V Praze začíná stavba dalšího buspruhu, rozšíří část Strakonické

Fréza pracuje na Strakonické ulici v Praze. Pramen: TSK PrahaFréza pracuje na Strakonické ulici v Praze. Pramen: TSK Praha

Součástí zakázky je i úprava připojení do loděnice.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
súdružka Kolesárová

Nejak tomu nerozumim v článku je uvedeno, že „…zahájí příští středu rozšíření Strakonické v úseku od nadjezdu mimoúrovňové křižovatky ulice Mezichuchelská po autobusovou zastávku Malá Chuchle“, ale současně se zde tvrdí, že: „Navazujeme tak na úspěšné rozšíření Strakonické ulice v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most, které jsme dokončili…“. Tak pokud je úsek Dostihová až Barrandovský most dokončen, proč se znovu pouštějí do mezilehlého úseku Mezichuchelská – Malá Chuchle.

Panoramix

Podle přiložené mapky to vypadá, že akorát jako buspruh přeznačí současné odpojovací a připojovací pruhy z nadjezdu nad Strakonickou. A ta auta se na most a z mostu dostanou přes buspruh jak? To zase vymýšlí nějaký génius, jen aby mohli říct, že prodloužili vyhrazené pruhy pro MHD.

Qěcy

Jak asi by se dostala? Zkrátka ho přejedou. Jako mnohde jinde.

Stepan

Takže tím zbytečně vzniknou nebezpečná kolizní místa navíc.

súdružka Kolesárová

odboč. pruh na Mezichuchelskou bude možné pojíždět autobusem v přímém směru dále po Strakonické

Prt

Ano, stejně jako u výjezdu od sádek na severu Lahoviček.

Stepan

„Pruh pro autobusy bude sloužit ještě záchranářům, řidičům zůstanou dva plnohodnotné jízdní pruhy.“ – přítomnost řidiče ve vozidle asi nebude tím kritériem, kterým by šlo odlišit autobusy a vozidla záchranářů od ostatních silničních vozidel.

Tomáš

Jezdím tudy pravidelně busem do Prahy z Příbrami, jedinný problém nesmyslného křížení, je u Hornbachu, kde z pravého pruhu musí opatrně přejet do levého pruhu a pak za Barrandovským mostem, je to křížení z nájezdu z Barrandáku, kdy autobus pokračuje k Lihovaru.

Mysel

Pred Lihovarem to jeste jde, ale to prvni krizeni je bohuzel velmi nestastne umisteno. A pritom zbytecne. Skoda.

původní Jakub P

A právě to první zmíněné křížení, jestli to dobře chápu, má tahle stavba zlepšit…

veli.k

Chválím. Teď už opravdu jen zavést automatizovanou kamerovou kontrolu buspruhů, alespoň na některých místech, aby se trochu snížil počet jejich zneužívačů. Jak to s tím vypadá? Už minimálně před dvěma lety jsem od představitelů hl.m. Prahy slyšel, že navrhují v této věci změnu zákona.

Stepan

Při tom, jak vágně jsou dnes v zákoně definovány tzv. „ostatní složky IZS“, by tou kamerou nebylo moc co kontrolovat. „Ostatními složkami IZS“ jsou mimo jiné i „havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby“. Takže klidně i holič nebo daňový poradce.

Jiří Kocurek

Mno příjezd k havarovanému vodovodu asi nebudeme přesměrovávat do MHD a na bicykly. Obzvlášť, když se veze kompresor a sbíječky, popřípadě rovnou bagr. Nebo ano a jen proto, aby si lidi nezáviděli, protože nechápou coproč?

Qěcy

Takže tam patří i vozidla bez povoleného modrého majáku?

K.S.

Jsou psovodi záchranářských psů součástí IZS? (Nevím, ptám se), ti myslím na autech majáčky nemají. Pak mne napadají taky veterináři, ti nemají majáčky určitě a podle toho co píše Stepan by tam taky spadali.

Stepan

Pokud jsou psovodi organizování, tak mohou spadat do kategorie „neziskové organizace a sdružení občanů, která lze využít k záchranným pracím“ – ostatně do takové kategorie může spadat prakticky jakýkoliv spolek, protože při záchranných pracích přece nějak může pomoci každý, kdyby na to přišlo, že?

No a nebo psovod může spadat pod ty „pohotovostní, odborné a jiné služby“, společně s tím holičem a daňovým poradcem. „Ostatními složkami IZS“ jsou samozřejmě pořád – nejen když jedou „k zákroku“.

Stepan

Samozřejmě. Jednak to ty dopravní značky nevyhrazují jen pro základní složky IZS, ale pro celý IZS – což je pojem velmi široký, do kterého patří skoro každý kromě soukromých aut – jednak to není nijak omezeno jen na pohotovostní vozidla těch složek IZS. S modrými majáky to vůbec nesouvisí. Povolení modrého majáčku není na příslušnost k IZS nijak vázáno.

