dpp

V teple, s wifi a za pár korun. Jak dopadla výprava na západ Čech při premiéře nových dopravců

Zmodernizované motorové vozy Stadler RS1 dopravce GW Train. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýZmodernizované motorové vozy Stadler RS1 dopravce GW Train. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Chaos v Plzni, komfort na lokálce a uskakující srnky v závějích. Na západě Čechy vyjeli noví železniční dopravci.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

Až tenhle kontrakt za 15 let vyprší, tak ty RP už Arrivě tak jako tak trvale zůstanou, nebo je bude muset opět předat případnému novému dopravci?

JanJanJan

To záleží co řekne majitel a to je kraj.

Juraj

Rozhoduje nikoliv majitel (tím je teď Arriva), ale řídicí orgán příslušné dotační kapitoly.

Tomáš R.

Ten titulek je moc pěkně zformulovaný. Taková velice decentní forma manipulace. Z hlediska formální pravdy mu nelze nic vytknout, ovšem to podprahové sdělení je velmi zřetelné:-)

Blátošlap

Na železnici, že nejsou lidi? Nádražní personál u nás v kraji cca. do 23tis. hrubého a u soukromníků ještě méně, mnohde „zaměstnávají automaty“, ke kterým chodí minimum cestujících. Změna smlouvy kraje a jste na dlažbě. Převlékání kabátů (nebo fluktuace) prostě není IN. Čas člověku nikdo nepřidá a 60 u GWTR za víkendy a svátky je prodej „času života“. Opravdu ne.

Jaroslav

Za rok dva budou z těch Panterů šrot.

Jan T.

To není Regiojet.

Honza Gajdoš

Máš „zlatou kouli“?

Pezos

Říkali na politickém školení mužstva?

PvvS

Takže žádná větší změna…

Adviser

Stav hl. nádraží po tom, co se uzavřela i horní hala je katastrofa. Sám jsem se tam zamotal při pokusu přestoupit z vlaku od Klatov na vlak do Horažďovic. Spodní hala je uzavřena a je do ní jen jednostranný přístup ke kasám. Na druhé straně výtah vyveze cestujícího o patro výš, ale kolem vše uzavřeno a je donucen se vrátit zpět na opačnou stranu nástupišť. Nakonec to jde z podchodů a obejít venkovní oplocené stanoviště zpět do protějšího podchodu. Nikde ale žádné značení. Docela lituji cizince, kteří ten labyrint vidí poprvé a musí přestupovat na opačnou stranu nádraží. Čekat se… Číst vice »

Klas

Tak je sranda. Klickovana ve spodní hale ke kasám je v intervalu pár dní pokazde jiná….Už mi kvůli tomu jednou ujel vlak.

Jarda

Nechapu ty navaly u pokladen . Když jsem projížděl Plzní, šel jsem se podívat na probíhající rekonstrukci interiérů – a když viděl ty návaly u pokladen, byl jsem v šoku… To těm lidem nikdo neřek, že to mužou koupit v klidku online z mobilu ….???? ˇ6e existuje měsíční/roční Krajský doklad…??? Připomínalo mi 90.léta, tedy roky kdy ještě nebyl k dispozici internet…. a všude se tupě stály fronty na lístky ….

J.Fiala

U pokladen je jediný místo kde se dá čekat na vlak v teple, proto je tam narváno.

Zdeněk

Taky jsem tak čekal a jízdenku měl koupenou předem.
Není to jednoduché, ale ta nádražní hala tu rekonstrukci už nutně potřebovala. A z prvních pohledů vypadá moc pěkně.

Laborec425

To stejné se děje pokaždé, když vejdu v pátek na nádraží v Českých Budějovicích.. od pokladny fronta dlouhá přes celou halu a v ní povětšinou mladí lidé 🙂
Netuším, co tam kupujou.

Franta Palkoska

Clovek nemusi byt cizinec, pred mesicem jsem se tam ztratil. Nebyt kamarada Plzenaka, bloudim tam dodnes 🙂

Petr Jetelina

Jak bude Arriva vykonávat údržbu Panterů, jejich mytí a podobně?

Majkl

Asi někde ve šturcu

Ondřej Saska

Standartně v plzeňském depu, je to tak domluvené i ve smlouvě.

qetic

Jako dosud.

