V Roztokách začne modernizace stanice. Přístup k vlakům bude bezbariérový, podchod bude až k muzeu
Vizualizace stanice Roztoky u Prahy po modernizaci. Foto: Správa železnic
Oprava začne v únoru 2021, aby se vešla do jedné stavební sezóny. Cena výrazně přesáhla odhad podle projektu.
Počítá se po modernizaci s nějakými kolejemi?
Me by tedy vyhovovala i lavka do Brnek, mel jsem moznost tam koupit pozemek, ale diky doprave do Prahy jsem to vzdal, pritom zastavka vlaky je nadohled pres Vltavu…
Ilustrační foto by se mohlo jmenovat 0° Kelvina.
Tak hlavne, aby jim nechybelo 30 metru delky noveho nastupiste na delku vlaku (Duchcov) :).
Co je to na fotkach za moderni soupravy? Na te druhe to neni moc dobre videt.
To je Regiofrogface. Nižkopodlažní jednotka. Wifi free.
To opravdu myslí na SŽ takhle zprasila genius loci více než 100let staré budovy nádraží? To tam takhle „projektujou“ ještě od dob Gustáva Husáka? Naprosto odporné, raději bych stávající stav, resp. úpravu stávajícího stavu, než tento betonový hnus.
Máte naprostou pravdu, kvůli jednomu poloostrovnímu nástupišti zničí tak hezké místo.
A to ještě nezdůrazňujete, že tím ubude jedna dopravní kolej, byť kusá (kterou se tam při „koridorizaci“ podařilo „vyřvat“ pro potenciální pražské „obracáky“, a i díky tomu mohla vzniknout první „městská linka“) …
Podle mě by bylo na místě, aby SŽ(DC) vizuálně sjednotila nově vznikající stavby, třeba nějakým manuálem (např. jako to udělala v Brně Kancelář architekta města). Hodily by se jednotné a důstojné návrhy zastřešení, světel, zábradlí atd. Takhle každé nádraží vypadá jinak a to kolikrát docela nepěkně.
Modré zábradlí ti jako je málo !?!
Ehm, stačí se podívat na titulní fotku článku o boomu dopravních staveb – zábradlí je šedé.
Šedé jsem si všimnul, proto kousek dole v diskuzi píšu, že je krize, došla modrá.
Modré zábradlí byl doteď ten jednotící prvek a… další jistota je pryč.
Tak to nevystupujte v Podbabě, jinak budete zmaten. 🙂 I když sloupy tam jsou tmavě zelené stejně jako v Roztokách dřevěné trámy. To by možná nevypadalo na novém perónu špatně.
No ja nevim, ale pokud nekam jedu a kazde nadrazi nebo zastavka vypada stejne, nevim kde vystoupit.
Byl vznesen požadavek alespoň na to, aby ty nové přístřešky barevně korespondovaly s budovou čekárny, nebo to SŽ u zakázky za dvě stě míčů nepovažuje za podstatné?
SŽ teď aktuálně razí opět robustní konstrukce jak někdy v 70. a 80. letech. Pokud si památkáři nevynutí něco neutrálního, snaží se o co největší kontrast s tím historickým. Například Jaroměr je zprasená neuvěřitelně. Vstup do podchodu je záměrně udělaný tak, aby působil jak drátem do okna. Plus je tam dohromady asi 5 druhů dlažby a 3 druhy zábradlí, jak se zrovna chtělo. Versus o pár let dříve dělaný Frýdek-Místek, kde se vstup do podchodu zamaskoval tak, jako by tam byl vždycky. Stejné cihly, stejná dlažba, stejné orámování oken,… A je to esteticky velice vkusné. Dát na nástupiště vlaštovky, které… Číst vice »
Už je opravdu zle. Došla modrá.
No tak to bude něco jestli se sejdou najednou Roztoky s Roudnicí a Lovosicemi.
Alespoň nebudou výluky rozprcané do několika let.
nevěřte tomu, přijdou nelahozeveské tunely a Kralupy. takto se v tom budou šťourat místo aby urychlili zahájení stavby VRTKy alespoň v úseku Praha-Litoměřice/Lovosice
Nevíte někdo jak to vypadá se stejnou akcí v Roudnici nad Labem? Podle letáčku SŽ se mělo začít již v létě, ale zatím nic
Když už se musí utratit takové peníze, tak by se mohlo postavit nové ostrovní nástupiště se třemi hranami uprostřed. S4 by stavěla po obou stranách a uprostřed by mohla být kusá kolej pro S49. Tyto vlaky by tak nemusely jezdit křížem. A kdyby někdo remcal, že S4 by se obtížně předjížděla, tak lze udělat krajní koleje jako hlavní.
Prodloužení podchodu bude pro návštěvníky jistě přínosem.
