiznám se, že si neumím náměstí v Turnově bez kostek představit.

Trumway

A ještě jedna věc. Ano, asfalt má oproti kostkám výhodu. Náměstí je zde z kopce a přes tuto silnici vedou dva přechody pro chodce. Kostky jak známo kloužou už když je jen mokro a natož v zimě. V tom má asfalt výhodu. Ale aby toho nebylo málo tak asfalt má i nevýhodu a to je to, že je rovný a jízda po něm tichá a bez významnějších vibrací přenášejících se do vozidla. Tím chci říci, že kostky v tomto úseku (alespoň na mě) vždy působily jako jakýsi retardér kdy jsem po nich nejel 50 jak je dovoleno, ale třeba 30… Číst vice »

Petr

Vždyť je to v Turnově tak zacpané , že se tam nedá jezdit ani rychle, tak že to asfalt opravdu nezrychlí. Já nevím kolik lidí co tu píše jezdí, ale když já jedu do Turnova se stříhat, pár metrů z naštěstí do ulice Pod kostelem, tak to je děs. Je to po 15hod a průjezd od rychlostky, přes jeden kruháč, pak pod náměstím druhý kruháč je i 10monut. A teď ještě parkování to je taky mazec. Přeci všude kostky zůstanou a bude asfalt jen přes to náměstí, v tom já nevidím žádný problém a pokud by to mělo náhodou zvýšit… Číst vice »

Granja

…. kloužou, už když je jen mokro a natož v zimě. V tom má asfalt výhodu…

Břečka se solí na asfaltu moc přilnavosti také nezaručí.

Granja

Ul. 5. května je plně asfaltová. Kostky jsou pouze vedle kostela a na náměstí. Po projetí náměstí Českého ráje v přímém směru do ul. Hluboká, začíná opět asfalt. Takže vychází mi, že asfalt bude položen pouze na kratičkém úseku vedle kostela sv. Františka z Assisi.

Trumway

V Turnově je kostkami vydlážděno CELÉ náměstí. Nejen silnice přes náměstí vedoucí středem ale i obě protilehlé části náměstí na kterých je parkoviště. Připočítám li, že z kostek jsou tvořeny i části pro pěší uprostřed náměstí kdy jsou zde použity kostky tmavé a kostky světlé a tyto vytvářejí po celé ploše obrazce čtverců… Prostě pokud by se dal doprostřed náměstí asfalt bude narušena jeho celistvost a dojem, který toto dláždění vytváří. Mě by zajímala jedna věc. Kolik lidí v domech přímo na náměstí bydlí že je nutné takot naměstí upravovat a jeho vzhled narušovat. Na náměstí je Spořitelna, ZUŠka,obchoďáky, kostel,… Číst vice »

SYN

A když tam „jen“ pracují, nakupují, obědvají… tak to už se nepočítá? Pokud vím tak limity hluku se už dávno dělí na den/noc a nějak nejsem přesvědčený že by byly překračovány jen ty noční??

Granja

Opakování je matka moudrosti, tak znovu: …..Kostky jsou pouze vedle kostela a na náměstí….

Proč používáte verzálky ve slově celé, když z mojí předchozí věty to jasně vyplývá?

Hala D

A je to tady. Kvůli dopravě se začne předělávat historické centrum. Nechcete Turnováci rovnou vyasfaltovat celé náměstí a udělat z něho parkoviště? Možná i shodit pár historických domů, které nejvíce trpí otřesy z dopravy. A co celé město, překáží přece posvátným kamionkům. Opravdu, myšlení některých zastupitelstev fakt nepochopím. Dlažba, která je vhodná pro zasakování vody, historická a pohledná bude nahrazena neprosákavým asfaltem s vyšší tepelnou kapacitou než žula. Takže nejenže nebude voda po bouřkách kam odtékat, navíc ještě vzroste minimálně o 5°C teplota v létě. A ten hluk se nesníží, protože asfalt na náměstí přitáhne další gumokoly. A to vše… Číst vice »

Václav

Rozhodně to chce čtyřproudovku, když už se to bude asfaltovat. Dvouproudovka je na 15 000 strašně málo, navíc by to jako u správného průtahu umožnilo zavést 80 km/h.

Hala D

Říkám, buldozery nebo bombardéry a pro jistotu srovnat celý Turnov se zemí. Mohlo by se stát, že by mohl v budoucnu vadit božským silničním dopravním prostředkům. Lidí je dost, nikoho nezajímají. Když už tak už.

Low cost

Jestli nejste z Turnova a nevolíte jejich zastupitelstvo tak vám do toho nic není, nebo se tam můžete přestěhovat, kandidovat, vyhrát volby a auta na náměstí zakázat.

