V Praze začíná velké omezení v ulici Jana Želivského, kritizuje ho městská část
Omezení na ulici Jana Želivského. Foto: Praha 3
Podle vedení městské části magistrát selhává v koordinaci stavebních prací.
Podle vedení městské části magistrát selhává v koordinaci stavebních prací.
Žádný problém v té opravě není, je naopak dobré, že se to dělá naráz a pořádně. Městská část si ale musí poplivat, aby si na úkor druhých zvýšila politické preference.
Náhradní dopravu si DP udělat neumí. Místo aby najali externí dopravce, tak nejezdí nic.
Kde nejezdí nic? DP si samozřejmě umí udělat náhradní dopravu, to je ostatně jeho největší výhoda narozdíl od soukromníků. Ale tady není potřeba, MHD bude jezdit stejně, omezení je pro auta.
Jak nic? Tramvaje jezdí.
Jako co si budem říkat, i přes velké zlepšení komunikace stále není perfektní. Na druhé straně, tato věta fakt mluví za vše: „Pan místostarosta Rut byl zván na závěrečné jednání 21. září, ale nezúčastnil se ho bez předchozí omluvy.“
Ta ulice je jinak příšerné místo, které navíc často v řidičích vyvolává dojem, že 80 km/h je základní lidské právo. Přitom jsou tu čtvery semafory a několik dalších kolizních míst na půldruhém kilometru. Toto omezení bude sice bolestivé, ale celkově by tu zklidnění velmi prospělo.
Tak jestli je to jenom omezení a ne zakázání, asi se to nějak přežije 🙂
Z článku jsem nepochopil, co se městské části nelíbí. To se podle nich mělo počkat, až skončí vodáci a poté to tam měli rozkovat plynaři? Koordinaci prací naopak vidím v tom, že když už se tam kope, tak ať se toho udělá co nejvíce, ideálně všechno.
Když se to udělá v jedný jámě nebo jedný řadě asi jo, ale když se uzavře půlka silnice a auta tam jezdí křížem krážem přes TT a v jednom pruhu (což už tam trvá asi rok), načež o kousek dál teď zavřete tu volnou půlku ulice úplně, tak to je zralé na dopravní kolaps.
Jízda křížem krážem a uzavření západního pásu skončila někdy v listopadu. Teď bude uzavřen východní pás, takže OK.
Kanál a plynovod do jedné jámy nedáte. A když dáte, tak to bude podzemní kolektor.
Nehledě na to, že křižovatka Želivského – Olšanská je úplně někde jinde než Koněvova ulice. Jáma by se musela prodloužit o 700 m, aby byla jen jedna. A žádný další důvod pro jejich propojení není.
Já taky nenavrhuji aby se to propojilo. 🙂
Já to pochopil tak, že chtěli plán všech akcí, ale TSK poslala jen ty svoje, přestože každou uzavírku vede v patrnosti.
Celkem by mne zajímalo, kolik z takových problémů je způsobeno vzájemnou řevnivostí a děláním naschválů mezi magistrátem (s hromosvodem Pirátů) a městskými částmi (často ovládanými ODS a ANO, které s oblibou okopávají Pirátům kotníky).
Do tohoto konkrétního problému s koordinacemi uzavírek nevidím, ale jestliže ODS kritizuje pomalost v přípravě Pražského okruhu, a zároveň ta stejná ODS blokuje na Praze 22 jakýkoliv posun v tomtéž, nedivil bych se, kdyby zde šlo o podobné házení klacků pod nohy.
Nebo když P4 blokuje Dvorecký most a zároveň si stěžuje na buspruhy při rekonstrukci Barrandovského mostu
(nicméně jsem si jistý, že kdyby Dvorecký most byl postaven dřív, pak by stejně ho nikdo nepovolil využívat autům jako objízdnou trasu)…
Kdyby tam dali normálně čtyři pruhy (z toho dva tram), nebyl by problém to dočasně povolit. Jenže chápu i obavu z tlaku na další a další prostor pro další a další auta.
