V prostějovské výhybkárně postavili novou lisovnu, má vyrábět komponenty pro VRT

Železniční výhybky, ilustrační foto. Pramen: DT - Výhybkárna a strojírnaŽelezniční výhybky, ilustrační foto. Pramen: DT - Výhybkárna a strojírna

Výhybky pro vysokorychlostní tratě jsou totiž specifické svojí délkou.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hala D

Chtít vyrábět výhybky jinde než u DT je jako chtít u Manu vyrábět Tatry. Ale jinak další firma se stejným sortimentem by byla určitě dobrá, ale obávám se že kvůli tradici a ověřené kvalitě to stejně koupí opět v Prostějově.
Podobná situace je u jedné nejmenované firmy vyrábějící na Moravě lisy. Firma je prakticky před krachem, ale zákazníci stejně raději objednávají přímo u ní, kvůli stoleté tradici a referencích po celém světě.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Doufám, že ty výhybky, co se testují u Prosenic, nepovažují za vysokorychlostní. Vysokorychlostní výhybky mají do odbočky 230 či 270 km/h.

milan

A Vy znáte konečnou projektovanou rychlost dancý výhybek? Zaprvé na stávajících tratích v ČR ani není povolena rychlost nad 160km/h a zadruhé je snad běžné, že když se něco zcela nového testuje, tak se to logicky testuje postupně od nižšího zatížení než je projektované!

JaŠm

Bohužel jsem viděl projekt např. na terminál Praha východ a všude byly výhybky na 160 km/h nebo míň. Obávám se, že na zbytku VRT to nebude lepší. Vlak jedoucí 320 km/h, aby brzdil na poloviční rychlost je idiocie.

David

Mluvit o konkurenceschopnosti u DT, která má v Česku prakticky monopol je hodně velký eufemismus. Prostě stát chce stavět VRT a DT si chce monopol udržet.

Jiří Kocurek

Ale je to vcelku logické, ikdyby monopol neměli.

Neodrážet Nespouštět

Logické to moc není. Kolik těch výhybek bude potřeba? Jedna možná dvě na 230 do odbočky pokud vůbec nějaká. V Německu není jediná výhybka na 230. Kolik si myslí že jich prodají a za kolik, když kuli tomu staví nový barák. To asi nebude za moc konkurenceschopné ceny.

asdasdfsdfasd

Ale prd. Někteří si pamatujeme jaký úspěch byl když dodali výhobku do Prosenic na 120 a už tehdy bylo jasné, že provoz budou muset hodně rozšiřovat, jestli chtějí akceptovat „novou realitu“. V německu je rychlostních výhybek plno. Výhybky na 230 nejsou takřka vůbec potřeba.

Kryštof

Lisovna a další technologie do haly nejsou jen a pouze pro VRT vyhybky, ale bude to převážně pro běžné výhybky, s tím že prostorově tam bude možné manipulovat a obrábět jazyky do vrt vyhybek (cca 70m pro tu nejstihlejší)

panda

Počkat, tohle není inzerce? Nebo proč se tu neprezentují i jiné výhybkárny v Evropě, co si postavili za lisovny? wtf?

Michal Bartoníček

Jaké wtf?

MartinR

Nejraději nepsat o ničem, že? Za každou cenu hledat na všem něco. Smutné.

Vašek

Člověče, vy si dejte studený obklad.

Pavel

Doufám, že mají dostatek zakázek v zahraničí. Tady jim s výrobky pro VRT pšenka ještě hóódně dlouho nepokvete.

Jan T.

Jasně, s čecháčkovským přístupem „nikdy se toho nedožiju“. První stavební práce se mají začít za tři roky. I když k tomu připočtete nějaké zpoždění tak už je to co nevidět a stavitelé by si měli chystat technologii, pak se toho rozjede víc.

Pavel

Za tři roky se nekopne, nebuďte naivní vy čecháčku.

Petr

Přesně – kolikrát jste rád, že za 3 roky stihnete projekt a stavení povolení na obyčejný rodinný dům, natož pak na nějakých 10 km VRT (o souvislých stovkách km VRT nesním – toho se nedočkají ani moje vnoučata)

Petr

Za tři roky možná vznikne první realistická studie, podle níž se teprve začne dělat projekt. Žádost o stavební povolení se podá nejdříve za 5-6 let. A projednání (vč. soudních sporů) se potáhne tak 10-15 let. A pak možná zahájíme stavební práce na 3-10 km. Což bude na několik desítek let všechno.

Laborec425

Ano, takhle je to teď reálný (kdo to nevidí, ten si jen zakrývá oči). Těžko říct, jestli se to pohne k lepšímu nebo ještě k horšímu.

mgr.pavel

I vy jedna studie, po které teprve bude následovat projekt 😀

Zrovna před pár dny zde psali o https://zdopravy.cz/video-sprava-zeleznic-ukazala-budouci-podobu-vysokorychlostni-trati-do-ostravy-171085/ . A už před delší dobou totéž u tří dalších částí VRTky. Plus tedy ještě delší dobu se (pomalu) hýbe dopředu Krušnohorský tunel (i když tam moc výhybek, zvlášť těch nejštíhlejších, zase nebude).

