V Rotterdamu rozeberou historický most, aby dostali jachtu Jeffa Bezose na moře

Rotterdam, most De Hef. Pramen: Avalphen / Wikimedia Commons - License: CC-BY-SARotterdam, most De Hef. Pramen: Avalphen / Wikimedia Commons - License: CC-BY-SA

Jachta Y721 za zhruba 11 miliard korun se s délkou 127 metrů zařadí mezi největší plachetnice světa.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gwann

jen doufejme, že se Bezos nerozhodně pro návštěvu Prahy tím plovoucím monstrem, to by v Luzci museli rekonstruovat ten zvedaci most lokalky. 😉

Rudolf Tuček

Po Labi z Hamburku se moc daleko nedostane, neb ponor plachetnice nebude kompatibilní s hloubkou Labe.

Jiří Kocurek

Co to je za hlavu, která „rozebrání a opětovné složení “ považuje za nenávratné zničení?

Dokáže si takový člověk vyměnit žárovku?

ABC

aktivista?

původní Jakub P

Jasně, ono rozebírání a opětovné složení něčeho desítky až stovky let starýho, co k takovýmu rozebírání a skládání nebylo určeno, je zcela bez rizika a po tom složení to bude zaručeně v lepším stavu, než předtím. Neříkám, že to nejde, ale fakt to není běžná a samozřejmá věc, která by byla zcela bez rizika poškození památky.

K.S

Otázka co všechno v té rozborce je. Pokud vyvadí lana (která asi jsou výměnná) a odstraní nějaké válečky,, nebo co tomu vymezuje pohyb, tak asi problém nebude. Neviděl bych to na rozebrání na díly.

původní Jakub P

Samozřejmě, jak složité to bude v tomhle konkrétním případě si odhadnout fakt netroufnu. Jen rozporuju, že to musí být automaticky pohoda a samozřejmost.

Alibaba

Tak pokud to má montážní připojení lan ke konstrukci mostu nerozebíratelné (nýty), tak by to byl drobný problém. Ale takovéto spoje bývají zpravidla dělané na čepy, šrouby a závlačky, aby se daly v případě poškození lépe vyměnit. A u lan to platí ještě víc, lano je spotřební materiál je musí se dát vyměnit častěji než hlavní konstrukce.

Pájin

127 metrů. To je ještě yachta nebo už torpédoborec?

Jiří Kocurek

Torpédoborec je definován už v názvu dle torpéda. Což má být jeho primární zbraň k ničení cílů. A je to válečná loď.

Tohle nejspíš nebude určené k potápění ponorek, ikdyž jisté možnosti obrany proti pirátům vyloučit nelze, např. vodní děla.

K.S.

Je to Beznos, živý Lex Luthor a majitel formy na rakety ve tvaru… interních masážních přístrojů, vy si opravdu myslíte že tam nemá torpédo nebo dvě?

K.S.

Ne, ne, válečná fregata.

tarten

Délkou je to cca půlka Titaniku 😀

jkjk

S tím se dnes nevejde ani do první dvacítky, nejdelší má 180 metrů. Je to ovšem pravda taková „vybraná“ společnost, blízkovýchodní monarchové a ruští oligarchové.

czhunter

Luxus se na metry ovšem měří jen v Číně.

Alibaba

To rozebrání vypadá na zajištění protizávaží v nějaké poloze a naložení mostu na ponton po odmontování lan.
A pokud nebudou muset demontovat tu horní lávku, tak bych problém vůbec neviděl.

standa

já bych neviděl problém v soupravách a acetylénových hořácích….. na co si to hrajou?? to jako když půjdou vždycky kolem místí nebo turisté tak si o tom mostě (kde nic nejezdí) řeknou co jako??? hele most…. a tudy jezdili vláčky zlato koukejj …. booooože.

Jiří Kocurek

Vy jste z té zprávy vydedukoval postup montáže a použité prostředky?

Při výměně žárovky opravdu netřeba otáčet stolem a tím zlomit nohy.

Alibaba

Hrajou si na památkáře. 🙂
Řekl bych, že to maj připravený k propojení parku na pevnině a ostrově.
Zrovna já, jak na památkáře nadávám, tak tady se jim nedivím a zachování mi vůbec nevadí, protože to už nebrání stávajícímu provozu.

Jaroslav

Právě že budou demontovat tu“horní lávku“ co není lávka ale zdvižné pole mostu! Protože ňákej trumbera si nechal v loděnici ležící nad mostem postavit superjachtu se stěžni vyššími než je průjezdná výška mostu! A vina leží na vedení loděnice,která postavila loď přestože věděla,že se na moře nedostane bez rozebrání mostu! A že by v ztyčení stěžňů až za mostem bylo nerentabilní, to je jejich věc, měli s tím počítat v cenové nabídce!!!

