V Trutnově začal provoz městské vlakové linky, vznikla z obav z nárůstu silničního provozu

Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhyMotorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy

Linka jezdí v pracovní dny, nabídne osm párů spojů denně.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Víc než Libeč pro lišky měl Trutnov prosadit zastávku na Dolním předměstí.

Štěpán

Trutnov díky trasování tratě městem potenciál pro městskou vlakovou linku má. Pro přínos takové linky by ale bylo třeba lépe promyslet zastávky a to včetně výstavby nových (tip pro někoho na diplomovou práci). Tento vznik stylem hurá akce je dost riskantní a může zaříznout případné podobné nápady v budoucnu.

David

Jako kdyby nebyla v poříčí úvrať, zastávka v Libeči byla o 600m severněji, a na druhou stranu zajížděla až do Starého Města, asi bych tu linku i pochopil, takhle mi moc smysl nedává. Obávám se o stejné využití jako Mochovka, ale rád se budu plést.

Alibaba

Už se to tu rozebíralo, pro jízdu do Starého města chybí zabezpečovací zařízení. Na trati do Svobody může být jen jeden vlak, prosím o případné upřesnění pokud moc kecám.

Jarda

chtělo by to modernizovat vozový park alespoň na pavoučky.

Velryba

Na 12 minutovou cestu Trutnov hl.n. – Libeč stačí 810/814….

Jarda

myšáci a regíny sou tam už teď, tam mají vůbec stará vozidla na tom trutnovsku.

A.O.

810 už tu prakticky nejezdí. Majoritu tu tvoří Regionovy a Rakve. 810 jsem tu od prosince viděl 2x.

David

Rodičům s malými dětmi, vozíčkářům a méně pohyblivým spoluobčanům určitě …

Alibaba

Vzhledem k výškám nástupišť je to skoro jedno.

PvvS

Tak proč přidávat schody navíc ?

V. K.

810 je jako vlakotramvaj zcela nevhodné vozidlo, protože je vysokopodlažní. Chtělo by to ideálně něco nízkopodlažního s větším počtem dveří, ale takových vozidel není na zbyt.

Geralt

Regionova. Dost se jich brzy uvolní s příchodem nových Pes.

Matěj

Ano 810 samozřejmě pro vozíčkáře není. Na tuhle linku by společně s Regínou nebo sólo Rakví co tam jezdí, ale určitě stačila… pokud tam nejsou nové vysoké perony je nízkopodlažní vozidlo stejně k ničemu. Pokud je tam ten perón starý a nízký i z toho nízkopodlažního vlaku je tam furt docela schod. V tuhle chvíli je tam asi ideální ta Regionova sice z jedné části nízkopodlažní ale i tak se tam na některých starých peronech lidem na vozíku nebo s kočárky nastupuje blbě. Až by tam všude byli nové perony pak ano ať tam jezdí samé nízkopodlažní vlaky.

PvvS

Furt lepší jeden schod ze země, jak 4.

Sapfan

Ví někdo, proč už se nedá nastupovat/vystupovat v Trutnově-Poříčí, když je tam stejně úvrať? (Např. u víkendových vlaků do/z Polska.)

Liquid

Není to tak dlouho, co se tam házela výhybka na Královec ručně, v té době by to znamenalo zastavení navíc. Ale teď už to pár let není.

Každopádně Poříčí už nefunguje pro osobní dopravu vůbec, a pokud by se to mělo obnovit, asi by to znamenalo strhnout staré vybydlené budovy a trochu to tam zkulturnit. Aktuálně by mi asi nebylo úplně pohodlné tam čekat na vlak.

Savik

Tohle vůbec nechápu. Sice nechala dráha budovu Poříčí na pospas a je zcela hýn – propadlá, zdevastovaná; na druhou stranu je tam normální přístup a nástupiště. Vzhledem k úvrati je holý nesmysl, že tam vlaky nestaví/nebudou stavět. Je teda fakt, že já jsem takovým zpátečníkem, že nechápu, proč v Poříčí nejsou celé 3 dopravní koleje, takže tak.

Petr Jetelina

Odhaduji, že to dopadne jako Mochov. Ale třeba přijde překvapení.

Jan Horák

Je škoda že to nezajíždí až na Zelenou louku.Pak by to mohlo mít smysl.

rony

Chtělo se, ale trať do Svobody n/Ú = pouze jeden vlak na trati. Muselo by se změnit zabezpečení trati.

