V Trutnově začal provoz městské vlakové linky, vznikla z obav z nárůstu silničního provozu
Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy
Linka jezdí v pracovní dny, nabídne osm párů spojů denně.
Linka jezdí v pracovní dny, nabídne osm párů spojů denně.
Víc než Libeč pro lišky měl Trutnov prosadit zastávku na Dolním předměstí.
Trutnov díky trasování tratě městem potenciál pro městskou vlakovou linku má. Pro přínos takové linky by ale bylo třeba lépe promyslet zastávky a to včetně výstavby nových (tip pro někoho na diplomovou práci). Tento vznik stylem hurá akce je dost riskantní a může zaříznout případné podobné nápady v budoucnu.
Jako kdyby nebyla v poříčí úvrať, zastávka v Libeči byla o 600m severněji, a na druhou stranu zajížděla až do Starého Města, asi bych tu linku i pochopil, takhle mi moc smysl nedává. Obávám se o stejné využití jako Mochovka, ale rád se budu plést.
Už se to tu rozebíralo, pro jízdu do Starého města chybí zabezpečovací zařízení. Na trati do Svobody může být jen jeden vlak, prosím o případné upřesnění pokud moc kecám.
chtělo by to modernizovat vozový park alespoň na pavoučky.
Na 12 minutovou cestu Trutnov hl.n. – Libeč stačí 810/814….
myšáci a regíny sou tam už teď, tam mají vůbec stará vozidla na tom trutnovsku.
810 už tu prakticky nejezdí. Majoritu tu tvoří Regionovy a Rakve. 810 jsem tu od prosince viděl 2x.
Rodičům s malými dětmi, vozíčkářům a méně pohyblivým spoluobčanům určitě …
Vzhledem k výškám nástupišť je to skoro jedno.
Tak proč přidávat schody navíc ?
810 je jako vlakotramvaj zcela nevhodné vozidlo, protože je vysokopodlažní. Chtělo by to ideálně něco nízkopodlažního s větším počtem dveří, ale takových vozidel není na zbyt.
Regionova. Dost se jich brzy uvolní s příchodem nových Pes.
Ano 810 samozřejmě pro vozíčkáře není. Na tuhle linku by společně s Regínou nebo sólo Rakví co tam jezdí, ale určitě stačila… pokud tam nejsou nové vysoké perony je nízkopodlažní vozidlo stejně k ničemu. Pokud je tam ten perón starý a nízký i z toho nízkopodlažního vlaku je tam furt docela schod. V tuhle chvíli je tam asi ideální ta Regionova sice z jedné části nízkopodlažní ale i tak se tam na některých starých peronech lidem na vozíku nebo s kočárky nastupuje blbě. Až by tam všude byli nové perony pak ano ať tam jezdí samé nízkopodlažní vlaky.
Furt lepší jeden schod ze země, jak 4.
Ví někdo, proč už se nedá nastupovat/vystupovat v Trutnově-Poříčí, když je tam stejně úvrať? (Např. u víkendových vlaků do/z Polska.)
Není to tak dlouho, co se tam házela výhybka na Královec ručně, v té době by to znamenalo zastavení navíc. Ale teď už to pár let není.
Každopádně Poříčí už nefunguje pro osobní dopravu vůbec, a pokud by se to mělo obnovit, asi by to znamenalo strhnout staré vybydlené budovy a trochu to tam zkulturnit. Aktuálně by mi asi nebylo úplně pohodlné tam čekat na vlak.
Tohle vůbec nechápu. Sice nechala dráha budovu Poříčí na pospas a je zcela hýn – propadlá, zdevastovaná; na druhou stranu je tam normální přístup a nástupiště. Vzhledem k úvrati je holý nesmysl, že tam vlaky nestaví/nebudou stavět. Je teda fakt, že já jsem takovým zpátečníkem, že nechápu, proč v Poříčí nejsou celé 3 dopravní koleje, takže tak.
Odhaduji, že to dopadne jako Mochov. Ale třeba přijde překvapení.
