V Tišnově vykolejil rychlík, zadní část vagonu jela na jinou kolej než předek
Vykolejený rychlík v Tišnově. Pramen: Policie ČR
Na české železnici dnes došlo k další mimořádné události.
Na české železnici dnes došlo k další mimořádné události.
Tak konec vtipkování!
Právě jsem se vrátil z hradu.
Docent Dudič má po srandě, byla mu přidělena demise.
Na hodinu.
Kluci od ČD mohou slavit, ten zmetek už jim škodit nebude.
On totiž neměl dovolenou, jak nám tak trochu lhala tisková mluvčí ČD, ale byl v době srážky papírově v kanclu v Praze.
Snad ho 4% kamarádů nehodí přes palubu a KŽC mu přidělí nějakou trafiku…
Pokud se dělají výluky za běžnėho plného provozu a je vypnuté zabezpečovací zařízení, měl by být posílen provozní personál. Lidé neunesou zvýšené nároky na ně kladené a chybují, což uzná každý soudný člověk. Proto můj názor- další systėmová chyba.
To je výborný nápad. Okrem toho, že ich vystavíme výluke, im ešte aj zmeníme postup práce. Tak určite dosiahneme zníženie chybovosti.
Postup práce se změní už vypnutím zab zař. Přibude spousta povinností, zjišťování volnosti kolejí, zda vjel vlak celý a pod. Jistě o tom něco víte.
no podle me tam musel byt nekdo kdo hlida konce vlaku a zjistuje volnost,pokud jsou vypnute kolejove obvody,podle me to nakonec vypravci byt nemusel ale tezko rict,nevim v jak velkem rozsahu je ta obnova zab zar
V článku je nepravdivá informace, není nepravda, že ve vlaku bylo celkem 150 cestujících. „Ve vlaku cestovalo osm desítek cestujících, z nichž nebyl naštěstí, i když první zprávy z místa hovořily o větším počtu zraněných, nikdo zraněn.“ Zdroj: https://www.policie.cz/clanek/v-tisnove-vykolejil-vlak.aspx
Proč se tomu říká mimořádná událost? Diskutuji na této rubrice pravidelně celý měsíc, a něco takového je tady každý den.
Protože se to týká jízdy konkrétního vlaku a těch jsou denně desetitisíce. Ne frekvenci zpravodajství. 🙂 Mimořádných událostí se každý den stane celá hromada.
já ty komentáře dole ani nebudu číst, myslím, že jde o klasické podhození…
Takže všechno v poho?
Ne. Ale je to asi jako když někdo napíše při silniční nehodě, že šlo o klasické nedání přednosti v jízdě. Podhozením se rozumí, když dispečer přehodí výhybku dřív, než jí vlak kompletně projel.
Koukám, že ČD managment jede na čínských mobilech Xiaomi.
He?
Šéf DI teď v TV potvrdil, že příčinou byla podhozená výhybka, že se nejednalo o technickou závadu. Příčinou bylo selhání lidského faktoru a pochválil správnou reakci strojvedoucího, kterou zabránil mnohem větším škodám. Nedávno jsem to tu psal, že podle fotky jde o podhozenou výhybku. Můj příspěvek byl bohužel vymazán , nevím proč.
V miste nehody je vypnute zabezpecovaci zarizeni kvuli oprave trati? Nebo soucasne zabezpecovaci zarizeni tomu podhozeni neumi zabranit? ETCS by podhozeni zabranilo?
Zkuste naznačit, jak ETCS zabrání podhození výhybky.
Na to se ptam. Kdybych to umel naznacit, tak bych se na to neptal.
odpověď nezabrání. výhybka jsou řízeny a ovládána jiným softvérovým systémem, v tomto případě dokonce jen „ručně“ protože se překopává stanice a „nic“ nejede v aut. režimu. ETCS je primárne zaměřen an komunikaci s vlaem, bay vlak nedělal něco, co není dobré – nejel moc rychle, nejel přes „červenou“ atp. tzn je to zabezpečovač pro vlaky, ne pro „infrastrukturu“. Naopak dostává id infrastruktury „pokyny“ kterak se má chovat. – Velmi zjednodušený popis, odborníci prominou.
Zabránila by tomu zase komunikace mezi fírou a dispečerem, když by fíra musel hlásit, že dojel do stanice a dokud se mu neohlásí, tak by dispečer nesměl vexlovat.
V mieste nehody bolo vypnuté zabezpečovacie zariadenie z dôvodu opravy toho zabezpečovacieho zariadenia. Takže tam by nepomohla ani svätená voda…
Takže správně zareagoval pan strojvedoucí…já si zprva myslel, že se rozpojily hadice a nebo to v zádu někdo strhnnul….Všechna čest fíroj, upřimně.
Zažil jsem naprosto stejnou situaci, podhodili mi výhybku pod prvním vozem. Zastavil jsem ještě o trochu dříve. Nedošlo ani k vykolejení. Zkušený strojvedoucí pozná, že vlak nejde tak jak by měl. Tento zkušený evidentně byl.
Proto píšú, všechna čest. A kor, když se to stalo na zadní části soupravy….
Ano tu čest si jistě zaslouží. Asi i nějakou tu odměnu :-).
Klika to byla velká, že rychle zareagoval ten osvětlovací stožár by se jen tak nezlomil. jinak si myslím jak jste sv sesli posazení. Z Zkušenosti na buse i autě při správném „sžití“ s seslí poznáte třebas gumu. Osobně třebas v osobáku v sedačce přes záda poznám mnohé a i podle zvuku. Proto například úplně nemusím když se mne vzadu děti pošťuchují nebo když jsou moc hluční. Prostě pak neslyším a necítím správně auto jak jede a co dělá. Jinak to muselo škubnout jako prase takže i já bych šel rovnou na rychlobrzdu.
Ano přesně jak píšete. Starší strojvedoucí, když jsem začínal, nám říkali, že strojvedoucí k řízení vlaku potřebuje všechny smysly. A to je naprostá pravda. Na starších lokomotivách, ještě se šikmým pultem, jsem jezdil s kolenem opřeným o hranu pultu, abych měl lepší kontakt s vlakem a cítil jeho chování, např. jak reaguje na brzdění a pod. Pak i v takovéto situaci hned poznáte že se něco děje. Tento strojvedoucí měl velmi dobrou reakci. O ten sloup by byl vagon asi hodně poškozený. Mě se tenkrát také povedlo zastavit asi 10 m od podobného sloupu. I vyšetřovák se mě po sepsání… Číst vice »
podle fotek fíra reagoval bleskurychle. Teda já ho obdivuju.