Otevřít Dvorecký most pro auta by znamenalo, že bude okamžitě v podstatě zbytečný. V případě volnýho Barranďáku to není potřeba a v případě zácpy na Barranďáku by se Dvorečák a jeho předpolí ucpaly do pěti minut a zablokovaly tam i hromadnou dopravu… Jediný způsob, jak by Dvorecký most mohl Barrandovskému odlehčit v případě provozu IAD na něm by byla, kdyby měl pro IAD srovnatelnou kapacitu. Jenže to je nesmysl a byl by to průšvih z mnoha dalších důvodů. Praha nutně potřebuje „zkratky“ který umožní MHD, ale i pěším a kolům, vyhnout se silnýmu provozu aut, kde to jen jde. Nepotřebuje… Číst vice »
Bezbolestné by to nebylo, ale když se omezí jeden pruh v každém směru pro auta na barrandovském, pak by jeden pruh na dvoreckém to vyvážil (až na širší vztahy).
Kdyby město, v tomto případě Prahu sobě, kritizoval někdo z ODS nebo ANO, tak by co píšete čistě hypoteticky mohlo i platit. Když je ta kritika od člena Zelených, tak …
U té P22 by stalo za námahu se podívat, jak kdo v radě a zastupitelstvu MČ hlasoval. A pak něco psát o tom, kdo co blokuje.
Nebylo by prostě jednodušší lidem říct, ať po dobu rekonstrukce jezdí tím místem autem co nejméně ?
A ještě jednodušší by bylo dokončit Městský okruh, aby zrovna tato komunikace jej konečně přestala suplovat. 😀
Nelelkovat, dělat!
A vite kolik uzavirek by to znamenalo? Hlavne na to mesto nema penize, vemte si, kolik stala blanka… a je otazka zda prispeje stat jako treba v Brne…
Jenže na tomhle fóru spíš najdete psychopaty, kteří by v Praze vystříleli řidiče vč. řidičů tramvají a zaměstnanců Drah.
Ale to prece neni pravda… MO je potreba, a co se tyce noveho zpracovani je velmi dobre. Ja jen rikam, ze v soucasne dobe na to mesto nema, pomoci by mohla uprava alespon Prumyslove tak, aby z ni byly co nejvice nebo mozna uplne odstraneny svetelne krizovatky, tedy nejvetsim problemem je Hloubetin a Krizovatka ve Sterboholich… Kdyby ted takto upravili Prumyslovou a Kbelskou, tak maji okruh v docasne podobe hotovy a levneji a s napojenim na vsechny vypadovky D8, D10+D11, vcetne P+R v Letnanech. Prumyslovou lze take castecne upravit o jeden novy pruh v kazdem smeru. Jako docasne reseni by… Číst vice »
Obeslat všech 6.000.000 řidičů, aby se náhodou na někoho nezapomnělo?
Proč obesílat, máme internety..
Já bych všechny ty internety zrušil. Podle mě každého tyhle věci jen otravují.
😀
Člověk si zjistí že je uzavírka, ale stejně se tam nacpe a pak si stěžuje…
A že zrušili zastávku Mezi Hřbitovy, i když tam byl minimálně od června do září použitelný ostrůvek i přechod, to taky nikomu nevadí?
Vadí a bylo to kritizováno dopravní komisí Prahy 3. Původně to bylo zrušeno z důvodu obousměrného provozu vedle ostrůvku, aby tam cestující nechodili pod auta. Dopravní podnik pak zprovoznil novou zastávku u Želivského a tuto nechal zrušenou, aby se mu neprodlužovaly jízdní doby a taky proto, že má údajně malé vytížení. Po rekonstrukci ulice Jana želivského bude přesunuta dál k nové zástavbě, ale to nastane až za několik let, zatím by Mezi Hřbitovy mohla zůstat třeba na znamení.
Ano, obousměrný přechod je nebezpečnější než jednosměrný přechod přes dva pruhy (i když v tom druhém případě se může stávat,m že zastaví jedno auto a toho druhého si nevšimnete…)
Takže budou další zastávky cik cak? Jen kvůli té jedné extra Želivského? To snad ne, další taková prasečina…
Tak nějak to bohužel vyjde. Tlačí se, aby zastávky byly vždy za křižovatkou, což dává smysl, protože v mém požadovaném směru vždy chytnu všechny spoje na jedné zastávce. Taky se omezí dvojí zastavování před a za křižovatkou, viz Nákladové nádraží. Na druhou stranu se ale ztíží některé přestupy.
Obecně zastávky za křižovatkou ty přestupy dost ztěžují, na druhou stranu mají výhodu pro neinformované cestující. V některých případech to ovšem je skutečně jenom na škodu (asi největší viník je v tomto ohledu Nádraží Libeň).
