lot
Dopravci Železnice

V Sasku chybí vlaky, dopravce musí nasadit muzejní soupravy po východoněmeckých drahách

Muzejní vozy po DR. Foto: Pressnitztalbahn
Muzejní vozy po DR. Foto: Pressnitztalbahn

Nezvyklé soupravy začnou potkávat  cestující na některých tratích v Sasku v okolí Drážďan. Společnost Mitteldeutsche Regiobahn, která vystřídala na podzim na některých linkách společnost Städtebahn, nově bude nasazovat soupravy složené z muzejních vozů.

Dopravce patřící do skupiny Transdev bojuje s poruchami a opravami jednotek Siemens Desiro a proto se rozhodl si půjčit od soukromé společnost Pressnitztalbahn vagóny z dob východoněmeckých železnic Deutsche Reichsbahn (DR).

O změně informoval dopravní svaz Horního Labe (VVO) na svých stránkách a facebooku.

Pressnitzalbahn zwischen Dresden und KamenzVom 16. – 31.01. und 03. – 07.02.2020 fahren lokbespannte Reisezugwagen auf…

Gepostet von VVO-Verkehrs­verbund Oberelbe am Mittwoch, 15. Januar 2020

Aby nemusel dopravce na linku RB34 z Drážďan do Kamenz nasazovat autobusy, rozhodl se místo jednotek Siemens Desiro nasadit klasickou soupravu z muzejních vozů pod Pressnitztalbahn. Jde o soupravu tří vozů s 212 sedadly ve 2. třídě a 32 sedačkami v 1. třídě. Autobusy jezdí dosud na jiných trasách, které nový dopravce převzal: z Pirny do Sebnitz nebo z Königsbrucku přes Ottendorf-Okrilla.

Interiér vozů si může prohlédnout na stránce Vagonweb. Podobný muzejní zážitek dopřála cestujícím nedávno na rychlíkových tratích společnost Arriva, která nasadila první týdny provozu soupravy složené i z bývalých lehátkových vozů ještě s logem ČSD.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Zajímavé řešení, jde o vozy vyráběné v opravnách v Halberstadtu, jsou modernizované a s jedenácti řadami sedadel oproti naším Honeckery mají 12 rád, takže Halberstadty jsou pohodlné víc než naše Bdt. ČD se z nich už dávno měly poučit, je dobrá, že za nekvalitu konečně dostávají pokuty!

wxdf

Přečtete si vůbec před zveřejněním, co jste psal ? „Aby nemusel dopravce nasazovat na linku RB34 z Drážďan do Kamenz nasazovat autobusy …“. Kromě toho nenasadili „soupravy“, ale jenom jednu, co ostatně vypadá jinak, jak na fotkách v článku, viz moje video z 16.1.: https://www.youtube.com/watch?v=fQTmsc_WdvY

Petr Zdobinský

Koukám, že alternativní dopravci mají problémy všude. Všude stejná píseň – nedostatek vozidel, lokomotiv, motorových jednotek. To bude nejspíše přidaná hodnota oné liberalizace železniční dopravy nadiktované EÚ.

xyz

Především platí, že „alternativní dopravce“ MRB narychlo nahradil (včetně všech aspektů jako např. narychlo prováděné shánění vozidel) na podzim 2019 jiného „alternativního dopravce“ Städtebahn Sachsen, který vyhlásil úpadek.

„Koukám, že alternativní dopravci mají problémy všude.“
Článek hovoří výhradně o „alterantivním dopravci“ v Německu, a to pouze o jednom konkrétním (navíc není zmíněn kontext, který jsem popsal v předchozím odstavci).

Petr Zdobinský

Stejné problémy měl i předchozí (alternativní) dopravce např. na trati Heidenau – Altenberg, na Slovensku Regiojet, u nás Arriva, Leo, Landerbahn. Je to prosté, vzali si na hrb velkou zakázku a vozidla a jejich dostatek – nic.

