V Praze začne čtvrtmiliardová oprava estakády přes koridor, tramvaje nepojedou rok a čtvrt
Tramvaj na estakádě mezi Krejcárkem a Palmovkou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
K velké rekonstrukci tramvajové estakády dojde po třiceti letech od otevření.
Lze tedy počítat s tím, že 🚊1 bude vedena v trase SÍDLIŠTĚ PETŘINY – Palmovka 🚇B – Vysočanská 🚇B/🚆S – LEHOVEC, 🚊3 NÁDRAŽÍ BRANÍK 🚆S – Kobylisy 🚇C – SÍDLIŠTĚ ĎÁBLICE, 🚊10 SÍDLIŠTĚ ŘEPY – Biskupvova – SPOJOVACÍ, 🚊15+19 PANKRÁC – Nákladové nádraží Žižkov – KOTLÁŘKA a pravidelné autobusové linky 🚍140 MIŠKOVICE – ČAKOVICE – Letňany 🚇C – Palmovka 🚇B – Ohrada – Biskupcova – NÁKLADOVÉ NÁDRAŽÍ ŽIŽKOV.
Stejně je to pěkný, že se po 30 letech musí most na rok a čtvrt zavřít, protože se už reálně rozpadá. Můžem bejt rádi, že stejně kvalitně se nestavěly třeba přehrady.
Kdo vám řekl, že se rozpadá? Snad je jasně napsáno, že se bude měnit trať a s tím se most přeizoluje. To je celkem standardní údržba, aby se most nerozpadl.
Pod pojmem „standardní údržba“ si tedy opravdu představuju něco jinýho než rok a čtvrt dlouhou totální uzavírku a de fakto kompletní sanaci. To, co tam budou provádět, je ekvivalent vybourání baráku na holý zdi.
Standardní údržba tam, jak je u nás zvykem, neprobíhala téměř vůbec.
Určitě nám méně znalým vysvětlíš jak standardně udržuješ mostní izolaci, která je přístupná pouze po demontáži železničního svršku a odvozu štěrku…
Uděláš ji tak, aby vydžela, tedy pořádně, neb víš, že za provozu se na ni hrabe blbě. Anedlabeš na údržbu odvodnění. Prostě, esli u takovejch staveb počítáme s tím, že po 30 letech potřebujou totál generálku, tak jsme se se svejma zlatejma českejma ručičkama dohrabali do hodně hořkých konců.
Je tam štěrkové lože, takže 30 let je vcelku standardní doba pro výměnu. Pevná jízdní dráha by měla životnost delší, ale zas by pak výměna svrški byla ještě daleko nákladnější a komplikovanější.
Pokud se tady bude dělat kompletní rekonstrukce, díky době ve které most vznikal, očekával bych od nové doby a technologií uzávěru třeba jen na 2-3 měsíce. Stále nedostávám odpověď proč to jinde jde a u nás ne. V Japonsku a Německu to dělají také jen a pouze ukrajinští pracovníci, protože se místním nechce dělat?… A pokud náhodou ano, nedá se jich objednat 4x víc vč. strojů, aby termín nebyl rok a čtvrt…? Za 30 let od revoluce se tady jen všichni mistrně naučili říkat, proč něco nejde.
HOŠI VOLE, BĚŽTE TO UDĚLAT ZA 3 METRY! Ve Firestě vám dají kilo plat, auto a prémie k tomu.
Ale pochybuju, že by někdo z vás v životě viděl nějakou podobnou stavbu.
Standardní údržba se na této trati dělala párkrát do roka, většinou přes víkend, někdy i týden nebo déle. Ale jestli se udržovalo víc než samotná trať to nevím.
No tu náhradní dopravu nechci ani vidět, to bude naprostý masakr. Ulice Pod Plynojemem věčně zasekaná, takže jenom dostat se z Ohrady na Palmovku bude ve špičce na dobrých 15 minut, spíš i víc. K tomu jezdí tramvaje v tomhle úseku fakt nacvakané, tam bude potřeba autobusů pomalu jak při výluce céčka.
Tram na Spojovací a nad odsud k metru
Pod Táborem – Spojovací taky je odpoledne občas zasekané.
Pokud to půjde pak se lidi přizpůsobí, nebudou furt jezdit na Žižkov…
A Frantík vyhrává první místo v soutěži blábol týdne
Zřejmě chtěl napsat, že dost lidí přestoupí z béčka na Můstku na áčko a nebudou na Žižkov jezdit tramvají z Palmovky.
Ono by bohatě stačilo ji na dobu reko uzavřít pro IAD. Ale chápu, že sáhnout na IAD, to by se Čížci posrali.
To už snad bude rychlejší to z NNŽ objet přes hlavní a Masarykovo nádraží a Karlínem…
Bude i pak nutné na most pomalu najíždět, resp. na konci zastavit?
V článku je to napsáno.
A jo, díky.
Já to v něm teda nevidím.
Není, to je zastavení u sjezdu na Palmovku, ale to místo už není na tom mostě. O tom jestli se vyřeší zpomalení při nájezdu na most, především u Krejcárku, tam nic není.
Je, pod tím mezititulkem o busech místo tramvají „Stavba potrvá do konce června 2023, po zprovoznění odstraní DPP současné omezení rychlosti tramvají v místech mostních dilatací.“
Nevíte někdo, jaký je maximální sklon tramvajové trati?
Ano, ví. Ví to každý, kdo si ten článek přečetl.