Trumway

A proč by toho nemohlo pánovi být? Třeba se tam narodil, třeba tam chodil do školy a prožil dětství, třeba tam žijí jeho rodiče i když on sám bydlí dnes někde jinde.

Jiří Kocurek

Ne, Hala D je posedlý nenávistí vůči všem řidičům. Ze msty za Lutyni chtěl sázet betonové bloky na vybrané přejezdy, že neprojede IZS mu bylo jedno, argumentoval uvíznutým hasičským autem na přejezdu.

Hala D

Nejsem místní, ale jsem Čech nebo spíše Moravák. A nedovedu si představit, že by v Brně na Náměstí Svobody vyrvali dlažbu na Masarykově ulici a udělali z toho silnici I. třídy, aby se autíčka nemusela trápit na Dornychu. Totéž bych nepřál a ni Turnovákům. Automobilová lobby už začíná hrát na úkor místních po celé republice a stím rozhodně nesouhlasím.

Ivo

Koukám tady má asi někdo problém. Zajímalo by mě odkud máte elektřinu, vodu, jídlo, oblečení, počítač nebo mobil. Vyvádíte tady jako typické zelený dutohlav bez mozku. Za mě konečně někdo pochopil, že kostky jsou peklo. Jo a ještě něco pro vás, asi to bude šok, ale lidi tam jezdí buď proto, že tam prostě musí, anebo proto, že není dálnice po které by jeli a nemuseli přes město. Váš osobní pocit, že tam jezdí schválně, aby vás z toho chytl psotník je mylný.

V. P.

Těm, kterým to v Turnově vadí, že přes náměstí jezdí denně 15 tis. aut, mohou jít podpořit projednávání spojky z přeložky I/35 ze Žernova na Zelený Háj. Až bude přeložka I/35 hotova i s přivaděčem, pak i ubude aut na náměstí v Turnově. Projednávání je v pondělí od 16,00 v kulturáku.

HAL9000

Proč by měli turnováci řešit přeložku z Žernova, což je 12 km daleko…?
Jako že těch 15 tisíc aut pošlou místo skrz Turnov přes Žernov?
Tedy, řeknu Vám… 😮

SYN

No, „řešit“ by to mohli aby se zbavili nějaké dopravy? Ovšem pokud je ta doprava z většiny zcela místní, případně pokud si ji „užívají“ tak to by pak byly důvody proč to neřešit… ale trochu o tom pochybuju 🙁

V. P.

Po přeložce I/35, která povede z Ohrazenic přes Žernov na Jičín a v Žernově, a pak z Žernova po přivaděči na Zelený háj (přeložka právě té silnice II/283, která vede přes náměstí v Turnově!!!).

kix

protože tam tudy povede nová hlavní spojnice na Semily..a transit od D10/R35/I/10 pak přes náměstí vůbec nepojede viz. https://zdopravy.cz/rychlejsi-a-bezpecnejsi-spojeni-do-semil-rsd-ukazalo-trasu-noveho-privadece-od-budouci-silnice-i-35-109359/ ale ještě chybí jaksi ta část R35 minimálně v úseku Ohrazenice-Rovensko, na kterou se má ta nová silnice na Semily napojit viz. https://kraje.rsd.cz/liberecky/wp-content/uploads/sites/8/2021/08/S35-Turnov-Ulibice-full-page-1000×675.gif

V. P.

Bohužel to bude jen silnice I. třídy, ale musíme doufat, že jak z Ohrazenic do Žernova, tak i ze Žernova do Jičína to nakonec bude směrově rozdělený čtyřpruh. Doufám, že tím pádem zvítězí zdravý rozum a z hlediska bezpečnosti silničního provozu to bude rozdíl jen 6 m šířky navíc (mezi vystřídaným třípruhem a směrové rozděleným čtyřpruhem).

kix

bude to I.třída ale rychlostní komunikace tzn. 110-130 km/h a do Rovenska čtyřpruh, bohužel dále má být střídavý třípruh na asi 110km/h..je to sice kousek, ale je to nelogické, ale to je typicky české řešení, aby se pak mohlo 20let plánovat rozšíření

Trumway

Další silnice jako by jich nebylo už dost. O tom, že I/35 i s celým přivaděčem od Zeleného háje je jedna velká hrůza. Aneb jak zničit relativně klidný kout a nacpat do něj takovou liniovou stavbu jako je I/35 Úlibice- ohrazenice a jestě k tomu jí vys… vystrčit na mosty aby náhodou nebyla skryta. pohled z Kozákova na Trosky nebo Hrubou skálu tak bude jedna velká „nádhera“.