Cestujících nebylo 150 (to by odpovídalo >50% obsazenosti, což je pro tyto spoje naprosto nereálné)… „Cestujících bylo po upřesnění záchranářů zhruba 80, ven z vlaku jim pomohli hasiči.“ zdroj: https://www.novinky.cz/krimi/clanek/u-brna-vykolejil-rychlik-vysocina-40333241
Raněný nebyl nikdo, čekali snad všichni na evakuaci?
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/727/DenshaDeD_ch01p16-17.png
😀
Nejvíc se mi tu líbí kolik se najde i v tomto oboru „vtipálků“ což není nějaká česká národní přednost ale spíš (zejména morální) degenerace.
Znaje stav kolejiště v té stanici, zvláště těch bočních, kde je i těch 40km/hod moc, se ničemu nedivím. Brána TV naštéstí nespadla na vagóny…
…a následuje fotka, kde je vidět brána, spadená na vagony 😉
Jen ze zájmu se ptám: tvar „spadený“ místo „spadlý“ se používá jen na Olomoucku, nebo je to nějaká širší záležitost? Já se s ním setkávám zpravidla jen tam.
Jinak je zajímavé, jak ta ocelová příhradová brána se ohnula podle oblé střechy vozu jako tráva, a na té střeše není znát prakticky žádná deformace.
Asi měla ta brána na vagony spadeno, ale nakonec se ukázalo, že je moc měkká…
To je jako na silnici . i zde se nadlidi v jedničce snaží zprava podjet chudáky ve dvojce jenom aby byli v cíli o chvilinku dřív . Pokud to teda byl rychlík . Ty vagony vypadají jako retro výlet nadšenců z Lužné .
Všechny rychlíky jsou si rovny , ale ty co jezdí kolem Prahy jsou si rovnější. Zatímco do periferií jezdí šrot.
Zrovna tohle je šrot jezdící z/do Prahy…
Ale je to neporovnatelné s vlaky jezdícími třeba trasu Praha-Beroun, nebo to na hlavní trase přes PCE. Tedy to, co pražáci opravdu využívaj a není to nutné zlo dopravní obsluhy (z jejich pohledu) vidláků z Vysočiny a z Brna. A popřete to.
No tak ty příměstské linky asi spíš využívají vidláci, kteří dojíždějí do Prahy, nežli Pražáci, kteří by jezdili za prací na Karlštejn nebo do Českýho Broda. Pražáci si tím tak maximálně jednou za měsíc vyjedou o víkendu na výlet.
Z Prahy jezdí šrot kromě Vysočiny také například ve směru Děčín, ČB, Tanvald, Příbram, Rakovník… U osobáků je to zas velká bída v nezávislé trakci… A většina Pražáků využívá vlaky spíš na výlety, příp. za businessem. Na každodenní dojíždění pouze několik okrajových čtvrtí, ve kterých spíš než soupravy řeší neuvěřitelně časté mimořádnosti, zrušené vlaky a zpoždění (viz např. Radotín na trati na Beroun). A vůbec tady ty války vůči Pražákům jsou směšné, obzvlášť když je to většinou paušalizující (polo)lež.
Ještě loni to jezdilo Brno – Ostrava, stále to jezdí i Brno – Olomouc a s naftou Brno – Jihlava.
Ale může být i hůř: Honeckery.
Brno – Olomouc jezdí: B, Bdtee, B, Bdtee, AB, vysocinu jezdí: B, Bee, Bee, Bee, BDs, Aee.
Málokdo to ví, ale správně se píše TišŇov. Říká to má kolegyně, co tam bydlí…tak to musí bejt pravda 😀
Ale no tak… …nevěřte všemu… https://www.risy.cz/cs/vyhledavace/obce/584002-tisnov
Jinak, když už je řeč o Tišnovu … znáte dokonalé logo města? https://www.tisnov.cz/logo-mesta
Samozřejmě to byla nadsázka. Takový vhled do místních nářečí pro odlehčení.
Kolik bylo cestujících ve vykolejených vagonech? V jedničce dle zkušenosti zřejmě nula a v BD do pěti?
Tak jsem hledal, jestli se náhodou nepřipravuje rekonstrukce žst. Tišnov, protože už léta mám pocit, že by si to zasloužila. V plánu SŽ(DC) je až na roky 2025-27, viz https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621600068.pdf
P.S. A doufám, že ten přejezd opravdu nahradí mimoúrovňovým křížením. Na nové Tišnovce je jediný!
Nezruší se. Nedalo by se v rozumné vzdálenosti přejet autem vyšším jak 3.6 metru. A armáda by při jednání do tohoto hodila vidle jakbysmet. Vystříhat dráty je nejrychlejší způsob jak přejet z jedné strany
Svratky na druhou. Takže tak.
Z fotek odhaduju, že došlo k poruše na výhybce. Jestli je ve stanici nějaká výluka zabezpečovacího zařízení, tak mohlo dojít i k podhození pod jedoucí soupravou.
Podle fotek to je jasné podbízení mezi podvozky předposledního vozu. Při závadě na výhybce by výsledek vypadal úplně jinak. Jednou jsem přesně stejné podhození zažil na vlastní kůži. Jen s menšími následky. Zastavil jsem včas a vozy zůstaly na kolejích. Ale to už je dávno 😀.
Tak a dneska jedu Praha – Olomouc. Dneska se uz stala mimoradka, tak by uz mohl byt klid dnes.
Roiman4: Podle některých diskutujících, jak mi tak přijde, je všechno v pohodě a není třeba se ničím moc zabývat…
Ono to vypadá v pohodě v posledních dvou týdnech ne ? 😁
The Fast and the Furious: Tišnov Drift
Prý v tom vagoně seděl Emil Triner.
za Emila palec nahoru
Předpokládám, že pan Dudič je již na místě a připravuje exemplární kastraci strojvedoucího.
Přední část vlaku jede z 2. nástupiště směr Brno a zadní část pokračuje směr Bradavice z nástupiště 9 ¾.
Státní organizace se zase předvedly..
Silně pochybuju o konsorciu na vině nehody chytráku.