Zkuste ubrat pesimismu a vnímat realitu. (třeba takovou, že ani já nečekám za 3 roky začátek stavby, jak je inzerováno, ale toto desetiletí mi přijde reálný termín začátku stavby).

AlfM

dokumentace pro územní řízení pro první úsek Běchovice-Poříčany se zpracovávala od 22. 12. 2020 do 30. 6. 2023 (nyní se už se pouze na základě dodatečných požadavků SŽ dopracovává lávka pro pěší a cyklisty v Horních Počernicích a akustická studie). Tedy příprava není ve fázi nějakých „studií“, ale hotové DÚR.

MartinR

Souhlasím s vámi. Pokud by měli všichni přístup „To než bude, nemá to cenu, složité, všechno špatně“ a hledání důvodů proč něco nejde, tak se opravdu nikam neposuneme. Ale to by se poté nemohlo takto pindat, že?

Ano, VRT nebude zítra, ale důležité je na tom pracovat.

Petr

Ale to není o pindání – to je o skutečnosti, v které tady žijeme. Krásné příklady: D1 – od prvních prací už uplynulo skoro 100 let a stále není dokončena. A to nemluvím o tom, že ten první návrh byl od Chebu po Velký Bočkov (dnes Ukrajinsko-Rumunská hranice). Dokonce ani její redukovanou podobu z Prahy do Košic nejsme schopni dokončit. Tzv. rychlodráha na Kladno – o prvním zdvojkolejnění se mluvilo už před 100 lety a teprve teď se začalo něco dít. Navíc se už ví, že to žádná rychlodráha nebude a přesto tento termín nejen politici používají. JE Temelín komunisti… Číst vice »

Pat

„To je o skutečnosti v jaké žijeme“

Ano pane, toto je pindání. Skoro jako že slovníku

Jiří Kocurek

Furt tady čteme jak, jak má někdo začít něco dělat.

A když začne, tak je to špatně. Ona je snad příprava a výroba je špatně? Je snad důležitá je jenom montáž na místě, která je vidět, nic předtím se dělat nemusí?

Tak takový postup vede zákonitě k selhání. Ne, příprava není něco co dělají jenom šprti ve škole, kterým je potřeba rozbít držku, protože berou jedničky, které mají dostat pětkaři.

Vladimir

A že by se začaly vyrábět i pro českou železnici výhybky někde jinde? To nikoho nenapadlo? Je s podivem, ze jedna firma dokáže dodavat monopolne na český trh.

Jan T.

Na stavbu bude vyhlášeno výběrové řízení, tak jaký monopol?

Kubrt

Dobrá správa má seznam připuštěných dodavatelů a výrobků. V oblasti výhybek tam krom DT figuruje i Vossloh, ale nevím v jaké míře se dnes v tomto segmentu uplatňuje.

Jiří Kocurek

Určitě jako dodavatel upevňovadel. Jestli i něco víc, nechť doplní znalejší.

MHD

Ověřoval sis situaci? Co Pražská strojírna? Ta neumí výhybky?

Kubrt

Umí, tramvajové. Tady je řeč o železnici a železničních výhybkách a jejich výrobcích.

Jiří Kocurek

Jsem si vzpoměl na jeden postarší: Pane řidiči, podle registru vozidel řídíte lokomotivu barvy modré, značky Škoda. 😀

MHD

Uměla by i železniční. Technologicky na to má. Otázkou jsou ty VRT výhybky.

jal

Správně, proč by se mělo něco vyrábět, když se to dá koupit v zahraničí.

Podobně vysoké školy a univerzity. Na co, když Češi mohou pracovat v montovnách manuálně. Nechme mučení mozku jiným.

Kubrt

O tom přeci vůbec není řeč. Řeč je o tom, zda tento monopol má pro SŽ více výhod či nevýhod.

Granja

No jasně, všechno tady pozavíráme, aby vše bylo ze zahraničí, nic nemá cenu dělat a žít budeme jen z ruky do huby.

Vladimir

O tom tady není řeč. Ale bavíme se o tom, proč máme tak drahou výstavbu železnice! Za mě to je jednoznačně nekonvenční trh, který byl v dálnicích ještě před nástupem Dana Ťoka, který mimo jiné zvýšil konkurenci a dovedl na český trh další partnery, tzn. firmy si začaly konkurovat a tedy snižovat cenu staveb. O to jde! Kdy konečně bude široke konkurenční prostředí i na železnici. Proč bychom VRT nedokázali postavit klidně díky vyšší konkurenci o 20% levněji, než se předpokládá. Všichni by si přítom slušně vydělali, tak i tak!

Granja

Reagoval jsem na 1. větu a v té o tom ta řeč je.