Supidio

No jo no, co je v Německu těžké retro a historický kousek, který vyjíždí ven jen při mimořádných situacích, je v Česku realita všedních dní. viďte, milé ČD s vašimi pištícími koženkovými či přeplyšovanými hnusy jménem BDt 🙂

roman

Očividně jste už pěkných pár let nejel vlakem

Ušatá

Tady jde neustále o střet názorů, co je vyhovující a žádaná kvalita dopravy a dopravních prostředků. Je otázkou, jaký názor převažuje. Ale vypadá to tak, že větší část chce klasické vozy, pohodlná sedadla, kupata, minimum sedadel v leteckém uspořádání, více WC ve vozech, aby tam nebyl průvan atd. A podle toho by měly vypadat požadavky na dopravce

barnye

To není nic nového. Před rokem takto jezdilo několik náhrad na Pockau. Kdo chtěl, tak to tam mohl slušně nafotit.

Georg

co je na tomhle muzejniho? je to o neco starsi verze bymee, ktereho cd provozuje a nasazuje stovky kusu.
tady je to aspon po rekonstrukci. a v usporadani sedacek 2+1 to vypada na docela pohodlne vozidlo.
jestli je tohle retro, tak to, co jezdi na r17 je paleontologicka exkurze…

Martin

😀

Kalanis

To jsou klasický zelený Honeckery. Se všema neduhama.

Josef22

Doplnil bych drobný detail. Uspořádání 2+1 má jen první třída, nesmíte se dívat pouze na první obrázek, který na vagonwebu vidíte, ale ideálně na všechny a číst popisky.
Ve výsledku je na tom 2.třída stejně špatně…

Ušatá

Já bych v těchto soupravách byl také spokojen na rozdíl od Desir a podobných „krámů“.

Hans

Podívejte se laskavě pořádně. Naše Bymee vyráběné v Bautzenu většinou jezdí v PŮVODNÍ podobě,jak byly dodány to jest stísněná malá koženkou potažená sedadla a neotevírá zelná okna, takže po pár minutách v nich nelze sedět, zakopavata sousedům o nohy a potíže se v dusném horkém nevetratelne vzduchu!!! Zatímco německé vozy pojmenované Halberstadt podle výrobce mají o jednu řadu t.j.8 sedadel míň, a ta jsou větší a pohodlná,a mají polosposteci VŠECHNA okna!!! Takže nesrovnatelně kvalitní se zmetky!

Zrzek

Tak moderní nespolehlivá technika se nahrazuje sice starší, ale osvědčenou. Teď už můžeme očekávat, kdo první vytáhne páry na pravidelnou dopravu. Hlavně, že dieselové traťové lokomotivy pro osobku jsou překonané, ale jsou operativnější než jednotky. Totéž platí i o motorových vozech s privesaky. A ČD pomalu ruší ty zbytky co mají.

Jouda

Tak je vidět že ani jedničkám v Evropě občas nejdou věci podle představ…..

Y.K.

Železniční jednička v Evropě je ovšem Švýcarsko, nikoliv Německo. 🙂

Petr-666

normální Honeckery, kterými se u ČD a.s. můžeme svézt každý den mnohokrát

Aljašský pes

Nemáte pravdu, jestli myslíte ty na úvodní fotce tak se jedná o jejich starší verzi ze 70. let. Nejviditelnějším rozdílem je provedení dveří.

Georg

a polospousteci okna, to je sakra rozdil…

Jiří Kocurek

A teď si představte ten řev, kdyby soukromník dotáhl z Polska Bdhpumn z roku 1990. Ano, je to identický vagon s Bmto ČD, vyjel z téže fabriky. Jen o něco později a má polské registračky.

Pitrys

Bohuny

Chytrý za 2

Šance pro Arrtivu.

Jiří Kocurek

Pravda, na Bmx765 (alias 050, Balm) jsou už lidi zvyklí. A tak jim ani nepřijde, že to je podobný případ, jen v pravidelném řazení.