Alibaba

Opravdu si myslíte, že to co je úplně nahoře (drobná příhradovina u kol přes který vedou lana) a spojuje ty dvě věže je zdvižné pole mostu? Jsem ochoten připustit, že to není lávka.
Trumbera mě je ukradený, problém s dočasným odmontováním zdvižné části nevidím, a beru to jen jako zástupný problém mentálního komplexu z trumbery.

standa

„Zaměstnanost je důležitá, ale existují hranice, jak lze či nelze zacházet s naším historickým dědictvím,“ uvedl zástupce spolku Ton Wesselink. Podle něj magistrát po renovaci v roce 2017 slíbil, že most se už nikdy rozebírat nebude. NIKDY !!! chápete už jak se toho krásného slovíčka památkáři hned chytnou????jak muže něco takovýho slíbit magistrát??? a jak tomu můžou památkáři sami věřit? jsou tak blbý? nebo je to svi.. skej kalkul? heslo památkářů i u nás …. až to spadne tak to spadne.. a kdo nám to požehná je za to zodpovědný. např.. most pod vyšehradem.. tudy ale pořád vlaky jezdí ještě… Číst vice »

standa

dodatek… za případnou havárii zodpovědný…

Jakub

Od koho jsme do nedávna slyšeli, že nikdy a druhý den změnil názor (někdy o hodinu později)

czhunter

„Vyplout s lodí jako polotovarem, který se dodělá někde jinde, by údajně bylo neefektivní.“

Zajímalo by mě, co v tomto kontextu znamená slovo „neefektivní“.
Jakože by to bylo třeba o 1000€ dražší, než rozebrat ten most?

digi

tipuji že to znamená že dph a takové ty daňové srandy (a zaměstnanost) potom všechny půjdou do toho města, nerozdělí se v poměru mezi tohle a tam kde by se dodělával ten polotovar…

czhunter

Tak já předpokládám, že by se ten „polotovar“ dodělával pořád v Rotterdamu … ten přístav je dlouhý asi tak 50 km (jednou jsme tam jeli na kole z centra až k moři a je to slušná dálka) a jistě tam jsou i další loděnice ZA tím mostem.

Permonik

Ty stěžně jsou tři a mají 229 stop (cca 69m), což neni uplně jednoduché na přepravu. Šířka je cca 1/3 vyšky. Tak se možna asi vyplati snes most na ponton, poodjed bokem a proplout, než přepravit tři stežně někam do přístavu a tam prácně montovat.

JiP

…..hlavne ale potom u meho auta zkoumejte jestli nezere nahodou o par deci benzinu vic…..

🗺️ Petr

Přesně… proč ty miliony plachetnic na českých mořích a řekách nikdo neřeší?

Jakub

A řeší někdo paláce na zemi? Jaký je rozdíl oproti palácům na moři. A když se prodává, tak se to dostane i do večerních zpráv.

Jiří Kocurek

To je právě ta závsit, která zatemňuje mozek.

P L A C H E T N I C E

Víme, co to je plachetnice?

původní Jakub P

Plachetnice, kterou bude všude doprovázet 75m motorovej plující hangár na helikoptéru a ubikace pro posádku, protože na tý plachetnici kvůli stěžňům nejde helikopotvorou přistát. U tý fakt není významný, že sama má kromě motoru i pohon plachtama, kterej se možná někdy občas využije.

Mifuklo

Když rozeberu most dostanu taky jachtu?

Mifuklo

Dobrý, nevšiml sem si dovětku “na moře”, jakobych nic nenapsal 😅

Pája

Tak proto na jisté nepoužívané trati most někdo odmontoval? Dostal za to jachtu?😀

Filip Jirsák

No, že jste přehlédl dvě slova v nadpisu článku, to se dá pochopit. Že jste přehlédl, že pod tím nadpisem článku je celý článek, to už je pochopitelné méně.

Jiří Kocurek

Ne.

Když si zaplatíš stavbu jachty i se spuštěním na moře, tak budeš mít jachtu na moři. Pokud spuštění na moře bude znamenat rozebrání a opětovné složení a ty akceptuješ, že to zaplatíš, tak rozeberou most.

Pavel Q

Ale zase rozebrání a opětovné složení mostu bez jachty by vyšo levněji. 🙂

K.S.

Když naposledy někdo rozebral Most, tak z něho zbyl akorát kostel…

Pája

😀👍👏

ABC

a ještě špatně otočenej

K.S

Navíc…

Alibaba

A proto ten kostel nefunguje?