To by mě zajímalo, jak by to chtěli koordinovat? Já si dělal přípojky plynu, vody a kanalizace na pozemek ve staré zástavbě v Praze. Plyn a voda v jednom jízdním pruhu, kanalizace v protisměru. Připojit jsem to chtěl, co nejdřív, takže jsme vyrobili takové esíčko. Nebyl problém. V ulici jezdí autobusuvá linka MHD a provoz je malý. Takže když chtěj připojit celou čtvrť pro 10000 lidí, tak je úplně jasné, že to rozkopou najednou celý. Naopak záměr TSK je dělat v ulici všechny sítě najednou, aby se to udělalo, a pak pořádně vyasfaltovalo. Z toho postupu, co chce Praha 3,… Číst vice »
Tihle lidé by všechno podřídili IAD. Hlavně teď je ten křik motivovaný spíše nutností za každou cenu kopnout do magistrátu před podzimními volbami.
Jasně, zrovna Rut z SZ bude vše podřizovat IAD a kopat do Prahy sobě, která má dopravu v gesci.
Opravdu vám přijde normální kopat do strosty městské části, že chce znát plán uzavírek na celý rok dopředu?
A nebylo by lepsi zajit na schuzku o stavbach, kdyz je zvany? Aha nebylo, pak by se mohlo neco zmenit a nemohlo by se rvat.
IAD je pro většinu lidí přednější. Krásně je to vidět na Pankráci, kde lidé jasně dávají najevo, že nestojí o žádnou tramvaj, která jim sebere parkovací místa. To parkování je pro obyvatele prostě důležitější než nějaká tramvaj. A má v demokratickém zřízení jít vláda/zastupitelstvo v takových věcech proti vůli voličů?
Jo. Chce to spoustu odvahy (a pokud chce být politik znovu zvolen, i spoustu práce na tom, aby dalšími rozhodnutími požadavky dostatku voličů splnil i krátkodobě a spoustu práce na vysvětlování důvodů a důsledků těm, kterým to vysvětlit jde), ale někdy je to nutný. Voliči často nejsou schopni vidět důsledky takových jednotlivých rozhodnutí. Proto jsou tak nebezpeční populisti typu současná radnice Prahy 4.
Strana ví nelíp, co je dobrý pro sprostý lid … to už tu dlouho nebylo.
spor soukromého a veřejného tu je, co lidstvo je lidstvem
jenže „někdo“ musí arbitrárně rozhodnou, kde je pro celek prospěšnější 100-200 parkovacích míst a kde ta tramvaj.
mimojiné tento odpor povede zákonitě k tomu, že nikde nebudou parkovací místa zřizována ani kdyby to šlo, protože je následně složité je rušit, když začnou něčemu vadit.
takže výsledkem tohoto sobectví je nakonec zhoršení pro všechny.
a když by magistrát chtěl, tak milou P4 v zásadě k ničemu nepotřebuje a stejně si tam tu tramvajovou trať postaví. zatím má co jiného dělat, možná nechce vidle v něčem jiném, ale nebojte, dojde na to.
Parkování může být klidně důležité pro menší počet obyvatl než zastávka tramvaje obsluhující oblast pro stvky lidí. Ale hlasitější budou ti co parkují, protože jim konrétně ubydou místa na auta, i když jde o jednotky či desítky. Ano, šlo by to udělat kompromisně, kdy se zachová většina míst a tramvaj nebude vést středem, ale po krajích a seber místa jen u chodníku na zastávku.
Asi jo. Nejlepší je udělat celou ulici najednou, ovšem do objízdných tras nezasahovat.
Jako Zizkovak musim rict, ze sama P3by si mela zapest pred vlastnim prahem a nezviditelnovast se, kdyz se blizi na podzim volby a hodi se ji to. Jsem z jejich postupu zklaman.. na druhou stranu to chapu, pac lidi rvou, tak to P3elegantme presune na zlej magistrat/TSK a vyreseno.. ale takle se politika nedela.. bohuzel lidi jsou hloupi a basti to.
Slovníček pro neznalé:
Zapést před vlastním prahem = to samé, jako zamést před vlastním prahem, ale týká se to pražské politiky. Od slov politicky zamést.
Nezviditelňovast se = od slova zviditelňovast se, tj. výrazu odvozeného ze slov zviditelňovací žvásty.
Elegantmě = když chcete skrýt své nedostatky pod rouškou tmy a distingovaně přitom obrátit pozornost k nedostatkům protivníka, nejčastěji v politickém prostředí.
