V Rakousku se na 24 hodin zastaví vlaky, odboráři se nedohodli s vedením drah na růstu mezd
Railjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald Eisenberger
Stávka se dotkne i vlaků z Česka, skončí na hranicích.
Stávka se dotkne i vlaků z Česka, skončí na hranicích.
No, koukal jsem na ČD mimořádnosti a jediné co tam je, je náhrada EC 107 railjetem 375. E-Shop vesele prodává, píše bez omezení. Tady píšou, že nepojede nic. Tak nevím. NAD zřejmě zajistí je RGJ.
Na stránkách je teda ještě informace o stávce ale ta háže na ČD mimořádnosti, kde se cestující dozví, že je odřeknutá ta 107 a že je za ní dokonce náhrada, ta 375. To jen pro úplnost.
V Rakousku jsou opravdu odbory, které se starají o zaměstnance. Zatímco v Česku je hlavní si dát na schůzi 10 škopků a vožrat si držku, přičemž jediným výsledkem jednání je, že místo Solviny budeme fasovat vlhčené ubrousky.
Když se u nás naposledy stávkovalo ve velkém, tak se na železnici většina zákazníků víte co. I pošta omezila svoz a železnice na tom jen prodělala, protože dost nákladů přišlo na spolehlivejsi a rychlejší silnici.
to je trošku stejný, jako nadávat na to, že poslanci tamto či ono ..
.. koho si tam dosadíte či zvolíte (v případě odborů) nebo koho si tam zvolíme (v případě poslanců) .. toho tam máme .)
Ono v tom Rakousku také není:
a) účelem funkcionáře být kamarádem vedení,
b) brát funkci jako pojistku proti propuštění.
Podotýkám, že toto neplatí vždy a všude.
U RJ není ani k dohledání poloha vlaku, řeším to přes IDOS a/nebo Můj Vlak. Další nedodělky, kdy jede jinak řazeny vagón, nebo dokonce vůbec, se dozvídáme až na nástupišti. U ČD jsem si v minulosti na komfort stěžoval, ale RJ mi dokázal, že jde klesnout ještě níž (R8 je toho zářným příkladem). A ke stávce – snad si to v Rakousku vybojují, jak psal někdo níže, u nás by to muselo být několik dnů (protože ten den na naší železnici)při zpožděních od hodiny výše) je téměř nepostřehnutelný.
Regiojet můžete taky hledat u SŽ:
https://mapy.spravazeleznic.cz/vlaky-provoz
Neví někdo, kolik má zaměstnanců naše železnice?
Která?
Jejich chyba… ta informace je známá už přes týden, přičemž se samozřejmě ještě jednalo a jednalo, ale přípravy na stavku paralelně probíhají napevno od středy ráno, kdy ÖGB definitivně posvětil legitimitu stávky.
Když si někdo dokáže vybojovat víc peněz na výplatu a to ve všech oborech, budiž mu přáno,
ale ne stylem že poškodí všechny okolo sebe
A mě to zas přijde krátkozraké, protože sice si momentálně vybojuje věší výplatu, dlouhodobě však o trochu poškodí reputaci železnice jako celku, a tím množství platících zákazníků v ní, a tím potenciál růstu mezd do budoucna. Podle mě by se zaměstnanci především měli starat, aby jejich podnik prosperoval. A pokud jim jejich zaměstnavatel za jejich práci není schopen dát odpovídající mzdu, tak by měli zaměstnavatele prostě změnit.
konečně rozumný příspěvěk
Ano. A když si víc peněz vybojovat nedokáže, tak se s tím má buď smířit nebo odejít. Ne vydírat.
Divím se, že lidé na železnici od Plzně nestávkovali, když se vyhazovaly peníze z okna za „vydařené“ investice typu Lužec nebo Mochov. Za ty prachy mohla být elektrifikována trať z Prahy přes Rudnou do Berouna.
Jestli někdo věří, že se najde těch cca 50 miliard na Tachlovický tunel Praha-Beroun, tak já tyto naděje nesdílím.
Vždyť není ani na trať do Kladna. viz před 3 týdny: „PPP projekt na železnici by (…) mohl být i na trati z Prahy do Kladna, řekl Kupka“
Do mochovské trati se v posledních letech neinvestovalo.
A výměna železničního mostu v Lužci je součástí investice do vodních cest, tzn. nikoliv železniční (ani silniční, kdy byly vyměněny i přilehlé dva silniční mosty).
To ovšem nic nemění na tom, že jsou to neůčelně vyhozené peníze z našich daní, byť z jiného pytlíčku…
Z jakého pytlíčku se krmí senát ČR?
xyz: máte pravdu. Já se totiž spletl. Myslel jsem trať do Mšena
To také nebyla investice, Axeli.
