dpp

V Praze začaly jezdit turecké autobusy Iveco Streetway

Iveco Streetway v barvách PID. Foto: RopidIveco Streetway v barvách PID. Foto: Ropid

Nové autobusy nahradí stávající dvoudveřové.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DPP

A cestující na lince 110 jen mlčky závidí.

Petr

„ČSAD na dotaz neodpovědělo“ ..to je myslím o úrovni tohoto dopravce naprosto všeříkající. Suverénně nejhorší dopravce z celého PID. Spolehlivost a kvalita vozového parku katastrofická, stejně jako úroveň personálu. Video s arogantním plešounem nosícím v oblacnem zimním dní sluneční brýle, neochotným v rámci přepravního řádu přepravit 2 kočárky je jen kapkou v moři, lidé, co s tímto dopravcem cestuji mi bezpochyby dají za pravdu.

Jakub

1. Nejhorší dopravci v Pid jsou About ME a Jaroslav Štěpánek
2. Ve voze kde se to stalo, bylo oficiálně jen jedno místo, ve Streetway je také jenom jedno

Petr

Oficiálně ano, lidsky a zcela běžné je tam míst vice 🙂 ..Co se týče úrovně personálu, rozhodně je nejhorší ČSAD Střední Čechy

Igor Mauricio

Až půjdete před soud, protože se Vám ve voze převrátí jeden z pěti kočárků, který povezete, doporučuji vymyslet jiný argument, než „lidsky je tam místa více“, k tomu soud přihlížet opravdu nebude.

Nádražák

A Jaroslav Štěpánek jezdí pro koho? Je potřeba se na věc podívat i trochu globálně. Navíc taková Libuše Mikší už tyhle dva dopravce vzala do kapsy, řidič neumí slovo česky a jezdí s vyřazeným busem ČSAD SČ.

Kubrt

Jak pozoruju, jezdí i s autobusy pronajatými od ČSAD SČ v plné síle, žádnými troskami 🙂

Igor Mauricio

Jen škoda, že ty busy jsou pronajaté – tedy co ČSAD dalo, to subdodavatel má.

MP22

S ČSAD Střední Čechy jezdím pravidelně a musím souhlasit že tak 60 % jejich řidičů nemá v kontaktu s lidmi co pohledávat. Z toho polovina je na pěst jakmile přijde příležitost to někomu nandat.

Jakub

Bohužel máte pravdu

Osamělý Vlk

Nevím, ale úroveň busů je taková, o jezdí. Většina linek je příměstská a Crosswaye dostačují.(Zatím je nástup předními dveřmi) Ty mají v dobrém stavu. Takže nic extra, ale celkem v pohodě.
Úroveň personálu je dle busu. Znalí ví, že jsou busy s evidenčním číslem, jehož řidiče nechcete potkat, ale jiné busy mají lidi, kteří jsou opravdu fajn.

stanik

Jak se liší turecké a české Iveco ?? Pro Karosu nikdy nebyl problém, zvýšit podíl městských busů proti zájezdovým a meziměstským busem. Iveco je jedno, a je jedno kdo ho tedy vyrábí. A vysokomýtáci busy uměli a umí.

Kubrt

Vysoké Mýto je vytížené výrobou Crosswayů.

Gajda

Ale tady jde o kombinaci, kdy má Iveco něco, co je levnější jak to co dělá v Mýtě. A tam kde se doopravdy hledí na cenu, tak je to šance Iveca proti SORu. Objednávka DPP to jen potvrzuje.

MP427

Důkazem toho umu budiž polámané a shnilé sedmistovky po pěti letech provozu a City Busy EURO 3, které se v pražském provozu po roce musely vyztužovat, aby v nich neplavala podlaha 😁

PvvS

Jo, 7xx , na který akorát nalepili nový čela. A měšťáci se radši vozí přímo z Francie…

Petr Novák

A zase oranžové panely. Proč? To je to nejhůř čitelné, co může existovat. No dobře, abych nekřivdil, je to to druhé nejhůř čitelné. Ještě horší jsou červené panely v pražském metru. Nicméně, jinde to pochopili a volí bílé nebo zelené, které jsou objektivně mnohem lépe čitelné. Nebo jdou mnohem více s dobou a volí rovnou vícebarevné (IDS OK, BID). Tak proč PID sakra pořád trvá na těchto oranžových starožitnostech? Já to už fakt nechápu. Opravdu ne.

