V Pražské integrované dopravě začínají jezdit turecké autobusy BMC
Nový autobus BMC Procity 10.6. Foto: Ropid
About me nasadí v květnu ještě další autobusy tureckého výrobce.
About me nasadí v květnu ještě další autobusy tureckého výrobce.
Nevypadá to trochu jako Iveco?
Holt Turecké hospodářství. To je něco! Kam se my Češi hrabeme!
No je to levnější jak autobus vyrobený v česku,tak proč to nekoupit,ale tim likvidujeme svůj průmysl a za nějaký čas nebude za co nakoupit v zahraniči,nebudou valuty
Hezký a inteligentní apríl. Něco, jako když před 2 roky psali na Želpage o odstavování souprav RJ v Hradci nad Moravicí.
Nejezdí i v Klatovech v MHD?
A přitom by stačilo si ten článek přečíst.
Vždyť je to až na konci. Přece bys nechtěl, aby se u těch písmenek trápil tak dlouho.
Dneska jsem tím jel. Cesta je pohodlná, ukazuje to cestujícím na displeji i teplotu a přípoje z následující zastávky. Akorát to při otevírání dveří automaticky spouští signalizaci zavírání dveří, ale to mohla být vada konkrétního autobusu. Jinak autobus na 164 super, ale je malej. Těch 60 stojících si neumim představit, že by se tam vešlo.
Asi jsem jel týmž, také hned od otevření dveří zněla signalizace zavírání. Vnitřní uspořádání značně připomíná čtyřdveřové SORy v malém. Nebýt článku, považoval bych to jako laik za SOR.
Údaje v článku mi nějak nevychází. AM nedisponuje žádnými vozy SOR 10.5.
Na 164 pro něj jezdí SOR 10.5 Arriva.
Ale ta by právě s příchodem BMC měla přestat pro AM jezdit
AM má od Arrivy pronajatý jeden SOR BN 10.5 ex. MHD Beroun. Na tzv. ranním zatahováku se vyskytuje 12M SOR NB12. Dnes to byl vůz 1916.
Ještě doplním, že od 1.4. skončila subdodávka pro About Me ze strany Arrivy SČ na 164 a také skončila subdodávka pro Arrivu City ze strany About Me na linkách 204 a 224.
Apríl?
Bývaly doby, kdy jsme my vyváželi autobusy do rozvojového Turecka a podobných zemí, dnes je vozí oni do (rozvojového?) Česka… To je tedy pokrok…
ČR je, respektive továrny v ČR jsou, vzhledem ke své velikosti, velmi významným producentem autobusů a vyvážejí se zejména do Francie, Německa a Itálie, následuje řada dalších evropeských zemí. Import autobusů do ČR je výrazně menší, než export.
a souvislost? .)
Tak ještě aby nějak fungovala i údržba 🙂
Nic mě nepraští do očí víc než nový autobus, a vevnitř už vypadá jak kdyby byl v provozu několik let, různě nacpané noviny, kartony nebo molitany aby povolené komponenty nedělaly rámus apod.
Bohužel neznám jediný typ autobusu jakékoliv značky, kdy by nebyl ani kousek složených novin…
Tak se svezte MANEM
Tak i Turek už umí vyrobit bus.
Jen nevím, proč tento BUS není na CNG třeba..Jinak Turci pro Mercedes montují léta BUSy a nikomu to moc už nevadí. Cummins a ZF – tady nevidím co moc kritizovat. Snad jen..škoda že nemáme Česka konkureceschopné BUSY. Ale třeba i Karosa mívala nápravy Rába. Ale třeba je to jen dumpingový provoz, aby dovozce mě první zakázku a mohl dále expandovat. Čas ukáže
Inu, Turecko. To je hospodářství!
Pročpak to není v tom novém designu PID?
Protože ještě není finálně schválen?
No loni se tvrdilo, že první vozidla v novém designu se objeví už v roce 2020.
Aby měli Praha Sobě za co utrácet.
Když už máte potřebu plácnout něco úplně blbého, plácněte příště raději sebe.
Konečně pořádný apríl! 😀
Tak to je ovšem krása nesmírná, zvlášť v tom PID malování 😀
Je to turecký, takže to vydrží pět let, pak se koupí kvalitnější busy.
Tak na lince 164 se zase až tak moc neopotřebuje. To možná vydrží déle. Dokonce si říkám, jestli na té lince je potřeba takhle velké vozidlo?
Jezdí tam i větší. Když fungují školy, jsou některé spoje na hranici kapacity.
A protože v Turecku neuměj vyrábět autobusy, tak jsou jedním z jejich největších světových výrobců. Co tam máte dál? Cummins a ZF jako podezřelé garážovky?
Bratši Mišelinové… taky začínali v garáži.
Proti Soru je tohle zlatý.
Už jsem se bál. Zbytečně.
a je kvalita srovnatelná s Mercedesy, co se vyráběly v Evropě?
Zdá se, že turecké Mercedesy ICOMu vydržely docela dlouho.