I diakritika je důležitá…zde se z normálního „páč lidi řvou“ stalo „pac(ku) lidi rvou“, jakože vám rvou ruce.
🙂
tak ony stačí akce na vinohradské….
před třemi týdny rozhrabali cca dva či tři roky nový ostrůvek olšanské hřbitovy i novou silnici….
je to neekologické a neekonomické.
Bohužel, taky jsem koukal že rozkopávají ulici po rekonstrukci. Na druhou stranu ne vždy je únosné čekat na všechny strany a vlastníky aby se synchronizovali, to se taky nemusíte dočkat vůbec. Proto se taky spodní část Vinohradské dělala na dvakrát, jednu samotné tramvajové těleso, podruhé zbytek ulice.
spis všechny ty teplárny, plynárny a rozvodné závody kašlou na náklady na rozvody. jsou to oprávněné náklady pro výpočet regulované části ceny…co by si dělaly problém…
Ve spodní části Vinohradské se nějak rekonstruoval zbytek ulice? Jezdím tam skoro denně, mně právě přijde, že se dělala jen ta tramvajová trať a zbytek ulice ne, ten na to stále čeká…
Nevyjadřuje se ke všem těm stavbám náhodou i městská část?
K rekonstrukcím celé ulice ano, k jednotlivým opravám zřejmě ne, jak je vidět tak maximálně dostane oznámení před zahájením uzavírky.
Odbor dopravy MČ samozřejmě veškeré informace má a může dát i nesouhlas s danou uzavírkou a obzvláště pak objízdnými trasami.
Klasické politické prohlášení, dobře. Známe jejich názor. Vraťme se k tomu za měsíc ať víme jaký kolaps skutečně nastal.
Nestaví se, je to špatně. Jak se začne stavět, tak je to opět špatně. Zajímalo by mě, jak by si to tihle starostové představovali. Hlavní příčina kolon v Praze nejsou uzavírky jako takové, ale extrémní nárůst IAD ve městě v posledních letech. pro představu osobní auta v roce 1990 najely v Praze zhruba 7 mil. vozokm. V roce 2021 už to bude zřejmě přes 24 mil. To je více než trojnásobný nárůst dopravního výkonu. Modal split u IAD nedosahuje ani 25%. Samozřejmě, že je potřeba dobudovat okruhy, ale kromě toho je potřeba IAD i regulovat, protože vyšší kapacita pro auta… Číst vice »
přesně tak, velké město zákonitě nikdy nebude mít dost silnic na všechna auta.
Velké město může mít kapacitu, pokud není postaveno s úzkými ulicemi nebo má nějakou podzemní síť spojek. V Praze je ale problém mít MHD, parkování, víc jak jeden pruh a chodníky vedle sebe. Nějaé ulice jsou široké, ale to je spíš výjimka.
Které velké město má kapacitu na to, aby všichni jezdili autem? Tokio? Los Angeles? New York? Paříž?
NY určitě ne.
Tokyo uz vubec ne,… tam vsichni jezdi vlakem/metrem… i manazeri velkych firem, je tot totiz nejrychlejsi… a to i kdyz z jedne strany Tokya na druhou to trva napr. 2h…
A oni v Praze všichni jezdí autem? Nebo aspoň většina? Možná vo půlnoci …
Jenže Praha nemá kapacitu ani na to, aby zvládla i ten relativně malý podíl individuální dopravy (malý vzhledem k jiným městům).
Holt historický a kopcovitý město. V takovým je místa extrémně málo, takže podíl na místo nejnáročnější IAD musí být co nejmenší, aby to mohlo vůbec fungovat. Budeme se holt muset poučit z měst, kde je ten podíl IAD ještě o dost menší a stavět tak, aby prostorově úsporný dopravní prostředky byly co nejlákavější (včetně těch individuálních typu pěší chůze nebo kol, hromadná doprava to sama nezvládne, potřebuje je jako doplněk a jako spojence na první/poslední míli.
A to je konkrétně co za města?