Ten zrezivělej vagon co pokračoval po jiné koleji a celá ta polepená souprava vypadá jako by byli ČD před bankrotem, bych se styděl tohleto vypravovat a už vůbec ne jako rychlík mezi dvěmi největšími městy..
dyť to jsou krásné moderní vagóny, okna se dají otevírat, pěkný zvuk vlaku slyšet na míle daleko, pohodlné kupé v kůži :))))
Nějaké rezivce upadlo kolo, jak je vidno ČD se po coroně vydalo směrem šetření na bezpečnosti teda fest, je vidět nejen na lidech, ale i na technice se šporuje. blbě se šetří na technice, která už mla být v muzeu. Mají navíc stále třetinový propad cestujících, takže oproti RJ, které jezdí prakticky na plných číslech, budou dál dělat ekonomické ztráty.
To hezky česky používáte jako recesi nebo ironii nebo tomu fakt věříte?
Ty jsi zase chytrák nebo trol…
Tak zlý soukromník, to fakt nebude…
Každopádně pěkně ti tečou nervy, to bude asi tím, že pravda bolí!
Ty radši mlč.
ty plechy „vem čert“ nikomu se nic naštěstí nestalo, vyšetřit —- fotka výměny která se podhodil by nebyla? —– poučit a nekafrat, kecejte si do fotbalu tomu rozumí každej …..
Nemusela být podhozená. Může to být vada na jazyku a plno dalších věcí. A nemusí to být ani závada na výhybce ale na vlaku. Okolek musí mít určitou minimální šířku a ten starý vagon mohl být notně ojetý.
Uvidíme s čím přijdou
No, kdyby byla vada na jazyku, tak si myslím, že jsou venku oba poslední vozy.Kdyby na podvozku, tak to nestojí tak, jak to stojí.To, že to nemá novej lak,neznamená, že se u ČD na technický stav vozů kašle.To by byl velký hazard….Můj názor.
Mno, vzpomínám na litinovou zdrž co prostřelila okno a dvě kupé..
koukni na web, předposlední vagon je na 2 kolejích, předek na jiné než zadek (obr.7) víc už není třeba komentovat
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-brnensku-vykolejila-cast-vlaku-a-prerusila-provoz/1921412
Jesenčák ze SŽ už napsal první doporučení:
„žádáme dopravce, aby poslední dva vozy do souprav nedávali“
S pozdravem ing. Jesenčák.
Nejlepší komentář týdne!
Super!!!!
🙂
Pěkný den pane Kolecko, všiml jste si, že po jakékoliv kauze/problému se musí udělat opatření i na straně, která za to nemůže. Nejhorší je, že to opatření musí platit co nejdříve. Takže na tratích D3 byste přes noc chtěl udělat jaká opatření??? Schválně by mě zajímalo jaké opatření byste udělal k současnému podhození, aby se to už nikdy nestalo. Tak a teď se ukažte jaký jste vůdce. 🙂 Dejte nám své opatření 🙂
Radioblok. Než se namontuje vypuštění brzd na konkrétní mašinu, tak aspoň řvoucí displej a reprák.
Radioblok, to už raději komplet D1. Displej a reprák je věc dopravce. Já se ptal pana Kolečka na opatření managera infrastruktury, které musí být okamžité, to pak opravdu vydate cokoli. Jinak s tím displejem a reprákem, aby začal řvát, musí mít řadu relevantních a včasných informací, jinak je to další past.
Super !👍
Rychlík 975 společnosti České dráhy ve směru Brno hlavní nádraží přijede mimořádně na nástupiště tři, koleje druhá a čtvrtá.
Na nových fotkách to vypadá, že ten poslední vůz možná ani nevykolejil, jen se vydal po jiné koleji než zbytek vlaku.
Po dvou kolejích jel zadek cca 130 m, ještě že se nezastavil o ten stožár osvětlení.
Pamětníci, vzpomenete na Úvaly, v osmdesátkách (? léto ? 1984 ?) ? To bylo skoro stejné. Myslím že se to stalo Bečvě do Prahy (Ex 524), jela po druhé (ne po nulté) a pak trochu po čtvrté koleji, smetlo to střechu nástupiště, přijde mi že tam byl i smrťák. Ale už je to dost let na mou paměť
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_%C3%9Avalech
„Opravenou část zastřešení podpírala od nehody výdřeva, která zmizela až po modernizaci stanice roku 2015.“
Cosi o dočasnosti opravy v trvání jednoho furtu.
Píšou to i soustavě SI: jednotka dočasnosti = 1 furt. Sovětská vojska osvobozující naši zemi byly názorným příkladem.
Co se stalo nevím, ale, že to byla Bečva vím přesně a ten vagon byl dlouhé roky odstavený v Běchovicích na koleji v nákladové části. Byl jsem se tam tehdy podívat a to jsem neměl dělat nic co chcete vidět, protože se s vagonem nikdo moc neuklízel. Byl v těchto místech 50°4’57.135″N, 14°36’34.928″E https://mapy.cz/s/nezepuvobe
Ať už to na nábřeží konečně zabalej
To je prostě systémová chyba. Výluky za provozu o stejném počtu vlaků. Jakmile to jeden zpozdí už jezdí osobaky po 5minutach. Lidi už ani nekoukaji na čas, kdy to jede.
Za chybu bych považoval GVD, který by nebylo možné vyjezdit (jízdní doba kratší než je možné stihnout s danou soupravou. Kolizní vlaky jedoucí ve stejný den. Krátký pobyt….).
Tak hlavně, jestli zde modré gumy budou volat po zrušení liberalizace, tak jako u článků o režijkách. Vždyť je to přece jedna modrá rodina a není důvod přehazovat odpovědnost na jiné modré.
Stalo se to na výhybce a o ty se spravují sždc. Takže se nejprve švetsko uklidni uvidíme co přinese vyšetření.
Copak? Takže najednou se nám liberalizace a rozdělení ČD hodí? Už nebudeme vykřikovat, že SŽDC jsou stejní železničáři, jako ČD, tak jako tomu je u jiných článků?
Třeba zrovna těch, které se týkají režijek v JMK, kde leží Tišnov…
Jakože strojvedoucí špatně odbočil?
A ještě k tomu průvodčí posledního vozu nedal včas blinkr.
Ještě si nezvykli, namontovali je teprve nedávno.
SŽDC jsou přece také modré a vůbec se to nemělo dělit, furt to tu čteme!
Aha, pardon, já myslel, že tak se nadává jen ČD. Předpokládám, že s tím dělením to je jen sarkastická poznámka, ale upřímně jsem rád, že se rozdělili. Ani mně by se nelíbilo, kdybych skončil na věky s béčky (pokud se poštěstí, tak jede i Bdtee) a když se člověk rozhodne jet druhou stranu, tak místo Interpantera ho čeká opět béčko 🙂
Šveska je taky modrá. 🙂
Proklouznul mu volant v roce. Kdy v té druhé měl mobil.😁😁😁
Houby, držel volant kolenem, v ruce měl cígo a v druhý lahváče.