Blzx

Zelené líp čitelné? Dobrej vtip. A vícebarevné jsou pěknej (zbytečnej) humus. Ale s metrem souhlas – ještě když je to u prvních souprav nasvícené zářivkou

Petr Novák

Rozhodně jsou zelené čistě LEDkové vnější panely líp čitelné, než oranžové. Zelené DOT-LED, což je to, co je v Praze na většině T3 inkarnací, to je jiná. I když, pokud nejsou šeredně vysvícené, tak já i ty přečtu lépe, než oranžové. Zářivkové panely, ty se blbě čtou ať mají jakoukoliv barvu. Ale prostě oranžová na černé je kontrastní nesmysl. Větší je už jenom světle zelená na tmavě zelené na vnitřních LCD obrazovkách v IDS JMK. Ten, co toto vymyslel, by si zasloužil nějaký hrozivý trest.

David Koňařík

Viděl jsem i LED panely modré. Někdo by jejich provozovateli měl říct, že na čistě modré světlo neumíme ostřit. Takže za mě oranžová ještě dobrá.

David

To si někdo věší tu Tibetské vlajky, tu Ukrajinské…ale pak pro nějakou drobnou úspory koupí autobusy z Turecka. Ještě, že o nějakých těch pár korun nevycházely líp Běloruský.

MHD

Turecká diktatura je ta hodná 🙂

Hafan

No, pokud jsem to na jiných fotkách viděl správně, tak je ve vozidle pouze jedna plošina na vozík/kočárek.
Tak vážně doufám, že DPP tam bude mít udělané dvě a nebudou tam přítomné ty úžasné sokly s topením, které dost komplikují bezpečnou přepravu a činí tak kočáry daleko víc překážející všem ostatním. Nechám se překvapit, ale bojím se velkého zklamání, minimálně u první série. 🙁

Peeetr

Pokud nebudou šetřit naftou na provoz klimatizace, tak do Prahy skoro vhodné. Ještě tomu chybí ta mini baterka nebo kondenzátor pro vystartování ze zastávek bez čoudu.

PvvS

A ono to má i elektromotor na rozjezd ?

Pavel 2

Jaký incident řidiče s matkami s kočárkem? Šlo o incident matek, které nechtěly respektovat pokyn řidiče. Řidič postupoval dle předpisů.

Kubrt

A pak se šotouší hrozně divěj, že si lidi kupujou auta, i když jsou o 5,33 Kč/oskm nákladnější, než jízda MHD.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Šotouš samozřejmě zná doslovně přepravní řád a dodržuje ho. Navíc je u něj vyloučené, že by někdy cestoval s kočárkem.

Libcha

Já jsem šotouš, s kočárkem cestuju často (i na lince 103) a přepravní řád neznám, a už vůbec neznám homologační „papíry“ každého typu flotily ČSAD StČ, která je snad „každej bus jiná ves“.

Petr

Jim ta rodičovská leze na mozek

liposh

V tomhle je ten problém. I když měl řidič pravdu a matka byla hysterka, tak ta kosa venku byla nezpochybnitelná a ten řidič měl na tu fůrii být jak mílius a vysvětlit jí, že si to na triko nevezme a poprosit jí téměř na kolenou, aby vystoupila. Né říkat: „Vystupte, tady to máte napsaný“ (citace)

Peeetr

Ne. Řidič měl zvážit venkovní mráz, skoro prázdný autobus a to, že má možnost tam dva kočárky povolit.
To, že řidič žádná firemní pravidla neporušil, a s lidmi jedná nekompromisně, ho pouze ukazuje jako vzorného pracovníka vhodného i k vedení koncentračních táborů.

Pavel 2

Ano, řidič má možnost, nikoli povinnost dva kočárky povolit. Když situaci vyhodnotil tak, že to neučiní, není to námět k diskusi (spíše hysterii), ale rozhodnutí, které platí.

Gogo

Pokud by řidič ty dva kočárky vzal a pak došlo k nehodě tak mu to všichni dají s plnou parádou sežrat že měl vzít jen jeden kočárek. Představte si sebe na místě řidiče a pak kritizujte.

liposh

Nikdo nezpochybňuje řidičovo rozhodnutí kočárek nepřepravit, ale dokud Vy, Vám podobní a ten řidič nepochopíte, co na tom řidičově stylu vystupování bylo špatně, pak se jako společnost neposuneme kupředu. 😉 Takže příště , až Vám potečou nervy, si vzpomeňte na starýho Lipoša a buďte na cestující milý…prosím 😉

Leinad

Když se potkávají trotlové, holt je potřeba pravidla zpřísnit.
Ne „řidič může povolit/zakázat jak chce“ ale „ve vozidle může být tolik kočárků, jako je na ceduli“

Jakub

Povoleno od PID ano, ale samo IVECO píše že počet míst pro kočárek 1, ne to pro 2 přizpůsobeny a to je jedno ze se tak vejde když je prázdno, prostě 2 tam nemají co dělat, měla by si to PID ty pravidla stejně ale srovnat

liposh

Výrobce eskalátorů OTIS v oficiální dokumentaci říká, že na eskalátoru máte STÁT a to UPROSTŘED…vysvětlete to všem pražákům 😉 …asi tak.