Tak otázka je, jak byl dotaz myšlen. Maximální sklon této TT je v článku uveden, ale já bych z formulace otázky spíš pochopil, že se pan Tom ptá, jaký je možný maximální sklon TT obecně.
A to je v současnosti 70‰ u novostaveb (pokud se nepletu, kdyžtak mě někdo opravte), ale dříve platily jiné normy, proto můžeme např. v Trojské narazit i na 80‰ .
Děkuji za odpověď 😊
Paráda, co? Položíte zcela neutrální formou jasný dotaz a hned vás zasype mínusama kohorta mongoloidů, kteří nebyli štont jej pochopit, natož aby nedejbože znali odpověď.
Přesně tak, už jsem si to vyhledal. Mínusy beru jako odpověď, že taky neví… 😄
většina lidí dotaz pochopila tak, že se ptal na tuhle konkrétní trať. To ovšem nikoho neomlouvá z mínusů a hloupých komentářů. Když nevim a nejsem si jistej otázkou – tak se zeptám, jednoduchý.
Tak to asi většina lidí má problém s chápáním psaného textu, což je docela smutné… Aby to mělo ten význam, co si (podle Vás) většina myslela, tak by tam muselo být třeba slůvko „této“…
„Estakáda byla první svého druhu v Praze. Jde o spojitý nosník…“
On to není spojitý nosník, ale nosník montovaný z prefa segmentů, pevně spojených a dodatečně předepnuto. A není v Praze první, touto technologií se už dříve v Praze postavilo několik silničních mostů (ale jako tramvajový asi první bude).
Čtení s porozuměním…článek je o tram estakádě a a byla první .. takže autor píše ok
Jelikož tu tramvajových estakád zas tolik nemáme, tak každá je svého druhu první a zároveň poslední 🙂
Krejcárek – montovačka z prefa, Modřany – monolit, Hlubočepy – kombinace obojího.
„Kompletně zde vyměníme kolejový svršek, trať dostane nové pražce a štěrkové lože, samotná konstrukce mostní estakády bude přeizolována“ jak jim to může trvat tak dlouho?
Víte jak dlouho trvá zrecyklovat šterkové lože, odizolovat a položit nové pražce osmi lidem s jedním bagrem.
Dlouho Človíčku, dlouho, přesně 13 měsíců.
Já se tam schválně půjdu chodit každý den cestou do a z práce dívat jak na tom makají. Tak uvidíme kolik dní se tam nebude nic dít.
14 měsíců? A není to trochu moc?
V kombinaci s vylukami u správy zeleznic..jelikož musíš dodržet i těch.postupy, bez.zamestnancu…a faktor údržba jaká má být a jaká Real byla( cize možná překvapení ve vzduchu) to moc neni
Tak nevím, jestli je dobře nebo špatně, že má most na starost přímo DPP a nikoli TSK.
Přesun pod TSK by byl logický – podobně jako při rozdělení ČD a SŽ(DC) teoreticky efektivnější správa, DPP by se soustředil jen na zajišťování dopravy.
Na druhou stranu: být to pod TSK, která má mostů habaděj a opravy brutálně nestíhá, tak by na nějakou rekonstrukci došlo až po dalších dvaceti letech.
treba tak jak dopadla trojska lávka nebo i jiné mosty… při této třeskute logice by i koleje měla totiž spravovat TSK…
vznik SZDC byl nutny kvůli oddeleni dopravce od správce infra. tohle rozdělení a soutěžení jednotlivých linek snad nechceme. nebo snad ano?
Most probuh ať jen zůstane u DPP ..také to není výhra ale TSK hmmm.Pat a Mat jsou proti nim babraci
TSK se klidně může starat o ten vedlejší, automobilový most.
A který směr je do centra? Libeň nebo Žižkov? Ne moc šťastné použití.
A co s tím má společného centrum ? Centrum Žižkova nebo Libně ?
To je nějaká soutěž s panem Alexem? Nebo dokonce jen různé pseudonymy?
Pane Zikmunde nebo Alexi(?), centrum s tím společného to, že je uvedeno v článku, viz:
„Celková délka tratě Ohrada – Palmovka (bez kolejových křižovatek Ohrada a Palmovka) dosáhla ve směru do centra délky 1,455 km, v opačném směru o 5 metrů méně.“
Njn, „nahoru“ a „dolů“ by neznělo moc odborně.
kromě toho nahoru tady znamená na jih…
Na Zizkov 😇
na druhou stranu Liben byla součástí Prahy dřív než Žižkov 😉
Do centra je tady z kopce. Pokud si vzpomínám, odvozuje se v Praze směr „dc“ a „zc“ podle toho, kudy je to nejkratší do Lazarské.
Takze na tangencialni se muze stat, ze dve sousedici zastavky budou mit smery do centra a z centra navzajem presne opacne?
Nebo že to vyjde opačně na sousedící silniční estakádě 🙂 Zkusil jsem to dát do mapy a vzdušnou čarou mi to vychází blíž od Krejcárku. Po kolejích to je opravdu blíž z Libně, ale jen když povolíme úvrať na Sokolovské 🙂
Nejsem DPP insider, ale myslím, že při otevření takové „hraniční“ tratě se jeden směr vybere, aby byl celý úsek terminologicky „homogenní“.
Díky, možná i proto se do tangent nikdo nehrne, nejspíš nechtěj rozhodovat zapeklitý terminologický problém.