dpp

V terminálu DB Schenker v Jönköpingu začal jezdit elektrický náklaďák bez řidiče

Autonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, EinrideAutonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, Einride

Nákladní doprava má za sebou další krok směrem k plně autonomním přepravám. V terminálu logistické společnosti DB Schenker ve švédském

Nákladní doprava má za sebou další krok směrem k plně autonomním přepravám. V terminálu logistické společnosti DB Schenker ve švédském Jönköpingu začal mezi sklady jezdit elektrický nákladní vůz bez řidiče. Jde o první komerční provoz vozidla T-pod společnosti Einride.

Technologie, kterou švédská firma vyvíjí spolu s počítačovým obrem Nvidia, se tak má připravit na postupný přechod do běžného silničního provozu. „Spolu s Einride chceme v blízké budoucnosti do běžného provozu uvést první autonomní elektrický nákladní vůz a nastavit tak nový standard pro logistiku zítřka,“ uvedl šéf DB Schenker Jochen Thewes.

Autonomní náklaďák T-pod. Pramen: DB Schenker, Einride

Autonomní náklaďák T-pod.
Pramen: DB Schenker, Einride

T-pod nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů. Pohyb T-podu koordinuje inteligentní trasovací systém. Einride a DB Schenker své partnerství zahájili v dubnu. Dohoda zahrnuje pilotní provoz v Jönköpingu s možností dalších projektů.

Autonomní nákladní elektromobily vyvíjí řada světových výrobců, vesměs jsou přitom napřed před legislativou. O šancích a nástrahách budoucnosti bez řidičů se nedávno v Praze uskutečnila konference sdružení Česmad Bohemia.

Tagy autonomní mobilita DB Schenker Einride T-pod
5 komentářů