Elektromobilita Informační technologie Logistika Silniční nákladní doprava Zprávy

V terminálu DB Schenker v Jönköpingu začal jezdit elektrický náklaďák bez řidiče

Autonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, Einride
Autonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, Einride

Nákladní doprava má za sebou další krok směrem k plně autonomním přepravám. V terminálu logistické společnosti DB Schenker ve švédském Jönköpingu začal mezi sklady jezdit elektrický nákladní vůz bez řidiče. Jde o první komerční provoz vozidla T-pod společnosti Einride.

Technologie, kterou švédská firma vyvíjí spolu s počítačovým obrem Nvidia, se tak má připravit na postupný přechod do běžného silničního provozu. „Spolu s Einride chceme v blízké budoucnosti do běžného provozu uvést první autonomní elektrický nákladní vůz a nastavit tak nový standard pro logistiku zítřka,“ uvedl šéf DB Schenker Jochen Thewes.

Autonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, Einride
Autonomní náklaďák T-pod.
Pramen: DB Schenker, Einride

T-pod nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů. Pohyb T-podu koordinuje inteligentní trasovací systém. Einride a DB Schenker své partnerství zahájili v dubnu. Dohoda zahrnuje pilotní provoz v Jönköpingu s možností dalších projektů.

Autonomní nákladní elektromobily vyvíjí řada světových výrobců, vesměs jsou přitom napřed před legislativou. O šancích a nástrahách budoucnosti bez řidičů se nedávno v Praze uskutečnila konference sdružení Česmad Bohemia.

5
Diskuze

avatar
2 Komentáře
3 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
MBJan Šlezingrpetr.rJohnny Gomezz Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MB
Host
MB

No a k čemu je toto dobré? Kdo to chce? Kdo to platí a proč? Budeme nakonec jako lidi nahrazeni všude roboty? Nejsem žádný spiklenec, ale tohle přehnané automatizování už mě docela vadí. Co budou lidi dělat, budou snad všichni ajťáci? A co když je nebaví vysedávat pořád u počítače? Hmm?

petr.r
Host
petr.r

když mechanik napíše na kolo dotáhni co udělá ten operátor?

Johnny Gomezz
Host
Johnny Gomezz

petr.r.
pokud by něco takoveho udelal v jakekoliv firme uz dnes – tak by byl dany mechanik ihned razem bez práce.

Mechanik – dnes spise technik – je tam od toho aby vse fungovalo tak jak ma!!!

petr.r
Host
petr.r

joo a ten mechanik pojede s řidičem a třeba po sto kilometrech to dotáhne……. Napiš firmu, kde se to nepíše, pošlu tam kriminálku, nebot tych urvaných kol je dost na veřejný ohrožení. Mehanik je mechanik, technik má maturitu a nic neudělá a ani mu to nemyslí, je jenom cvičená opice, copak maturant ví, že něco co se točí tak sedne?

Jan Šlezingr
Host
Jan Šlezingr

Inu tak se mechanik domluví s dispečerem, sedne do služební fábie a někde na parkovišti na trase si dá sraz s dálkově řízeným autem. Nebo si to nechají dotáhnout asistenční službou. Nebo…. Možností je milion. Stačí jen nehledat důvody „proč to nejde“.