Je to blb, ani volantem kroutit neumí. Policajti říkali, že nepřizpůsobil rychlost stavu vozovky. Na Vysočině byla ráno mlha a náledí a on ten pitomec měl ještě letní gumy.
Nejsem modrá guma, ale opravdu je nutné zestátnění železnic. A udělat z ní polovojenskou organizaci jak bylo před rokem 1990.
Tak o tom žádná. Ještě vyvěsit rudé fangle a každý měsíc pro výstrahu jednomu fírovi setnout kebuli a po jednom z každýho depa poslat na uran.
Jojo, tehdy se vůbec žádné nehody nestavaly, zaměstnanci příkladně plnili své povinnosti…
Svatá pravda! Jen těch 118 mrtvejch u Stéblové a pár nepodstatnejch incidentů (Šakvice, Řikonín…).
Zestátnění železnic je málo. Je potřeba zestátnit klíčový průmysl a ve volbách (pokud už teda musí být) jednotnou kandidátku národní fronty.
ANO!
Bude líp!
Zatajili ale kdy.
Dobře už bylo
Ale to víš, že JSI modrá guma. A to i v případě, že nemáš s dráhou nic společného.
Skoč do škopku a nekecej do dráhy Švestko.
Takový dotaz ? Tobě vážně nevadí, kolik tu máš pokaždé mínusů ? jsi zřejmě hodně sebevědomý a otrlý člověk :-).
Tech mimoradnosti uz zacina byt tento rok pomerne hodne. Verim, ze se najdou individua, kteri se ze zeleznice radeji vrati zpet do auta, jelikot je to z jejich pohledu „bezpecnejsi“.
Myslím, že je jich pořád stejně. Jen se o tom letos více mluví, protože tam, bohužel, sem tam někdo „zůstane“. A to se pak řeší každá svačina výpravčích.
zatím je letošek co do počtu MU mírně podprůměrný. Blbý je, že se MU více medializují, než v předchozích letech, proto se zdá, že je mnoho MU.
Dle dostupných informací probíhá ve stanici výměna kolejových obvodů a je proto vypnuté zabezpečovací zařízení. Jezdí se na PN a výhybky lze přestavovat pouze nouzově.
Že by podhození?….Poskední vůz mi připadá na kolejích.
Potvrzuji, výluka staničního zabzař – citace z výlukového rozkazu:
– Po zahájení výluky budou vypnuty stávající kolejové obvody v celé stanici ŽST Tišnov.
-Přes obsazené kolejové obvody nebude možné provádět stavění jízdních cest, nebude možné provádět závěr vlakové cesty. Jízda bude umožněna pouze na PN nebo kolem neobsluhovaného návěstidla.
– Výhybky bude možno přestavovat pouze nouzově.
Takže na 99 % lidská chyba, která způsobila vidlicovou jízdu (podhození pod předposledním vozem).
A na jak dlouho byl plánován takovýto provoz s držením výměn pouze řadiči v krajní poloze? Že já se tedy setkal jen s modernizací reléovkové stanice a ta byla před modernizaci kolejiště přepnuta na provizorní křemíkovku a během modernizace se přes vypnuté KO vůbec nejezdilo (nebo jen několik hodin).
Lenže tam sa nemenilo SZZ, tam sa menia tie koľajové obvody, SZZ zostáva…
Na 99% bych nesázel. Velká pravděpodobnost ano ale tak téměř jistota, to určitě ne. Jde o to jak jsou výměna zabezpečeny a případy kdy došlo k vidlicové jízdě bez podhození obsluhou už tu byli, např. v Kolíně při přepínání.
Mno, pěkne…
Mohla to být veksle prehozena pod vlakem? Nebo defekt na kolejnici? Nebo závada na podvozku – asi spíš toho BDs?
modré šroty co jiného čekat…
Chytrý příspěvěk. Děkujeme! Palec dolů
Na závadu na voze zapomeňte.
Obávám se, že přinejmenším na dvou vozech při té nehodě nějaké závady vznikly.
Děkujeme za objasnění libore. My si ale počkáme na výsledek inspekce. Do té doby se běžte někam prosím zahrabat. Děkujeme.
zkuste naznačit, jak by podobnou nehodu způsobil „šrot“ co po kolejích jede.
Objektivní novinář pan Sůra nějak zapomněl na mimořádnou událost dnes ráno u prošla.O tom se asi nesmí psát.
Oprava u Leoška
A copak se mu přihodilo? Mašinka se mu polamala?
AŤ koukám jak koukám, žádnou nemohu najít. Zkuste naznačit, o co šlo.
A ještě k tomu se za tím účelem spikl s ostatními médii a tiskovými agenturami, které to dělají úplně stejně. Co se stalo u Prošla Leoška? Zlikvidoval celý vlak i s lidmi a vláda spolu s ještírky nám to zatajuje?
U jakého prošla?
Sám nevím
Tak Trondo, jaká MU to teda byla? Kecy v kleci, co? 😀
Poslední dobou se na železnici moc nedaří. Ještě, že se nikomu nic nestalo.
Ono se nedaří i na silnici a to ne jen v poslední době, jenomže na kolejích se ví o každém projetí, na silnici naopak téměř o žádném.
A proto nás denně Nova zásobuje zkazkama o tom kolik se zabilo motorkářů, jasně.
pořád těch co dělají kravál zbývá hodně….Mrtvej motorkář = tichá ulice.
Na silnici je to ovšem trochu i vlastnost systému, bohužel.
Spíš mám pocit, že na železnici to funguje pořád stejně, jen si toho média začala víc všímat.
Což je jedině dobře…
Já si tedy myslím, že železniční nehody a vykolejení se do zpráv dostávaly vždy. Jen teď je toho prostě hodně v krátkém čase.
Opravdu? Kdosi se vztekal, že za starých časů by to novinářům neprošlo, aby psali o vykolejení u Vyškova. Tehdy by prý zavřeli i vedlejší silnici, aby to nikdo neroznášel.
84, úcvaly, take se taktně „mlčelo“ a zprávy o tom byly velmi „decentní“
Nefunguje to pořád stejně, zmizela většina personálu na nádražích, tratích i ve vlacích, někde i semafory, dříve často muselo selhat více lidí, aby došlo k průšvihu. (To že zmizela i nádraží a další věci se týká spíš kvality než bezpečnosti … ale také se to změnilo.)