Martin

Cestovat bez krajských jízdenek by bylo cenově smrtelný.

Prokop Böhm

Dobrý den. Nevím, jak je s cenami letos. Loni jsem jel z Horní Plané přes Č. Budějovice a Plzeň do Konstantinových Lázni a zpět. Bylo mi tehdy 66 let, takže mám slevu. Z H. Plané do Č.Budějovic jezdí GW Train Regio a.s. Takže jedna jízdenka. Z Č. Budějovic do K. Lázní druhá jízdenka pro ČD. Pro zpáteční cestu jsem potřeboval jízdenky tři. Z K. Lázní do Plzně ve vlakovém automatu koupíte jen jízdenku V tarifu Plzeňského kraje. Z Plzně do Č. Budějovic druhá jízdenka v tarifu ČD. a z Č. Budějovic do H.Plané třetí jízdenka pro GW Train. Po sečtení… Číst vice »

suri

Se nedivte, když jste si koupil v tarifu IDPK jen do Plzně – měl jste si koupit až do Strakonic IDPK a za tarif ČD jen Strakonice – České Budějovice, vyšlo by vás to o dost levněji. Tarif IDPK má totiž to kouzlo, že na 8 a více zón dostanete síťovou jízdenku IDPK, která velmi zlevňuje delší cesty po území platnosti IDPK

Prokop Böhm

Teoreticky by to možná šlo – koupit jízdenky přes net. V lokálce z Bezdružic v automatu koupíte lupen jen
max.do Plzně. Nikam jinam.

Pavel

Ty automaty jsou již minulostí, ale ve všech prodejních kanálech IDPK, tedy i v tomto automatu, šlo koupit jízdenku až do Strakonic. Prodělal jste zcela zbytečně…

Jarda

Dobrý den, pokud chcete na této cestě příště skutečně ušetřít, můžu vám doporučit následujíci rozdělení:

Horní Planá – České Budějovice: 1x GWTR
České Budějovice – Strakonice: 1x ČD
Strakonice – Konst. Lázně: 1x IDPK

Nazpět pak použít stejné dělení. IDPK ze Strakonic do Konstantinek by vás jako seniora 65+ stála 33 Kč.

https://www.idpk.cz/cz/tarify/

Prokop Böhm

Ten systém IDPK jsem podrobně neprozkoumal. Moje chyba.
V lázeňské jídelně v Konstantinkách jsem seděl u stolu s třemi dámami. Dvě důchodkyně a jedna ještě pracující průvodčí u ČD. Ty důchodkyně se jednou dohadovali u stolu o ceně jízdenky z jedné (stejné) stanice do Konstaninek. Jedna platila víc, druhá míň. Ta průvodčí se ptala se té paní, co platila jen 15 Kč, zda má ještě tu jízdenku z vlakového automatu. Ta ji našla v kabelce. A průvodčí na ní koukla a se smíchem povídá: Jasně, Vy jste si koupila jízdenku pro psa. Všichni jsme se tomu nasmáli.

Jiří Kocurek

Směrovky instalované Správou železnic nacházíme až venku. Ukazují však do zdi.

Jak ze stopařova průvodce po galaxii. Ručník s sebou.

55p

Rekl bych, ze expresem na krajske jizdenky nepojedete nejen proto, ze nelze navazovat v Karezu, ale i proto, ze v nich (minimalne v useku Praha – Plzen) ani neplati.

55p

…vyjma okrajovych spoju.

fiala.jaromir

Já pravidelně jezdím trasu Nepomuk-Plzeň a od začátku provozu panterů je první 1.třída tichý oddíl a příplatek neexistuje, tak nevím co to píšete za nesmysly, že je to až ode dneška.

Jan Sůra

díky za upozornění, opraveno.

Martin

Stejnou informaci uvádíte i online reportáži ze dneška

Zdeněk

Máte pravdu, ale pozor s tím příplatkem, tam se mylite.

jfp

Příplatek do 1. třídy existuje, ale údajně en z Plzně do Varů, a doufám, že to tak zůstane, tím vlakem jezdí i dost lidí , se kterými nechci sdílet prostor.

Veronika

Nezůstalo, i zde se oddíl 1. třídy bude přelepovat na tichý.