V Rakousku už jezdí vlaky po trati, kde došlo k tragickému vykolejení. Příčinou byla zřejmě vysoká rychlost
Nehoda u Münchendorfu. Foto: ÖAMTC
Vyšetřovatelé vyloučili technickou závadu.
Vyšetřovatelé vyloučili technickou závadu.
Videl som fotky v rakúskych novinách, aj článok. Tvrdili že išiel 100 km/h. Súdiac podľa obrázkov by som povedal že tie výhybky tých 100 km/h do odbočky umožňujú. Ak nie 100, tak 80 určite. Musí byť nejaká bezpečnostná rezerva, takže súprava idúca 100 km/h by tam vyletieť nemala. Skôr to vidím na mechanickú závadu na výhybke, cez ktorú išla súprava.
Jenže 100 km/h jet nemohl, protože pokud by opravdu jel tu spojku odbočkou, tak musel být aktivní 1000 Hz magnet PZB, který kontroluje V = 85 km/h. Spojka je technicky na V = 60 km/h. A při V = 85 km/h by s 99,9999 % jistotou nikdy nevykolejil:-)
Nicméně stalo se a jednotlivé vozy se válejí v poli a toho mrtvého pozůstalým nikdo nevrátí.
Ale mohl. Od ES, kde potvrdil ocekavej 60, je to k tem spojkam sakra daleko a blikajici 85 mu zhasla. Pak si popletl konec Weichenbereich a vzal za to.
Ak sú tie vyhýbky na 60 km/h do odbočky, tak 100 km/h stačí aby vyletel. Ako mohlo dôjsť k tomu že tam išiel 100 km/h je vec pre vyšetrovateľov.
Zajišťuje přeshraniční dopravu mezi Rakouskem a Maďarskem.
Už som sa s tým viezol z Viedne do Bratislavy, tak teraz neviem či je Bratislava v Rakúsku, alebo v Maďarsku.
Ale áno, v Bratislave Ventusy možno vidieť, lebo sú nasadzované na ramene Deutschkreutz – Šoproň – Viedeň – Bratislava-Petržalka. Ako je to ošetrené medzi OBB a Raaberbahn neviem, ale funguje to tak už dlhšie.
Moji bývalí kolegové ze Slovenska, kterým nechybí smysl pro humor by řekli B ☺
Tvrzení, že jezdí z Vídně do Budapešti, nevylučuje, že jezdí také někam jinam. A jinak samozřejmě https://en.wikipedia.org/?title=Poszony 😀
V Maďarsku, to je snad jasné.
Jednu fotku výhybek jsem našel: https://www.oe24.at/oesterreich/chronik/niederoesterreich/das-unfall-protokoll-todes-zug-war-viel-zu-schnell/519053130
Sice už probíhala obnova koleje, ale i z nepoškozeného trakčáku za výhybkou to vypadá, že k vykolejení nedošlo hned na výhybkách – možná došlo jen k příčnému rozkmitání soupravy, které se následně zesílilo a vedlo nejen k vykolejení, ale i k odsunu koleje.
Vzpomněl jsem si na jednu starší nehodu v Ústí nad Labem. Do odbočky povoleno 50 km/h, skutečně 117 km/h. A taktéž za výhybkou přežil první stožár TV.
Zpráva je zde: http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Usti.pdf
Zajímavé stránky jsou 15, 16 a 42. Do pole Ešus utéci nemohl, byla tam opěrná zeď…
Tak tam i jinde už je informací více. Klíčová je ta, že vlak byl poslán dispečerem do odbočky kvůli vyhnutí s jiným vlakem. Maďarský strojvedoucí ovšem nesnížil rychlost a momentálně je to jediný podezřelý. Průjezd do odbočky vysokou rychlostí způsobil onen impuls – velkou sílu. Doslova vyhodil první vozy z trati.
No, PZB bohužel v tomto pomoci nemohlo. Od předvěsti byla výhybka příliš daleko…
Pokud by byly před výhybkou měřící magnety, pak ano. GÜ.
Jenže nebyly…
Hmm. Takže asi budou.
Nebyly, protože GPÜ má OBB jen u vexlí, co jsou minimálně na V = 100 km/h do odbočky a to nebyl tento případ.
U výhybek které rychlost zvládnou, se musí rychlost kontrolovat.
Co tam mají za VZ?
Někdo v diskuzi minule zmiňoval pravděpodobné působení velké síly vzhledem k tomu, že vlak nejen vykolejil, ale dva vozy první jednotky skončily mimo trať. Zdá se, že měl pravdu.
A neměl pravdu ten, který to sváděl na jednotku, protože byla úplně nová.
Léty prověřený bezpečný šukafon by tam asi stovkou nejel 😀
Pájo…
Vy ne, Vy jste to nebyl 😉
Škoda. ETCS by tomu zabránilo.
Zajímavé ty mínusy. Jestli zabezpečovací systém, který se chce zavádět by nedokázal v případě velké rychlosti tomu zabránit, tak za nic nestojí. Přeci musí vědět, kam je výhybka přehozena, jakou rychlostí může vlak jet od ní v určité vzdálenosti atd.
Ano, ETCS L2 by tomu zabránilo.
Aj L1.
O výhybce vědět nemusí, důvod pro 60 km/h znát nepotřebuje. Potřebuje znát jen těch max 60 km/h.
Hm, vysoká rychlost – to by znamenalo, že vlak jel v poslední kolejové spojce odbočkou (tato je na V=60 km/h) a asi zrychloval tak, že první jednotka vykolejila až na druhé výhybce => letěla doleva do pole, zatímco druhá jednotka vykolejila už na první výhybce => skončila mezi kolejemi.
A není možný, aby ta druhá vykolejila ne kvůli výhybce, ale protože ji strhla ta první vykolejená?
A není možné, že koleje pod výhybkovou spojkou odputovaly o nějaký kus jinam (on by se klikyhák pod jednotkami po zastavení asi jinak nevytvořil) a tedy pro zbylé neutržené vozy už nebyla k dispozici jízdní dráha? Mimoto mi připadá, že se jednotky od sebe odtrhly a následně srazily, podle blízkosti jejich čel.
Blbé je, že na žádné z fotografií stav té kolejové spojky není zachycen.