V Chemnitz ukázali poprvé nové bateriové vlaky pro Sasko, testovaly se v Česku

Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: VMSNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: VMS

Start nových jednotek je naplánován na příští rok.

Dopravní svazy Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) a Zweckverband für den Nahverkehr Leipzig (ZVNL) ve spolupráci s výrobcem Alstom poprvé veřejnosti ukázaly nové bateriové jednotky Coradia Continental. Od příštího roku nahradí dieselové jednotky na trati mezi Lipskem a Chemnitz (Saská Kamenice). Saské dopravní svazy jich nakoupily celkem jedenáct. Dopravní svaz je dalším z německých objednatelů, který jde cestou pořízení vlastních vozidel a jejich následným pronájmem dopravci.

Spojení mezi Lipskem a Chemnitz je dosud jedno z nejvytíženějších ve spolkové zemi, kde musejí jezdit dosud dieselové jednotky. Na trase je celkem 80 kilometrů trati bez trolejového vedení

Třívozové jednotky Coradia Continental BEMU budou mít 150 sedaček, jejich dojezd na baterie bude až 120 kilometrů. Při jízdě na baterie budou mít nejvyšší rychlost 160 kilometrů za hodinu. Hodnota zakázky na nová vozidla je zhruba 100 milionů eur. Jednotky se vyrábí v Salzgitteru v Dolním Sasku. Provoz na trati obhájil Transdev, který zde již působí pod názvem Mitteldeutsche Regiobahn (MRB).

Jednotka se od června testuje i na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního. Provoz s novými jednotkami začne příští rok.

Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: VMSNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: VMSNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: AlstomNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: AlstomNová dvouzdrojová jednotka pro provoz na trati Lipsko - Chemnitz. Foto: VUZJednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: Alstom
Tagy alstom Alstom Coradia Continental BEMU Mitteldeutsche Regiobahn Sasko Transdev Zweckverband Mittelsachsen Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen
30 komentářů