A nebude to lepší, obzvášť u ČD a.s., kde po přečtení návrhu znění nové PKS je mi do breku a řadu lidí, kteří s vypětím všech sil chodili v době virové pandemie do práce a podnik drželi. ČD a.s. je státní firma v podobě a.s., stát na jednu stranu svým zaměstnancům všude přidává a chrání je před dopady COVIDU, na ČD a.s. pan premiér zjevně s ministrem dopravy úplně kaškou, protože takot pohrdavý návrh PKS je jejich vizitkou a ostudou! Pokud by jste v návrhu hledali nárůst mzdy, hledáte marně, inflace je dána a je obrovská, k tomu si vemte… Číst vice »
A pak choďte řídit vlak a buďte bez stresu, jak budete nadále schopen dostát všem závazkům! Věru klidné pracovní prostředí, není nad to, když si Vás zaměstnavatel váží 🙁 .
Takhle si ministr dopravy představuje stabilizaci bezpečnosti železnice, že nechá zaměstnance ČD strašit propadem mezd. Gratuluji, hned to všichni budou dělat lépe 🙁
Jako chtít nárůst mzdy když sešup po koroně teprve pořádně začíná, to je odvážné
Co je na tom odvážného? Zaměstnanci chodili do práce, premiér se vyjádřil v tom smyslu, že lidé zajišťující veřejnou dopravu jsou také v první linii, strojvedoucí na jednotkách, doprovody vlaků, riskovali také, denně v kontaktu a v prostorech které obývají desítky a stovky lidí, ochranné pomůcky koncepčně zajištěny až v rozmezí 3 až 4 týdne, jinak nic. Státním zaměstnancůs se přidává, přidává se lékařům, hasičům, učitelům, úředníkům policistům, tak proč má být zrovna ČD a.s. výjimka? GŘ všem rozeslalo rovnou, že COVID není ohrožení ve smyslu odmítnutí výkonu práce pro obavu a svůj život a zdraví, tedy že takové jednání… Číst vice »
A zrovna příplatek za udržení kvalifikace, příplatek za soboty a neděle, připlatek za dělené, nenáviděné směny, to vše dopadne na hlavu vlakového personálu úplně nejvíc.
Ne nadarmo se říká, že mzdu na železnici dělají právě příplatky .
No zjevně na železnici nebude klid ani na podzim.
Návrh zaměstnavatele ČD a.s. by měla zveřejnit také FSČR a další odborové organizace působící u ČD a.s., aby jejich členové, zaměstnanci dobře věděli, pro koho to pracují ty hnusné směny, krátké odpočinky, o sobotách, nedělích a svátcích a hlavně o přesčasech. Za tohoto stavu osobně leda tak …
No v riziku byli maximálně průvodčí a vlakvedoucí co jsou ve styku s lidmi. Strojvedoucí ve své kabině tedy rozhodně NE! Čínský virus plechem neprojde. Riziko pro strojvedoucího se limitně blíží nule. Už i proto že když se vykloní z okénka tak je min. 2 m od jiných lidí a u loko stojí max. šotouš co si chce vyfotit mašinu. Taky když se podíváme na statistiky dle profesí, tak 2/3 jsou zdravotníci. Např. řidiči MHD Plzeň- a to někteří v busech nemají úplně oddělené stanoviště NULA!
A strojvedoucí přijede do kabiny ve vzduchotěsné bublině… Co třeba nástupn na směnu, příprava vlaku, procházení soupravou při změně stanoviště a mnoho dalších. Nemluvě o tom, když jezdí skoro celý den bez pořádné pauzy a mnohokrát svačí na stanovišti zašmírovanýma rukama.
Stačí když přijde v roušce. Stejně jako to musí stačit všem ostatním.
No jasně, takže na jednotkách, motorových a elektrických, kde jste s cestujícíma na jedné palubě, chdíte po nich kontrolovat interiér, WC, a další věci, co musíte hlásit, že si je opět cestující odnesl domů, protože neměl na toaletní papír, mýdle, nebo, že schází několik hasících přístrojů asi děláte ve bublině vakua. Nemluvě o tom, když jdete mezi lidi opravovat pod dekl motor, převodovku, opravit stávkující dveře. Na velké části máte také společnou ventilaci, klimatizaci, tam vir projde, přežije. Po peroně přebíháte při obratu také asi poj vlakem, aby jste se vyhnul kontaktu. Takže Luboši, než začněš pisať, neco si o… Číst vice »
V drtivé většině případů má také strojvedoucí k dispozici jako jediné dostupné sociální zázemí, WC, umyvadlo, studenou vody a někdy i mýdlo, papírový ručník a toaletní papír za dobu i 12 hodin ve směně právě sociální zařízení pro cestující, tedy je společné, dějí se tam věci, o kterých nechcete slyšet a sex je ještě v pohodě, a tak mám za to, že zdroj nákazy je, a není malý. Stejně tak to mají vlakvedoucí, průvodčí. A věřte, že splnit výzvu národu k důslednosti v oblasti hygieny, hygieny rukou ani jeden z nich splnit defakto nemohl. Při fasungu 100ml desinfekce po třech… Číst vice »
V dnešní době stále ještě argumentujete slovy – „premiér se vyjádřil“?? :- ))
Uvědomujete si, že věříte někomu, kdo je schopný několikrát denně říct naprosto protimluvné záležitosti jen podle toho, ke komu zrovna mluví anebo že ho to zrovna napadne?
Pro něj je v první linii pouze on, ostatní už vidí jen jako volební hlasy, rozdělené podle náročnosti jejich získání.
Nikde netvrdím, že mu věřím 🙂
Chodili do práce, no co by za to jiní dali kdyby mohli do té práce na jaře chodit, zvlášť když o ní nebo svou živnost následně přišli. Nebo třeba piloti co teď o práci nezavadí a ještě zůstali dlužni statisíce za výcvik. Kontroly jízdenek byly prakticky zrušeny a nevím v čem byl fíra ve své kabině víc v první linii než prodavačky v potravinách, lekárnách nebo tramvajáci a autobusáci. Ti si taky šili roušky sami a vláda jim teď zvýšení platů taky nezařizuje.
Ale ja netvrdím, že byli více, tvrdím, ze byli, byli po bokutěch co odměny dostavají.