Docela by mě zajímalo, jestli těch 60 stojících je reálná kapacita, nebo stav hubení cestující bez tašek namačkaní jako sardinky v krabičce či pouhopouhé hypotetické číslo na papíře…
Na lince 164 bude vetšinu dne obsazena sotva polovina sedadel, takže počet stojících asi nikdo řešit nebude. Výrobce dokonce udává 26 sedících a 65 stojících, teoreticky to má volnou plochu na stání 12 m2, takže 5 os./m2 je 60, ale při pohledu na půdorys toho vozidla a na šířku a členění uliček bych to spíš viděl max. na 20+40.
Ano, oproti vozům SORům 9,5 m je to posun o 200 % vpřed. Zajímalo by mě srovnání s novými Solarisy Urbino 10.5 pro DPP. Pokud prostě v tuzemsku neumíme vyrobit odpovídající bus v délce do 12 m, tak raději dovážet.
Mám trochu obavu, že z důvodu stejného výrobce motoru to bude podobně hlučné jako Solaris Urbino 8,9 LE.
V čem je konkrétně o tolik lepší? Z fotek nic převratného nevidím.
Komplet nízká podlaha, design, uspořádání interiéru, použité materiály v interiéru, klima, infotainment pro cestující… to je jen to, co vidím z fotky. Nejel jsem s tím, ale opravdu nečákám, že by s tím bylo horší svezení než se SOR 9,5 m, protože to už bych musel jet na valníku.
Nic horšího než SOR nejde vyrobit ani úmyslně. Sice nový design vypadá líp než ta hrbatá tragédie, ale svezení na těch levných malých kolech z dodávky bohužel zůstalo. Takže pokrok to bude vždycky.
Žijeme ve 21. století, ale děláme stejné chyby jako ve 30. letech 20. století. Všichni vidíme, jak se chová Turecko pod vedením fašistického diktátora Erdogana. Vojenská agrese proti Řecku, Sýrii, Arménii a dalším zemím, společně s pronásledováním politické opozice, je jasným důkazem, že tento režim je naprosto srovnatelný s nacistickým Německem. Proč to píšu zrovna v tomto vláknu? Západní svět nemá koule uvalit na Turecko ekonomické sankce, které by donutily Erdogana se nad sebou zamyslet, a podporuje tureckou ekonomiku. Je to pokrytecké. Vadí mu Bělorusko, které je sice totalitní zemí, ale agresi vůči okolním zemím nepáchá. Za současné politické situace… Číst vice »
Na vlastní otázku „Proč to píšu zrovna v tomto vláknu?“ jste neodpověděl. Komentář naprosto nesouvisí s dopravou ani nesouvisí s obsahem článku.
No on ten nick toho pána mluví sám za sebe.
Souvisí to. Tím, že se kupují autobusy z Turecka, tak se tím podporuje turecká ekonomika. Výrobce odvede daně tureckému státu, který z toho bude financovat svá vojenská dobrodružství.
To je ale stále nesprávne vlákno. To treba tlačiť na volených zástupcov, ktorí definujú politický postoj k Turecku. About Me si to úplne do zadávacej dokumentácie dávať nebude.
Když si čtu technologické weby a články o mobilech, taky se tam často řeší čínské značky a kontroverze kolem nich. V ČR se chystá dostavba jaderné elektrárny a i tam se zmiňují problémy, které může znamenat ruská účast v projektu. Tady pán napsal o tom, co vidí jako problém vzhledem k nákupům z Turecka. Sice dost mimo a ulítnul na místě, kde jeho slova jsou spíš ztráta času, ale je to názor a úplně mimo téma zase není. Politika je pro zdejší čtenáře maximálně tak to, kolik výkonů v dopravě si daný kraj objednal a mnozí ji nerozumí. To neznamená,… Číst vice »
Zamotejte se do Tibetský vlajky a lehněte si na koleje. Myslím že tak tomu přispějete nejlépe. Mám pocit že toto je článek o dopravě a ne politice.
jako slušný,….
jen když tak hezky radíte, tak prosím o objasnění, co má sultán Erdogan společného s Tibetem a jeho okupací Čínou.
možná máte pravdu.
ale pak musíte na stejnou černou listinu zařadit i azerbajdžán, rusko, čínu, saudskou arábii, katar, SAE.
neříkám, že ne. jen to bude poněkud drahá sranda. a byli bychom následkem toho bez plynu, ropy, čipů aj.
IMO nemáte pravdu – Turecko je přímé nebezpečí. Historické souvislosti si prosím dostudujte.
Vážně už nechte té politiky. Jsme na webu o dopravě!
IMO, Rusko je stejné nebo ještě horší.
a historické souvislosti, prosím, neučte orla létat….jen nevím, co má osmanská říše společného s dneškem….
Dovoluji si upozornit, že komponenty vyrobené v Turecku má na palubě dnes asi každá v Evropě prodávaná značka autobusů 🙂