„Divím se, že lidé na železnici…“
Já se divím, že se nestávkuje proti tomu vašemu flašinetu.
Tady je problém, že dle našich zákonů můžete stávkovat jen z určitých důvodů (např. ohledně výše mzdy či pracovních podmínek), ale nemůžete stávkovat z důvodu, že dle Vašeho názoru Váš zaměstnavatel dělá něco špatně.
Jéje tady bude zas expertů na vyjednávání pracovních podmínek a mezd. Takových, co tomu rozumí rozhodně více než Rakušané, jejichž platy, nikoliv náhodou, jsou násobně větší jak ty české.
Vyjednávání je to uctyhodné, když se sejdou sotva 1 za týden a raději se stávkuje.
Setkali se tento týden minimálně 4x. Zaměstnavatelé „vylepšili“ svoji nabídku přidání z 200€ na závratných 208€! Navíc jen u tabulkových (a ne skutečných) plátů. Takže pokud někdo bere víc jak z tabulky (drtivá většina), tak by nemusel dostat prakticky nic.
Proč?
Protože Jan žije v jinejch dimenzích. 208 euro je pro něj prakticky nic.
Násobné platy, násobne náklady…
Myslím, že na těch cca 75% méně vytížených tratí SŽDC by si měli vzít příklad, jak dostat zaměstnavatele do kolen.
Stačí vydržet stávkovat tak 14 dní, které spolehlivě a patrně navždy vyžene poslední zbytky uživatelů dopravy na této části sítě SŽDC.
Axel vypadni z okna
místo notorického obhajování naší železnice běž radši pracovat 🙂
Tak u nás by stávka musela být delší… Aby to nevypadalo jako zpoždění.
👍
Hahaha. Vtipe, vylez.
Obávám se, že se ten vtip stal realitou..
Smutná vizitka našich železnic, a ano, neberu to jako vtip, stačí někde vyřadit zabezpečovací zařízení, a půlka republiky stojí i několik hodin.
Ad Regiojet – v rezervacnom systeme su uz pri prislusnych vlakoch vyhodene zastavky vo Viedni. Hegyeshalom tam uz je, takze na 99% pojde linka Praha – Budapest odklonom cez Bratislavu a Rajku.
Potvrdzujem, ze je chystany odklon cez Rajku-Bratislavu-Kuty a planovana NAD Breclav – Wien hbf. a Bratislava hl.st. – Wien hbf. 🙂 .
Trošku jiná liga, než u nás. 400€ každému každý měsíc, naši federanti chtějí 15%, OSŽ 10 a nekonec jim zalepí ústa 5% a ještě si pak ve svych plátcích vypisují jak dobře vyjednali. A stávka v našich končinách? Nevídaný jev, který podporuje 10 % populace, ostatní kopou do plechových skříněk na šatně a stěžují si jak hodně peněz bere Němec, Rakušan, Francouz atd..
I 15% by bylo pro většinu tak 150-200€…
Jenom?
Má se reálně jednat a ne sotva jednou za týden. Nekopu do skříněk, ani si nestěžuju, kolik v Německu a Rakousku berou. Tak mě neházejte do toho vašeho pytle
Nemyslím si, že zrovna strojvedoucí a vlakové čety se mají nějak špatně. Špatně se mají ty co zbyly na dílně v depech. Někteří z nich jsou i velmi šikovní a práce by je i bavila do doby než vidí výplatnice. Takže i ti šikovní na nějakou aktivitu už mnohdy rezignovali a pokud neodešli za lepším, tak už pouze přežívají. A zde hrozí časovaná bomba, kdo bude na dílně za několik roků?
Tohle je v ČR dlouhodobý problém. Žádný ministr dopravy se zatím neodhodlal tu tikající časovou bombu ani pojmenovat, natož řešit. Nikoho to nebolí a ani v okamžiku, kdy chybí vozy na vlacích nebo se čaruje s manevidím snahu o koncepční řešení. Mzdy, prostory, vybavení, technologie a v neposlední řadě odborné školy. Málo, málo nebo staré atd. Nemá cenu si kazit večer, to zaněstnancům zdraví nechrání a složenky nezaplatí….
Kazit večer si nemusíte, ale rozhodně je zapotřebí tento stav neustále připomínat.