V. P.

Kecalů je dost, ale něco smysluplného navrhnout jak šafránu. Jak se pak uleví těm, co musejí žít kolem stávající I/35. Až se dodělá D35 mezi Jičínem a Hradcem Králové a B178 v Lužici, doprava ještě naroste, protože Němci to budou brát na východ přes Hrádek nad Nisou a dál. Pokud bude i I/73 mezi D35 a Brnem, tak to bude další nárůst. Přeci nebudou jezdit přes Prahu. Je na obcích, aby se s investorem na zakomponování přeložky do krajiny dohodli – viz sdružení obcí na Litomyšlsku.

kix

přesně tak, význam R/D35 časem naroste a jiné moc trasování nedává smysl, sice jižní okolo I/16 by dopravně vyřešila i přetíženou I/16, ale obávám se, že by si to stejně hodně lidí zkracovalo po současné I/35 českým rájem

V. P.

Máte naprostou pravdu.

Pezos

Elektřinu ze zásuvky, zbytek ze supermarketu. Ještě nějaké otázky?

Jiří Kocurek

Pepíček se hlásí: Jak se dostane do toho supermarketu?

Hala D

Jasně, ale vedro kvůli tepelné kapacitě asfaltu, který v létě natáhne obrovské množství tepla a v noci to vyzařuje, obtěžování místních hlukem, zplodinami, nemožnost bezpečně přejít náměstí, aniž by chodce sejmul king silnic s trojkou v krvi, peklo určitě není . Musíte mít smutný život.

Jiří Kocurek

„aniž by chodce sejmul king silnic s trojkou v krvi,“

A to vám udělalo kolik řidičů, všichni?

Hala D

Téměř každý den se o to někdo pokouší.

Ivo

V tom případě možná nebude problém u nich, ale u vás.

yxc

Tak dlažba by klidně mohla zůstat. Jen by to musela být nějaká velkoformátová přesná žulová dlažba, která tvoří minimální spáry a tedy i hluk. I esteticky by to pomohlo, jen by to bylo drahé. Samozřejmě, že nějaký asfalt s příměsí gumy potlačí hluk výrazněji, ale i takto by to bylo řádově lepší a limity by to splnilo.

jva

Není nic horšího, než si centrum zprasit dlažbou jen proto, aby tam byla dlažba. Historicky nevěrné; minimální a normalizované spáry nedovolí vytvořit mezi kostami „patvary“ z výplně, které zabraňují vzájemnému pohybu kostek, takže ty pak na sebe při průjezdu narážejí a bouchají. Viz Denisova v Olomouci…

yxc

Pokud po nich má jezdit větší množství aut musí se uložit na únosné podloží a do betonového lože, případně vysokopevnostní malty, aby se ani nehnuly. To o čem píšete, je jen typický český šlendrián. Ve většině západní a jižní Evropy s tím není problém.
A co je historicky věrné. Malé/drobné žulové kostky jsou tu tak 200 let.

yxc

A ta Denisova v Olomouci, tak tam jsou malé žulové kostky, akorát nové, napřesno řezané. A od pohledu špatně položené a s málo únosnou konstrukcí vozovky. Prostě typicky český šlendrián jak jsem psal.

Ondra K.

V případě jakékoliv dlažby dimenzované na pojíždění vozidly je vsakování vody pouze čistá teorie. I v případě distanční vsakovací dlažby je složení a zhutnění konstručních vrstev takový, že jimi neproteče prakticky nic.

SYN

To je dobré vědět a je to i celkem logické, že o vsakování nerozhoduje jen povrchová vrsrtva…

Jiří Kocurek

Zatravňovací tvárnice položené na stěrk fungují dobře… ale jen na parkovacím stání.

MaT

Já jsem tedy četl článek (nevím jestli Vy také, nebo jestli jste si jen z titulku a úvodního obrázku vyvodil nějaké jiné závěry) a pochopil jsem to tak, že na náměstí kostky zůstanou, asfalt má být položen v ulici 5. května. Chápu výhody i nevýhody obojího, konkrétně v případě samotného náměstí bych asi s náhradou dlažby asfaltem měl také docela problém, ale ty navazující ulice… Ono už v nich hlavně asfalt dávno je. Jak v Hluboké ulici (jen posledních pár metrů před náměstím je dlažba), tak pak v ulici 5. května (jen podél kostela je dlažba, což je asi 30… Číst vice »

SYN

Ale fuj, číst článek… někteří jedinci „startují“ (hm, vzledem k jejich zaměření spíš tedy „rozbíhají se“?) už při nadpise…

SYN

Mám nápad jak to vyřešit – protáhnout přes náměstí železnici! A to místo se přeci úžasně hodí na nádraží… to by bylo využití!

