V systému PID přibylo za rok 121 nových autobusů, všechny v kombinaci červené a šedé

Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID

Všechna nová vozidla jsou vybavena klimatizací či terminálem pro placení kartou.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Umí někdo ten šedý mor ještě zastavit? Podobně, jako v jiném článku se píše o nekompetentních politicích, kteří zničili ČSA, tak zdde můžeme napsat, jak politici zničili vzhled pražské MHD včetně příštřešků zastávek jak z krematoria a do kterých fouká a prší ze všech stran.

Rene

wtf? 🙂 mne to prijde celkem elegantni..

marcela

Nebojte, uběhne záruční doba na lak a pak to polepí reklamou. Někdo si pohonil ego, je spokojený, přejte mu to. Se zastávkami je to horší, ty tady budou strašit dalších 30 let :/

qwertz

Hlavně by měli zavést nějaký normální systém elektronického odbavení – ideálně platební kartou. Ten neuvěřitelný bizár ve formě aplikace pro telefony je vážně výsměch cestujícím.

Pampeliška

Stačí říct řidičovi platim kartou.

qwertz

kde? V tramvaji? Metru? Autobuse? Na které lince?

Jan

V meziměstských linkách PID. V tramvaji platíte kartou v terminálu normálně, busy DPP už to budou snad brzo zapnuté. Metro má na každé stanici prodej jízdenek, na nádraží to bývá taky. Aplikace není žádný bizár. Člověk si najde spojení a zároveň koupí jízdenku, naposledy jsem to využil při návštěvě Bratislavy, tam je navíc jízdenka aktivní ihned po nákupu.

qwertz

A tomu rikate funkcni reseni? :⁠-⁠) Stav ze zari, kdy jsem mel tu smulu, ze jsem musel jezdit prazskou MHD byl takovy, ze terminal rozhodne nebyl v kazde tramvaji, a i kdyby byl, v precpanem voze jeden terminal uprostred je prakticky nefunkcni reseni. Pokud navic neni navaznost na bus a metro, o zadne plosne reseni se nejedna. Jedinou elektronickou jizdenkou typu nakup a cestuj je nakup v aplikaci PID litacka, kde si tupe koupite casovoun jizdenku, elektronizace tak spociva pouze v tom ze mate papir v mobilu. A nejvetsi legraci si z vas soudruzi udelali tim, ze jizdenku musite aktivovat… Číst vice »

Márty

Souhlasím, že londýnský systém je super. Člověk neřeší, jak dlouho mu bude cesta trvat, systém si na konci dne strhne sumu za všechny jízdy, navíc zastropovanou. Oficiální důvod, proč se na něj v Praze nepřistoupilo byl, že by se musel terminál instalovat do každého vlaku/na každou stanici v rámci pid, což by stálo nekřesťanský peníze. Na druhou stranu nesouhlasím, že by byl pražský systém nefunkční. S kuponem taky neřešíte, jak dlouho pojedete, navíc máte možnost nahrát si ho na platební kartu nebo do telefonu. I u jednorázových jízdenek je nyní tolik možností nákupu, že si fakt vybere každý. Primárně je… Číst vice »

jas

Ovšem

jas

Ovšem je to velká škoda, i když by to stálo hromadu peněz, pak by se nemusely řešit ještě SMS jízdenky nebo nějaké lístky, které se po platbě kartou vytisknou. Tenhle systém ještě s lístky nemá do budoucna smysl a dost mě mrzí, že neudělali ten check-in a check-out systém. I tam doufám, že třeba aspoň za 10 let ho zavedou taky, pokud se nepřijde s něčím lepším. Právě ideální by bylo, aby to fungovalo v celém kraji a krásně by se to dalo navázat na to zrušení prodeje jízdenek u řidiče v autobusech pid. Dost by se to cestujícím zjednodušilo,… Číst vice »

PetrH

turnikety v metru se při dnešních cenách jízdného ani nevyplatí.

qwertz

To jsou jenom vymluvy. Kdyz muze minimalne 1 terminal na dvere instalovat do vsech vozidel Ostrava, neexistuje zadny duvod, proc by to nemohli udelat v nejbohatsim meste v Praze, kde se rozhazuji miliardy, nestale je nekdo obvinen z korupce ci nehospodarneho zachanzeni a napr. provizi z jizdenek berou ruzni „podnjikatele“ pres nastrcene firmy. Naopak Praha ma penez dost. A pokud byste snad chtel argumentovat poctem obyvatel coz neberu (rozpocet ma umerne tomu vyssi) pak Ostravska aglomerace ma 1 mil. obyvatel, takze minimalne radove je KODIS srovnatelny s PID (kde to bude neco pod 2 miliony). Navic neni duvod jizdenky tisknout… Číst vice »

Márty

To, že Praha produkuje čtvrtinu českého HDP ještě neznamená, že má peníze na rozhazování. Jsou fakt žhavější kandidáti, kam ty peníze investovat.