Tom

Jsem bývalým řidičem DP. a myslím si, že řidič by měl mít trošku empatie (ta maminka taky). Jezdil jsem v DP ještě C734 a i tam se vešly dva kočárky, když to bylo potřeba, třeba kvůli šedesátiminutovému intervalu. Domnívám se, že cestující jsou zákazníci dopravce (ROPIDu)a je třeba s k ním jako k zákazníkům chovat. Vím, že zde bude spousta nesouhlasících, ale je to můj názor.

Pavel 2

Přesně tak, jsou zákazníci a mají nějaká práva a nějaké povinnosti. Řidič není jejich lokaj. Až bude problém, tak řidiči u soudu empatii jako polehčující okolnost nikdo neuzná. A mimochodem DP je něco jiného. Tam se jezdí podstatně pomaleji, mimo obec je to mnohem riskantnější. Ne na pravděpodobnost nehody,a le na závažnost jejích následků. Ve městě jsem v kloubáku už vezl i šest kočárků. Mimo město s jiným autobusem bych postupoval striktně dle předpisu.

Leinad

Jaký by byl problém? Vybržděný autobus je hlavně vinou vybržďovače.

Pavel 2

Rozumný řidič nebude zkoušet, jaký by byl problém, ale snaží se jej předem eliminovat na minimum. „Paní, vybrzdil nás vybržďovač, dítě vyletělo z kočárku a je mrtvé, ale to je samozřejmě problém vybržďovače, já jako řidič jsem spokojen, že jsem Vám vyhověl nad rámec vašich práv“, takhle to vidíte?

Tom

Incident se stal na městské lince 103. V čem je tedy problém?

Kuba2

To si pletete, zákazníkem dopravce je v první řadě město, které to z většiny platí, ve druhé řadě pak turista odrbaný na jednorázových jízdenkách. To, co platí cestující s lítačkou, by se dalo spíš nazvat regulační poplatek.

Beny

Aha, takže pravidelní cestující je póvl kvůli kterýmu tam ten bus rozhodně není? Město je objednává aby mělo hezčí ulice? Zajímavá myšlenka

Petr Novák

Hezčí ulice s tímto hnusným PID nátěrem? LOL Pobavil jste mě, to musím uznat.

Petr Novák

Dva kočárky do C734? To myslíte vážně? Tam se pořádně nevešel ani jeden. Dva si tam neumím normálně představit. Jedině někde v uličce tak, že zablokují chodbičku a vystupuje se jen předními dveřmi, tedy cestující zezadu mají smůlu. Jestli jste toto jako řidič povolil, tak jste toho řidiče dělat fakt nikdy neměl! Nezlobte se na mě.

Petr

Ne, vy byste řidiče nikdy dělat neměl, pokud není vaším primárním úkolem přepravit všechny cestující, kteří o to mají zájem Díky jejich daním především máte nepřímo praci.

Petr Novák

Nebojte, já řidičem nejsem a ani po tom netoužím. Nicméně když vidím, co jsou někteří řidiči schopni povolit (a netýká se to zdaleka jen kočárků), tak se mi, jak říká můj otec, zvedá kudla v kapse. A vězte, že pár stížností jsem už v tomto směru i poslal. Jenže řidičů je nedostatek a většinou jim tak podobné excesy procházejí 🙁

Petr

Pokud píšete stížnosti na to, že řídit někoho ochotně přijme nad rámec přepravního řádu, tak vám zcela upřímně přeju nějakou hnusnou nemoc…Jste ubohý člověk a nic jiného byste si ani nezasloužil. Doufam, že takoví jako vy na tomto světě dlouho nebudou.

Petr Novák

Ne, na to stížnosti nepíšu. Stížnosti píšu například ve chvíli, kdy řidič povolí zablokování dveří kočárkem, ve chvíli, kdy kouří ve voze (zažil jsem nejednou, bohužel), nebo ve chvíli, kdy povolí přepravu takového množství cestujících, že to není bezpečné ani pro cestující, ani pro řidiče, neboť v takové chvíli nemá bezpečný výhled do prava. A stížnost jsem podával párkrát i na stav vozu, což také jde, podle mě, za řidičem, pokud je ochoten vyjet s vozem v tak příšerném stavu, že i řadový cestující pozná, že je s ním něco špatně. Moje matka zase jednou poslala stížnost na řidiče, který… Číst vice »