Je škoda že to nezajíždí až na Zelenou louku.Pak by to mohlo mít smysl.
Chtělo se, ale trať do Svobody n/Ú = pouze jeden vlak na trati. Muselo by se změnit zabezpečení trati.
Směrem na Svobodu by nebylo špatné mít půlhodinový takt, křižování v Kalné Vodě, a přidat zastávky Trutnov – obchodní zóna (vedle veteriny) a Mladé Buky střed vedle bus zastávky.
S tou tratí z Trutnova do Svobody nad Úpou je to takové nějaké zamotané, že? Jestli to chápu správně, majitelem je sice Správa Železnic, ale provozovatelem je PDV Railway a.s. ?
Investice do zabezpečení přejezdů a dálkového řízení by zde dávala smysl, zrychlení na 100km/h by přineslo potenciál pro příměstské i dálkové vlaky. Jenže proč by SŽ investovala do trati, kterou neprovozuje…
Majitelem je stát.
Pokud by stát chtěl, může vypovědět provozování PDV Railway a.s. a předat ho SŽ. Teoreticky by to šlo i bez výpovědi, SŽ je tady i kvůli investicím do státního majetku.
Trať na Svobodu je kapacitně na maximu. Úspěch je, že teď už jsou všechny zastávky směrem na S. n. Úpou obsluhovány všemi spoji.
Postaví dálnici, a zároveň budou lidi přesvědčovat, aby jezdili vlakem, protože pro samá auta už nebude ve městě k hnutí, to dává smysl…
Jasně, dálnice vede Trutnovem.
Pan František se pohybuje pouze na území SZ, netuší příliš, kudy vedou dálnice…
Vnitroměstská doprava. v Trutnově. Po dálnici.
Podívej se do mapy, kde je Trutnov a jak daleko je to k nejbližší dálnici. Nápověda: V okrese Trutnov není ani 1 km dálnice.
Doporučuju číst a dívat se do mapy… Poláci brzy otevřou S3 na hranice a dá se očekávat narůst aut co pojede přes Trutnov, protože naše D11 včetně obchvatu Trutnova se bude stavět v letech 2023-2027 a do té doby to bude v Trutnově asi horší…
Jsem zvědav jak to bude využívané. Nejsem místní ale moc potenciálu tam nevidím. Libeč je díra, na středu je nádraží kdesi v průmyslové zóně mimo obytnou zástavbu a na Poříčí se pro jistotu pro nástup a výstup ani nestaví (ačkoli se tam úvraťuje).
To je myšleno spíše jako alternativa ke kolonami zdržovaným autobusům, které mají zastávku kousek od trati, ne že tím budou lidi jezdit místo aut (ostatně pro ně naopak chtějí dálnici), akorát se to musí zabalit do maskovacího hávu k vykázání, že proti těm kolonám něco děláme. Jako obvykle…
A co vlastně vadí na zavedení nové vlakové linky? Že tím nebude ublíženo řidičům?
On by tím mohl někdo jezdit a dokonce by vlak mohl bejt i užitečnej.
Ať to protáhnou o zastávku dál do Křenova a budu s tím jezdit na chalupu.
843 asi není moc vhodné vozidlo na městskou linku.
Pravděpodobně nechtěli platit nějaké spešl vozidlo pro ten experiment a tak využili co bylo k dispozici …
Pokud to bude pravidelně narvané, třeba tam pořídí i Lišku :o)
to ne, tam bych čekal, že spíše myšku 😀
Na cestu ktera trva 12 minut staci 810/814…..
810 ne, nahouby vstup. 814 bych bral.
Nejde o to, jak dlouho ta cesta trvá..
Proč ne? Na těch pár minut jízdy snad nepotřebujete nějaký supermoderní kočár, ne? Jestli to kapacitně vyhovuje (což u této linky nepochybuji, že vyhovuje), tak v tom nevidím problém.
InterJet by nebyl špatný …?
Na fotce není Trutnov ale Ostroměř
Slibuji, že Ostroměř je poslední územní nárok, který Trutnov v Evropě má!