V Radotíně se po devíti měsících otevírá podjezd pod koridorem
Otevřením se zrychlí cesta autem mezi Prahou a Dolním Poberouním.
Řidiči v Praze Radotíně a okolních obcích oblasti Dolního Poberouní budou mít od zítřka možnost projet pod železničním koridorem bez objížděk. Přesně po devíti měsících od zahájení uzavírky bude v Radotíně opět průjezdná silnice II/115. Stavbaři dokončili stavbu nového mostu, kterým překlenuje trať z Prahy do Berouna. Jeho první část prochází nyní rozsáhlou modernizací.
Otevření podjezdu pro řidiče oznámil na twitteru generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. S termínem 9. prosince počítal i harmonogram celé stavby.
Most v Karlické ulici leží na důležité spojce pro cesty mezi Prahou a obcemi a městy podél dolního toku Berounky, například s Černošicemi. Řidiči zde musí od března jezdit objízdnými trasami.
Podjezd v Radotíně u Horymírova náměstí, který byl z důvodu modernizace trati @Spravazeleznic mezi Smíchovem a Radotínem od března uzavřený, se zítra otevírá pro auta i chodce. K lepšímu napájení trakční soustavy trati Praha – Beroun přispěje přidání druhé provizorní měnírny. pic.twitter.com/05FaQmG62F
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) December 8, 2020
Podle stránek radotínské radnice došlo v posledních dnech k vysazení i téměř stovky stromů, které jsou náhradou za pokácené stromy a keře během výstavby. Radotínská radnice má pro celou akci speciální sekci na svém webu.
Širší podjezd pro auta i chodce
Rekonstrukce mostu byla největším zásahem do provozu v Radotíně. Staré, nevyhovující kamenné zdi s železnou konstrukcí mostu byly nahrazeny monolitickou konstrukcí se zabudovanými ocelovými nosníky. Šíře prostoru pod mostem se zvětšila z původních 15 na 17,9 metru, rozšířeny byly i samotné jízdní pruhy pro automobily. Každý z nich nyní disponuje šířkou 3,5 metru. Pěším bude od nynějška sloužit chodník široký dva metry.
Na novém mostě budou tři koleje – dvě pro provoz mezi Prahou a Berounem a jedna směřující do cementárny, čímž se zlepší propustnost hlavní tratě. Vlaky však začnou nový most plně využívat až v březnu příštího roku, kdy budou hotovy zásypy mostní konstrukce, protihlukové stěny a napojení nových kolejí.
První část rekonstrukce trati z Prahy do Berouna se týká úseku ze Smíchova do Radotína. Rekonstrukce má přinést rychlejší a plynulejší jízdu vlaků. Koridorová trať je dlouhodobě ve špatném stavu, na tuto akci mají navázat postupně další opravy úseku podél Berounky. Zakázku za 3,075 miliardy korun bez DPH získala společnost Černošice, v které jsou sdružené firmy Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Nikdo jiný nabídku do soutěže s odhadovanou cenou 2,7 miliardy korun nepodal.
„Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl už dříve generální ředitel SŽ Jiří Svoboda. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji. Nově je u trati také druhá provizorní měnírna, která má zabránit problémům s napájením trati. Ty se tu projevily nejvíce letos v létě po požáru měnírny v Malé Chuchli.