Transdev obhájil provoz vlaků v Sasku, mezi Lipsko a Chemnitz nasadí bateriové vlaky

Jednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: AlstomJednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: Alstom

Dopravce bude jezdit s bateriovými jednotkami, které pořizuje od Alstomu dopravní svaz.

Společnost Transdev Regio Ost vyhrála ve veřejné soutěži zakázku na provoz vlaků mezi saskými městy Lipsko a Chemnitz (Saská Kamenice). Dopravní svazy Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) a Zweckverband für den Nahverkehr Leipzig (ZVNL) s ní uzavřou novou smlouvu od června 2024 do prosince 2031 s možností prodloužení o další dva roky.

Dopravce bude na trati jezdit s jednotkami Alstom Coradia Continental, které kupuje přímo dopravní svaz ZVMS. Půjde o bateriové jednotky, díky kterým skončí provoz dieselových vlaků na trati, která je z většiny neelektrifikovaná. Svaz jich nakupuje celkem jedenáct. Dopravní svaz je dalším z německých objednatelů, který jde cestou pořízení vlastních vozidel a jejich následným pronájmem dopravci. Transdev na lince RE6 již působí, dosud pod názvem Mitteldeutsche Regiobahn (MRB).

Třívozové jednotky Coradia Continental BEMU budou mít 150 sedaček, jejich dojezd na baterie bude až 120 kilometrů. Při jízdě na baterie budou mít nejvyšší rychlost 160 kilometrů za hodinu. Hodnota zakázky na nová vozidla je zhruba 100 milionů eur. Jednotky se vyrábí v Salzgitteru v Dolním Sasku.

Tagy BEMU Coradia Continental Mitteldeutsche Regiobahn RE6 Transdev Zweckverband Mittelsachsen Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen
24 komentářů