Piloty sem netahejte, jejich mzda je několika násobek mzdy železničáře a stále ČD jsou vlastnictvím státu, tak proč těm zaměstnancům neměřit stejně, nebo snad mate signál, že se státním zaměstnancům v jinych firmách, nebo společnostech se 100% účastí statu chtějí také za odměnu vzít i více jak 15% reálné mzdy? To pakmbude i náramná kupní síla, když to takhle zařídí 🙁
I po boku těch co odměny nedostávají. A co ještě bude to se uvidí na podzim až skončí různé kurzarbaity a podobně, buď se bude brát nebo vyhazovat, nevím proč by z titulu 100% státní účasti měla být nějaká výjimka. ČD a.s. jsou přece obchodní společnost jako každá jiná, teda aspoň vždy když se to hodí tvrdit.
Ano, když se to hodí, jinak je to majetek státu, tedy nás všech a podporu si zaslouží 100x více než Smartwings. Ale jo, vyhazov to vyřeší, Arriva nebude mít nouzi.
Kde jste vzal bludy, že se státním zaměstnancům přidává? Úředníkům se nepřidává nic, u policie jen v obvodech, kde je největší podstav, rozdají odměny ve směšné výši, hasičům také nic. Podle vaší logiky by na ČD neměl dostat nikdo nic, jen v nejvíce nedostatkovych profesích dát mimořádné odměny ve výši 2500Kč jako u policie.
Nikoliv, všichni podilející se na udrženi provozu, to je jasné. Více sledujte dění ve státě 🙂
Jo a jinak nárůst tam není protže se jedná o změnu stávající PKS, takže ale vlastně platí, že je nulový do budoucna. snaha uzavřít krátce před koncem roku honem, honem změnu PKS snad vyznívá ještě hůře než vyjednávání o PKS nové na rok 2021. Končím s veškerou aktivitou pro firmu nad rámec slova musím. není pro mne podstatné už ani to, že návrh nebude doufám přijat ani v modifikované podobě, podstatná je pro mě skutečnost, že takový návrh vůbec předložen byl, namísto odměn za obětavou práci v ohrožení zdraví zaměstnanců i jejich rodin, protože jste nikdy nevěděl, co si přinesete… Číst vice »
Ne chtít nárůst, ale nechtít pokles!
Odkdy se PKS projednává s premiérem a ministrem?
Na pozadí od doby co premiér, a ministr stojí za financováním akciové společnosti státu, od doby, kdy se ČSD rozdělila postupně na ČD, CARGO, SŽ a další subjekty a jejich PKS, pracovní řády a dílší vnitřní předpisy se podobají jako vejce vejci. Od doby kdy je řízení firmy politická hra. Tak to vnímám.
PKS domlouvá každý rok na kolektivních vyjednáváních.
Která jsou náročná.
Zejména na játra.
Tak ty úpravy směrem dolů jsou šokující … kde jsou ty doby kdy víkendová služba měla příplatek 50% ze základní mzdy ………………. a stravné bylo paušál + konzerva o víkendu/v noci.
ps: z mašiny jsem slezl v r. 1993
Příspěvek na udržení zdravotní a odborné způsobilosti. Ano zrušme, ale ať potom pantáti nepočítají, že strojvedoucí otevře doma předpis nebo zamportal.
Přesně řečeno, v tom příplatku už je stejně schováno až přespříliš činností a odpovědnosti. Konec eposu, zamportalu, odvolat souhlas s elektronickou komunikací, tablet nezájem, nabíjení doma nezájem, školení o první pomoci, požární ochraně samostudiem sepsaných paragrafů, nezájem, simulátor trapnosti nezájem 🙂
Jestli někomu nevyhovuje, co vyjednali odboroví bafuňáři, kterým odboráři každý měsíc dobrovolně odevzdávají desátek, tak jsou 2 možnosti:
Nečíst PKS nebo jít pracovat jinam.
Pane Hazard,máte naprostou pravdu.Plne souhlasim.Nchame se překvapit 28,no výsledek zřejmě 29,jak se k tomu odbory postaví.Prohlaseni,že s tím absolutně nesouhlasí beru s velkou rezervou.A vždy jsem stál na straně Čd,proto taky odjíždím do služby 35 km i když 100m od bydliště mám zaměstnavatele jiné žel společnosti. Tím chci říct,že si počkám jak to dopadne a případně jdu jinam.Na svč je nás 8 a vím o dalších 3 lidech,kteří to vidí úplně stejně a případně balíme kufry.Jsem zvědav,jak ten závazek poté Čd odjezdi. Je fakt,že každý je nahraditelny,ale.mel by velké komplikace….
On tě tam někdo drží násilím?
Tak ještě že to dopadlo lépe než včera ve Skotsku. Ale opravdu toho začíná být nějak moc. Začíná se mi zdát že je to stavem infrastruktury, který je dost neblahý. Vím že dostanu nějaké ty mínusy, ale vykašleme se na slevy, vykašleme se na VRT nad 230km/h a pošleme to do rekonstrukcí a modernizací, přesmyků a spojek tratí, stanic a zkapacitnění hlavního tahu mezi Prahou a minimálně Kolínem (4 koleje), zrychlení této tratě přes Tišnov tak aby jízdní doba přes Vysočinu a Třebovou byla pro expresy +- stejná a vůbec, první to tu uveďme to nějakého použitelného stavu. Prostě je… Číst vice »
Právě VRT je řešení kapacitních problémů. Stávající koridory většinou není kam rozšiřovat. Jen málo kde je pro přidávání dalších kolejí místo. Proto je třeba rychlou vrstvu dopravy odvést do úplně nové trasy.
Částečně ano, ale to je jako s dalšími dálnicemi a rozpadajícími se silnicemi; tam ale aspoň někde vylepšení probíhají. VRT rozhodně nespasí všechny směry a už vůbec ne bezpečnost v nich. V zásadě z kapacity řeší jen celkový nárůst objemů, a do značné míry i trend posílat v krátkých intervalech stejným směrem krátké soupravy. Ve stávající verzi souběžné se dvěma tratěmi na východ pak nenabízí žádnou převratnou výhodu pro uživatele.
Myslím že pokud by se chtělo, hodně chtělo, tak posílit jdou, třeba po Kolín to lze pokud se vykoupí jeden dům v Cerhenicích. Z jihu do Olomouce také 4 koleje dotáhnete (pokud ale nebude od Olomouce dobrá trať na Mezilesí, tak to asi nebude třeba). Problém je to spíš na Ostravu a pak kolem Prahy, tam VRT opravu může hodně pomoct. V oblasti Třebovska by se také ještě kapacita dala navýšit, na těsto, ale dala. Z Brna Hlavního také vytáhnete po úpravě jednoho mostu 3 koleje kam až je libo. A pak tu máme zbytek v kategorii rychlíkových a bývalých… Číst vice »
Procesy jsou tak zdlouhavé, že to vyjde nastejno, jak VRT na zelené louce.