David

Směrem na Svobodu by nebylo špatné mít půlhodinový takt, křižování v Kalné Vodě, a přidat zastávky Trutnov – obchodní zóna (vedle veteriny) a Mladé Buky střed vedle bus zastávky.

Milan alias Skeptik

S tou tratí z Trutnova do Svobody nad Úpou je to takové nějaké zamotané, že? Jestli to chápu správně, majitelem je sice Správa Železnic, ale provozovatelem je PDV Railway a.s. ?
Investice do zabezpečení přejezdů a dálkového řízení by zde dávala smysl, zrychlení na 100km/h by přineslo potenciál pro příměstské i dálkové vlaky. Jenže proč by SŽ investovala do trati, kterou neprovozuje…

Alibaba

Majitelem je stát.
Pokud by stát chtěl, může vypovědět provozování PDV Railway a.s. a předat ho SŽ. Teoreticky by to šlo i bez výpovědi, SŽ je tady i kvůli investicím do státního majetku.

A.O.

Trať na Svobodu je kapacitně na maximu. Úspěch je, že teď už jsou všechny zastávky směrem na S. n. Úpou obsluhovány všemi spoji.

Frantisek

Postaví dálnici, a zároveň budou lidi přesvědčovat, aby jezdili vlakem, protože pro samá auta už nebude ve městě k hnutí, to dává smysl…

Kernteriér

Jasně, dálnice vede Trutnovem.

Svojsin

Pan František se pohybuje pouze na území SZ, netuší příliš, kudy vedou dálnice…

Jiří Kocurek

Vnitroměstská doprava. v Trutnově. Po dálnici.

Podívej se do mapy, kde je Trutnov a jak daleko je to k nejbližší dálnici. Nápověda: V okrese Trutnov není ani 1 km dálnice.

PetrN

Doporučuju číst a dívat se do mapy… Poláci brzy otevřou S3 na hranice a dá se očekávat narůst aut co pojede přes Trutnov, protože naše D11 včetně obchvatu Trutnova se bude stavět v letech 2023-2027 a do té doby to bude v Trutnově asi horší…

Geralt

Jsem zvědav jak to bude využívané. Nejsem místní ale moc potenciálu tam nevidím. Libeč je díra, na středu je nádraží kdesi v průmyslové zóně mimo obytnou zástavbu a na Poříčí se pro jistotu pro nástup a výstup ani nestaví (ačkoli se tam úvraťuje).

Frantisek

To je myšleno spíše jako alternativa ke kolonami zdržovaným autobusům, které mají zastávku kousek od trati, ne že tím budou lidi jezdit místo aut (ostatně pro ně naopak chtějí dálnici), akorát se to musí zabalit do maskovacího hávu k vykázání, že proti těm kolonám něco děláme. Jako obvykle…

Jiří Kocurek

A co vlastně vadí na zavedení nové vlakové linky? Že tím nebude ublíženo řidičům?

PvvS

On by tím mohl někdo jezdit a dokonce by vlak mohl bejt i užitečnej.

Liquid

Ať to protáhnou o zastávku dál do Křenova a budu s tím jezdit na chalupu.

Lomb

843 asi není moc vhodné vozidlo na městskou linku.

mic

Pravděpodobně nechtěli platit nějaké spešl vozidlo pro ten experiment a tak využili co bylo k dispozici …
Pokud to bude pravidelně narvané, třeba tam pořídí i Lišku :o)

Jarda

to ne, tam bych čekal, že spíše myšku 😀

Velryba

Na cestu ktera trva 12 minut staci 810/814…..

Jiří Kocurek

810 ne, nahouby vstup. 814 bych bral.

Lomb

Nejde o to, jak dlouho ta cesta trvá..

Jelen

Proč ne? Na těch pár minut jízdy snad nepotřebujete nějaký supermoderní kočár, ne? Jestli to kapacitně vyhovuje (což u této linky nepochybuji, že vyhovuje), tak v tom nevidím problém.

Umbridge

InterJet by nebyl špatný …?

Busmart

Na fotce není Trutnov ale Ostroměř

Trautenberk

Slibuji, že Ostroměř je poslední územní nárok, který Trutnov v Evropě má!