Ale neplánoval se náhodou nějaký nadchod pro snazší příchod cestujících z města?
To je příliš logické a hrrr. Musí počkat na třetí modernizaci.
Zs na druhou stranu jsou tady protiagumenty ve formě úsporné varianty Židlochovic, kde se nedá souprava objíždět lokomotivou, takže Plecháč s Bdmtee nelze – udělali to v JMK Českým drahám naschvál, aby se tam muselo jezdit po novu s jednotkou.
Odhlédněmě od faktu, že 560 je starší než Plecháč i Bdmtee. I takové názory vládnou na nábřeží.
Jak dlouhá je ta S49? Myslím soupravu. Jestli by nestačilo nástupiště zazubit, podobně jako v Hostivaři: https://mapy.cz/s/kasumomeco Stavební šířka je pak prakticky stejná jako u ostrovního.
Čímž padá i argument, že se to tak nikdy nedělalo.
Přijde na to, co tam má výhledově jezdit. Současná 845+945 má těsně přes 45 m, takže k tomu zubu v Hostivaři se vejde i zdvojená.
Přesně takové nástupiště jsem měl na mysli…
Troufám si vyslovit hypotézu, že na S49 nikdy vlaky s lokomotivou jezdit nebudou. A kdyby přece jen ano, tak řídící vozy již byly vynalezeny.
Nejsem si jist dostatkem prostoru pro toto řešení potřebujete 5 kolejí a peron. Ale šířka mostu a náspu směrem ku Praze už takovou šířku nemá a na Kralupy už je zhlaví se kterým se hnout nedá. Jinak řešení téměř ideální.
5 kolejí a peron tam je již teď, tedy prostoru je tam dostatek. Pokud by tříhranné nástupiště muselo být širší než to současné, je tam ještě rezerva v současných nízkých nástupištích.
Ano je,ale malý kousek kolem budovy pak už pouze 4 a peron. A peron s jazykem je širší než současný peron. Může to šířkově vyjít ale spíš ne.
A když už chcete nadchod do města na kopci, tak já bych k němu přidal ještě patrový parkovací dům P+R. Do přízemí vjezd kolem nádražní budovy, do dalších dvou pater z Rýznerovy ulice (což by bylo skoro vodorovně). Pak by se možná v P6 na Roztocké, Podbabské a na Jugoparty tlačilo o něco míň aut než dnes.
Takový parkovací dům by byl samože více než vhodný, ale to jsme tu troubu opravdu rozhicovali …
Z různých důvodu nebyl, kvůli malému prostoru místa nepřidá spíše ubere a náklady byli odhadnuty na 10 – 15 mio.
Náklady na parkovací dům tedy činí 5-7% ceny této vcelku zbytečné znovurekonstrukce… Vskutku závratné zdražení …
Ale zdražení k ničemu, nepřinese nic,ale vůbec nic jen další rok zavřeného parkoviště.
S tímhle nápadem nejste první,ale nemálo roztockých je silně proti parkovacímu domu. Patrový nepřinese žádná místa navíc nejspíš ještě nějaká ubere. Více než dvě patra moc míst nepřidají kvůli rampám a hlavně jezdili a parkovali by tam cizí, nejspíše z Prahy. Už kvůli této stavbě bude zavřené parkoviště což přinese velké problémy v okolí.
Tomu nerozumím. 🙁 Z Rýznerovy žádné rampy nepotřebujete, nanejvýš půl patra do 3. NP, jinak je vše z úrovně terénu. Když odečtu sloupy, tak dvojnásobek současné kapacity by to muselo dát. Argument, že tam budou parkovat „cizí“, platí u každého P+R, protože lidé z okolí dojdou na nádraží pěšky. Ale jací „cizí“? Rozhodně ne Pražáci, spíš vesničani shora (Žalov, možná Únětice či Velké Přílepy). Ostatně to současné parkoviště bývá obsazené. Dělal někdo průzkum odkud ty lidi přijeli?
Především je hovadina chtít zbytečně „hafo“ lidí honit do podchodu (kam nyní nemusejí), když město je navíc na vysoko kopci = je to podobná pitomost, jakou udělali v Ostravě ve Svinově (tamale jen ve vztahu k většině MHD) – opravdu inteligentní řešení by ovšem bylo (ve výsledku asi i o dost) dražší, a my přece musíme šetřit, ať to stojí, co to stojí (= a ve výsledku třeba i na frekvenci cestujících, kteří kvůli tomu valkem nepojedou), tak aspoň bude přímý přístup do areálu (dost navštěvovaného) muzea a odpadnou nějaké možné problémy na (dost frekventované) ulici před nádražím (jen provozovatele… Číst vice »
Takže modernizace při výstavbě koridoru byla zpackaná? Když se modernizuje již jednou modernizovaná stanice? A jaké stát vyvodí závěry vůči těm, kteří za to můžou?