Trochu blbě jsem to formuloval, neomezoval bych se při inspiraci jen na města s ještě výrazně nižším podílem IAD (i když taky jsou a v něčem inspirací být můžou, např. Tokyo). Inspiroval bych se i tam, kde podíl IAD není výrazně nižší, ale ten zbytek je výrazně jinak rozdělenej, třeba míň MHD a víc chůze a/nebo kol. Kromě obvyklých podezřelých typu Amstru a většiny ostatních nizozemských měst a Kodaně bych přihodil Porto, Vídeň, Barcelonu, Helsinky, Stockholm, Oslo, Štrasburk, Lublaň. Jako příklad, jak rychlej může být vývoj k lepšímu samozřejmě Paříž (a Berlín a další). A nejspíš jich bude o dost… Číst vice »
Tak úplný extrém ve využívání MHD je Hongkong (snad přes 90%). No ale ten, spolu s Tokiem, Soulem a jinými megapolemi nelze brát jako vzor pro Prahu, která je oproti nim jako vesnice. Z jmenovaných evropských měst je většina na rovině, to samozřejmě rozvoj cyklistiky usnadňuje. Vídeň s její ucpanou Südosttangente a chaotickým rozvojem metra bych sem netahal – mimochodem, po ní jsem na kole jezdil – rovnoběžně s Dunajem je to paráda, ve směrech kolmo na řeku je to děs podobný Praze. Lublaň, Štrasburk (který má dálniční obchvat a městskou dálnici k tomu) a Oslo jsou zase menší než… Číst vice »
Ve Vídni jsem na kole jezdil pravidelně přes centrum a značka ideál. Zatímco v Praze, pokud chci jet na kole někam, kde to neznám, raději si dopředu hledám na mapě, kudy jet, ve Vídni jsem si zhruba určil směr a jel jsem, infrastruktura mě sama bezpečně vedla a pokrývala celé centrum. Jezdil jsem na kole jen v pár evropských velkoměstech (Londýn, Berlín, Paříž) a z nich Vídeň jednoznačně nejlepší.
Může být, ale můj pocit to tedy rozhodně nebyl. A to jsem si tu cestu taky našel na mapě.
Však taky neříkám bezhlavě některý z těch měst kopírovat.
Jen vzít si z nich to, co dělaj líp a zamyslet se, jestli by to nešlo i u nás.
A naopak vyhnout se některým jejich chybám…
Město, jehož systém by šlo vzít 1:1 a jen obšlehnout fakt nenajdeme. Ale dílčí inspirace se dá fakt najít i v těch obřích nebo na druhou stranu polovičních městech.
Nebo prostě nezahušťovat zástavbu a služby v centru – problém je samozřejmě v tom, že třeba takové bydlení si ten provoz aut vynutí vždy (nemůžete jej odstavit na P+R,) takže co ještě by se dalo v centru udělat?
Naopak. Zahustovat, protoze to vede ke zkracovani jednotlivejch cest a k tomu, ze je pro vetsi cast lidi prirozeny nemit vlastni auto. Kde se bez auta skutecne obejde malokdo, je ridka, roztahana zastavba. A ti lidi jim pak ze zvyku jezdej i do hustyho centra, kde je to prusvih.
A co třeba nechat lidem možnost volby? Kdo chce bydlet v centru, ať si bydlí. A kdo chce mít na předměstí domek, ať si ho postaví. Jestli Praha chce co nejvíc lidí v MHD, tak ať ji udělá atraktivní, ale taky ať myslí i na ty, co jim vyhovuje auto víc.
Jedna věc je nechat možnost volby. Tam jsem jednoznačně pro. Druhá věc je aktivně podporovat to, co je pro město jako celek nejnáročnější a nejhorší, aby si právě to volilo co nejvíc lidí. To je naprostá kravina. A tu bohužel podporou IAD ve městech a roztahanýho bydlení a házeník klacků pod nohy těm efektivnějším volbám Praha i ČR jako celek dělá. Já fakt nechci brát lidem možnost volby. Já jen chci, aby ti, kdo si vybíraj neefektivní řešení, nemohli důsledky svý neefektivní volby snadno hodit na ostatní, ale aby si je nesli sami. Když jim to za to bude stát… Číst vice »
Nemyslím si, že mimo Pavláku je pro zlepšení MHD nutné radikálněomezovat auta. A zrovna třeba Blanka by šla využít pro zavedení expresní bus linky z Holešovic na Smíchov se zastávkou v Dejvicích. Nedělá se to, protože by to lidi moc používali a stálo by to moc peněz. A stejně tak by šlo využívat vše co se staví (mohlo by se postavit) pro auta.
Mimochodem, lidi, co si vyberou ježdění v MHD, taky nějak nesou náklady své volby?
