V prostějovské výhybkárně postavili novou lisovnu, má vyrábět komponenty pro VRT

Železniční výhybky, ilustrační foto. Pramen: DT - Výhybkárna a strojírnaŽelezniční výhybky, ilustrační foto. Pramen: DT - Výhybkárna a strojírna

Výhybky pro vysokorychlostní tratě jsou totiž specifické svojí délkou.

V prostějovském sídle společnosti DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS) je před dokončením nová hala lisovny konců železničních jazyků, která má firmě mimo jiné umožnit výrobu výhybek pro připravované úseky vysokorychlostních tratí (VRT).

Architekti z brněnské kanceláře PEND navrhli jednolodní halu o celkové délce 118 metrů a šířce 46 metrů. Konstrukci tvoří ocelové rámy opláštěné panely s izolační vatou. „Nepodpírají ji žádné sloupy, což je nestandardní řešení,“ uvedl manažer dostavby areálu Radan Blažek.

Podle něj by bez nové výstavby nebyla firma v budoucnu konkurenceschopná. Výhybky pro vysokorychlostní tratě jsou totiž specifické svojí délkou. Ve stávajících provozech DTVS by údajně nebylo možné zajistit výrobu některých klíčových komponent potřebných pro kompletní sestavení plánovaných geometrií vysokorychlostních výhybek, především těch nejštíhlejších a nejdelších.

Nová hala lisovny v prostějovské výhybkárně. Pramen: DT-Výhybkárna a strojírna

Nová hala lisovny v prostějovské výhybkárně. Pramen: DT – Výhybkárna a strojírna

Výstavba a pořízení základního technologického vybavení nové lisovny je podle generálního ředitele DTVS Marka Smolky největší investicí v letošním roce. „Podařilo se nám zajistit profinancování stavby a pořízení nezbytného základního technologického vybavení z vlastních zdrojů bez nutnosti čerpání bankovních úvěrů,“ doplnil Smolka.

DT – Výhybkárna a strojírna je výrobcem a dodavatelem výhybek a výhybkových konstrukcí pro železniční i tramvajové tratě, průmyslové vlečky, příměstské tratě a metra. Hlásí se k tradici, která sahá do roku 1900.

Tagy DT - Výhybkárna a strojírna
38 komentářů