Luboš Pelikán

Možná by si stačilo přečíst zákon o IZS a pak teprve plkat nesmysli 🙁

Matěj Kovář

donedávna s tím Praha nemohla nic moc dělat, protože kontrolu mohla provádět jen PČR. Teprve od ledna letošního roku vešla v platnost novela a může to kontrolovat také obecní policie, tedy v přeneseném smyslu, je tam možné umístit kameru. Taková byla už loni umístěna v Evropské, kde probíhal test a upozornění pomocí signalizace a zobrazení RZ, ovšem bez udělení pokuty. Čerpalo se podle mě z databáze MD, kdo má, či nemá nárok vyhrazený pruh použít. Jak to dopadlo a jestli se rozšíří dále po Praze, těžko říct.

ksz

Proč se to rovnou neudělalo předtím ? Rok a půl nebyla dostatečná doba ?

Dachs

Místo častých nehod. Pomůžeme dalším. O bezpečném napojení z Mezichuchelské se dlouho mluvit nedalo. Až teď je to konečně lepší a připojovák je dostatečný (vzhledem k rychlostem, kterými se zde běžně valí, tj. osmdesát). Nyní to zase rozvorá bohulibý plán. Předpokládám, že se tam od Mezichuchelské plácne stopka, aby někoho nesestřelil autobus, a bude se rozjíždět z nuly. Pokud se mýlím (plán jsem neviděl), uvítám upřesnění podoby budoucího stavu. Scheinherr je samozřejmě šašek, pokud tvrdil, že po dobu akce na Barr. mostě se nic v okolí dělat nebude. Tohle další problém v oblasti způsobí, i když se bude ujišťovat, že… Číst vice »

Facepalm

Ta dává smysl, chtít na jednu stranu buspruh a na druhou stranu preferenci IAD.

Nicméně rozumím, že hlavním důvodem vašeho výkřiku bylo sdělit publiku, že nemáte rád Scheinherra a to ostatní je jen taková omáčka, aby to neblo tak okatý.

digi

No vždyť jo… Bezpečnost Provozu Autobusů se zvýší protože jim přidělají vyhrazený pruh… Vyhrazený pruh nemá na bezpečnost ostatních řidičů vliv.. Pokud řidič auta sám sebe ohrozí při tom kdy bude porušovat dopravní předpis, je to jeho problém, nemáme ten socialismus, stát nemůže vodit lidi za ručičku…

Mysel

Jsou mista, kde ma buspruh bohuzel negativni vliv na bezpecnost provozu zcela nepochybne.

Mysel

PS: A je pozoruhodne, ze uz tri lidi to pod clankem o Strakonicke nechapou. (Nebo jen nechapou, ze to neni absolutni kritika buspruhu..)

Michal Iřík

A kde, konkrétně?
Čím přesně je ta nebezpečnost v daném místě způsobena?

Mysel

V kontextu Strakonicke Vas opravdu zadne takove misto nenapada? Tomu se mi nechce verit.

digi

No nenapadá… zhruba před měsícem kousek od barranďáku přidali jeden bus pruh a mrtvoly se tam, překvapivě, nekupí… naopak zůžení u lihovaru způsobilo jen to že řidiči dodržují semafory a povolenou rychlost

Mysel

No ja spis cekal reakci od nekoho, kdo to na miste opravdu zna a aspon treba nekdy videl odjizdet autobus ze zastavky Mala Chuhle.
A misto toho kec o „hromadach mrtvol“.

digi

Co vám vadí? Automobilisti to přes vesnici valej 80 a nedávaj přednost autobusům a tak má bus ustoupit?? Proč?? Proč ustupovat nepřizpůsobivým řidičům… stačí jeden policajt dělající svojí práci a bude to vše OK.. Nebo si všichni vybereme jaký zákony nebudeme dodržovat a podle toho se budeme chovat??

Mysel

Aha, takze Vy to tam neznate vubec. A nebo nechapete, jaky je vztah autobusu a ostatnich ucastniku provozu.
Vedimi, ze se bus pruh zridil tak, ze vznikaji zbytecna rizika pro bezpecnost provozu. Tot vse.

Mysel

PS: A trochu mne prekvapuje, ze sice podporujete buspruhy, ale nikoli vetsi bezpecnost autobusu, jejich ridicu i cestujicich. Na tom miste to totiz neni o davani prednosti autobusu.

digi

přečtěte si co jsem napsal bezpečnost tam zaručí policajt který bude všechny, nebezpečně se pohybující se, řidiče pokutovat maximem bodů aby si na dlouho za volant nesedli a naše silnice tak byly bezpečné

Mysel

Takze sice nechapete, o jaka rizika tam jde, ani co je zbytecne zpusobilo, ale vite naprosto presne, ze vsechno vyresi blbec s placackou a bude faj.