A když ulice dost široká je, tak se musí co? No musí se přece zklidnit!
Jo, protože jinak naláká další lidi do aut (nebo odradí lidi od pěší chůze (a zprostředkovaně od MHD, protože ta potřebuje, aby lidi měli příjemnou cestu na zastávku a z ní), protože ty rychle jedoucí auta vytvoří prostředí velmi nepřátelské k jakýmkoli neoplechovaným lidem. A tím pádem se dál zhorší situace v nejbližším nerozšiřitelným úzkým hrdle.
Přidávat kapacitu pro auta mezi úzký hrdla „protože tam to snadno jde“ je jedna z nejhorších chyb, co může město udělat.
Jasně, ideál je, když máte spojnici mezi Pražským okruhem a Městským okruhem a tu zklidníte. Tím tomu fakt píchnete. Co se tak může asi stát. Ti, co to neznaj, vám tam budou smrdět v kolonách, my ostatní to prokličkujeme všude možně, což těm obytným čtvrtím opravdu pomůže. Nehledě na to, že když to dojebete tak skvěle jako se to povedlo na Plzeňské, tak tím zazdíte i možnost tam umístit buspruh, takže vám tam od Bertramky po Klamovku v té koloně poskakují i ty busy.
Ale tady se kope kanalizace. Nebo snad mají lidi na záchod vlakem, aby se jim náhodou nerozkopal kromě ulice také chodník??
Tu hustotou provozu si málokdo uvědomuje. A teď si vemte jak se nadává na město a stát, že se málo staví. Tito lidé by chtěli zastavět všechny bronfieldy, všechny volné plochy a to ještě hustěji než stávající sídliště nebo staré blokové zástavby. To v důsledku znamená stovky tisíc nových obyvatel, přičemž značná část těch, kteří nové drahé byty kupují, nebude chtít jezdit MHD. Já se ptám, kam chtějí ta svoje auta nacpat? Budou stát v kolonách a jezdit ještě pomaleji než dnes ale budou stále víc nadávat na magistrát, že za to může. Ale tam nepomůže ani ODS, která by… Číst vice »
Tohle je bohužel omyl. Ti lidi přijdou tak jako tak. Když budou bydlet v rozumně zahuštěným městě a potřebovat cestovat na relativně krátký vzdálenosti pár km, bude kvalitní MHD, ale i chůze nebo kolo lákavá alternativa. A posílit ji není v tom hustým městě až tak nesmyslně drahý (samozřejmě, musí se chtít a musí být ochota v případě potřeby sebrat prostor / čas na semaforech IAD). Když uděláme z brownfieldů další lesoparky (kterých Praha už teď vůbec nemá málo) a necháme ji na město této velikosti velmi řídkou, budou ti lidi bydlet za Prahou, v roztahaným řídkým osídlení a jejich… Číst vice »
Fakt věříte tomu, že při dnešních cenách bytů to zahušťování města, které IPR tam bezmezně miluje, povede k tomu, že se sníží podíl dojížděčů? Včera jsem zrovna četl jak se Kunovský v rozhovoru chlubil, jak oni drží ceny dole a průměr za ty nové byty, co staví na Žižkově, bude jen 138 tis. za m2. Že je u dojížděčů vysoký podíl aut je dáno tím, co sem z těch různých vsí jezdí. Tam kde je VHD kvalitní, tam je využívána víc než dost … když náhodou jedu ráno z Roztok, tak nezřídka na stojáka … kde stojí za prd, tam… Číst vice »
Ale i o tom to právě je. Pokrýt celej Středočeskej kraj veřejnou dopravou tak kvalitně jako ty Roztoky by bylo extrémně drahý a těžko to zaplatíme. Jo, jsou v tom značný (a zbytečný) rezervy, ale taky je to něco, co Praha samotná může ovlivnit jen z části, někdy z velmi malý části. A ty ceny staveb ve městě taky zvyšujou nesmyslný požadavky na parkovací minima a další předpisy, složitost a dýlka veškerýho papírování, což nahrává velkejm hráčům, který v tom uměj chodit, a neúměrně zatěžuje menší projekty, atd. Jo, IPR o příliš nízký hustotě Prahy mluví často. A maj pravdu,… Číst vice »
uz kvůli takove kravine jako osvícení…
aby minimálně 50% plochy hlavní obytné místnosti bylo na jarní rovnodennost v poledne osviceno sluncem…či jak ta norma zni
JJ, za dnešních předpisů by Vinohrady postavit nešly. Taky kdo by tam chtěl bydlet, že?
