V teple, s wifi a za pár korun. Jak dopadla výprava na západ Čech při premiéře nových dopravců
Zmodernizované motorové vozy Stadler RS1 dopravce GW Train. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Chaos v Plzni, komfort na lokálce a uskakující srnky v závějích. Na západě Čechy vyjeli noví železniční dopravci.
Až tenhle kontrakt za 15 let vyprší, tak ty RP už Arrivě tak jako tak trvale zůstanou, nebo je bude muset opět předat případnému novému dopravci?
To záleží co řekne majitel a to je kraj.
Rozhoduje nikoliv majitel (tím je teď Arriva), ale řídicí orgán příslušné dotační kapitoly.
Ten titulek je moc pěkně zformulovaný. Taková velice decentní forma manipulace. Z hlediska formální pravdy mu nelze nic vytknout, ovšem to podprahové sdělení je velmi zřetelné:-)
Na železnici, že nejsou lidi? Nádražní personál u nás v kraji cca. do 23tis. hrubého a u soukromníků ještě méně, mnohde „zaměstnávají automaty“, ke kterým chodí minimum cestujících. Změna smlouvy kraje a jste na dlažbě. Převlékání kabátů (nebo fluktuace) prostě není IN. Čas člověku nikdo nepřidá a 60 u GWTR za víkendy a svátky je prodej „času života“. Opravdu ne.
Za rok dva budou z těch Panterů šrot.
To není Regiojet.
Máš „zlatou kouli“?
Říkali na politickém školení mužstva?
Takže žádná větší změna…
Stav hl. nádraží po tom, co se uzavřela i horní hala je katastrofa. Sám jsem se tam zamotal při pokusu přestoupit z vlaku od Klatov na vlak do Horažďovic. Spodní hala je uzavřena a je do ní jen jednostranný přístup ke kasám. Na druhé straně výtah vyveze cestujícího o patro výš, ale kolem vše uzavřeno a je donucen se vrátit zpět na opačnou stranu nástupišť. Nakonec to jde z podchodů a obejít venkovní oplocené stanoviště zpět do protějšího podchodu. Nikde ale žádné značení. Docela lituji cizince, kteří ten labyrint vidí poprvé a musí přestupovat na opačnou stranu nádraží. Čekat se… Číst vice »
Tak je sranda. Klickovana ve spodní hale ke kasám je v intervalu pár dní pokazde jiná….Už mi kvůli tomu jednou ujel vlak.
Nechapu ty navaly u pokladen . Když jsem projížděl Plzní, šel jsem se podívat na probíhající rekonstrukci interiérů – a když viděl ty návaly u pokladen, byl jsem v šoku… To těm lidem nikdo neřek, že to mužou koupit v klidku online z mobilu ….???? ˇ6e existuje měsíční/roční Krajský doklad…??? Připomínalo mi 90.léta, tedy roky kdy ještě nebyl k dispozici internet…. a všude se tupě stály fronty na lístky ….
U pokladen je jediný místo kde se dá čekat na vlak v teple, proto je tam narváno.
Taky jsem tak čekal a jízdenku měl koupenou předem.
Není to jednoduché, ale ta nádražní hala tu rekonstrukci už nutně potřebovala. A z prvních pohledů vypadá moc pěkně.
To stejné se děje pokaždé, když vejdu v pátek na nádraží v Českých Budějovicích.. od pokladny fronta dlouhá přes celou halu a v ní povětšinou mladí lidé 🙂
Netuším, co tam kupujou.
Clovek nemusi byt cizinec, pred mesicem jsem se tam ztratil. Nebyt kamarada Plzenaka, bloudim tam dodnes 🙂
Jak bude Arriva vykonávat údržbu Panterů, jejich mytí a podobně?
Asi někde ve šturcu
Standartně v plzeňském depu, je to tak domluvené i ve smlouvě.
Jako dosud.
Cestovat bez krajských jízdenek by bylo cenově smrtelný.
