V pražském metru od září ubylo několik milionů cestujících
Stanice metra C Opatov. Foto: Jan Sůra
Vedení Prahy věří, že pokles počtu cestujících v MHD již končí.
Vedení Prahy věří, že pokles počtu cestujících v MHD již končí.
A bude hůř. Já si třeba loni koupil roční Prahu a roční dvě pásma (8 402 Kč). A od půlky března jsem jel do Prahy 3×. Příští rok tedy ode mě neuvidí (až na pár jízd) nic.
Podľa PESu budú rúška povinné takpovediac do konca pandémie. Do VHD sa teda ešte pár mesiacov nikto kto na ňu nie je odkázaný nevráti.
Prepad (a letný nárast) počtu cestujúcich bol priamo naviazaný na povolenie normáleho dýchania a tak to aj zostane.
Aha, akorát že v pražském metru jsou roušky roušky povinné bez přestání od března do teď. Takže letní nárůst byl hlavně kvůli tomu, že bylo kam jet. Teď většinou není.
Tak dokud bude stát všechny buzerovat zákazy, zavíráním, rouskama a podobnýma blbostma, tak nelze čekat, že se cestující budou vracet v nějakém vyšším počtu. Komu teď končí kupon, tak si ho jen tak hned neobnoví. No a brzo bude Praha totálně zasekaná IAD, protože v té tyhle blbosti neplatí. A vrátit cestující zpátky bude velký oříšek.
jak muze byt vic nastupu nez vystupu? vzhledem k tomu, ze pres pulnoc se nejezdi, tak tak se numuze cast projevit v nasledujicim dnu a podle cisel to vychazi, ze se za den ztrati pres 3000 lidi 😀
parada, ze clovek musi mit zakryta usta a nos a revizor prijde s rouskou po nosem jako by nic…
já vídám i hodně cestujících, kteří nemají zakrytý nos
Vstupy a výstupy počítá fotobuňka, pokud projde víc lidí vedle sebe, může je započítat jako jednoho, mohou vystoupit na stanici, kde se dá fotobuňka obejít, projít fotobuňkou nastavenou jako výstupní opačným směrem atd.
Mám pár známých a ty při vstupu do metra máchnou rukou i u vedlejších čidel.
Místo jednoho, tak to zaznamená tři lidi.
Navíc v některých stanicích čidlo nepozná jestli dotyčný nastoupil či vystoupil a započítává podle toho kde je. No a když lidi chodí vstupem, tak přibývá nastoupivší cestující, co ve skutečnosti vystoupili.
Co pozoruju ve svojí sociální bublině, tak lidem postupně dobíhají předkoronové roční kupony. A jelikož není moc kam jezdit, tak je neobnovují. No a v důsledku toho i když někam potřebují, jedou radši autem nebo jdou pěšky, než aby si kupovali jízdenku.
Nevíte jestli prodloužení provoz metra když teď je zákaz vycházení až od 23:00 ?
Pokud mám správné informace, tak zatím ne.
Já bych řekl, že pokles od 28. října nebude dán (jen) zákazem vycházení, ale hlavně vládně nařízeným home-office pro kancelářské profese. Já se nákazy při cestě MHD moc nebojím, ale takhle prostě nemám kam cestovat.
Co takhle metro zrušit a postavit místo něj cyklostezku? Vždyť je to taky kolejová doprava, kterou by mohl nahradit autobus, který je 3x/4x/nx levnější, ne?
(samozřejmě myšleno ironicky)
Ale ono to tak je. V noci místo něj jezdí tramvaje a autobusy. Možná najdeme relace, kde by to nyní mohlo dávat smysl i přes den.
Nebýt korony, tak by provoz metra v noci smysl mohl dávat (alespoň ve 30 min intervalu). Problém je v tom, že v noci probíhají údržbové práce a nepřetržitý provoz tak možný není, to by jinak musely být hodně často výluky.
Když v tom Metru bude jezdit 1vozová souprava á 2 hodiny, tak se opravdu vyplatí místo nej provozovat autobus. Což je jeden z důvodů, proč radní v Neumětelích o Metru ani neuvažují.
Zajimavy, ze v obchode ted smi byt 1 zakaznik na 15m2, doba kontaktu tam je zcela urcite pod 15 minut, presto je to tam nebezpecny, zatimco v MHD to neni problem. Tak ja tomu nerozumim
Smysl to nedává, stejně tak jako zpřísňovat opatření v době, kdy už jsme týden nebo dva za maximem přírůstku nakažených a šíření viru se zpomaluje. Stejně tak nikdo nepřinesl data, že v MHD dochází k nějakému většmu přenosu nemoci, pořád platí že hlavní zdroje jsou v práci a v rodině. Dobře to lze sledovat třeba na počtu nakažených prodavaček, které v tom obchodě musí trávit celou směnu. Za dobu epidemie se neprokázalo podstatně vyšší riziko nákazy. Z toho mimochodem vyplývá i účinnost opatření jako jsou roušky, dezinfekce, rukavice, opravdu to pomáhá. Zajímavý vedlejší efekt je nižší přenos respiračních onemocnění obecně.… Číst vice »
Taky se postupně ukazuje, že přenos přes povrchy není tak markantní, jak se na začátku tvrdilo (viz třeba ty obchody), co částečně ovlivňuje i MHD.
Jedna věc jsou bombastické titulky, jak se (v laboratorních podmínkách, často vzdálených od reality) povedlo odhalit části viru po 28 dnech, druhá věc jsou tvrzení jiných odborníků, že nákaza z povrchu není tak úplně jednoduchá.
Tak zavedeme maximální obsazenost vozů MHD tak, že může být obsazena jen každá čtvrtá sedačka, a kdo se nevejde, má smůlu a musí čekat na další spoj?
On někdo říká, že hlava na hlavě v MHD není problém?
Pan Prymula by nejspíš s panem Scheinherrem zásadně nesouhlasil v tom, že je cílem zvyšovat počet cestujících v metru… 😉
Lobista farmaceutických firem už naštěstí nikoho nezajímá.
Srovnávat 1.11 (neděle) s 16. 11 . (pondělí je nesmysl)