V původním znění: Prohlášení k VRT do Drážďan potvrzuje snahu o pokračování intenzivní spolupráce
Vysokorychlostní vlak ICE . Foto: Deutsche Bahn
Správa železnic dnes poslala tiskovou zprávu k podpisu společného česko-německého prohlášení o spolupráci při přípravě VRT Praha – Drážďany. Jelikož
To jsou samý podpisy, ale zprava o přípravě a realizaci nikde. Kdyby úřady chtely, tak uz se staví o 106
Byl jsem tam jako reportér pro jiný internetový magazín. Nevím, proč v tiskové zprávě píšou, že Karel Havlíček něco uvedl, když tam vůbec nebyl, ale jeho zástupce Michal Fridrich. I já jsem měl dojem, že tam spíš vedli všeobecné kecy. Když se reportéři chtěli dozvědět něco konkrétního, byli odbýt s tím, že přípravy ještě nejsou tak daleko, že se to už nyní dá víc specifikovat. Například jeden reportér se ptal člena představenstva DB Pofalla, že má 57 let a zda ještě zažije zprovoznění celé VRT. Odpověď zněla, že při aktuální očekávání délky života šance má, ale že rok dokončení nehodlá… Číst vice »
Mluví se o dalších fázích projektu, ale není zmiňováno územní rozhodnutí ani studie a u stavby, která se má za 7 let začít stavět se hovoří o variantách. Studie měla být hotová na podzim 2019 (podle jiných informací na stejném webu Správy železnic v roce 2020), za chvíli bude jaro 2020 a zprávu o ukončení a schválení studie nikde nevidím. Stavba VRT dokonce není ani na mapě staveb na serveru Správy železnic. Tam jsou v daném úseku pouze další 2 rekonstrukce již zmodernizované trati. Na stránce https://www.szdc.cz/vrt/vrt-drazdany-praha/postup-pripravy-vrt vůbec není žádný harmonogram, kdy se budou dělat a schvalovat rozhodující stupně dokumentace.… Číst vice »
Tab studie ještě není schválená – 13.02.2020 jsem ji chtěl na základě 106/1999 od SŽ a odmítli mě.
Hrozně by mě zajímalo z jaké dimenze jsou ty lidi co takový text vymýšlí a že takových textů na dráze je…..
prisernost textu je dana tim, ze se evidentne jedna o „preklad“ z nemciny, ktery se musi delat i stylisticky.
ovsem ta uvodni poznamka to je pomalu jako od simby :)))
U Čechů to překlad z nemciny neni. A třeba Havlíček v ty němčině zní min pitome. Překladatel to trochu upravil.
Malá a velká písmena jim taky dělají velké obtíže.
Že strany redakce cítím určitou jizlivost. Zde E podle mě není na místě. Formulace jsou typické pro memorandum o porozumění a podobné dokumenty a vyjadřují za 1 ujištění že strany ministra Havlíčka, že bude ctít závazky učiněné jeho předchůdci, 2 apel Saska na berlínskou vládu aby projekt podporovala s velkou prioritou 2 ujištění pro SŽ a DB že projekt má politickou podporu. Vzhledem k termínu voleb v ČR i SRN bude třeba do cca 2 let podepsat další podobný dokument.
Memorandum poměrně přesně popisuje, v jaké fázi se projekt nachází. Němci to postavit spíše musí, než chtějí a my se nebráníme. Přičemž obě strany tímto prosí dokola kolem, kdo by to zaplatil. Sasko samotné má mnohem důležitější dopravní priority, než mega drahý tunel do Prahy. Bohužel však musí řešit hluk v údolí Labe…
Tohle ale neplatí Sasko, ale Bundesministerium… Stejný problém jako Plzeň-Schwandorf…
Německo si dělalo pouze pro ten tunel ekonomické hodnocení a to mu vyšlo pozitivně , a protože je to TEN-T Core pokud se nepletu, tak je celkem jistý předpoklad možnosti spolufinancování z EU ve výši 40% podpory z uznatelných nákladů, neboť se jedná o přeshraniční poměrně významný projekt. Koneckonců taková výzva se právě teď vyhodnocuje – viz níže:
https://ec.europa.eu/inea/sites/inea/files/cefpub/3_info_day_presentation_silla_core_network_corrig.pdf
Ty woe, co to je?
Dyť voni z nás udělali úplný idioty. Kucí, já už na to fakt seru. Beru bank a jdu jezdit s drezínou do Dubaje.
Jdi, Luďku. Snad budeš spokojenější.
Jako já už zažil hodně. Ale tahle skvadra to je fakt jízda. Jedenoho sestřelí kalamitní sníh, další neumí krást, teď superministr. Do toho špatně ostříhanej šotoušek s Bc.
Fakt toho mám dost. Kdyby aspoň brali potichu držhubný. Ne, von dá do přiznání, že si půjčil od rodičů. To se můžeme jít s celým systémem vycpat.
Neskutečný tohle.
neco takoveho nepamatuji ani nejstarsi pametnici…
Mno za normalizace to bylo podobné. Hromady keců oslavujících nezačatou stavbu. Politik navštěvuje a dohlíží. Politik si buduje kult osobnosti. Politik musí být u všeho. Papalášské projekty olbřímích rozměrů znamenající ekonomickou kouli na noze. Letiště v Českcých Budějovicích budiž příkladem.
Stavby opravdu potřebné se okecávají jak Pražský okruh. Úředník se zviditelňuje tím, že shodí kvalifikační požadavek elektrikáře jako nadbytečný pro stavbu eketrické dráhy tramvajové. Jiný zase zavádí 9 sazeb DPH na pivo.
Na druhou stranu kdyby Kremlik uměl krást lépe a šoutoušek se dal lépe ostříhat a dodělal si Ph. D tak byste byl spokojenější?
Tady jde o to, že to všechno jelo jak promazanej stroj.
Tahle parta, to je horší než bojovníci proti korupcí.