Bohužel modernizace koridoru byla podle jednodušších norem z 90. let. A po skoro 20. letech provozu je znát opotřebení.
Myslíte tu úspornou modernizaci před 20 lety, dle požadavků před 30 lety? Třeba podchod je původní a „modernizace“ se vůbec nedotkla.
Podobně jako v Roudnici a Lovosicích se sáhlo převážně jen na hlavní koleje.
V Kralupech si troufám napsat že se nesáhlo NA NIC
Podívejte se na ta data – podchod z roku 1983, současná koridorizace 2003 nebo kolik? To znamená pravidelně každých 20 let modernizovat…
a 20 let před léty 2000-2003 postupná elektrizace.
Stavba byla zahájena v roce 2001, tedy připravola se cca od roku 1998, v té době byly vůbec rádi když na železnici vůbec nějaké peníze dostali. Krom toho většina těch viníků jsou už dávno důchodci a těžko je můžete trestat za to že postupovali podle tehdejších norem a ne norem z roku 2020.
můžete zkusit na někoho podat trestní oznámení
Chápu správně že zmizí jedna dopravní kolej?
Ano současná služebně kolej číslo 3. Nově bude kolej číslo 5 průjezdná, ikdyž na ní většinou bude stát vlak S49.
To se dopravcům ani řízení provozu líbit nebude…
Kvůli S49 je třetí kolej relativně nevyužitelná a Bubeneč je nedaleko.
Hezkou staniční budou to nové nástupiště úplně zazdí… Děkujeme Sabotérům Železnic..
Tak jo. Nádraží je ke koukání a ne k cestování. Lidi mají stát na dešti a z pod deštníku se kochat fasádou, zatímco je troubí vlak, protože nedávali pozor a při tom kochání stojí sice na peroně, ale v kolejišti.
Dobře, nádraží je k cestování, ale neznamená to, že tam je potřeba z trucu narvat takovou prasárnu. Všechno se dá udělat i tak, aby to k sobě ladilo. A nestojí to ani korunu navíc, stačí jen aby investor/projektant vnímal nádraží jako jeden celek a nehrál si na to, že nově postavené se musí od toho staršího za každou cenu distancovat. Chápu snahu, aby to působilo moderně a funkčně, ale zas to nesmí působit tak, jako když pejsek a kočička dělali dort 😀 Bohužel tak již vypadá hodně stanic…
Já pořád doufám, že ta bílá masivní věc na vizualizaci je jen náznak hmoty a ne finální tvar a barva. Vždyť tam nemají ani podbité pražce a kolejnice jsou taky sněhobílé. 🙂
Desítky nádraží potřebují perony atd a oni udělají zrovna Roztoky za 200 mega, kde peron je.
Ale úrovňový a dost nebezpečný. Z budovy stojí S49 a na třetí kolej přijíždí S4. Lidé jsou nedočkaví a stojí v kolejišti ikdyž přijíždí vlak na kolej blíž k budově.
Souhlasím, ale uvažte, že máme taky koridor z Brna do ČT, kde poloperonizaci mají jen ty důležitější stanice a zbytek jako Adamov, Rájec-Jestřebí nebo Letovice má jenom škobrtání přes koleje… 🙁 Snad se v dohledné době nějakého zlepšení dočkají i tam.
Už prosím nepoužívejte obrat „maminky s kočárky“. I „tatínkové“ jezdí občas s kočárky…
Asi předpokládají, že tatínkové kočárky i nadále hravě ponesou po schodišti. 🙂
Leckterá mamina je silnější než chlap 🙂
Využijí – nelegálně – úrovňový přechod.
Souhlas, to mi tam zůstalo z nějaké starší prezentace SŽ:-)
správně má být: “ osoba jakéhokoli genderu a pohlaví uvádějící kočárek v pohyb“ -:))
Já třeba sám nemám rád generalizování a házení do jednoho pytle (jelikož to obvykle absolutně neodpovídá skutečnosti), ale tohle, no… Ještě že máme ten South Park.
Stejně jako kočárky vozí třeba babičky, strýcové nebo chůvy. Také mi ten termín „maminky s kočárky“ přijde na dnešní dobu nějak moc nekorektní 🙂
Přesně tak, už TGM v 19.stoleti vozil své děti v kočárku.
Kočárek je ideologicky vzato zcela zcestná věc. Co vyroste z generace, která se podstatnou část svého mládí vozí v pohodlí na čtyřech kolech, nemusí tu věc řídit, kde se bere energie k pohybu netuší a když vytočí operátora, tak dostane maximálně rohlík…
S šestispřežím.