ano, tyto (post)komunistické předpisy, vč. debilovin jako počet dveří mezi vstup do bytu a pokojem/kuchyní atp. vedou k debilním dispozicím, které jsou zároveň neefektivní z hlediska užitku a drahé kvůli ploše atp.
odstupy aj ani nezmiňovat
Nějak mi v tom vašem výčtu, a nic proti němu, chybí nějaké řešení. Takže situace je taková jaká je a dokud se nezmění, tak se samozřejmě ani nesníží intenzity té dopravy.
a k tomu dodám, že údržba všech těch parků a lesoparku může být šílené dráha…
No právě, spousta lidí háže vinu za kolony na současný magistrát, ale na vině je opravdu spíše vysoká hustota provozu. To by si populistická ODS mohla konečně uvědomit.
ta zastávba se může zahustit, ale s tím, že IAD musí ještě poklesnout. s tím, že se může akceptovat, že lidi můžou auta mít, ale ve své garáži, nikoliv na ulici. pak zmizí jakákoliv výhoda IAD v rámci města. málokdo může jezdit garáž garáž.
druhá varianta nezahustit akorát indukuje IAD
Pokud pak jedu mimo město, tak stejně to auto musím vytáhnout a prohnat přes město (zde záleží blízkost napojení na okruh… Spojovací/Českobrodská ulice v tomto případě nejsou moc ideální), kdežto dojížděči mohou odstavovat auta na P+R.
Jenže klíčovej je počet. P+R pro všechny dojížděče by byla astronomicky drahá sranda, na kterou město nemá a mít nebude. Zatímco vy z toho města pojedete jednou dvakrát týdně (někdo zdaleka ani to ne) a na některý z těch výletů vůbec nemusíte použít auto, protože pojedete do jinýho rozumně velkýho města, kam je dobrý spojení VHD a který má dobrou MHD, nebo je tak malý, že do cíle v klidu dojdete z nádraží/autobusáku pěšky, takovej dojížděč bydlící uprostřed lesa potřebuje do města každej den. Problém fakt není v autech jako takovejch, jsou užitečný, v některejch věcech nenahraditelný. Problém je v… Číst vice »
Co ten extrémní nárůst IAD způsobilo… Nemá asi cenu vést řeči o zpohodlnění až lenosti lidí a jejich časté názorové dehonestaci MHD (mylné, ale to se jim vysvětlit často nedá), nebo o boomu firemních flotil (znak úspěšnosti), ale i retailových jezdců (roky 2014-2017 byly docela „levné“ na pořízení osobního auta i u středněpříjmových). K tomu nehlídaná (nekoncepční) strategie, kam se co prskne a kde se co postaví, bez ohledu na stávající dopravní možnosti. Tak nějak to bude. Nárůst individuální mobility však do určité míry koreluje s rostoucím počtem obyvatel v Praze. Existují statistiky…a jiná čísla. Když započítáme nehlášené nebo plus… Číst vice »
No nedostatek financí na dopravu je dán extrémně levným jízdným MHD. Toto paradoxně situaci města zhoršuje, protože díky předotovanému jízdnému pak chybí peníze na investice.
Nedostatek financí na MHD je dán proritizováním autáků pred MHD (např hlukové normy trmavají jsou přísnější než pro auta wtf?, vyjímka z DPH pro firmy kupující auta atd… )
Další faktor jsou parkovací minima, která výrazně prodražují stavby (a zastavování proluk činí mnohdy totálně nerantabilním) i rekonstrukce. V podstatě jsme na tom tak, že ty nejžádanější (a pro město nejšikovnější) typy zástavby jsou dneska podle předpisů v podstatě nerealizovatelné. Což znamená citelné prodlužování průměrné délky cest a tedy růst nákladů na obsluhu MHD a zároveň tlak na používání aut, což MHD dále brzdí a prodražuje.