Hala D

Sice jste to psal ve snaze vysmát se mému komentáři, ale vlastně s vámi souhlasím. Jen bych danou kolejovou dopravu nenazval železnicí ale tramvají. V centrech velkých měst normální věc. Koleje se vydláždí původní dlažbou a gumokolům se omezí vjezd, aby náhodou obyvatelé netrpěli hlukem a zplodinami. Dávám plus.

Václav

To je drsný 15 tis. aut přes úplné centrum 😯

Koro

Takových měst je a je to neuvěřitelné. Viz např Hořovice

John334

Přes Hořovice to určitě není 15 tisíc. Taková intenzita už je docela vysoká a tak časté to zas nebude.

Koro

V roce 2020 to bylo podle sčítání cca 10tis aut. Letos už to bude tak 11-12 tis. Obchvat sebere tak 3-4

SYN

Obchvat, Hořovice? To myslíte tu spojku co je v plánech, nebo něco zásadnějšího? Pokud A, tak to potom chápu proč sníží jen o třetinu… i tak dobré bych řekl.

Trumway

A kolik projede aut mezi sochou Václava a muzeem v Praze?

Vojtěch Suchan

Co kdyby radši zmizely auta a zůstalo náměstí?

Ivo

Co kdyby rovnou zmizeli i lidi? Pak tam bude svatý klid a není co řešit.

MaT

Souhlasím, ale když už, tak auta zmizelA.

Bohužel Turnov s obchvaty nemá úplně dobré zkušenosti… Aspoň tedy ten první obchvat (projektovaný ještě za minulého režimu) je spíš průtah…

Zbyněk

Auta nemusí jen přibývat. Pro začátek by stačilo třeba soustavně neházet klacky pod nohy lidem dopravujícím se na kole. To nám v Čechách jde.

Kebab

To je pravda, i když to možná vždycky nejsou aktivní klacky, ale obyčejné pasivní lemplovství a celkový nezájem. Autem to mám do práce necelých 5 km, na kole skoro 7 km a navíc přes kopce. Holt i silnice 1. tříd mají doprovodnou stezku jen výjimečně a městská cykloinfrastruktura se dělá často spíš tak, aby se dala hubou “prodat”, než aby byla funkční. Proč cyklostezky v době evropských dotací stále ze zákona nejsou veřejně prospěšné stavby a navíc to vůbec není téma a to ani u progresivistů, to ví jen bramborovej král. Abychom znovu nedopadli jako s dálnicemi, kdy jsme dávno… Číst vice »

Trumway

JJ, z Turnova třeba do Lomnice n Popelkou na kole. První kopec si dáte z náměstí a okolo nemocnice ještě v Turnově, pak od kruháče dolů do Bělé a pak zase pěkně do kopečka do Mírové, pak zase z kopečka, chvilku po rovince a pak zase do kopce……..z kopce, do kopce. To víte, tady nejsme ve středních Čechách kde je rovina.

Zbynek

Jasne, vsechny cesty jsou pres dvacet km. V ramci mesta nikdo nejezdi.

Trumway

Všechny cesty nejsou 20km, ale už vidím někoho z okolí Turnova jak v těchto končinách jezdí do tohoto města na kole. Navíc pro takovou jízdu zde nejsou ani vybudovány cyklostezky nebo pruhy pro cyklisty. A jezdit po městě samozřejmě možné je, ale podívejte se na to jak Turnov vypadá. Od jednoho kruhíče k dalšímu kruháči, město v kopci. Jediné kde by se ještě tak dalo jezdit na kole by byla hlavní silnice kolem nádraží, ale neumím si takovou dopravu představit v centru kolem náměstí.

L.

Házet klacky pod nohy? Třeba tím, že necháme na náměstí kostky, po kterých jet na kole je fakt opruz?

Zbynek

Treba jednosmerky bez cykloobousmerky.

Ivo

Myslíte třeba kočičí hlavy místo asfaltu, souhlasím s vámi.

David

Krásné systémové řešení, které řeší tu hlavní příčinu… No Litomyšl si už může začít dělat poznámky.

Hala D

Klasické řešení následků, řešením příčiny by bylo omezení dopravy.

Low cost

A lidi z vesnic za Turnovem v okolí II/283 se dál do Čech dostanou jak?

David

Já měl spise na mysli tam dotáhnout obchvat, protože těch 15k aut tam nezacina a nekončí.

Centrum, kde místo přirozenýho ruchu je 15k je mrtvé centrum.

Trumway

Máte po ruce nějaký hadr? Doporučuji namořit do studené vody a přiložit na čelo.

Jiří Kocurek

Lidé cestují. Lidé taky chtějí jídlo. To je skutečná příčina.

Doupov není zatěžován dopravou… a ani se tam nedostanete vlakem, protože časem zrušili i ty koleje.