V Letohradě a v Břeclavi by se taky musely nějak vyřešit úvratě…
V první fázi ani ne, elektrifikace mezi Týništěm a Letohradem by vedla k možnosti vyhnout se elektrickými vlaky úseku z Chocně do Ústí. Elektrifikované Znojmo-Břeclav by umožnilo s trianglem u Stockerau (nebo novou spojkou mezi KFJB a ÖNWB) by umožnilo jednak pro Moravu přístup k Bavorsku přímo a odlehčilo Vídni, částečně. Elektrifikované Znojmo-Brod-Hradec by odvedlo dopravu z Rakouska do Čech mimo Třebovou a mimo Brno a Řikonínskou rampu. Pro zajímavost když si vyklikám v mapě přibližnou trasu z Vídně do Nymburka pro nákladní vlak, tak je to přes Znojmo o 50km kratší. A když se to pak ještě trochu více… Číst vice »
Dejme tomu, že přes Přelouč jede cca 120 vlaků za směnu, kolik z toho jich převedete na VRT? Bude to víc než 20 %?
vzhledem k naší legislativě, počtu nadšených ektivistů, bude funkční síť VRT v ČR možná za 100÷150let.
Dá se někde dopojisit pro jízdu vlakem , klidně i s příplatkem zvláště pro ČD. Zatím to vypadá , že ti šikovnější od těch polostátních firem odešli k soukromníkům nebo jinam a zůstala elita . Zvláště na SŽ. Těch posledních pár síkulu strojvedoucich když po nějaké soutěži taky odejde tak to bude při cestování s ČD na infarkt .
Palec dolů. A víte proč, chytráku ? Protože za 1. Výhybka jsou koleje a ty patří SŽ. Vy děláte jako by za to mohl strojvedoucí ?. Možná za to bude moct že třeba neskontroloval vagón. Vy tady ovšem tvrdíte že ti nejšikovnější odešli k soukromníkům. Hochu většina zkušených a dlouholetých fíru zůstává věrná ČD. Dále bych se vás chtěl zeptat jak řadíte mezi sebe šikovné a nešikovné ? Sektal jste se vůbec někdy se skutečným strojvedoucím ? Napište jak teda ty fíry řadíte. Zrovna u soukromníků bych moc na ten spolehlivý výcvik nesázel. ALE nevím možná se mílím a možná… Číst vice »
Jejej, kdyby jste znal některé ex ČD strojvedoucí, radši kluka z ulice..
Jo znám 3. Rozhodně víc než vy.
Milý vygumovaný příteli .Vztahovačná potrefená husa se vždycky ozve. Nikde v příspěvku jsem ani jen nenaznačil , že za danou nehodu může strojvedoucí . Apeloval jsem spíše na neschopnost a zakonzervovanost obou institucí , a to jak ČD tak prioritně SŽ , kde je , zvláště u starší generace , dlouhodobě patrná provázanost do morku kostí a to včetně vlastního sídla v budově MD. To je jakoby zlodějský fond nebo směnárna či lichvář měla kancelář v v budově MF nebo ČNB. Jsem příznivec liberalizace železnice , o tom žádná. Ideální systém ze silnic . ŘSD jako SŽ , DI jako… Číst vice »
Milí biosubstráte, sám jste napsal tak vygumovaný příspěvek že za něj by vám rozmlátili hubu i zastánci regiojetu a pod. Já nemám moc problémů s liberalizací snad jen s historií podnikání některých dopravců. Logicky když ČD provozují 9x více vlaků nrž všichni soukromáci a Arriva tak logicky i více nehod. Nehledě na to že za to bude moci nejpíse SŽDC. Leoš taky málem měl nehodu a teď kdyby těch Leošů bylo 9x tolik… Zase tady melete jen páté přes deváté.
Jasně máte pravdu ve spoustě věcech fakt že železnice je prostě docela zaostalá. Musíte si uvědomit že ČD mají mnohem více vlaků na provoz. Logicky i větší nehodovost.
Ani to nikdo nerozporuje. Ani to , že vždy i při sebelepším zabezpečení se může nehoda stát ať už vlivem infrastruktrury nebo chybou člověka. Ale máte odpovídající nick . Vypadá to , že jste přesně typ kterého mi bývá líto . Omezený obzor nebo klapky na očích .Tak hodně zdraví a lepší prášky .
To je zázrak, pokud se nikomu nic nestalo. Vlak zastavil velmi těsně před tím, než by nabral poměrně robustní stožár osvětlení. A kdyby se tak stalo, to by bylo jiné kafe! I tak sebral jeden nosník trakčního vedení + dva sloupy.
Třeba by ten stožár osvětlení ty vagóny jen lehce odpinknul zpátky do kolejí.
Místo fotek ve Lvově, vysypem se v Tišnově
👍
Bez zranění. https://twitter.com/PolicieCZ/status/1293821673200852992
Ještě že tak..vypadá to na vykolejeni posledních dvou vozů a pád tv.takze buď podhozena výměna nebo závada na voze asi.
Asi i díky tomu, že vykolejil jen služební vůz a první třída, kde jezdí jen zbloudilí režijkáři a sem tam nějaký snob, který si připlatí za jinou barvu sedaček.
Chytráku, ty zase moc víš co kdyby si třeba zmlknul ?
Režijka do 1. Třídy neplatí.
Nicméně si lze poměrně levně připlatit.
6000 KČ. Levne.
Ještě před rokem se psalo, že jednak část režijek platí pro 1. třídu i bez doplatku (prý vyšší manažeři a také úřednící MD), a ti zbylí režijkáři si mohou 1. třídu přikoupit za lidový příplatek necelých 500 Kč, což dělá asi jednu korunu a 37 haléřů na průměrný den v roce.
Sorry, necelých 5000 Kč, tedy 14 Kč na den. Moc jsem vám fandil.
Pro nás běžné režijkáře se to ani tak nevyplatí zvlášť když jedem párkrát do roka.
Snob 🙂 No nene, co se tady člověk nedozví 🙂
Bob si očividně spletl jedno písmenko ve svém jménu, protože jen blb může napsat takovou hovadinu.