Čemu taková stávka pomůže? Nakonec to beztak odnesou obyčejní lidé, co se budou mít problém dostat do školy/práce, a ti pak akorát budou mít zase o důvod víc být na „dráhu“ a „nádražáky“ naštvaní.
stávka na české železnici by zvýraznila, že za zhruba 20 až 25 miliard dotací pro městskou pasažérskou kolejovou dopravu je vyšší dopravní výkon než za zhruba 80 miliard pro železniční pasažérskou dopravu (když nepočítám nákladní dopravu). Jinými slovy: – Necelých 5% kolejové sítě v ČR (metro/tramvaje) je využito slušně až velmi slušně a těch 20 až 25 miliard dotací využívá relativně efektivně – Cca 20% kolejové sítě je využito nepříliš, ale je potřeba pro nákladní dopravu a dálkové vlaky. – a cca 75% kolejové sítě je využito nevalně až téměř nijak. Tudíž část z těch cca 80 miliard dotací ročně… Číst vice »
Jak jsou využity kulturní stánky mimo velkých měst? Nechtěl byste je také zrušit, aby nemusely dotovat? Výstava obrazů či soch se dá udělat i ve stanu,
Na podzim se vyjednávají kolektivky pro mnoho oborů (funguje to tu trochu jinak, než v ČR), takže výhodně vyjednaná kolektivka může fungovat jako příklad pro další vyjednávání ve smyslu „koukněte, kolik se přidalo Eisenbahn“. Ve finále z toho tak můžou profitovat všichni, respektive 95% osob v zaměstananeckém poměru, jejichž povolání podléhá pod kolektivní smlouvy.
v civilizované společnosti by zaplatili veškerou škodu 🙂
No to asi těžko … to leda v necivilizované zemi.
svým flakáním způsobí škodu, tak ať ji koukají zaplatit 🙂
tuto zákonnou možnost mají, takže je není možné za toto jakkoli trestat. byl by to krok zpět.
(a to říkám ačkoli považuji odbory za bandu vyžírků, jejiž jedinou starostí je vydírat zaměstnavatele).
zpsůbí škodu druhým? způsobí tak ať ji zaplatí 🙂 je nemyslitelné aby tímto způsobem státní zaměstnanci vydírali společnost která na ně vydělavá, protože dráha sama o sobě si nevydělá ani na slanou vodu…
Když si nevydělají ani na slanou vodu = nedělají tedy nic.
Pokud nic nedělají, tak nečinnost nemůže způsobit škodu.
Nehledě na fakt, že kdyby nic nedělali, tak by lidem – cestujícím stávka vůbec neměla vadit.
to uz by jsi oak mohl odbory zrusit uplne…. a i kdyz by to bylomto nejlepsi, tak spuvasne… imto nejhorsi.
Na tohle češi nikdy nebudou mít koule, bohužel. Přitom je kolektivní vyjednávání o mzdách naprosto základní součást demokratický společnosti.
V čechách by spíš měli demonstrovat koncoví zaměstnanci spolu s cestujícími.
Ale měli. V roce 1997 se stávkovalo a výsledkem bylo to, že firmy přešly s nákladní dopravou na silnici. Zakažte jim během časově neomezené železniční stávky expedovat zboží … a běžte do hospody ptát se proč je zavřeno.
Tehdy to ale nebylo „proti zaměstnavateli“ (což nebylo v nádražáckých kruzích snad nikdy), ale mj. „pro schválení dopravní koncepce“ (což tedy byla jaká koncepce a jak pak byla naplňována? 🙂 ).
A výsledkem dopravní koncepce bylo přechod na silniční dopravu. To asi nechtěli, nebo ano?
To skoro zní, jako by individuální vyjednávání o mzdách bylo projevem nedemokratické společnosti. 🙂
Navíc, něco jiného je velká společnost typu národního dopravce a něco jiného malá firma.
Tak celkem logicky v demokratické společnosti musí mít zaměstnanec stejnou váhu, jako zaměstnavatel. V malé firmě, kde vás nemůžou jen tak vyhodit jí máte i bez kolektivního vyjednávání, ale ve velké společnosti jako jednotlivec můžete akorát křičet na mraky, ale reálně váš odchod nebo vyhazov nic nezmění, zatímco v dostatečném množství už váhu a pozici k vyjednávání máte.
v čem bude rozdíl? Nádražáci nepracují ani normálně 😀
no vy jste ale vtipnej
Proč se u nás také nenecháte zaměstnat, když za nic dostáváme taaak strašně moc peněz? 🙂
Typická česká závist, ale sám by makat na železnici nešel.
Copak, řídíte se heslem „Podle sebe soudím tebe“..?
řídím se tím jak se nádražáci chovají a jak jsou vysoce efektivní 😀
Hmm, tak ta efektivita se z pohledu cestujícího určitě pozná. A říct o všech šmahem, že se chovají jako hovada je taky hodně hluboká znalost věci… Vám někdo od železnic přebral holku, ne?
Nebo ho na železnici nevzali😄
Spadlá trolej v Bezpráví se nehlásí den předem.
ta je standard 😀
Ty budeš určitě Petr Šeda.