Mysel

PS: Misto pitomce s placackou je treba posunout tu zmenu buspruhu zprava doleva na rozumne misto. Ted je umisteno uplne nejhur, jak to vubec jde.

digi

Vztah autobusů a aut?? neplete si to s něčím?? není to třeba registrované partnerství??? kde je v zákoně stanovenej nějakej vztah??

Filip Jirsák

Ta zbytečná rizika vznikají zřízením buspruhu, nebo spíš tím, že ostatní řidiči nedodržují zákon?

Stepan

Pokud zákonem zakážete dopravní nehody, provoz tím kupodivu nebude ani o píď bezpečnější. Protože alibismus fakt nic neřeší, zejména není schopen kompenzovat předchozí hloupá rozhodnutí.

Mysel

Bingo! Ale tezko to vysvetlit nekomu, kdo neusiluje o bezpecnejsi dopravu, ale o buzeraci vsech zucastnenych (se specifickou nenavisti vuci vsemu okolo IAD).

Mysel

Ta rizika vznikaji umistenim buspruhu zcela bez ohledu na to, zda ridici zakon dodrzuji. A pokud se dalo za tech par tydnu pozorovat, tak ridici aut i autobusu zakon na danem miste prevazne dodrzuji. Videl jsem jen dve situace, kdy tomu tak nebylo – jednou blbec v dodavce, podruhe ridic v autobusu.

digi

Tak ve stadiu návrhu každá takováhle věc procházi přes PČR která se k tomu vyslovuje, a případné pochyby jsou rozptýleny tímto postupem… to že pro jednoho člověka na netu je to nepochybné ,neznamená že to tak v objektivní realitě je…

Mysel

PCR obvykle pod politickym tlakem vystupuje jen proti tem uplne nejvetsim zverstvum. Temer vzdy postupuje ryze formalne.

Filip Jirsák

Já tedy vidím úplně jiné výstupy práce PČR. PČR řeší jenom zachování preference IAD, jakýkoli jiný druh dopravy ji nezajímá.

Mysel

Mozna se pokusit o trochu mene subjektivni pohled?
Z toho, co videl ja, je predevsim jasna jedna velmi spatna vec – PCR bezpecnost provozu na teto urovni ve vetsine pripadu prilis nezajima. Vyjimky existuji, ale je jich velmi malo.

MHD

Mohl bys mi uvést nějaký příklad, alespoň jediný, kdy policie řeší preferenci IAD? Jinak si budu myslet, že jsi jen demagog.

K.S.

Přes PČR projdou ostrůvky kde pak hasiči škrábou z bou stran koly o obrubník, to zase nějaká etalon není.

Stepan

S PČR se místní úprava opravdu neprojednává proto, aby se tím správní orgán mohl zbavit své vlastní odpovědnosti za správnost rozhodnutí.

Leinad

Máte plán, jak to bude vypadat po vybudování buspruhu? Já bych čekal, že délka připojováku zůszane, každý se rozjede. Stopka a rozjezd z 0 do buspruhu to snad málokoho napadne.

Beekee

A nějaká etapa i na příští rok?! Prosím! Ať se něco děje!

Codycheck

🙂 🙂

Etapizace – čehokoliv

Jojo, v tom jsou obce a stavební firmy mistři svět.

Za zahajovaní a ukončovaní staveb v ČR se minimálně ročně vyhodí 20% státního rozpočtu.

Facepalm

Nojo, a kdyby to rozkopali od Zbraslavi naráz celý, budete zase první, kdo tu bude hulákat, jak je to špatně.

Codycheck

Nebudu.

Jiří Kocurek

„Zajímavá“ úvaha, když SFDI dostne 80 mld Kč a státní rozpočet dělá 1613 mld Kč.

A kdyby se to dělalo na jeden zátah, tak to bude samozřejmě zase špatně, stačí počkat do zítra.

Codycheck

Myšleno, 20% z ročního rozpočtu SFDI.
Stavět po částech silnice, železnice, vlaky, domy se vždycky prodraží nebo snad né 🙂
Proto je výstavba v ČR svojí rychlostí tak pomalá.

původní Jakub P

Barranďák má naplánovaný etapy na několik let… Ono je to fakt slušný sousto, který už sice bylo potřebný dlouho, ale nikdo z předchozích vedení Prahy na to neměl odvahu…

Jelen

Že by už konečně vznikl spojitý a nikde nepřerušený buspruh ze Zbraslavi až k Barrandovskému mostu?

Stepan

Ještě že se to neřeší jako u cyklopruhů, že by před každým složitějším místem byla značka „autobusáku, vystup z autobusu“ nebo „veď autobus“.

Hádej

„Lidi vystupte a tlačte.“ 😉