Krušnohorec

Pressnitztalbahn je úzkorozchodná železnice, původně Wolkenstein – Jöhstadt, po obnově pouze Steinbach -Jöhstadt. Plánují trať dotáhnout až do Vejprt, Tuto naplánovanou stavbu bohužel zhatila Velká válka. V té době Buštěhradská dráha plánovala spojit Výsluní s Jöhstadtem (1435 mm). Uvedená souprava je deponována ve Wolkensteinu.

xyz

Pressnitztalbahn také provozuje pravidelnou osobní dopravu na ostrově Rujána, konkrétně na normálněrozchodné trati Bergen auf Rügen – Putbus Lauterbach Mole a na úzkokolejce Lauterbach Mole – Putbus – Göhren.

Jiří Kocurek

Ony jsou dvě Pressnitztalbahn na téže adrese. To je ten opěvovaný německý pořádek (nadsázka).

Eisenbahn-Bau- und Betriebsgesellschaft
Am Bahnhof 78
09477 Jöhstadt
http://pressnitztalbahn.com

Museumsbahn Steinbach – Jöhstadt
Interessengemeinschaft Preßnitztalbahn e. V.
Am Bahnhof 78, 09477 Jöhstadt
https://www.pressnitztalbahn.de/

pozorovatel

Tipuji, že to první je asi „obchodní firma“ a dopravce, kdežto to druhé je spolek „pacientů“ fyzicky provozujících tu muzejní železničku pod patronací toho dopravce.

xyz

„Autobusy jezdí dosud na jiných trasách, které nový dopravce převzal: z Pirny do Sebnitz nebo z Königsbrucku přes Ottendorf-Okrilla.“
Počínaje dneškem již vlaky do Königsbrücku jezdí (viz stránky VVO). Ano, z Pirny přes Neustadt do Sebnitz budou nahrazeny autobusem ještě několik týdnů.

Georg

vypada to o 200% lip nez bymee cd, ktere zdejsi rezijkovi pacienti povazuji za standard.

dopravák

Bymee ČD byly ovšem zakoupeny jako „sanitní vozy“ pro potřeby armády a CO v případě války, německé „nohavice“ k tomu, pokud vím, prioritně určeny nebyly.

Jakub

Souprava jak od PIKO

Filias

Nevypadá to tak strašně. Vypadá to jak po nějaké generální opravě.

JménoJeštěNevymyslel

Vypadá to, že tu probíhá soutěž o nejbizarnější soupravu. Po tom, co jsem tu viděl, tak Arriva jednoznačně ztrácí první místo s ležadlovými vozy. 😀

Martin V.

Ležadlový vozeň nadále vítězí! Oproti našim Honeckerům je tohle luxus (a má to o jedno okno míň), a ty jsou u nás stálicí dopravy objednávané kraji. Syslograf a koženková Béčka umíme taky. Vypadá to, že soutěž je to vyrovnaná a někteří aktéři ještě můžou překvapit. 🙂

MartinS.

Má to sice proti našim Honeckerům o jedno okno méně v prostředním oddílu, ale má to navíc 2 půl okna na představcích, takže rozdíl tam velký nebude.

EM*

Ty půlokna mají Honeckery taky, jenom jsou hned vedle dveří.

MartinS.

Máte pravdu, beru z5.

TomikV

Honecker má ve středním oddílu 6 oken a je tam 48 míst k sezení, tady pouze 40. V Honeckeru tedy celkem je k sezení 96 míst, tady v tom nejspíš ne. Netuším co je na těch koncích.

Kalanis

Tohle je taky Honecker. Jenom o generaci starší.

dopravák

Na koncích jsou malé představky (bez bočních dveří) s WC, které zase není v nástupních prostorách

dopravák

Rozdíl je v tom, že německé „nohavice“ měly představky a WC na koncích vozu, ty české je na koncích nemají a mají větší nástupní prostory s WC ve čtvrtinách vozu.
„Za bolševika“ používaly DDR ty „nohavice“ dokonce v létě i v soupravách „koupáků“ do Rumunska a Bulharska …

Georg

ty kraso, chtel bych jet bymakem z ddr do rumunska. idealne s tradicni rumunskou disciplinou „stojime pul dne v kukuricnem poli a nikdo netusi proc“