V Turnově začne budování dalšího sjezdu a nájezdu z průtahu, pomůže části města od kamionů
Místo nové křižovatky na I/10 v Turnově. Foto: Turnov.cz
Po dokončení mimoúrovňové křižovatky sníží město rychlost v části města na 30 km/h.
Až se konečně postaví D35 (I/35) jako jižní obchvat Turnova vedoucí právě kolem průmyslové zóny Přepeřská/Nudvojovická a pak na Pelešany, budou kamiony vyjíždět na dálkovou trasu přímo odsud a nebudou město obtěžovat vůbec. Pokud se zase nenajde nějaký obskurní spolek, „díky“ kterému se všechny obce mezi Jičínem a Turnovem dodnes potýkají s průjezdem desetitisíců aut denně přímo intravilánem. Poděkování můžeme zasílat sem: Koalice občanských sdružení S.O.S. Český ráj: občanská sdružení „Pro Ktovou“ (Simona Jašová), „S drakem rval se Michael“ (Martina Pokorná), „Za čisté Rovensko“ (zástupce neuveden), „Děti Země“ (Markéta Kovaříková) a „Ekovia“ (zástupce neuveden). Občanské sdružení S drakem rval se… Číst vice »
To budou ve Fučíkově nadšeni…
Myslíte, že kamiony jezdí po Nádraží jen tak, aby na naftě propálily víc než jízdou po „jedničce“?
To jsme se moc nepochopili
No baťžejo, ten (především) nájezd na I/10 směr východ tam hodně chybí, jeden jediný je v té nádražní… to zase určitě někdo s tabulkama v ruce „spočítal“ že jeden nájezd kadých 5-10km stačí…
Pak to končí jako na D2 u Hustopečí, kde je jediný sjezd/nájezd na severu, takže každý kdo přijíždí směrem z jihu si musí pěkně projet komplet celým centrem…
Podobně velký Herzogenburg v Rakousku (kde jsem prožil několikery prázdniny) měl „odjakživa“ sjezdy z S33 Jih (km 10) a Sever (km 13) a to ještě dodatečně dodělali sjezd Střed na kilometru 12…
Srovnávat do podle velikosti sídla je pitomost. Záleží na silniční síti v místě, typu rychlostní komunikace (rychlostnice vs. dálnice, speciálně v Rakousku je to co do množství nájezdů často hodně velký rozdíl) i době, kdy se stavěla.
R10 původně končila jako slepá v Ohrazenicích s napojením do západního konce Nádražní a když se pak stavělo pokračování skrz město, na ten nájezd směr východ se nějak zapomnělo. Podobně, jako se před 50 lety v Rakousku na A2 ve Wernbergu postavilo jen poloviční napojení a druhá půlka tam chybí dodnes.
Ať se nám to líbí nebo ne, zpomalování automobilového provozu ve městech je trend i v důsledku pomalu rostoucího podílu EV, kdy časem odpadne argument jízdy na nižší převodové stupně a tedy vyšších emisí.
Opravdu? Tohle bude spíš zcela náhodná souvislost s tímto trendem, ale samozřejmě pozitivní.
A souvislost s napojením průmyslové zóny Nudvojovická+Přepeřská na dálkové trasy R10/R35 to má jakou?