V pražské MHD přibudou spoje, metro bude jezdit o půl hodiny déle
Nový označník zastávky MHD v Praze na Palackého náměstí. Pramen: ROPID
Počet cestujících v metru včera poprvé od lockdownu přesáhl půl milionu lidí.
Počet cestujících v metru včera poprvé od lockdownu přesáhl půl milionu lidí.
Podobně jako v otázce zdražování lítačky či omezení prodeje alkoholu je zřejmý rozpor mezi Praha Sobě a Piráty, kteří možná překvapivě zastávají ten konzervativnější „status quo“ postoj.
99 by podle mě bohatě stačila celoročně do Starých Strašnic.
Pokud to hodnotíte z pohledu řidiče tramvaje nebo uživatele IAD, určitě stačila. Pokud z pohledu cestujícího v MHD, tak si oblast Zahradního Města a Hostivaře podle mě rozhodně interval 15 minut zaslouží.
Kdyby byla 97 v soupravě a vycházely by přestupy 😀
Dovolím si připomenout článek z Novinek, že návrat k normálnímu provozu není plánován ani po skončení pandemie.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/posledni-metro-o-pulnoci-uz-ne-vzkazuje-vedeni-prahy-40357820
„Metro bude končit bude i po září mezi 23:00 a 23:30. Do běžného stavu před pandemií by se neměla vracet ani noční MHD.“
Na bývalém přechodu na noční provoz až po půlnoci nic normálního není. Aspoň v rámci Prahy i z odpoledních směn do půl dvanácté musí být všichni doma, a kdo by potřeboval později, noční doprava je v Praze víc než dostatečná.
Noční doprava je mnohdy efektivnější, než presrupovat z metra a čekat na příšerné intervaly navaznych večerních busu… Viz například cesty z centra směrem na jižní město (linky 911,910..)
„do půl dvanácté musí být všichni doma“
Asi to netušíte, ale někdy je to to přesčas a končí se po půlnoci. Když to má být v 7 ráno „na značkách“, tak se pracuje, až je to hotové.
Noční vycházení skončilo, nikdo nemusí být do půl dvanácté doma.
https://praha.pirati.cz/pirati-jsou-proti-omezovani-verejne-dopravy.html
Hezké stanovisko, ale jsem vážně zvědav, čeho (resp. zda vůbec něčeho) v oblasti úspor přímo v nákladech DPP dosáhnou: podle mě (a to tvrdím už drahně roků) lze bez jakéhokoli omezování provozu či dokonce ještě i s jeho rozšířením uspořit na nákladech DPP odhadem asi 10 % z těch nyní vynakládaných.
Je absurdní, jestliže z celkové délky směny vozidla s řidičem tvoří prostoje v koncových stanicích někdy dokonce možná i více než polovinu celkové doby!
Tohle je zatím hodně předběžný výhled, sityuace se mění z týdne na týden. Co bude na podzim bych zatím nepředjímal.
Primátor s tím nesouhlasí: Poslední metro prý nebude jezdit o půlnoci, ale už o hodinu dříve, píšou @novinkycz. Nesmysl! Žádné takové rozhodnutí nepadlo. Za Piráty mohu slíbit, že budeme prosazovat co nejrychlejší návrat pražské MHD do běžného provozu, na jaký jsou lidé zvyklí a jaký byl před covidem. https://twitter.com/ZdenekHrib/status/1385229972948856833
njn, Novinky…
A největší nehorázností je opětovné nasazení kloubových vozů na linku č. 909: nevím, kolik lidí tím jezdí po Žižkově a na Rohožník, ale na Suchdol jsou to většinou jen jednotky lidí i za normálních „necovidových“ podmínek, a to platí v celém úseku až z / do centra: při hodinovém intervalu je taková linka v podstatě zbytečná, protože tramvajím v centru stejně nepomůže, když ty jezdí v poloviční intervalu, a do okrajových částí Prahy řádně kvalitní dopravu také nezajišťuje – na Suchdol + do Lysolají by mnohem víc vyhovovala (a stačila) jediná společná (polo)okružní linka jen z „Kulaťáku“ v „sólo“ vozech,… Číst vice »
Tak mudrovat v komentářový sekci je dobrý, tím se problém vyřeší.
Napiš mail radnímu, Ropidu nebo MČ a zkus s daným radši něco dělat…
vyzkouseno, ROPID neodpovida ani mistnim uradum (i presto, ze MC ma zajem problem resit) natoz obycejnym obcanum…
To je bohužel fakt, ROPID a odpovědi na podněty občanům, to je smutný příběh.
Nevím sice, proč mi tykáte, ale když vám to udělá radost, tak vás mohu ujistit, že Scheinherrovi jsem o tom nesmyslu s kloubovými vozy na lince 909 říkal osobně už před asi rokem – ale Magostrát asi nutit ROPID a DPP šetřit nemusí, vždyť snáze se finance najdou přece třeba cestou zdražení jízdného, že …
Tak samozřejmě že na okraji města tím bude jezdit méně lidí než v centru. Tak je to ale se všemi linkami. Noční jednovozové trmvaje jsou často nacpané kolem širšího okolí Lazarské a na konci trasy volné. Přes Žižkov to bude určitě plnější, hlavně až se otevřou hospody.
To sice asi bude, ale víc lidí než kolik je míst k sedění v „sólo“ vozu tam asi také nikdy jezdit nebude, protože jediný úsek, kde ten autobus nejede přes Žižkov v souběhu s tramvajemi, je mezi zastávkami Florenc a Ohrada, kudy ale zase jezdí i další noční autobusová linka.
Za normálních podmínek byla vždycky největší frekvence kvůli přesunům mezi nočními podniky zhruba uvnitř obvodové trasy Lazarská – Náměstí Republiky – Letná – Staroměstská – Lazarská, takže kdyby po tomto okruhu kroužily v (minimálně víkendových) nocích dvě okružní linky proti sobě v nějakém kratším intervalu, bylo by po starostech s přeplňováním sólo vozů a asi by stačilo i méně nočních tramvajových a především autobusových linek tranzitujících (mnohdy opravdu zbytečně) centrum. Navíc by to mohlo omezit i působení „nežádoucích osob“ v dopravních prostředcích, protože by neměly tak dobrou nabídku dlouhých tras nočních linek jako nyní.
Že něco jezdí na úplném okraji prázdné neznamená, že to jezdí prázdné v celé trase. Suchdol chce přijít o přímé spojení s centrem? Kde byste ty linky ukončil, když to Praha 6 na svém území odmítá? Nějaké okružní pidilinky jsou zoufale neefektivní i přes den, natož v noci.
Máte zkreslené představy: ukončit noční autobusovou linku na „Kulaťáku“ nedělá problém, ostatně to tak mnoho roků v pohodě fungovalo – i když připouštím, že Hradčanská by sice byla možná lepší, pak už ale nevyjde půlhodinový interval na pouze jeden vůz. Polookružní či okružní linky jsou při dlouhých intervalech, tedy právě v nočním provozu, naprosto ideálním řešením: jízda o několik minut delší nikomu nevadí, když může v teple a v pohodě sedět ve vozidle místo čekání někde na zastávce, kde často není ani čekárna, a taková linka plošně obslouží mnohem větší území, které by jinak muselo obsluhovat více linek, takže se… Číst vice »