Petr

Jste ubohý člověk. Neskutečný chudák a je mi vás líto. Lidi jak vy jsou na tomhle světě úplně zbyteční a škodliví. Kouření ve voze si stížnost zaslouží, přeprava cestujících na hraně kapacity určitě ne. Na to si stěžuje jen bezohledný sobecký lidsky odpad. Kdyby ty lidi rodič nevzal, zůstali by na zastávce a to je naprosto nepřijatelné než nějaké vaše honění si přirození nad bezpecnosti. Znovu se zopakují, lidem jako vy přeji v životě jen to nejhorší možné a ve vlastním zájmu se modlete, že se nikdy nepotkáme a já vás podle jména nepoznám. To byste pak hodně tvrdě narazil… Číst vice »

Petr Novák

Skutečně doufám, že se s někým takovým, jako jste vy nepotkám, když dokážete člověku přát smrt. A upřímně doufám, že vám za to redakce brzy nadělí ban. Nicméně mě bezpečnost cestujících, na rozdíl od vás, ukradená není. Ve chvíli, kdy je cestujících ve voze tolik, že se už nemají jak bezpečně držet a řidič nevidí doprava, je to za mne dostatečně nebezpečná situace, aby si o stížnost říkala. A kupodivu, zrovna na tomto spoji ta stížnost (i když věřím, že nebyla jediná) vedla k tomu, že došlo k posílení, tedy jsem cestujícím prokázal laskavost, protože teď už nemusejí spoléhat na… Číst vice »

MartinNovak

Ha, a co když řidič Vaší matce na zastávce nezastavil, protože měl úplně plný autobus a přeprava Vaší matky už ohrožovala bezpečnost provozu a přepravu ostatních cestujících :)?

Petr Novák

Ale to se stalo ve chvíli, kdy byla uvnitř vozu a chtěla vystupovat. A co od ní vím, tak autobus byl poloprázdný. Ne, že by na tom při výstupu mělo záležet. A vězte, že pro 69letou paní není cesta z následující zastávky, byť je „jen“ půl kilometru daleko, nic příjemného.

Petr

Takže k vůli takovym jako vy tam měl řidič raději ty lidi nechat čekat třeba x hodin ? Nebo nejlíp do rána ? Abyste si mohl pohonit nad bezpecnosti, která naprosté většině teh lidí byla ukradená ? Oni jsou svepravni, pokud se necítili bezpečně, nemuseli do toho busu vůbec nastupovat. Jen chudák jako vy nebo hloupý levičák ví líp než ostatní lidi, co je pro ně dobře.V jste typicka ukázka. JA si myslím, že je to nebezpečné, tak JA napíšu stížnost…. Těm lidem to evidentně nebylo a byli rádi, že jedou. Proč jste nevystoupil a neuvolnil místo ? Vy jste… Číst vice »

Petr Novák

Poslední reakce na vaše výlevy: už od svých 18 let jsem voličem pravice. A to je to poslední, co vám sdělím, vy vrahu!

Granja

Takto by jste neměl. Přát někomu něco zlého se může obrátit vůči Vám samotným. Nebojte se, každému se vše vrátí, netřeba to přát.

Tom

Myslim. To je ta empatie. Například dětský lékař ve vedlejší městské části má dané ordinační hodiny a maminky s kočárky tam potřebuji dojet a nemají auto. Své frustrace si na nich vybijet nemíním a dovezu je tam. Zejména pokud mám skoro prázdný autobus.
Tak jsem to přesně dělal.

Petr Novák

A kam se, prosím pěkně, v té C734 ten ten kočárek vešel, aniž by omezoval ostatní cestující? Mě napadá jedině dolu do úložného prostoru, ale to si neumím představit, že byste na běžné lince PID dělal. Tím byste hodně prodloužil dobu odbavení v zastávce. Tak mi prosím vysvětlete, kde ty kočárky byly, aniž by někoho omezovaly. Moje představivost na to totiž nestačí 😉

Tom

Přesně. Kočárek byl v uličce. Všech cca 9 cestujících si s tím poradilo. A ještě byli všichni spokojeni. Do takové okrajové části jste jezdil cca 3x do týdne, cestující Vas znali a chovali se k vám stejně jako Vy k nim. Taky si nikdy nestěžovali.

Leinad

Incident, kdy dopravce v souladu s vlastními předpisy nechtěl převážet cestující.
Autobus má vozit vzduch v koloně aut s lidmi, které autobusem nesmí.

Petr

Ne. Řidič mohl v rámci přepravního řádu udělat výjimku, jako ji dělá 99 procent jeho kolegu. Řidič byl ale hovado, který si potřeboval vybít ego. “ Jsem riditeeel, tohohle autobusu, a ty mi se svým kočárkem neruš moje kruhy!!“ Přesně, pak se sotousove diví, že lidí jezdí autem, když je MHD vlivem takových šmejdů nespolehlivá.