Prostě původní systém se ještě nedostal do takové fáze obstarožnosti, že by se ho ekonomicky vyplatilo vyměnit. User experience není tak tragický, abych kvůli tomu vyšel do ulic.

qwertz

Praha realne neprodukuje ctvrtinu HDP. Jedna se o o nesmylnou metodiku (např. banky mají sídlo v Praze, ale 80% poboček+záklazníků mají jinde) a hromadne falsovani sidla spolecnosti (z praze prijde kontrola jednou za 200 let). Objem toho, co se v Praze skutecne vyprodukuje je násobne mensi.

PetrH

Podle sídel firem se opravdu HDP nepočítá. To byste tam musel zařadit i ČEZ a v podstatě všechny větší firmy a nebyla by to 1/4, ale 3/4. Myslíte si, že statistici jsou tak hloupí, že by je to nenapadlo?
Ten důvod je jinde, do Prahy lidé dojíždí, tam reálně pracují a za víc peněz než jinde.

qwertz

A o rozhazovani se zcela nepochybne nejedna. Naklady na instalaci bezkontaktnich terminalu pro odbaveni a zruseni papirovych jizdenek se podle dostupnych informaci v DPO vratily jiz za 4 roky. Od te doby ten system generuje provozni usporu v desitkach milionu. V praze by tak jiz usporil mozna stovky milionu.

klaun

ty ses klaun 🙂

kolik vlakovejch linkek, nebo dalsich mest / obci / kraju je zaclenenejch do dpo, ze ji srovnavas s pidem?

ČD4ever

Vy tu snad lobbujete za firmu, co pro DPO instalovala odbavovací systém, když je opakovaně propagujete. Já si nemyslím, že se úspora na papírových jízdenkách tak rychle vrátila, když instalovali tolik drahých prodejních automatů na lepenkové kreditové jízdenky. Je jich po Ostravě fakt hodně. Umí platbu kartou, přijímají bankovky a vrací hotovost. Musely stát hodně peněz.

Michal²

Ve všech tramvajích, příměstských autobusech a v metru u normálních automatů, v městských autobusech budou v dohledné době

Surio Mario Martinez Suarez

Kdy jste jel naposledy MHD, člověče????
Metro – automat v každé stanici kartou.
Tramvaj – v každém voze uprostřed
Autobusy – velmi brzy, už jsou namontován
Regio busy – všechny kterými jezdím…

qwertz

Metro – vydava papirove jizdenky
Tramvaj – jeden terminal uprostred je k nicemu, take papirove jizdenky?
Autobus – kdyz zacinate cestu busem, mate smulu
A jakym zpusobem si koupite jizdenku, kdyz nevie, kolik ten den najedete?

původní Jakub P

V tramvajích už je snad terminál pro platbu kartou ve všech, do autobusů (i starších) je teď montujou. Tyhle nový je maj už od začátku, je to i v perexu článku.

Roman Soudný

Ale pořád to vydává papírovou jízdenku, plně digitální řešení umí jen aplikace (a i to je jen virtulizovaná jízdenka kterou nelze použít ihned po nákupu). To je jak z roku 2005 a DPP to prezentuje jako výkřik moderní techniky. Ani tu nablblou Lítačku neumí zdigitalizovat pro Apple/Google/Garmin Pay aby si ji mohl člověk nahrát do telefonu nebo hodinek a nešaškoval v kymácejícím se autobusu s QR kódem.

PetrM

Vidíte, a mne zas přijde úplně nesmyslné v dnešní době s sebou tahat platební kartu a riskovat její případnou ztrátu když vše pohodlně zaplatím přes mobil.

Tomáš

No vidíte, i když jsem ročník 1980 tak je pro mě milejší platit v hotově nebo mít případnou Lítačku případně kartu na mhd.

PetrM

To je v pořádku, proto existuje plastová Lítačka aby bylo vyhověno i těm kteří preferuji tento způsob, stejně tak jako v automatech lze platit i hotově.

cawez

Platba „kartou“ je přece i platba „kartou“ v mobilu!

Jirik

Nejdulezitejsi je vzdy zachovani osobniho nakupu v hotovosti. Vsechny ostatni moznosti jsou z principu podruzne, ac treba hojne vyuzivane.

qwertz

A tim mobilem snad platite jinak nez platebni kartou?

Lukáš F.

protože to není jízdenka PID, ale jízdenka jednoho dopravce (DPP). Jízdenka na vlak ČD vám taky v pražském autobuse neplatí a tomu se nikdo nediví.

Radek

DPP loni skoro nenakupoval, tak je to jen 121 ks. Steetwaye se nějak zdržely…