Dobrý den. Nevím, jak je s cenami letos. Loni jsem jel z Horní Plané přes Č. Budějovice a Plzeň do Konstantinových Lázni a zpět. Bylo mi tehdy 66 let, takže mám slevu. Z H. Plané do Č.Budějovic jezdí GW Train Regio a.s. Takže jedna jízdenka. Z Č. Budějovic do K. Lázní druhá jízdenka pro ČD. Pro zpáteční cestu jsem potřeboval jízdenky tři. Z K. Lázní do Plzně ve vlakovém automatu koupíte jen jízdenku V tarifu Plzeňského kraje. Z Plzně do Č. Budějovic druhá jízdenka v tarifu ČD. a z Č. Budějovic do H.Plané třetí jízdenka pro GW Train. Po sečtení… Číst vice »
Se nedivte, když jste si koupil v tarifu IDPK jen do Plzně – měl jste si koupit až do Strakonic IDPK a za tarif ČD jen Strakonice – České Budějovice, vyšlo by vás to o dost levněji. Tarif IDPK má totiž to kouzlo, že na 8 a více zón dostanete síťovou jízdenku IDPK, která velmi zlevňuje delší cesty po území platnosti IDPK
Teoreticky by to možná šlo – koupit jízdenky přes net. V lokálce z Bezdružic v automatu koupíte lupen jen
max.do Plzně. Nikam jinam.
Ty automaty jsou již minulostí, ale ve všech prodejních kanálech IDPK, tedy i v tomto automatu, šlo koupit jízdenku až do Strakonic. Prodělal jste zcela zbytečně…
Dobrý den, pokud chcete na této cestě příště skutečně ušetřít, můžu vám doporučit následujíci rozdělení:
Horní Planá – České Budějovice: 1x GWTR
České Budějovice – Strakonice: 1x ČD
Strakonice – Konst. Lázně: 1x IDPK
Nazpět pak použít stejné dělení. IDPK ze Strakonic do Konstantinek by vás jako seniora 65+ stála 33 Kč.
https://www.idpk.cz/cz/tarify/
Ten systém IDPK jsem podrobně neprozkoumal. Moje chyba.
V lázeňské jídelně v Konstantinkách jsem seděl u stolu s třemi dámami. Dvě důchodkyně a jedna ještě pracující průvodčí u ČD. Ty důchodkyně se jednou dohadovali u stolu o ceně jízdenky z jedné (stejné) stanice do Konstaninek. Jedna platila víc, druhá míň. Ta průvodčí se ptala se té paní, co platila jen 15 Kč, zda má ještě tu jízdenku z vlakového automatu. Ta ji našla v kabelce. A průvodčí na ní koukla a se smíchem povídá: Jasně, Vy jste si koupila jízdenku pro psa. Všichni jsme se tomu nasmáli.
Směrovky instalované Správou železnic nacházíme až venku. Ukazují však do zdi.
Jak ze stopařova průvodce po galaxii. Ručník s sebou.
Rekl bych, ze expresem na krajske jizdenky nepojedete nejen proto, ze nelze navazovat v Karezu, ale i proto, ze v nich (minimalne v useku Praha – Plzen) ani neplati.
…vyjma okrajovych spoju.
Já pravidelně jezdím trasu Nepomuk-Plzeň a od začátku provozu panterů je první 1.třída tichý oddíl a příplatek neexistuje, tak nevím co to píšete za nesmysly, že je to až ode dneška.
díky za upozornění, opraveno.
Stejnou informaci uvádíte i online reportáži ze dneška
Máte pravdu, ale pozor s tím příplatkem, tam se mylite.
Příplatek do 1. třídy existuje, ale údajně en z Plzně do Varů, a doufám, že to tak zůstane, tím vlakem jezdí i dost lidí , se kterými nechci sdílet prostor.
Nezůstalo, i zde se oddíl 1. třídy bude přelepovat na tichý.