No zase počkejte, parkovací minima u kancelářskejch budov mi přijde jako skvělej nápad…
Takovej managor mhdčkem nepojede (páč si myslí že lepší auto= uspěšnější firma)
A nevím, myslíte si že těch 5 velkejch developerů bytovejch domů (vlastne i se sekyrou kterej ted staví na smícháči 6) má zájem na tom stavět víc = víc bytů na trhu, nižší cena bytů = menší zisk pro firmy?? nějak si to nemyslím…
Když stavěj budovu pro firmu, která tam ty parkovací místa chtít bude, tak jim je tam postavěj. V tom je absence parkovacích minim nijak neomezuje. (Omezovala by je přítomnost parkovacích maxim, která taky nemusí být vůbec špatnej nápad, ale to je o dost silnější opatření, který bych plošně nenavrhoval, a už vůbec ne pro kancly). Ale nebudou to muset extrémně draze řešit ve chvíli, kdy budou stavět malej barák s pár malometrážníma bytama v úzký proluce. Holt si tam ty byty koupí/pronajmou lidi, kteří nemaj a nechtěj vlastní auto. V dobrým městě je takovejch lidí spousta, protože dobrý město lidi… Číst vice »
Heh?
Prijem z jizdneho je cca 4.5MLD, dalsich 15MLD je dotace. Jen na vyplatach zaplatil podnik 8MLD.
To je 75% dotaci na MHD. Spis mi to pripada jako kaslani na IAD.
OK rozpočet sfdi: opravy dálnic 40 miliard, nepočítám silnice 1.třídy, 2.třídy a 3. třídy…. výběr míta na dálnicích 13 miliard… rozdíl pouze na dálnicích je 27 miliard… což je víc než vašich18,5 … Opět opakuji že nepočítám opravy silnic 1,2 a 3 třídy…
Vnitrni okruh Prahy stavi Praha a ta dotuje svoje MHD a ty penize pak chybi na rozvoj (nejen) silnicni Prahy.
Muj kometar se tykal Prahy, ne CR jako celku ci CR toho co stat plati (tj. dalnice a 1. trida versus rychliky, EC a duchodcovske a studentske slevy)
I ta poměrně štědře dotovaná MHD stojí Prahu o dost míň, než kolik ji stojí extrémně štědrá a provozovatelům aut z pohledu Prahy zadarmo nebo za symbolickou cenu půjčovaná infrastruktura pro auta. I dotovat MHD úplně a zrušit jízdenky by vyšlo město výrazně levněji, než kolik ho stojej všudypřítomný auta.
Ok započtěte tedy všechny opravy a výstavby silnic, provoz semaforů (el energie není zadarmo, opravy atd) komplet řídící systém, plus třeba tu necelou miliardu, za kterou vzniklo parkovistě na černým mostě,, pro cca 800 aut, s parkovným na den stovka.. pak vám ten váš výpočet vyjde o dost jinak…
do jisté míry pravda, ale i pro zdraz2ni kupónů na 2nasobek (coz klidně beru), jde o +2mld/rok.
což je sice značný peníz, ale nestačí to ani omylem. víc že 7tis za roční lupen není reálné…
No právě, v Praze a okolí přibylo cca 3/4 miliónu obyvatel za 1/4 století.
Nevolnictví (tedy zákaz se přestěhovat) moc nepomůže, vyšli by do ulic a policajti by byli na jejich straně.
A rozhodně nepatřím k těm, kteří by taková zvěrstva prosazovali. Jen se snažím ukázat, jak moc je něco takového neprůchodné.
popisovaný rozsah P+R je 20-40mld minimalne. zcela nerealistické i kvůli nedostatku míst ke stavbě i potřebné další infra. jakož i napojení na privadece.
do vnitřního města se víc aut už NESMI nacpat. jezdím metrem. nevím proč venkovan nejezdí vlakem, i když může…jen proto, že vlakem to má o 15 min déle…
S ohledem na to, že Rut je místostarosta za Zelené, tak asi těžko čekat, že by nějak vehementně bojoval za práva automobilistů. Nicméně i jako Zelený není úplně happy, když místo koordinace je bordel a když MČ se o spoustě věcí dozví až když se začíná kopat. Jinak srovnání IAD s 1990 je fakt už mimo mísu a v ročenkách TSK se dá snadno dohledat, že ve vnitřním kordónu intenzita IAD rozhodně nestoupá, ale spíše klesá. Ve vnějším je to samozřejmě jiná pohádka, ale prostě v Praze je práce, ale nejsou v ní byty, rozhodně ne které běžný občan zaplatí.… Číst vice »
A proč tedy Rut na tu schůzku, kde se to projednávalo a kam ho zvali, nepřišel? Si právě říkal, že je to uzávěrka pro auta a ta on neřeší? Nebo jaké originální vysvětlení se ještě ukáže?