V Praze začínají dvě opravy vytížených úseků. V Bohnicích a na rampě z Povltavské
Křižovatka ulic Čimická a K Pazderkám. Foto: Google Street View
Na bohnické křižovatce dojde i k úpravám pro větší bezpečnost chodců.
Na bohnické křižovatce dojde i k úpravám pro větší bezpečnost chodců.
Trochu OT, ale třeba se najde někdo, kdo o tom z minulosti něco ví:
Nikdy jsem nepochopil závlek hlavního tahu přes Ústavní. Místo aby Lodžská vedla kolmo na Čimickou, tak je v oblouku a napojená na Ústavní. Je to minimálně 200 metrů navíc. Naprosto zbytečná spotřeba, emise, opotřebení vozidel.
Ono se to nezdá, ale Bohnice jsou docela ve členitém terénu, takže obdivuji toho, koho napadlo tam vůbec vybudovat sídliště. Závlek až k plotu tak možná vypadá nesmyslně, ale vozovka se dostane o něco níž, tudíž je tu nižší sklon. Tohle moc nepochopíte, pokud si Bohnice neprojdete pěšky. Podobně nepatřičně může připadat stezka skrz sídlištěm. Prostě všude máte něco ve sklonu, a ne vždy je to v tom nejlepším tak, jak chcete. Určitý vliv ale může mít i historická trasa do Bohnic Ústavní ulicí.
Důvodem je sklon ulic, psalo se o tom už v 80. letech v časopise „Praha“, který vycházel za komunismu a vydávalo ho město, v článku o celém sídlišti (tehdy samozřejmě v kontextu „pokrokové“ doby). Jak píše níže pan Osamělý Vlk.
Btw po výjezdu z Odry směrem na Katovickou je za Odrou i krátký kopeček, na kterém pravidelně v zimě, když ještě v Praze padal sníh, končily Ikarusy křížem přes vozovku a šlus než přijel sypač.
Kéž by se to upravilo tak, že by se vložily nové koleje pro tramvaje. Ale vím, tramvaje do Bohnic jsou na P8 zakázané.
Mě by se do Bohnic více líbil trolejbus, stačilo by nové trolejové vedení a napájecí stanice. Nic jiného by se nemuselo měnit a ekologický provoz zajištěn.
Tam jde i o kapacitu…z Bohnic jezdí autobus co pár minut.
Tramvaje poberou více lidí, tudíž by se ušetřilo i na počtu techniky a potřebných řidičů.
Problém je kapacita. Tramvaje mají větší kapacitu a ještě potenciál dostat lidi přímo do Holešovic, nebo třeba k Bulovce. Sice hlavní zátěž je Bohnice – Kobylisy -> přestup na metro, ale přímé spojení na Bulovku, nebo na úřad v Libni, by pro Bohnice mělo smysl, a to je důvod, proč jsou ty tramvaje lepší. Nehledě na to, že intervaly kloubových vozů jsou po Čimické i kratší než minuta(200 v ranní špičce 2-3 minuty, do toho 152+177 od Podhajek a 144+102 od Čimického háje). Tramvaje svojí kapacitou by to tady trošku zracionalizovaly. Přece jen, interval by mohl být na Čimické jen… Číst vice »