U ČD si zřejmě někdo myslí, že têch průserů bylo letos málo.
přesně, tak fíra naschvál zatočil do příkopu
Ale prdlajs. Některý z cestujících objevil volant ve voze BDs a nezvládl řízení…
V tom případě z něj bylo hned BDsm 🙂
Cestující? Tam sedává vlakvedoucí, možná se špatně domluvili. 🙂
Nepřizpůsobil jízdu stavu trati.
A když to bylo chybou stavu infrastruktury, což je u vykolejení posledních vozu take pravděpodobné, budou za to moct zase ČD? Chyba je to v ČR systémová, ať kope kdo chce za jakéhokoliv dopravce, stav železniční infrastruktury v ČR je jak za dob krále Klacka.
Ona v tom Kladsku není infrastruktura nic moc ani dnes, i když už tam nemají krále.
Ještě, že tu liberalizaci máme a můžeme to hodit na SŽDC, kdyby zůstala jedna velká modrá rodina byla by to pouze a jedině chyba ČD.
Všichni víme že ČD nenávidíš tak už se alespoň prestaň ponižovat chytráku. Pak se někdo diví proč zaměstnanci ČD řikají některym cestujícím biosubstrát. Fakt tady už meleš jenom hovadiny jak ještě více si zanadávat na ČD roztleskávačko.
Na konstatování faktu není nic nenávistného a jak je vidět dle tvojí hysterické reakce, tak to byla trefa do černého!
Tak alespoň napiš jeden normální komentář roztleskávačko.
Ať je příčinou cokoliv, četnost mimořádných událostí v drážní dopravě v poslední době skokově přibylo. I kdyby selhal opět, rádoby řečeno lidský činitel, nárůst MU je tak významný, že můžeme připustit jisté systémové chyby. A nebude jich málo! Pokud ministr dopravy (m.j. největší odborník na mediální štření MU just in time) má rezortně dobře „našlápnuto“, je mi líto, ale čest by mu měla velit říci: „Nzvládám to a funkci opouštím…
Už je foto:
https://mobile.twitter.com/PolicieCZ/status/1293821673200852992
Ta trať vypadá na předchůdce VRT.
Fotka z místa od PČR: https://twitter.com/PolicieCZ/status/1293821673200852992
To co nádražáci poslední dobou začínají předvádět na českých kolejích už začíná být docela na pováženou.
Na silnicích už je to ovšem běžná praxe a nikoho to zjevně nevzrušuje. A co občas na kolejích předvádějí automobilisté či chodci…
Na silnici je také x násobně větší provoz a nedokážu si představit že by provoz na české železnici měl být jen ze třetiny jako na silnici a to i přes všechna zabezpečení narozdíl od silnice kde řidič má vše jen ve svých rukou. Ty modré hvězdy by se na těch kolejích pomlatili do jedné.
vykolejení, to by se na silnici nestalo!
Biosubstráti ! Koukejte další nehoda, Za všechno může ČD výhybky navrhuju zrušit ČD je to přece k ničemu strojvedoucí ručně tu výhybku přehodil bude tady další. Soukromák to vyředi a bude vše ÓK. Navrhoval bych popravit toho strojvedoucího a štíplístka !! Co takhle zavést britské železnice a co takhle nechat vlaky jezdit po silnicích? Hmm to nikoho nenapadlo. Tak co vzrušovat. Zrušte je!!! Hajzly sviňnský co takhle nechat fíry řídit i ty výhybky zrudit správu železnic a hlavně ty silnice na kterých he ten provoz třikrát větší a taky třikrat víc nehod !!! STÁTNÍ MOLOCH VEN, JANČURA SEM, STÁTNÍ MOLOCH… Číst vice »
Ty máš solidní schýzu
Víš jak to je. píšeš debilní komentář tak tady máš ještě debilnější komentář.
Nebo je to jenom sarkasmus?
Teď je otázka, zda x je menší než y (podíl nehod). Že má něco řidič ve svých rukou, vysvětlete těm, které naboural někdo jiný. Nedostatek fantazie ještě není všeobjímajícím argumentem 🙂 Takový chaos by to snad přeci jen nebyl.
Někde jsem četl, že železnice hromadně přijímá do zaměstnání cyklisty, to by tomu tak odpovídalo. Jízda na červenou, vyskakování z trati,…
Tam berou za ten knipl už dnes každého kdo umí počítat a psát alespoň trochu, něco jako rumunský kamionak.
A spousta jiných, i zdejších řidičů. Nevozím se moc, ale pokaždé nejméně jednoho takového adepta na způsobení zbytečné nehody potkám.
Vysvětelete kdo je přesně nádražák.
Každý kdo neumí hákovat rukama , řve na potkani o přetěžování, pohybuje se v rámci ,, zaměstnání,, okolo kolejí či na nich a řve jak jsou pro stát nepostradatelní.
Proč sem vůbec píšete, když ty vlaky tak nenávidíte?
Jo ták. Zrovna zaměstnace stanice jsem teda tohle říkat neslyšel a průvodčí se tak maximálně jen zjevil, zabručel a odešel.
Tomu, že by se DI takto neprofesionálně vyjádřila ani ne hodinu po nehodě, se mi vůbec, ale vůbec nechce věřit.
Ono stačilo vidět, že generální inspektor drážní inspekce měl ráno po nehodě v Českém Brodě čas si psát v diskuzi na zdopravy…
A kde jinde by se dozvěděl skutečnou příčinu nehody než tady mezi diskutéry?
Tak tak. Závěry ze šotovyšetřování jsou jediné správné závěry-
SŽ – Dobrá správa 🙂 to co ti diletanti předvádí na tratích v ČR je opravdu tristní.
Vy už víte důvod vykolejení? Tak to blahopřeji
A jak víte, že za to mohou oni? Zatím kromě toho, že vykolejil vlak nevíme nic.
I pokud by nemohli za toto, tak se podívejte co se děje všude jinde. Jako příklad: Praha – Beroun – absolutní katastrofa. Ono celkově kolem Prahy najít trať kde není výluka je ted nemozne. A jako řešení jsou schopny napsat jenom to, že za to může nepravidelnost a sezonní vlaky. Něco je tam zkratka špatně.
To vám neberu, na druhou stranu vaše reakce na tuto konkrétní událost je přinejmenším předčasná.
Naprosto souhlasím z poslední doby je to nejspíše jediná nehoda za které má nejspíš podíl SŽ na tom zbytku naopak s velkou jistou je vina u dopravců. Zapomněl jsem na ohrožení u Kazína takže druhá z více než deseti.